Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivooja tuhosi mattomme, mutta väittää, ettei se ollut hän. Mitä tehdä?

Vierailija
22.06.2017 |

Meillä käy siivooja 2 kertaa kuussa. Viimeksi hän pesi ikkunat ja läiskytti kuravettä valkoiselle matollemme. Siihen jäi kamalat kurajäljet, joita en saa milllään pois. Siivooja sanoo, ettei hän ole niitä aikaansaaut. Sana sanaa vastaan. Mitä tässä voi tehdä? Muuta kuin irtisanoa toimeksiannot jatkossa. Mainittakoon, että matto on yli 1000 euroa maksanut ja uusi. Jotenka hieman harmittaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuisten oikeasti on ylipäätään niin lapsellinen, että hankkii valkoisia mattoja??

Lapsellinen? Perustele, miten lapsellisuus näkyy valkoisen maton kautta.

Vierailija
22/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin eivät muka kuratipat lähde matosta pois? Todellakin lähtevät kunnon pesussa. Rasva, punkku tai mustikka saattavat olla haastavampia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin eivät muka kuratipat lähde matosta pois? Todellakin lähtevät kunnon pesussa. Rasva, punkku tai mustikka saattavat olla haastavampia...

Ikkunoissa oleva kura ei nyt ihan peruskuraa vältämättä ole. Siinä on ilmasta kerääntyneitä hiukkasia ja tiepölyä, pakokaasupölyä; nokea, lyijyä..

Vierailija
24/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitikö se matto jättää ikkunoiden pesu ajaksi lattialle? Ehkä tässä on emännälläkin vastuunsa.

Siivoojalla tuskin on mitään kunnon sopimusta. Remonttiehillähän lukee supimuksissa että tilaaja vastaa suojaamisesta ja työalueen tyhjentämisestä. Joten jos jotain likaantuu niin oma moka.

Niin että sitä kuravettä saa roiskia pitkin poikin, kun vaan tulee puhtaat ikkunat? Voi olla todella vaikeaa tuo lika matossa, koska mukana mm. nokea. Kotivakuutuksessa on yleensä omavastuu, joten ei korvanne pesettämistä.

Vierailija
25/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa, jos olisi tuhonnut valkoisen sohvanpäällisen!

Vierailija
26/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se siivoojillakin vakuutus ja kai se siivooja maton osaa pestä.

Vierailija
27/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleppa, jos olisi tuhonnut valkoisen sohvanpäällisen!

Niin, kaikki on toki suhteellista. Meillä on harmaa sohva, joka on myös ikkunan alla, mutta tässäpä sitä likaa ei näy. Mutta sohva ei ole paljon kalliimpi kuin tuo matto.

Juu, ja kuten jotkut fiksut ovat todenneet, ei tunnu olevan ihan tavallista kuraa, vaan jotakin yhdistelmävaikeaa likaa.

ap

Vierailija
28/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan riippuu siitä, mitä olette sopineet.

Eli sopimukset esille ja tavaamaan, mitä siellä sanotaan työpisteen suojaamisesta.

Siivojiakin on moneen junaan, mitään ei saa olettaa.

T. Siivooja

Vierailija
29/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai se siivoojillakin vakuutus ja kai se siivooja maton osaa pestä.

Minä en enää uskalla antaa sen käsitellä yhtään mitään. Sen verran on nyt tämä luottamus kärsinyt.

ap

Vierailija
30/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tai vuokraa tekstiilipesuri. Sillä itse pesen suuret matot ja sohvat 👍

Vierailija
31/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tossa oikein mitään voi tehdä, muuta kun irtisanoa siivooja jos olet varma, että sotki.

Meillä on käynyt yli 10 vuotta sama siivooja ja tuona aikana on kerran rikkonut yhden maljakon, jonka vedet tippui matolle - ei mennyt onneksi pilalle, vaikka paperinaru/nahka-matto. Kerran rikkoi yhden lasilinnun. En ole laittanut maksamaan, maljakko ei ollut minkään arvoinen, mutta lintu oli lahja ja arvokas. Se harmitti, mutta minkäs sitä vahingolle voi. Kotivakuutus tuskin korvaa, jos toisen aiheuttama vahinko. Kannattaa siis sanoa, että itse sotkit. Toisaalta omavastuu voi olla saman kokoinen kun pesulalasku.

Vierailija
32/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset siivoa itse, oletko sairas jotenkin?

Vierailija
33/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein koko huoneen kokoinen matto, jonka päällä ei ole huonekaluja? Eli sitten olohuone on käytännössä tyhjä. Mitä merkitystä sitten on jos matto on hiukan likainen kun ei kukaan oleskele tyhjässä huoneessa.

Vierailija
34/34 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset siivoa itse, oletko sairas jotenkin?

Siksi, että olen toisen alan yrittäjä itse ja annan niiden, joilla on siivoojan koulutus, siivota.

ap