"Miksi alapeukku?"
Miksi jotkut aloittajat kommentoivat omaan kirjoitukseensa "miksi alapeukku?", eikö aloittaja tiedä että alapeukkutrolli iski?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se alapeukkutrolli on? Onko sellaisia oikeasti? Siis käykö se alapeukuttelemassa kaikki aloitukset vai muitakin viestejä? Kertokaas lisää tästä lajista.
Tuli mieleen, että kun joissain keskusteluissa on viesti "Miksi alapeukku?", niin sitäkin on yleensä alapeukutettu eikä kukaan ole vastannut siihen mitään. Itseäni tuo jotenkin häiritsee sen toisen puolesta, että perusteluiden toivomistakin alapeukutetaan. Itse usein alapeukutan viestjeä lähettämättä erikseen mitään perusteluja, mutta en koskaan alapeukuta Miksi alapeukku? -kysymystä.
Alapeukutan Miksi alapeukku -kysymyksiä, koska ne ovat lapsellista huomionhakuisuutta.
Yllättävä tulkinta. Mä uskoisin, että niitä kysyjiä vain kiinnostaa, mikä heidän kommentissaan oli "vialla", esim. oliko vahingossa levittänyt väärää tietoa, jos ei ollut tiennyt jotain asiaa oikein.
Jos ihmisillä on sanottavaa, kertovat sen ilman erillistä Miksi alapeukku -vinkunaa.
Eivät ihmiset välttämättä jaksa nähdä vaivaa sanomiseensa, jos sitä ei erikseen pyydetä. Mutta totta, tuo "Miksi alapeukku?" -utelu ei selvästikään auta saamaan lisätietoja, koska yleensä siihen ei kukaan vastaa mitään. Ihmiset kai olettavat, että se mikä siinä alkuperäisessä viestissä oli vialla, on jotenkin itsestään selvää ja että kirjoittajan pitäisi tajuta se itse. Omia tuotoksiaan ei kuitenkaan näe samalla tavalla kuin muut, joten tietoja kaipaileva ei välttämättä koskaan saa tietää, mikä meni pieleen: esittikö asiansa liian epäselvästi, käsittivätkö muut jotain väärin, vai sattuivatko he vain olemaan eri mieltä?
Yleensä keksin itsekin kymmenittäin syitä sille, miksi joku voisi alapeukuttaa viestiäni, mutta joskus taas, jos alapeukkuja tulee erityisen paljon, olisi todellakin kiva saada edes joku kommentti, m i k s i ? Joskus se varmaan johtuu vaan huonosta itseilmaisustani ja jostain väärinkäsityksestä ja olisi kiva päästä selventämään sanomaani. :/ En silti jaksa kuluttaa aikaani kerjäämällä alapeukuttajilta selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä keksin itsekin kymmenittäin syitä sille, miksi joku voisi alapeukuttaa viestiäni, mutta joskus taas, jos alapeukkuja tulee erityisen paljon, olisi todellakin kiva saada edes joku kommentti, m i k s i ? Joskus se varmaan johtuu vaan huonosta itseilmaisustani ja jostain väärinkäsityksestä ja olisi kiva päästä selventämään sanomaani. :/ En silti jaksa kuluttaa aikaani kerjäämällä alapeukuttajilta selityksiä.
Siinäpä se, kun niitä syitä voi keksiä paljon, mutta ei voi tietää mikä niistä on se oikea syy, joten ei pysty "kehittämään" itseään jatkossa oikeaan suuntaan.
Minäkään en viitsi kysellä syitä alapeukkuihin, koska uskoakseni se on jotenkin "noloa" täällä, siitä päätellen, että ne kyselyt saa alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvää päivää. Kuka ei kestä alapeukkua? Mitä sitten jos joku jostain syystä alapeukuttaa? Älä lähetä sellaisia viestejä mitkä ei kestä kritiikkiä.
Hämmentää, mistä tällainen yleinen tulkintapa tulee, että kun jotain ihmetellään, niin se olisi sama asia kuin se, ettei kestä asiaa. Uteliaisuus alapeukkujen syystä on ihan eri asia kuin alapeukuista loukkaantuminen. Jos en tiedä miksi olen saanut paljon alapeukkuja, niin tunteeni on hämmästys (ihmettely) eikä suru, viha tms. "en kestä!" -tunne.
Ei siitä kannata mieltään pahoittaa että urpot alapeukuttavat asiallisia kirjoituksia.
Ketä nämä peukut palvelevat ja millä tavalla? Kukaan ei koskaan tiedä onko kysessä peukkutrolli vai aloittaja itse? Aivan ihmeellistä peukunpalvontaa ja peukkuilua. Mikä on peukutuksen perimmäinen tarkoitus?
Kevätterveisin juhannuksen jälkeen???