Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit ilkkuivat minulle ja ottivat kuvia (?) bussipysäkillä

Vierailija
21.06.2017 |

Istuskelin ihan rauhassa odottamassa bussia, kun katokseen pölähtää pari teinilikkaa. Kuulen kun toinen sanoo toiselle:
"Ei vittu joku läski istuu tuos."

Nousin ylös ja menin kauemmaksi seisoskelemaan, koska en jaksanut kuunnella teinien juttuja raskaan työpäivän jälkeen.

Kuulen kun toinen tuhahtaa:
"Perus suomalainen..."

Sen jälkeen alkavat kihittää vaatteilleni ja ulkonäölleni. En nyt varmaan ollut kovin freshi työpäivän jälkeen ja vaatteetkin ovat varmaan nuorison silmissä hirveän epämuodikkaat (Kesämekko, legginssit ja balleriinat), jooooo, tiedän etteivät läskit saisi käyttää legginssejä, plaa plaa.

MUTTA, kuulin kun tytöt ottivat minusta kuvan. Kysyin heti, että mitä ihmettä te teette. Ensin kielsivät koko asian, mutta sitten puolustelivat:
"Se meni vaan snäppiin! Ei se sinne jää!"

Hermostuin ja sanoin tytöille, ettei ihmisistä saa ottaa kuvia ja jakaa niitä sosiaaliseen mediaan. Tässä vaiheessa tytöt alkoivat huutamaan, että jos haluan niin voivat kuvata "flippaamiseni" ja jakaa sen jonnekin, olen aikuinen enkä saa raivota lapsille.

Miten tää on nykyään tälläistä? Ihan hullua.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa. Mulle kävi pari päivää sitten sellainen tapaus, että 12-13 vuotiaiden teinien porukka, kaksi poikaa ja yksi tyttö ilkkuivat erään toisen kaupassa olijan ulkonäölle, joka toivottavasti oli kuuloetäisyyden päässä heistä. No puutuin tähän ja sanoin ihan asiallsiesti mutta tiukasti että toisten ulkonäköä ei saa arvostella. Niin nämä alkoivat panemaan vastaan, haukkuivat minun ulkonäköäni ja ihmettelivät miten "triggeröidyn" siitä että he haukkuvat toisia. Siis oikeasti käyttivät sanaa triggeröityä. Surettaa tämä maailma, jossa teinit lukee ylilautaa ja 4chania ja kokee että toisten ulkonäköä saa ääneen empatiankyvyttömästi arvostella ja kun joku siihen puuttuu, se on "triggeröitymistä."

Vierailija
22/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli mun mielestä aika hyvä neuvo, että ottaa ite kännykän esiin ja alkaa kuvaamaan takasin päin näitä inhottavia mukuloita. Ja vielä mainitsee ihan rauhallisesti että " mä kuvaan tän vaan snäppiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
24/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mikä helvetti noita teinejä vaivaa. Sanoispa joku kerta joku jotain mulle (uskon, että itse tilanteessa varmasti olisi vaikeampaa olla tiukkana).. Argh.

Vierailija
25/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille soitto. Ei ihmisiä saa kuvata nettiin. Se on rikos. Ei saa kuvata muutenkaan.

Vierailija
26/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teinit ei edes ymmärrä, että tuo voi olla vaarallista, jos väärä henkilö sattuu.

Vierailija
27/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joku fobia teini-ikäisiä kohtaan, naurettavaa tiedän, mutta olin yläasteella pahasti kiusattu ja tietynoloiset teiniporukat saavat aikaan ikäviä flashbackejä. Tälläinen olisi oikeasti pahin painajainen, menisin ihan jäihin.  Aikuisille törkimyksille osaan laittaa vastaan, koska aikuiset harvoin iskevät niin vyön alle kuin teinit. 

Vierailija
28/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tää teini-ikäisten viljelemä kieli. :D Lähinnä siksi, koska tiedän että alunperin kieli on lähtöisin jostain 4chanin, 9gagin tai muun katkeromedian syövereistä surullisten naisvihaisten katkeroiden viljelemänä. Ärsyttää kuunnella noita sanoja muutama vuosi myöhemmin joidenkin teinilissujen käyttämänä.

Vierailija
29/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo teinit ei edes ymmärrä, että tuo voi olla vaarallista, jos väärä henkilö sattuu.

Niinpä. Itse olen hyvinkin säyseä luonteeltani, ja siltikin se "gut reaction" olisi antaa päin korvia. Onnistun hillitsemään itseni vain siksi, etten halua tekemisiin virkavallan kanssa. Vähänkään räjähdysherkempi tuskin moisia ehtisi miettimäänkään... Siinä voisi jonneilta pian lennellä niin iLuurit kuin hampaatkin.

T. 24

Vierailija
30/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta luettavaa. :( Kiusaamista ja arvostelua ihan täyslaidalla..

Vierailija
31/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laittaisin varmaan teinien puhelimet uusiksi, voisivat selitellä vanhemmilleen mitä tapahtui.

Ehkä se muutama viikko ilman puhelinta opettaisi ettei ihan kaikkea voi tehdä.

Vierailija
32/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laittaisin varmaan teinien puhelimet uusiksi, voisivat selitellä vanhemmilleen mitä tapahtui.

Ehkä se muutama viikko ilman puhelinta opettaisi ettei ihan kaikkea voi tehdä.

Valitettavan usein näiden valopäiden vanhemmat olisivat teininsä puolesta ja todennäköisesti saisit heiltä korvausvaatimukset ja lisäksi sangollisen kuraa niskaan. Harvemmin varmaan ihan normaalista perheestä lähtöisin olevat perusteinit käyttäytyvät noin.

Vierailija
33/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 13-vuotias tyttö, ei minulle IKINÄ tulisi mieleenkään käyttäytyä noin törkeästi ketään kohtaan. Olimme toukokuussa Helsingissä luokkaretkellä opettajiemme kanssa, ja yövyimme siis hotellissa.

Yksi ilta kun tultiin takaisin hotellille, niin siinä hotellin edessä oli joitain meistä huomattavasti nuorempia pikkupoikia kommentoimassa meille kaikkea ja se kielenkäyttö oli semmoista että ei kyllä heidän ikäistensä varsinkaan pitäisi puhua semmosia.

Huomasin, kuten meidän opettajammekin että etelässä lapsien ja nuorten käyttäytyminen on keskimäärin todella huonompaa ja minusta tälläisenä 700 kilometriä Helsingistä asuvana Kainuulaisena on aivan järkyttävää kuunnella ja katsoa sellaista touhua :D

34/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisille soitto. Ei ihmisiä saa kuvata nettiin. Se on rikos. Ei saa kuvata muutenkaan.

Kyllä saa kuvata julkisella paikalla ihan vapaasti. Julkaisu eri asia. Voit soittaa poliisit ihan rauhassa jos tulen kadulla kuvaamaan sinua omaan käyttööni. Ei ole mikään rikos.

Vierailija
35/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käynyt tuo kanssa. En anna mitään arvoa näiden nuorten vanhemmille. Osoittaa ettei tapoja eikä sääntöjä ole kotona opetettu. Pitäisi vanhempien jo ymmärtää ettei alle 18 vuotias tarvitse älypuhelinta. Pitäisi myöskin ymmärtää se että ne lapset pitää kasvattaa, laitteiden antaminen leluiksi ei riitä. Mutta eihän nykyajan vanhemmat muuta jaksa. Sossu elättää ja koulu kasvattaa, sillä periaatteella moni niitä lapsia puskee.

Vierailija
36/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sanattomaksi veti kyllä.

Vierailija
37/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen samoin on käynyt myös itselleni, tosin en ole ihan varma tirskuivatko ulkonäölleni vaiko sille, että kehtasin mennä yksin elokuviin. Oli pieneen paikallisteatteriin ilmaislippu, enkä vietä kovinkaan paljoa aikaa kys. paikkakunnalla, joten päätin käyttää sen pois kun tilaisuus tarjoutui, ja menin katsomaan yksin Luokkakokousta. Sali oli suht täynnä, mutta salin keskellä iso joukkio n. yläasteikäisiä (toivottavasti, sillä jos olivat päivääkään yli 16, niin ovat kyllä täysin menetettyjä tapauksia) tyttöjä ja poikia. Huomasivat, että tulin elokuviin yksin, ja joku tytöistä tirskahti toiselle asiasta. Kaikki kääntyivät katsomaan, ja näin kun joku poika otti minusta "salaa" kuvan snäppiin, ja vieläpä ympyröi minut tarkoituksella kuvasta ja kirjoitti päälle jotain (en nähnyt mitä, istuin kuitenkin niin paljon taempana). Sitten poika supatti eteenpäin lopulle teiniporukalle "hei, tsekatkaa snäppi!" ja näin, kun 5-6 heistä naureskeli kuvalleni. Ensireaktio oli halu lyödä, heittää pojan puhelin v****un tai sylkeä päälle, mutta eipä tuollaisessa tilanteessa p****akaan voi tehdä...

Itse kun olin tuon ikäinen, emme uskaltaneet vinoilla edes vuotta vanhemmille, kun pelkäsimme saavamme turpiimme.

Tää on niin oksettavaa :( Olen tosi pahoillani :(

Mulle on tehty tuo sama, että on otettu kuva jossa näyn ja sitten oikein ympyröity ja snäpätty se. Se tunne kun katselee vaan sattumalta eteensä ja huomaa että joku ympyröi sun naamaa kuvassa, on ihan että ei voi olla todellista että kukaan tekee noin. Mun tapauksessa olivat parikymppinen miesjoukko.

Vierailija
38/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään teinilaumoja edelleen. Ei niille oikein mitään voi, ja kiusattuna pilkka osuu kyllä arkaan paikkaan...

Olen pahoillani puolestasi, Ap :(

-N25

Vierailija
39/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se meni vaan snäppiin! Ei se sinne jää!"

Eivätkö nuoret todellakaan ymmärrä, että mikä nettiin laitetaan se pysyy siellä ikuisesti.

He jotka eivät sitä ymmärrä, eivät saisi käyttää omaa nettiyhteyttä, vanhempien valvomatta. Laittavat muiden lisäksi itsensäkin ja oman tulevaisuutensa siinä vaaraan.

Kannattaa ottaa kuva tytöistä ja tehdä ilmoitus kunnianloukkauksesta, varmasti törkykommentteja snäpissä. Saat vähän taskurahaa tytöiltä.

Vierailija
40/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun ei ole niitä rangaistuksia. Naisethan niitä halusi lieventää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä