Mummo (=anoppi) leikannut pojille kesätukat! Millisiilit!
POIKIIN LASKETAAN NÄEMMÄ MYÖS AIKUINEN MIES. Mikä on ettei mies voi sanoa äidilleen vastaan vaikka tietää että pidän yökötyksenä tuollaista nutipäätä.
Kommentit (99)
Ole onnellinen että suurin murheesi on hiukset, uusiutuva ja takaisin kasvava ulkonäöllinen tekijä.
Oletko varma etteivät lapset ja mies ole itse pyytäneet laeikkaamaan haluamallaan tyylillä? Joillekkin näes mukavuus ja helppous on ulkonäköä tärkeämpää
Mä en muuten itsekään leikkaisi pitkiä hiuksiani lyhyiksi, ellei myös mieheni pitäisi ideasta. Totta kai minulla olisi oikeus siihen, mutta minusta olisi kiva, jos hänkin pitäisi hiuksistani. :) Enkä myöskään ilahtuisi miehen siilitukasta.... Mutta ehkä tällaisilla asioilla ei ole mammuleille merkitystä!
Siilitukista tulee mieleen lähinnä 50-luvun köyhyys. Kertoo aika paljon vanhemmista, jos lapselle ajetaan jatkuvasti siilitukka.
Vierailija kirjoitti:
POIKIIN LASKETAAN NÄEMMÄ MYÖS AIKUINEN MIES. Mikä on ettei mies voi sanoa äidilleen vastaan vaikka tietää että pidän yökötyksenä tuollaista nutipäätä.
Lohduttaudu sillä, että nyt säästyi aika mukavasti rahaa. Pitkään aikaan ei tarvitse mennä parturille. Eikä tarvitse kammata.
Kunhan tukka kasvaa muutaman sentin, niin se on parhaimmillaan, eikä enää liian nuti.
Montako poikaa mummo keritsi omansa lisäksi?
Lasten isälläkin lienee sananvaltaa ollut asiaan.
Elämä ei nyt aina pyöri sinun napasi ympärillä.
Anopillekin mulitukka kiitokseksi ja vastapalvelukseksi millin koneella.
Sehän on hänenkin mielestään niiiiiiin siisti....
Näyttää ihan syöpäpotilaalta, kun on millin siili... Tartuta mielikuva anopoiin.
Meillä mies ilmoitti, ettei puutu hiustenlikkuisiin. Minä ja lapset sovimme niistä. Paitsi sen kerran, kun anoppi leikkasi pojalle pyöreän otsiksen... Omissa lapsuuskuvissaan hänellä itsellään on sellainen. Otsis on siis kaareva, keskeltä pidempi ja reunoilta lyhyt. Ja kun se ei ole keskeltäkään kamalan pitkä, niin reunahiukset ovat ihan tosi lyhyet. Ja hiusten sivut ja päälliosa luonnontilassa. Ilmeeni mahtoi olla näkemisen arvoinen.
Olisipa minunkin lapsillani mummo, niin kiittäisin häntä parturoinnista vaikka irvihampain.
Miehellä on oikeus päättää omista hiuksistaan. Ja yhtä iso oikeus päättää lasten hiuksista kuin äidillä. Joten asia on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus päättää omista hiuksistaan. Ja yhtä iso oikeus päättää lasten hiuksista kuin äidillä. Joten asia on kunnossa.
Eli myös äiti saa diktatuurisesti vaatia pojalleen pitkän tukan tai vaikka ne täällä mainitut rastat, irokeesin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli myös äiti saa diktatuurisesti vaatia pojalleen pitkän tukan tai vaikka ne täällä mainitut rastat, irokeesin?
No poikien mielipide tietysti ratkaisee, jos vanhemmat ovat eri mieltä. Mutta äiti ei tietenkään voi päättää enempää kuin isä.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa minunkin lapsillani mummo, niin kiittäisin häntä parturoinnista vaikka irvihampain.
Mun lapsilla on kaksi mummua, saat sen isän puolelta tulleen hirviön. Tuota jos jaksat pari viikkoa, niin ei mummua -vaihtoehto alkaa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No poikien mielipide tietysti ratkaisee, jos vanhemmat ovat eri mieltä. Mutta äiti ei tietenkään voi päättää enempää kuin isä.
Mutta silti on ok, että isä päättää äidin selän takana asian? Mutta äiti ei sitten saisikaan päättää asiaa yksinään?
Aloituksessa ei mainittu lasten näkemyksiä suuntaan tai toiseen. Mutta jos lapset eivät itse tuota hiusmallia mitenkään erityisesti halunneet, niin isä teki mielestäni väärin. Nuo asiat pitäisi päättää yhdessä, jos lapsi on vielä niin pieni, ettei hänellä ole asiasta omia näkemyksiä. Sitten kun lapsi osaa itsenäisesti ilmaista, millaiset hiukset haluaa, niin sellaiset saakoon.
Kukaan äiti ei varmaan ole koskaan leikkauttanut lasten hiuksia neuvottelematta isän kanssa...
Tarina ei kerro, oliko millisiili anopin vai miehen idea. Jos miehen, niin aikamoista v*ttuilua kyllä, jos tietääkasten äidin inhoavan syöpäpotilas-lookkia. Jos taas anopin, niin nyt olisi hyvä hetki vetää rajat asioihin, mihin anoppi voi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, hiukset kasvaa takaisin, että ei varmaan kenenkään maailma tähän kaadu. Itseä kyllä häiritsisi eniten se, että anoppi olisi ominpäin mennyt leikkelemään mun lasten hiuksia ilman lupaa.
Mieskö ei ole TÄYSIVALTAINEN vanhempi? Vain äitylin mielipiteillä, luvalla ja sanalla on merkitystä?
Kuvottavaa , että naiset vieläkin jaksavat viljellä tätä äitimyyttiään.
Juuh, itse sain käsityksen että tämä siilitukka oli anopin idea, eikä miehen :D luin vissiin vähän hutaistusti ennen kommentoimista. Ja kyllä, mies on täysivaltainen vanhempi, mutta hiustenleikkuista pitäisi kummankin vanhemman olla yhteisymmärryksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kirjainta, ap hyvä. Kaksi kirjainta, ja molemmat ovat konsonantteja.
Ei vaan vokaaleja!
Suomen kielessä ei ole ainuttakaan sanaa, joka koostuu pelkistä konsonanteista. Sen sijaan vokaaleista voi muodostaa myös sanoja: EI!
Taas yksi äitidiktaattori. Kai se isä saa samalla tavalla päättää lasten hiuksista, ei se ole mikään äidin etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi äitidiktaattori. Kai se isä saa samalla tavalla päättää lasten hiuksista, ei se ole mikään äidin etuoikeus.
Eli isän diktatuuri kyllä on ok? Aikamoista kaksoismoraalia.
Ihan hyvä kesämallihan tuo on. Lisäksi kasvaa kyllä takaisin.