Kesähäihin sopiva laukku?
Olen saanut kutsun kesähäihin. Pukukoodina on Asu vapaa, ja hääpaikka on maalla, juhlat vietetään ulkona juhlateltassa. Ajankohta heinäkuun puoliväli.
Vaatteet ja kengät on hankittu mutta ongelmana on laukun valinta. Etiketti vaatisi pientä, siroa laukkua, jollainen minulla kyllä on kaapissa. Mutta: pieneen laukkuun ei mahdu esim. lämmintä neuletta iltaa varten. Parkkipaikka on aika kaukana, joten olisi epäkäytännöllistä jättää tarvittavia tavaroita autoon. Onko tuollaisissa rennohkoissa maaseutuhäissä aivan hirveä etikettimoka, jos otan vähän isomman laukun? Etenkin kun on etukäteen neuvottu, että korkokenkiä ei juhliin kannata laittaa, kun piha on epätasainen. En nyt mitään jättimäistä kangaskassia aio mukaan raahata vaan siistin nahkalaukun, joka on kuitenkin pikemminkin olkalaukku kuin pieni ja siro juhlalaukku. Mitä mielipiteitä? Niin, ja en ole häissä missään "roolissa" enkä erityisen läheinen hääparille (morsian lapsuuden ystäväni, ei enää edes läheinen, ja sulhasta en edes tunne).
Asunani on puolipitkä, vaaleahko, kuviollinen sifonkimekko, jossa on pienet hihat. Kengät on beiget ballerinat. Laukku on myös beige, mutta otanko isomman vai pienemmän?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin sen pienen. Neule menee hyvin käsivarrella.
Näin. Ei sitä tarvitse kantaa kuin istumapaikalle ja jos sitä ei tarvitse, neuleen voi antaa olla vaikka tuolin selkämyksellä illan ajan.
Asu vapaa on kaikkein ärsyttävin pukeutumiskoodi. Toivoisin aina edes jotain ohjeistusta pukeutumiseen. Olen par kertaa mennyt tuollaisiin juhliin aivan liian hienoissa vaatteissa (itselläni kotelomekko, muilla naisilla farkut, toppi ja tennarit tms.). On ollut tosi epämukava olo. Tietynlaista laiskuutta hääparilta ettei anneta mitään pukukoodia.
Maalaishäät ulkona kuulostaa siltä, että sinne voi ottaa olkalaukun. Jos ei edes korkokenkiä voi laittaa niin eipä pukeutuminen kauhean juhlavaa silloin ole.
Ottaisin sen pienen. Neule menee hyvin käsivarrella.