Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit ilkkuivat minulle ja ottivat kuvia (?) bussipysäkillä

Vierailija
21.06.2017 |

Istuskelin ihan rauhassa odottamassa bussia, kun katokseen pölähtää pari teinilikkaa. Kuulen kun toinen sanoo toiselle:
"Ei vittu joku läski istuu tuos."

Nousin ylös ja menin kauemmaksi seisoskelemaan, koska en jaksanut kuunnella teinien juttuja raskaan työpäivän jälkeen.

Kuulen kun toinen tuhahtaa:
"Perus suomalainen..."

Sen jälkeen alkavat kihittää vaatteilleni ja ulkonäölleni. En nyt varmaan ollut kovin freshi työpäivän jälkeen ja vaatteetkin ovat varmaan nuorison silmissä hirveän epämuodikkaat (Kesämekko, legginssit ja balleriinat), jooooo, tiedän etteivät läskit saisi käyttää legginssejä, plaa plaa.

MUTTA, kuulin kun tytöt ottivat minusta kuvan. Kysyin heti, että mitä ihmettä te teette. Ensin kielsivät koko asian, mutta sitten puolustelivat:
"Se meni vaan snäppiin! Ei se sinne jää!"

Hermostuin ja sanoin tytöille, ettei ihmisistä saa ottaa kuvia ja jakaa niitä sosiaaliseen mediaan. Tässä vaiheessa tytöt alkoivat huutamaan, että jos haluan niin voivat kuvata "flippaamiseni" ja jakaa sen jonnekin, olen aikuinen enkä saa raivota lapsille.

Miten tää on nykyään tälläistä? Ihan hullua.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa :(

Vierailija
2/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää. Provosoimalla koittavat saada aikaan vastapuolessa raivoreaktion, joka sitten kuvataan jonnekin Snäppiin tai Youtubeen. Lopettavat touhunsa jossain vaiheessa kun huomaavat, etteivät ihmiset yksinkertaisesti välitä niiden touhuista. Joo, ja kyllä se kuva jää sinne Snäppiin, muttei välttämättä näkyville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin tuota on tehty. Se on tää nykynuoriso joka kasvatettu sosiaalisessa mediassa.

Ensi kerran esitä että purskahdat itkuun, kato hyytyykö tyttöjen hymyt.

Vierailija
4/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekkin tuota on tehty. Se on tää nykynuoriso joka kasvatettu sosiaalisessa mediassa.

Ensi kerran esitä että purskahdat itkuun, kato hyytyykö tyttöjen hymyt.

Ei hyydy. Olen todistanut tälläistä tapausta. Se itkureaktio jaetaan räkänaurun kanssa sinne helvatan snäppiin.

Vierailija
5/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Jakomäessä vai missä tällaista tapahtuu? Porvoossa?

Vierailija
6/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen joka helvetin päivä bussilla edestakaisin töihin ja vapaa-aikana vielä saman verran. Kohta 30 vuotta tätä. 

En ole tuollaita nähnyt. Megaläskejä kyllä. 

Mutta en nyt sano, etteikö tämä olisi mahdollista. Vannon kuitenkin, ettei yleistä. Olen Helsingistä. 

Vierailija
7/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? En voisi IKINÄ kuvitellakaan tekeväni mitään tuollaista, mutta valitettavasti tätä paskaa tapahtuu ihan oman ikäistenkin kesken jatkuvasti. :( Koulussa saa pelätä mitä uskaltaa sanoa tai tehdä kun heti snäppi laulaa.

N17

Vierailija
8/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se meni vaan snäppiin! Ei se sinne jää!"

Eivätkö nuoret todellakaan ymmärrä, että mikä nettiin laitetaan se pysyy siellä ikuisesti.

He jotka eivät sitä ymmärrä, eivät saisi käyttää omaa nettiyhteyttä, vanhempien valvomatta. Laittavat muiden lisäksi itsensäkin ja oman tulevaisuutensa siinä vaaraan.

Vierailija
9/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämä tapahtui?

Vierailija
10/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa olisin vaan tyynesti ottanut esiin oman kännykkäni ja alkanut kuvaamaan. Ollut ihan hiljaa vaan ja kuvannut.

Kyllä niillä pian olisi hymyt hyytyneet. Itsehän siinä ilkkuessaan olisivat tosi typeriä olleet videolla

Vierailija
11/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapahtuu toiste niin ota oma kamera esiin ja kuvaa takaisin, ja ilmoita että menee Iltasanomien etusivulle ja että sossut vie alle 15 vuotiaat parempaan talteen.

Vierailija
12/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit + legginssit on kyllä oksettavin yhdistelmä koskaan. Ihan kuin pakastekinkut tirisemässä verkon sisässä. Nam nam. Muutenkin noi sun vaatteet kuulostaa tosi... Jooh...

Tämän kommentin lähettäjä todistaa tässä itse olevansa oksettava sielu.

Vierailija
13/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ruvennut poseeramaan, niin oisko sävy muuttunut. Lähtenyt touhuun mukaan.

Vierailija
14/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään nousemassa Koivukylässä junaan, niin kolme noin kaksitoistavuotiasta poikaa meni ohi ja yksi sano: "kattokaa mikä lehmä!" ja loput räjähtivät nauramaan. Mulkasin ja ne innostu nauramaan lisää.

En ole varma sanoko mulle tai musta. Olihan paikalla muitakin naisia.

Mietin vaan, että olisko niille pitänyt sanoa jotain tai ehkä parempi vaan antaa olla. Toisaalta noin ei käyttäydytä, ei ollenkaan. Mutta mitäpä mä siinä hetkessä olisinkaan voinut..

Vierailija
15/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sano soittavasi poliisit (ja myös soita!) mutta käyttäydy ihan rauhallisesti.

Vierailija
16/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on näin tehty. Puutuin asiaan tiukasti. Kuvaaja oli alakoululainen ja säikähti kovin. Toivottavasti ei tee toiste.

Vierailija
17/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen samoin on käynyt myös itselleni, tosin en ole ihan varma tirskuivatko ulkonäölleni vaiko sille, että kehtasin mennä yksin elokuviin. Oli pieneen paikallisteatteriin ilmaislippu, enkä vietä kovinkaan paljoa aikaa kys. paikkakunnalla, joten päätin käyttää sen pois kun tilaisuus tarjoutui, ja menin katsomaan yksin Luokkakokousta. Sali oli suht täynnä, mutta salin keskellä iso joukkio n. yläasteikäisiä (toivottavasti, sillä jos olivat päivääkään yli 16, niin ovat kyllä täysin menetettyjä tapauksia) tyttöjä ja poikia. Huomasivat, että tulin elokuviin yksin, ja joku tytöistä tirskahti toiselle asiasta. Kaikki kääntyivät katsomaan, ja näin kun joku poika otti minusta "salaa" kuvan snäppiin, ja vieläpä ympyröi minut tarkoituksella kuvasta ja kirjoitti päälle jotain (en nähnyt mitä, istuin kuitenkin niin paljon taempana). Sitten poika supatti eteenpäin lopulle teiniporukalle "hei, tsekatkaa snäppi!" ja näin, kun 5-6 heistä naureskeli kuvalleni. Ensireaktio oli halu lyödä, heittää pojan puhelin v****un tai sylkeä päälle, mutta eipä tuollaisessa tilanteessa p****akaan voi tehdä...

Itse kun olin tuon ikäinen, emme uskaltaneet vinoilla edes vuotta vanhemmille, kun pelkäsimme saavamme turpiimme.

Vierailija
18/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma kuvattiinko minua kerran youtubeen, periscopeen tms. Olin kaupassa ja havahduin kuinka lauma jonneja heitteli appelsiineja minua kohti ja yksi kuvasi. Ei kerennyt osua kuin vähän ja kun käännyin heihin päin, niin juoksivat toiselle osastolle ja heittivät sieltä tavaroita hyllyistä. Onneksi vartija tuli ja pisti stopin hommalle. 

Mikä v-ttu nykylapsia, tai ennemminkin vanhempia vaivaa?! 

Vierailija
19/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran kaupassa vastasyntyneen ja 2- vuotiaani kanssa. 2- vuotta valvoneena, tuulipuku päällä, pipo silmillä, naama punasena.. noh, aikalailla epämiellyttävän näköisenä.

Vastaan tuli joku viimeisen päälle laittautunut salipimu... fitness typykkä, mitä nää nyt on. Pysähty mun eteen, nosti puhelimen ylös ja räpsäs kuvan. Järkytyin vähän ja jäin miettimään mitä hittoa, joudunko nyt joksikin naurunaiheeksi jonkun bimbon instaan.. "mamman ei tarvitse näyttää tältä" tms.

Mut sitten mies lohdutti että nykyään puhelimella voi ottaa kuvan itsestään ruutupuolelta. Että ehkä hän kuvaili vaan itseään keskellä markettia... hope so.

Mutta joo, onhan noita teinejä ja muuten vaan henkisesti kypsymättömiä. Jotka salaa kuvailee muita jopa uimahallissa nykyään :(

Vierailija
20/72 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ammattini puolesta jo ikäväkseni tähän "tosi-tv-tähden" roolin uhkaan tottunut, mutta silti ärsyttää teidän puolesta! Teinit on niin hyvin oppineet, että ensin jotain ihan älytöntä provokaatiota (esim toi appelsiinijuttu, koulussa myös joku sellainen tempaus, johon vaan on open/valvojan pakko puuttua) ja sitten videot pyörimään ja jos siihen kiinnität huomiota, alkaa tavaton "mulla on oikeus"-kiekuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme