Tukholman laivalle meno
Hei! Nyt on paineet, kun tällä viikolla olen menossa tukholman laivalle äidin ja miesystävänsä kanssa, ja henkilökortti meni vanhaksi pari viikkoa sitten eikä ole muuta kun kuvaton kelakortti. Olen 17v. Niin kysyn että mitkä on mahdollisuudet päästä ilman että kysyisivät henkkareita, koska siitä tulee erittäin noloa jos en pääse ollenkaan laivaan kun ei ole henkkareita.
Kommentit (28)
Minulta ei ole ikinä kysytty henkkareita ja olen sentään jo 52 v. Kulje äipän perässä niin hän saa hoitaa homman.
Kokeilisin mennä sillä vanhalla henkilökortilla, jos joustaisivat siinä tapauksessa, että se on juuri mennyt vanhaksi (eikä tyyliin puoli vuotta sitten). Kelakorttia tuskin hyväksyvät.
Ajateltiin hankkia uusi mutta tuli mutkia matkaan ja tulin tänne vasta nyt koska ei tullut aikasemmin mieleen.
Nyt on kiristetty turvatoimia mutta ap jos näytät tavalliselta suomitytöltä: vaalea iho, vaaleahot hiukset, siniset tai vihreät silmät ja tavis-teinipukeutuminen niin tuskin ne sua haluaa syynätä....
Kuvattomalla kelakortilla et tee ulkomailla mitään. Pistä äkkiä henkilökortti- tai passitilaus eteenpäin pikana.
Mä menisin hätätapauksessa sinne kuin en tietäis henkkarin vanhentuneen. Jos pyytävät sen nähdä annat vaan tavallisesti ja jos tulee sanomista oot silleen et mitä eiks se ookaan enää voimassa, Ohhoh.
Toinen vaihtoehto (parempi!) on hankkia pikapassi.
Ap:lle voisi joku nyt kertoa, että kysytäänkö ruotsinlaivalla henkkareita vai ei? Silloin kun minä oon käynyt Ruotsissa, niin ei koskaan kysytty, mutta edelliskerrasta on sen verran kauan, etten osais tänhetkisestä tilanteesta varmaksi mennä sanomaan.
Pikapassia en ainakaan hankkisi, se on kallein ja lyhytikäisin vaihtoehto.
kuvaton kelakortti käy vaan alle 15v. nyt vaan äkkiä pikapassia hommaamaan
Siis menetkö oikein maihin vai onko se sellainen 24h-risteily?
Sano että päästivät paperittomia turviksiakin laivaan
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle voisi joku nyt kertoa, että kysytäänkö ruotsinlaivalla henkkareita vai ei? Silloin kun minä oon käynyt Ruotsissa, niin ei koskaan kysytty, mutta edelliskerrasta on sen verran kauan, etten osais tänhetkisestä tilanteesta varmaksi mennä sanomaan.
Kolme viikkoa sitten Tukholmasta laivaan noustessa tarkastivat henkkarit kaikilta.
Eipä ollut mitään hätää kun passit olivat voimassa, katsos kun fiksut ihmiset huolehtivat näistä asioista jo matkaa varatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme viikkoa sitten Tukholmasta laivaan noustessa tarkastivat henkkarit kaikilta.
Eipä ollut mitään hätää kun passit olivat voimassa, katsos kun fiksut ihmiset huolehtivat näistä asioista jo matkaa varatessa.
Ok, on mennyt tiukemmaksi sitten. Ymmärrettävää kyllä ja ihan fiksua.
Matkustin pääsiäisenä Turusta Tukholmaan ja takaisin. Turun satamassa kysyttiin henkkareita kerran, Tukholman satamassa kaksi kertaa.
Kiitos kaikista vastauksista! Laivalle pääsin ilman mitään näyttämättä!
Tukholmasta tullessa kysytään henkkarit, siis paluumatkalla. Alaikäisellä tyttärelläni ei ollut henkkareita mutta ei ollut mitään ongelmaa kun minulla oli.
viime torstaina nousimme laivaan Maarianhaminasta Turkuun menevään laivaan, eikä edes lippuja kyselty missään vaiheessa. Yleensähän Helsingistä mihin tahansa laiivaan noustessa joudutaan vinguttamaan "matkakortteja", jotta pääsee porteista läpi laivaan menevään odotusaulaan.
Mä olen käynyt viimeisen vuoden aikana 4 kertaa ruotsinlaivalla, eikä ole kysytty kertaakaan papereita.
Tämä ei tietenkään takaa sitä, etteikö ne tällä kertaa kysyisi...
Hoidatko yleensäkin asiat näin hyvissä ajoin?