Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannus masentaa lapsiperheen äitinä

Vierailija
22.06.2017 |

En jaksa tehdä mitään sen eteen. En juhannusruokia. Ei ole rahaa mennä minnekään. En ole YHTÄÄN juhlatuulella, en melkein halua puhua. On tääkin taas lapsille juhla!

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä sitä näkee mielessään kyläyhteisön, jossa kaikki osallistuu juhannussalolle tai kokolle vähintään, muuten on luuseri. Siivoaa ja laittaa sisälle luonnonkukkia. Hankkii juhlapöytään kalaa. Yak.

ap

Meille luonnonkukat on se suuri The Juhannus Perinne :-D käppäillään lasten kanssa pitkin tienvarsia ja kerätään kukkia niin paljon kuin kukin saa kannettua. Sisälle ei viedä, mutta ulos laitetaan sinne tänne isoja kimppuja koristeeksi.

Tällaiset jutut on parhaita ja jää lapsille mieleen. Kun me asuttiin kerroatalossa, me haettiin luonnosta kaikenlaista, millä koristeltiin talo ja juhannussauna, tehtiin vähän jotain kaikkien herkkuruokaa jne... ei se sen ihmeellisempää ole!

Mua ei kiinnosta siis mikään tässä juhannuksessa. Ihan normipäivä mulle (paitsi ettei oo, vaan pitäisi just intoilla joistain vitun kukkakimpuista) ja se vain saa mut surulliseksi ja vihaiseksi!!!!

ap

No tolla asenteella ainakin teet hallaa muille. Lähde pois ja anna muiden nauttia elämästään, kun et voi yhtään yrittääkään muiden vuoksi. Ei se oikeesti ole noin hankalaa.

No kyllähän mä lähtisinkin, mutta kun perheen pitää olla yhdessä ja viettää aikaa yhdessä ja blaa blaa. Että lapset kasvaa perinteisiin ja siihen, että perhe-elämä on kivaa. Luin naistenlehdestä ja perhepsykologiaan nojautuvasta oppaasta.

ap

Ja olit tyhmä ja uskoit

Mitä tyhmää on perinteissä ja siinä, että perhe tekee asiat yhdessä? Nehän ovat hienoja asioita. Sinä se tässä tyhmä olet, kun et sitä käsitä.

ap

Vierailija
42/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevä juhannusprovoilija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä sitä näkee mielessään kyläyhteisön, jossa kaikki osallistuu juhannussalolle tai kokolle vähintään, muuten on luuseri. Siivoaa ja laittaa sisälle luonnonkukkia. Hankkii juhlapöytään kalaa. Yak.

ap

Meille luonnonkukat on se suuri The Juhannus Perinne :-D käppäillään lasten kanssa pitkin tienvarsia ja kerätään kukkia niin paljon kuin kukin saa kannettua. Sisälle ei viedä, mutta ulos laitetaan sinne tänne isoja kimppuja koristeeksi.

Tällaiset jutut on parhaita ja jää lapsille mieleen. Kun me asuttiin kerroatalossa, me haettiin luonnosta kaikenlaista, millä koristeltiin talo ja juhannussauna, tehtiin vähän jotain kaikkien herkkuruokaa jne... ei se sen ihmeellisempää ole!

Mua ei kiinnosta siis mikään tässä juhannuksessa. Ihan normipäivä mulle (paitsi ettei oo, vaan pitäisi just intoilla joistain vitun kukkakimpuista) ja se vain saa mut surulliseksi ja vihaiseksi!!!!

ap

No tolla asenteella ainakin teet hallaa muille. Lähde pois ja anna muiden nauttia elämästään, kun et voi yhtään yrittääkään muiden vuoksi. Ei se oikeesti ole noin hankalaa.

No kyllähän mä lähtisinkin, mutta kun perheen pitää olla yhdessä ja viettää aikaa yhdessä ja blaa blaa. Että lapset kasvaa perinteisiin ja siihen, että perhe-elämä on kivaa. Luin naistenlehdestä ja perhepsykologiaan nojautuvasta oppaasta.

ap

Ja olit tyhmä ja uskoit

Mitä tyhmää on perinteissä ja siinä, että perhe tekee asiat yhdessä? Nehän ovat hienoja asioita. Sinä se tässä tyhmä olet, kun et sitä käsitä.

ap

Tyhmä

Vierailija
44/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo sitten vaikka kossua tai tee jotain joka SINUSTA on kivaa.

Ai näinkö tekin ajattelette niistä ryyppäävistä miehistänne? Että kunhan Villellä on kivaa?

ap

Eikun juo sinä ihan itse. Tee ihan mitä tahdot

Saisin pilata muiden tunnelmaa kunhan tapa on se, mitä minä tahdon?

ap

Huono

Ei, kun oikeasti. Minä en saa pilata muiden tunnelmaa olemalla huonolla tuulella, mutta saan pilata sen joko ryyppäämällä tai menemällä pois kotoa?

ap

Vierailija
45/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lohduttaa, niin meidän juhannussukulointi sitten peruuntui koiran vatsataudin takia. Ollaankin kotona hoitamassa sitä. Asiaan kuuluu että tänään ei ehditty kauppaan kun miehen töistä päästyä pitikin lähteä eläinlääkäripäivystykseen. Mennään sitten huomenna ostamaan jotain syötävää kun on helvetilliset jonot. En tiedä mitä, en oo ehtinyt suunnitella. Kai sieltä jotain makkaraa löytyy grillattavaksi.

Viime yö meni hauvan kanssa valvoen, tämä yö taitaa mennä samaan malliin joten on juhlineen näköinen jo juhannuksen alkajaisiksi vaikka tippaakaan en oo ottanut.

Tää oli niin arkea täynnä. Ihana! Naurahdin, koska tunnistin ja samaistuin. Parempaa juhannusta!

Vierailija
46/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäpätevä juhannusprovoilija

Jep. Ei jaksa ruokkia tätä enää... Muu hyvät jussit muille!!

Vierailija
47/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Iha itte pilaat oman juhannuksesi. Älä siitä muille mussuta jos itse päätät olla huonolla tuulella... Anna muiden intoilla puskistaan, ei se sulta ole mitenkään pois. Vai korostaako muiden ilo omaa huonoa oloasi?

Vierailija
48/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olivatko juhannuksesi ennen lapsia sitten tuollaisia?

Eivät, mutta kun olin lapsi äitini mielestä juhannukseen piti panostaa koska on lapsi. Sen lapsen takia. Ehkä siksi se ei nappaakaan, koska äitiä ei muuten vissiin kiinnostanut hevonvittukaan juhannus.

ap

Omat lapset on jo aikuisia mutta tunnistan ja muistan tuon ankeuden. Olisinpa silloin tajunnut että se oli pääni sisällä. Jokin aina esti nauttimasta kivasta olosta. Juhannuksena kukkakimput ja koivut ja jouluna kuuset saivat aikaan sisäisen vastarinnan ja samaan aikaan pakon, että juhlaa on yritettävä laittaa. Katkaise sinä tuo äitiketju, ap! Olet ehkä masentunut ja äkäinen, mutta sinulla on olemassaolon oikeus ilman kenenkään lupaa tai kaavaa.

Vierailija
49/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait voit tehdä mitä tahdot. Vittuuks täällä vingut

Vierailija
50/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tasasesti napanderia pitkin päivää kyllä se siitä. Kummasti alkaa kielen kannatkin laulaa

Vierailija
51/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Iha itte pilaat oman juhannuksesi. Älä siitä muille mussuta jos itse päätät olla huonolla tuulella... Anna muiden intoilla puskistaan, ei se sulta ole mitenkään pois. Vai korostaako muiden ilo omaa huonoa oloasi?

No tuntuu ettei heilläkään nyt mitään niin ihmeellistä ole tulossa. Mies aika väsynyt kanssa. Vaikka varmasti sata kertaa mukavampaa, kuin mitä minä pystyn heille taikomaan. Tuntuu vain, että onpa paskaa... Vaikka eihän noi tiedä, että muut kokkaa ja on menyyt ja sukulaisia ja vieraita ja ihmisiä, jotka välittää.

ap

Vierailija
52/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eivät, mutta kun olin lapsi äitini mielestä juhannukseen piti panostaa koska on lapsi. Sen lapsen takia. Ehkä siksi se ei nappaakaan, koska äitiä ei muuten vissiin kiinnostanut hevonvittukaan juhannus.

ap

Siinä tapauksessa voit oikein hyvin olla itsellesi armollinen etkä yritäkään matkia äitiäsi. Lapsesikin aikuisena saattaisivat vain ajatella juuri kuten sinäkin nyt ajattelet. 

Ehkä tai sitten ei! Minä olen kasvanut perheessä, jossa ei ikinä tehty juhla-aikoina (pl lapsuusajan synttärit) mitään erikoista. Tyyliin ehkä joku sipsipussi uutena vuonna. Joulut oltiin muualla, kotona ei ollut mitään. Muistan sen älyttömän kaipuun tehdä jotain, monet kerrat sitä pyysin, mut ei... Ei ajeluita, ei koristeita, ei musiikkia, ei vierailijoita, ei tivolireissuja...Onneks sentään ilmapiiri oli ok.

Nykyään pelastan lapseni tuolta tylsyydeltä. Eikä siitä tarvi pultteja vetää tai stressiä ottaa.

Vierailija
53/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakait voit tehdä mitä tahdot. Vittuuks täällä vingut

Millä lailla? Että ilmoittaa, että minä menen nyt siivoamaan hankkimaani yksiöön ja sen jälkeen menen kaupungille katsomaan löytyykö mies, joka haluaisi naida minua?

ap

Vierailija
54/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa vinkumasta ja tee jotain elämällesi! Ei ole selvästikään kysymys juhannuksesta vaan katkeruudesta elämää kohtaan. Rahattomuusko katkeroittaa vai huonot lähtökohdat? 

Vierailija
55/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Siinä tapauksessa voit oikein hyvin olla itsellesi armollinen etkä yritäkään matkia äitiäsi. Lapsesikin aikuisena saattaisivat vain ajatella juuri kuten sinäkin nyt ajattelet. 

Ehkä tai sitten ei! Minä olen kasvanut perheessä, jossa ei ikinä tehty juhla-aikoina (pl lapsuusajan synttärit) mitään erikoista. Tyyliin ehkä joku sipsipussi uutena vuonna. Joulut oltiin muualla, kotona ei ollut mitään. Muistan sen älyttömän kaipuun tehdä jotain, monet kerrat sitä pyysin, mut ei... Ei ajeluita, ei koristeita, ei musiikkia, ei vierailijoita, ei tivolireissuja...Onneks sentään ilmapiiri oli ok.

Nykyään pelastan lapseni tuolta tylsyydeltä. Eikä siitä tarvi pultteja vetää tai stressiä ottaa.

No, ei minunkaan lapsuudessa tehty mitä minä pyysin, tokkopa osasin edes ajatella, että jotain olisi. Mutta tehtiin kuitenkin jotain. Jo se, että oli kesämökki meren rannalla teki paljon. Eikä me siis käyty missään kyläjuhlissa, mutta naivisti sitä kuvitteli, että isona sitten käyn. No, eihän niitä edes oikein järjestetä enää ja jos onkin, niin kaikki niissä on ventovieraita.

ap

Vierailija
56/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someaika tekee ihmisistä vertaajia ja suorittajia. Jokapaikasta pursuaa infoa muiden elämästä. Mutta hyvin monet viettävät juhannusta ihan rauhallisesti, monet myös tunteja laskien, että se olisi vihdoin ohi. Monet myös liioittelevat vauhdikasta elämäänsä. Nykyään monet tuntevat olonsa elämänsä pieneksi ja merkityksettömäksi, kiitos somen.

Juhannuksena ette tarvitse yhtään mitään pönöttämistä, ap. Nuo avausviestin ajatukset ovat kotoasi, äitisi stressaamisesta ja paineista opitut. On aika vapautua niistä.

Osaan kuvitella, miten seuraava sukupolvi on vielä ahdistuneempi, kun oma lapsuus meni äidin esitellessä somessa "täydellistä perhe-elämää".

Vierailija
57/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellkin mieluummin menisin tänään järkkäämään sitä hankkimaani asuntoa, mutta ajattelin, että sellainen olisi itsekästä. No, niin se paskalla tuulella oleminenkin on varmaan. En tiedä. Teen kummin vaan se on aina väärin.

ap

Vierailija
58/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someaika tekee ihmisistä vertaajia ja suorittajia. Jokapaikasta pursuaa infoa muiden elämästä. Mutta hyvin monet viettävät juhannusta ihan rauhallisesti, monet myös tunteja laskien, että se olisi vihdoin ohi. Monet myös liioittelevat vauhdikasta elämäänsä. Nykyään monet tuntevat olonsa elämänsä pieneksi ja merkityksettömäksi, kiitos somen.

Juhannuksena ette tarvitse yhtään mitään pönöttämistä, ap. Nuo avausviestin ajatukset ovat kotoasi, äitisi stressaamisesta ja paineista opitut. On aika vapautua niistä.

Osaan kuvitella, miten seuraava sukupolvi on vielä ahdistuneempi, kun oma lapsuus meni äidin esitellessä somessa "täydellistä perhe-elämää".

Niin no ei some varman vaikuta siihen, että jatteln lapsena juhannuksien vain paranevan kun kasvan tai saan omia lapsia. En tiedä, miksi oletin niin.

ap

Vierailija
59/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ottakaa joku lautapeli esiin, pelatkaa pelejä, etsi esiin mitä teillä on. Siihen joku sipsipussi. Siinä ihan tarpeeksi ohjelmaa. Me aloitimme tällaisen pelitradition ja pelaamme nykyään tosi paljon kaikkea.

Vierailija
60/128 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti on taas juhlatuulella!