Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastamelukuulokkeet opiskeluun

Vierailija
21.06.2017 |

Sain vinkin hankkia vastamelukuulokkeet opiskeluun meteliä vaimentamaan. Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kuulokkeista, minkälaiset kannattaa ostaa ja paljonlo maksavat? Ovat ilm. normikuulokkeita kalliimpia? Toimivatko sellaisenaan kuten mainostetaan vai pitääkö laittaa taustamusiikkia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen testannut noita aika paljon. Halpiksilla ei valitettavasti tee mitään. 300-400€ luokassa ne alkaa oleen ihan hyviä. Itsellä kävi tuuri ja löysin tuollaiset uutena 400€ maksaneet Sonyt Gigantin alelaarista reilulla kahdella sadalla. 

Junassa, bussissa ja lentokoneessa nuo on varsinkin tosi hyvät! Ne ihan oikeasti tekee matkaamisesta paljon mukavampaa ja vähemmän väsyttävää. Ja opiskelussakin toimivat hyvin. Mutta itse laitan opiskellessa soimaan jotain ambient-tyyppistä musiikkia, koska pelkkä hiljaisuus on aika ahdistavaa myös. (ja korkeat ympäristön äänet saattaa kuulua läpi. Nuo kalleimmatkaan vastamelukuulokkeet ei siis suodata 100% kaikkia ympäristö ääniä.)

Suosittelen kyllä! 

Vierailija
22/33 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä tuollaiset joita pidän joskus päässä vaikken kuuntele mitään (avokonttori). Se kimakka kälätys, mölinä ja hohotus kuuluu läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika monessa paikkaa ollut esillä tuollainen firma kuin Valco. Heillä on ilmeisesti jotkut "merkittömät" kuulokkeet. Houkuttaisi kun maksavat vain satasen ja kuitenkin aika hyvää palautetta saanut.

https://www.valco.fi/blogs/tuotekokeilut/testissa-sadan-euron-vastamelu…

Vierailija
24/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, joskus oli näin järkeviä ketjuja

Vierailija
25/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keskittymishäiriöisenä ymmärrä, miten vastamelu auttaisi keskittymään. Se kohina on todella rasittavaa. Paremman hyödyn saa vaikka traktorissa ym. käytettävistä kuulokkeista, jotka eivät aiheuta melua itse, mutta pitävät melua poissa.

Vierailija
26/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sonyn vastamelukuulokkeet wh-1000xm3.

Meni vuosi kun niistä hajosi tuo vastamelu toiminto ja tuli vasempaan kuppiin metallinen kaiku. Tästä viasta löytyy paljon netistä juttua englanniksi. aion ostaa uudet samanlaiset mutta nyt otan väh 3 vuoden takuun.

Vierailija
27/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee joku öyhöttää r2sistist2 juttua ja hyvä ketju poistuu.

Vierailija
28/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on näitä edeltävä malli ja olen tyytyväinen: https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/kuulokkeet-ja-tarvik…

Vierailija
29/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sony 1000XM4 parhaat.

300 eur, verkkokaupassa black friday 229 tjsp

ylivoimaiset

Vierailija
30/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, katsoin samaa. Kirjoitukset asettuvat nätisti kappaleiksi, ja silmä lepää. Katsotaan, millaiseksi tämä lainaus muodostuu. Harmi, että sotkivat toimivan palstan osin käyttökelvottomaksi ihan turhilla uudistuksilla.

Minä en ole ääniyliherkkä, mutta teen aivotöitä kotona ja inhoan meteliä ja "elämän ääniä", joten olen kohta kymmenen vuotta elänyt ensin Bosen QC25- ja sittemmin QC35-kuulokkeiden sisällä noin 16 tuntia vuorokaudessa (ja uniajan korvatulpilla). Minulla on myös Sonyn nappimalliset vastamelukuulokkeet, jotka eivät oikein istu kunnolla korviini, vaikka niiden mukana tuli muistaakseni kahdeksan erilaista tulppaparia.

Olen ihmetellyt mielipiteitä siitä, että vastamelukuulokkeet veisivät äänet pois korvista. Kyllähän nämä vievät jyrinän ja koneenkäynnin ja tylsyttävät kaikenlaisia muitakin ääniä, mutta eivät nämä kuulosuojaimet ole. Minulla on ollut naapurin remontin aikana käytössä ihan kunnon Peltoritkin, ja ero on valtava. Se, että olen kasvanut kiinni QC-kuulokkeihini, johtuu niiden keveydestä ja siitä, etteivät ne purista päätä ollenkaan. Nämä ovat myös loistokuulokkeet musiikin ja muun äänen kuuntelemiseen.

Vain kokeilemalla se selviää.

Vierailija
31/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airpods Maxit itsellä, hyvin toimii ja mukavat mutta hintaa on aika paljon.

Vierailija
32/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

L&B Kuva ja Ääni testissä Yamahan YH-E700 kuulokkeet päihitti Bosen ja Sonyn vastaavat, erityisesti musiikin äänenlaadun osalta. Itsellä tuollaiset Yamahat ja kyllä huomaa Yamahan vuosikymmenten kokemus hifimaailmasta, nautinto kuunnella musiikkia.

Vierailija
33/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sonyn vastamelukuulokkeet wh-1000xm3.

Meni vuosi kun niistä hajosi tuo vastamelu toiminto ja tuli vasempaan kuppiin metallinen kaiku. Tästä viasta löytyy paljon netistä juttua englanniksi. aion ostaa uudet samanlaiset mutta nyt otan väh 3 vuoden takuun.

osta se xm4 ainakin jos lennät paljon. Ne on lentokonemelussa ihan ykkönen

m57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä