Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä lapsena huostaanotettu, mutta nykyään akateemisesti koulutettu ihminen!

Vierailija
21.06.2017 |

Täällä kohtalontoverina yksi maisteri.

Ennustan ketjusta lyhyttä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä alan maisteri? Ootko sossu?

Vierailija
2/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilökohtaisesti kaksi vastaavaa tapausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan taida löytyä ilman valehtelua. Itsekin mahdollisesti valehtelet. 

Kyllä ne pääosin on amiksia, jos hyvin käy. Yleensä päihde- ja kriminaalihuollon piirissä. Huostaanotto on aina äärimmäinen toimenpide, jossa lapsen lähtökohdat ovat surkeat. 

Vierailija
4/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteiden maisteri. Nykyään isossa virastossa työskentelevä, mutta en todellakaan sossu. Siitä ei psyykeeni tykkäisi, vaikka heidän työtään arvostankin.

Vierailija
5/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, mutta huostaanoton perusteet olivat vanhempien kuolema auto-onnettomuudessa. Eivät siis ns. sosiaaliset syyt. 

Vierailija
6/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan taida löytyä ilman valehtelua. Itsekin mahdollisesti valehtelet. 

Kyllä ne pääosin on amiksia, jos hyvin käy. Yleensä päihde- ja kriminaalihuollon piirissä. Huostaanotto on aina äärimmäinen toimenpide, jossa lapsen lähtökohdat ovat surkeat. 

En valehtele, mutta en ala täällä siitä asiasta vänkäämään. Uskokaa tai älkää. Mutta totta on, että monia ei ole. 

Vierailija
7/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi sossu YTM, joka on ollut huostassa vauvasta 18-vuotiaaksi asti. Syytä en tiedä.

Vierailija
8/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden, mutta huostaanoton perusteet olivat vanhempien kuolema auto-onnettomuudessa. Eivät siis ns. sosiaaliset syyt. 

Itsellä syynä molempien vanhempieni alkoholismi.

Vierailija
9/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Tosin vietin parinkympin tienoilla pari vuotta sairaslomalla mt-ongelmiani hoitaen. Pikkuhiljaa sain elämäni kuntoon. 

Huostaanotto tapahtui ihan muista syistä kuin siitä että olisin ollut jonkinlainen häirikkö, vika oli vanhemmissani eikä minun käytöksessäni. Minä olen aina ollut vähän liiankin kiltti ja rauhallinen, vältellyt konflikteja ja peittänyt tunteeni jne. Olen myös ollut tiedonhaluinen ja lukeminen on aina ollut lempiharrastuksiani.

Uskoisin että luonteenlaadussani on syy akateemiseen koulutukseeni. Huono perhetausta oli hidaste, ei este. 

Tiedän muutaman muunkin, joilla on samanlainen historia kuin minulla, eli huostaanotosta akateemiseksi. Ei kukaan kehtaa sitä mainostaa, kun asenne on sellainen että huostaanotettu lapsi on wt-roskaa. Suoraan sanottuna hirveää miten ihmiset voivat tuolla tavalla ennakkoluuloillaan vaikeuttaa niiden lasten tulevaisuutta, joilla on jo omasta takaa liikaakin ongelmia.

Vierailija
10/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin menemättä yliopistoon kun päätin ryhtyä yrittäjäksi ja sillä tiellä olen edelleen. Siskoni taas on parhaillaan yliopistossa.

Meille sattui vain kohdalle hyvä sijaisperhe ja kannustava sosiaalityöntekijä.

Vierailija
11/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko teininä huostaanotettu? T. 13-19-vuotiaana lastenkodissa asunut nyk. opettaja. Huostaanoton syynä oli yh-äidin sairastuminen.

Vierailija
12/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojenkäsittelytiede.

Huostaanotettiin äidin suorittaman jatkuvan perheväkivallan vuoksi 11-vuotiaana. Lastenkotiin ja siitä perhekotiin. Naimisissa, ei lapsia.

Vierailija
13/13 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko on huostaanotettu ensin lastenkotiin ja sitten sijaisperheeseen ja on nylyisin lääkäri. meillä on eri äiti hänen äitinsä oli alkoholisti.