Annatko lapsellesi raittiin juhannuksen vai ryypiskeletkö koko juhannuksen?
Kommentit (25)
Meillä lapset saavat aina raittiit juhlapyhät, oli kyse mistä tahansa juhlasta. Ei yksinkertaisesti ole mitään tarvetta juoda alkoholia.
Annan. Korkkaan muutaman sitten, kun tenava on nukkumassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo lapsia vielä, mutta pyhä päätökseni on, että lapset eivät tule näkemään mua humalassa, vaan kaikki juhlat, pyhät ja viikonloput ovat lapsille raittiita. Tässä rajana pidän 2-3 alkoholiannosta illassa.
Itse olen se lapsi, joka on kärsinyt koko lapsuutensa niin omien vanhempien kuin koko suvun ryyppäämisestä. Muistan kun siskon kanssa itkettiin pelosta, kun meidät oli laitettu nukkumaan ja aikuiset viettivät äänekästä iltaansa.
Kukaan ei sinäänsä ollut tai ole alkoholisti, mutta kun juhlittiin niin sitä alkoholia meni. Varmaan pitivät itse niitä määriä normaalina, mutta kyllä lasta alkaa pelottaa kun aikuiset muuttuvat äänekkäiksi ja käyttäytyvät oudosti
Tää on totta! Jos pariskunta juo pullon viiniä puoliks ja muutaman saunakaljan päälle, on kunto jo hurja vaikka sitä ei itse tajuaisikaan. Ei tarvitse olla alkoholisti tai läträtä viinalla, että omien lasten juhannus (tai joku muu päivä) on pilalla, koska pelottaa ja huolettaa.
Jos tänä vuonna korkkais sen viime vuodeksi ostetun ginipullon 😂. Teinit ottaa itsekin ja toi aikuinen.