Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän järkeä on mennä talvella naimisiin (Suomessa), jos ei siis ole pakko?

Vierailija
22.06.2017 |

?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilaa sukulaisten kesäviikonloppuja!

Moni on tänä päivänä hyvin tarkka lomistaan ja vapaistaan  eikä mielellään uhraa yhtään viikonloppua mihinkään sukujuhlaan. 

Talvella taas joskus tammi- maaliskuussa on täysin kuollutta ja juhlat piristää kivasti!

Sitä paitsi Suomen kesä on niin epäluotettava säiden suhteen joten ei voi yhtään pelata sen varaan että ulkona voi olla. Ja sit jos sattuu aurinko paistamaan niin kaikki vieraat on pihalla ja juhla hajaantuu.

Vierailija
2/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö. Esim. se, että naimisiinmenon tärkein asia on mennä naimisiin rakkaan kanssa. Ei hääjuhlien järjestäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tunnelmallinen pimeys ja toisaalta ulkona kaunis valkeus. Minä pidän muutenkin enemmän talvesta, joten meille talvihäät oli itsestäänselvyys (miehelle häiden ajankohta oli yhdentekevä, joten siksi siitä ei tullut vääntöä lainkaan). Lisäksi mies hikoaa niin herkästi, että oli tyytyväinen ulkona olevaan pakkaseen :D Yllättävää kyllä, ei kaikki ole kesäihmisiä :)

Vierailija
4/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö. Esim. se, että naimisiinmenon tärkein asia on mennä naimisiin rakkaan kanssa. Ei hääjuhlien järjestäminen.

TOki, mutta yllättävän moni haluaa juhlistaa tätä rakkauden päivää sukulaisten ja ystävien kanssa

Vierailija
5/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut kesää ja helteitä, joten valinta oli helppo.

Vierailija
6/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli marraskuussa häät sen takia, että inhoan loka-marraskuuta ja halusin sinne kivat juhlat:D

Vierailija
7/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Halloweenina häät koska haluttiin teemahäät. Sellaiset myös saatiin.

Vierailija
8/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi sen hullumpaa kuin syksyllä, tai keväällä? -Miksi kesähäät olisivat aina kaikkein järkevimmät? - Siksikö, että oletus on, että kaikilla on vähintään yhtä pitkäloma kuin vielä ilmeisesti tänäkesänä juuri lukuvuotensa päättäneillä oppivelvollisuus iässä olevilla nuorilla, eikä ole muuta tekemistä kuin matkata toiselle puolelle Suomea häihin. 

Vierailija
9/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettinyt aina kesähäitä, mutta tullut viime aikoina toisiin ajatuksiin. Mitäs jos järjestäisikin häät silloin kun on pimeää ja räntää vihmoo? Myrskylyhdyt lepattaisivat pimenevään iltaan, tuuli ujeltaisi. Tai mahtavilla paukkupakkasilla takkatulen lämmössä?, tarjolla glögiä ja rommiteetä.

Mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä varmammin saa jäädä haaveet tylsistä kesähäistä, jonne ai kuitenkaan kaikki halukkaat pääse koska on muutakin tekemistä lomilla.

Vierailija
10/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kesä on ihan paskinta aikaa häille. Ei ole kiva hikoilla juhlatamineissa meikkiä ja kampausta piloille. Parhaimmat häät olivat mielestäni syyshäät alkusyksystä, kun ei ollut vielä loskasta pelkoa eikä tarvinnut toppavaatteita mutta ei ollut liian kuuma. Oli kaunis ja kuulas syyspäivä ja illalla kun pimeni, oli hääpaikassa tunnelmallista, kun sinne sytytettiin lyhtyjä ja pieniä valoja.

Vierailija
11/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kun on valkoista ja niin saatanallisen kylmää että sielu jäätyy.

Vierailija
12/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet saat syksyllä tietää olevasi raskaana niin tulee kiire pitää häät, että ehtii synnyttää lapsen avioliittoon.

Vierailija
13/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loka-, marraskuun häät ihan parhaat. Silloin ei tapahdu yleensä mitään muuta ja ihmiset ovat vain kotonaan. Kesällä on monenmoista muutakin menoa ja kaikki parhaat hääpaikat hyvissä ajoin varattuja.

Vierailija
14/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkauden ulkopuolella olen ollut ainakin neljä kertaa tunnelmallisissa syyshäissä, kerran häissä uudenvuoden aattona, yhden kerran helmikuussa ja omat häät olivat vappuaattona. Eivät kaikki halua kesähäitä, enkä ymmärrä miksi ne olisivat jotenkin sen järkevämmät kuin muutkaan. Jokainen pari valitsee hääpäivänsä omista lähtökohdistaan, mikä kenellekin tuntuu sopivimmalta ajankohdalta.

Vierailija
15/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä talvi ois paljon tunnelmallisempaa aikaa järkätä häät, ainakin jos ois lunta. Jos joskus pidän häät, niin ehdottomasti talvella.

Vierailija
16/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yhdet parhaimmista hääjuhlista missä itse olen ollut, oli talvella. Kesällä monille on tärkeämpää istua mökillä vittuuntuneena huonoon säähän, sukulaisiin ja hyttysiin kuin osallistua juhliin.

Toki itseäni tällaisetkaan murheet ei kosketa, jos en järjestä vihkimistä ja juhlia sukulaisteni olohuoneessa niin heitä ei tartte paikalle odottaa 😆

Vierailija
17/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se on hyvä syy että vihaan kesää.

Vierailija
18/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minä aina ihmetellyt.

Vierailija
19/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi tämä pakko?

Vierailija
20/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on koska siellä maistraatissa käy ne nimet sutasemassa paperiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan