Mikä on suurin asia minkä tiedät nuoren salanneen vanhemmiltaa?
Kommentit (44)
No yksi kaverini ei kertonut vanhemmilleen seurustelevansa Tongan nykyisen kuninkaan pojan kanssa :D.
Olen salannut vanhemmiltani abortin, jonka tein 15-vuotiaana. Olen nyt 35v. Muita lapsia ei ole. Tuntuu pahalta, kun etenkin äiti kaipaa lapsenlasta esikoiseltaan eli minulta.
Vierailija kirjoitti:
No yksi kaverini ei kertonut vanhemmilleen seurustelevansa Tongan nykyisen kuninkaan pojan kanssa :D.
Niin ja ei se poikakaan kertonut omilleen. Suhde meni tietenkin poikki, sillä vain järjestetty avioliitto oli mahdollinen siinä suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen skeptinen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Olen salannut vanhemmiltani abortin, jonka tein 15-vuotiaana. Olen nyt 35v. Muita lapsia ei ole. Tuntuu pahalta, kun etenkin äiti kaipaa lapsenlasta esikoiseltaan eli minulta.
Toi taitaa olla se yleisin juttu tässä kategoriassa.
-ap
Minulta on poistettu kohtu. En ole kertonut.
Voitin arvonnassa rahapalkinnon. Eikä ollut mistään 50:stä sentistä kyse. Ostin sitten kylpyläpaketin äidille samana vuonna, ja tekosyyksi sanoin että kesätyörahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mormoni Ata?
???
-ap
Itse salasin teininä syömishäiriön, (mietojen) huumeiden käytön ja itsemurhayrityksen. Kymmenen vuotta nuorempi siskoni teininä salasi amfetamiinin ja alkoholin käytön, mutta hänen isänsä epäili ja huomasi jo ennenkuin tuli suurempaa ongelmaa. 13-vuotiaana hän pääsi katkolle ja lopetti. Hänen isänsä on itsekin entinen narkomaani, nykyään nuorisotyöntekijä. Niin ja raskauden sisko salasi aluksi. Oli 15v kun sai esikoisensa.
Salasin raskauden ja adoption. Onnistui hyvin, koska opiskelin toisella paikkakunnalla eikä vanhempia pahemmin kiinnostanut meikäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse salasin teininä syömishäiriön, (mietojen) huumeiden käytön ja itsemurhayrityksen. Kymmenen vuotta nuorempi siskoni teininä salasi amfetamiinin ja alkoholin käytön, mutta hänen isänsä epäili ja huomasi jo ennenkuin tuli suurempaa ongelmaa. 13-vuotiaana hän pääsi katkolle ja lopetti. Hänen isänsä on itsekin entinen narkomaani, nykyään nuorisotyöntekijä. Niin ja raskauden sisko salasi aluksi. Oli 15v kun sai esikoisensa.
Mitkä huumeet ovat muka MIETOJA?
Vierailija kirjoitti:
Mormoni Ata?
Kysymys oli kakkoselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä huumeet ovat muka MIETOJA?
Esim. kannabis. Alkoholi on esimerkiksi paljon rankempaa.
Sanoihan kuuluisa päihdetutkija että esim. ekstaasin eli MDMA.n nauttiminen on yhtä vaarallinen harrastus kuin hevosella ratsastaminen, noin tilastojen valossa.
Ei onneksi ollut itselläni eikä myöskään omilla lapsillani tarvetta salata vanhemmilta mitään. Abortistakin kerroin jo ennen kuin se tehtiin. Olisi ollut kamalan vaikea olo, jos sellainen asia olisi pitänyt salata. Olen itse yrittänyt myös olla vanhempi, johon voi turvata tilanteessa kuin tilanteessa.
Että lapseni tuleva isä juoksi kylillä maanisessa psykoosissa hässimässä muita kun hänen olisi pitänyt tukea minua, raskaana ollutta morsiantaan.
Etenkin äitini ei ymmärrä mielenterveysongelmia, vaikka on itsekin kärsinyt niistä koko ikänsä. Ehkä juuri siksi.
Minia on myös yritetty käyttää hyväksi heidän nenänsä alla. Ehkä paljastan asian nyt kun herkkä isäni ei ole enää järkyttymässä.
Minä säilytin teininä ystävättäreni e-pillereitä. Ystävätär ei (todellakaan) kertonut vanhemmilleen seurustelevansa vakituisesti/vakavissaan joskus lukioiässä. Minun äitinikin tiesi tästä. Ja ei, ne ei olleet minun pillereitä kaverin piikkiin laitettuna.
Kaksi-kolme vuotta lukion jälkeen ystävätär seurusteli yhä saman pojan kanssa, kunnes hänen vanhempansa jollain tavoin torpedoivat suhteen. Poika ei kelvannut ystävättären perfektionisti-vanhemmille, koska oli muka eteenpäin pyrkimätön luuseri. Poika, nyt keski-ikäinen mies, kuuluu edelleen tuttavapiiriini ja on yksi paikkakunnan parhaiten tienaavia, sillä hänen nyrkkipajasta alkanut yrityksensä on erittäin hyvin menestynyt :)
Ystävättärelleni sen sijaan kävi huonosti. On alkoholisoitunut, menetti vähän yli kolmikymppisenä miehensä ja pienet lapsensa alkoholisoitumisensa takia. Mielestäni yksi iso syy ovat hänen perfektionisti-vanhempansa, joille ystävättären ei ikinä kelvannut vaikka mitä teki ja miten oli.
Elin teininä hirveää kaksoiselämää, ja onnistuin siinä niin hyvin, etteivät vanhempani vieläkään tajua tuosta ajanjaksosta mitään. En ymmärrä miten se on mahdollista, sillä äitini on ammatiltaan psykologi ja hän olisi voinut tunnistaa helposti oireitani.
Sairastin syömishäiriötä vuosia, olin vakavasti masentunut, yksinäinen ja suunnittelin itsemurhaa.
Selvisin ihme kyllä tuosta kaikesta hengissä ja nykyään olen ihan normaali aikuinen. En tosin edelleenkään halua huolestuttaa vanhempiani ongelmillani.
Ystäväni salasi vanhemmiltaan vakavan sairauden ja itsemurhayrityksen 18-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Elin teininä hirveää kaksoiselämää, ja onnistuin siinä niin hyvin, etteivät vanhempani vieläkään tajua tuosta ajanjaksosta mitään. En ymmärrä miten se on mahdollista, sillä äitini on ammatiltaan psykologi ja hän olisi voinut tunnistaa helposti oireitani.
Sairastin syömishäiriötä vuosia, olin vakavasti masentunut, yksinäinen ja suunnittelin itsemurhaa.
Selvisin ihme kyllä tuosta kaikesta hengissä ja nykyään olen ihan normaali aikuinen. En tosin edelleenkään halua huolestuttaa vanhempiani ongelmillani.Ystäväni salasi vanhemmiltaan vakavan sairauden ja itsemurhayrityksen 18-vuotiaana.
Miten helskutissa tällaiset on mahdollisia? Surullista. Terveisin sellaisen teinin äiti, joka on ollut masentunut ja joka on yrittänyt itsemurhaa - ja jonka äiti pelkää päivittäin että kaikki vaikeudet tulee takaisin ( vaikkei nyt ole)
Itselläni ei ole yhtään tarinaa tästä.
-ap