Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työttömyystukia saan?

Vierailija
21.06.2017 |

Tilanne on nyt se, että olen Kelan sivuilla ja pähkäilen mitä hakemusta nyt laitan sinne menemään. Kaksi päivää olen koittanut soittaa asiakaspalveluun,mutta: Ruuhkaa, ruuhkaa. Olen töissä kaupassa,mutta heinäkuun ensimmäisen viikon jälkeen sopimukseni loppuu mutta sitä jatketaan "nolla sopparina". Minulle siis tulee mahdollisesti joitakin hajavuoroja, mutta rahaa en tietenkään saa niistä riittävästi elämiseen mutta etukäteenhän en summia tiedä. Minkä ihmeen hakemuksen nyt Kelassa täytän kun en ole kuitenkaan työtön. Ja tuloja en osaa sanoa. Auttakaa jos osaatte :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitä työttömyysturvaa. Laitat päivät ja tunnit mitkä olet ollut töissä ja palkkakuitti liitteeksi. Saat näin soviteltua päivärahaa. Muista laittaa työnhaku voimaan, muuten et saa.

Vierailija
2/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Eli ilmoittaudu heti kun voit työttömäksi työnhakijaksi, muuten rahaa ei tipu.

Ja sitten ihan perus työttömyysturvahakemus Kelalle jos et ole työttömyyskassan jäsen. Siellä kyllä kysytään mahdollisista töistä.

Joka kuukausi merkkaat minä päivinä teit töitä ja minkä verran. Palkkatodistus pitää lähettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet sitä työttömyysturvaa. Laitat päivät ja tunnit mitkä olet ollut töissä ja palkkakuitti liitteeksi. Saat näin soviteltua päivärahaa. Muista laittaa työnhaku voimaan, muuten et saa.

Ja 300€ saa tienata ettei vaikuta, sen yli menevä palkka pienentää päivärahaa 50%. (Eli tienattu 1€ vähentää päivärahaa 0,50€)

Vierailija
4/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Milloin tämä päiväraha sitten maksetaan? Kai se nyt aiemmin kuitenkin tulee ennen kuin vasta sen jälkeen kun ovat palkkakuittini katsoneet? Muutenhan minulle ei tule rahaa kuin vasta joskus syyskuussa!

Vierailija
5/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö asumistuki hakea erikseen?

Vierailija
6/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysturvahan haetaan vasta jälkikäteen eli heinäkuun hakemuksen teet aikaisintaan 1.8. Nyt sinun kannattaa ilmoittautua työttömäksi, työkkäri tekee lausunnon työttömyyskassalle, jos olet liiton jäsen, tai Kelalle. Jos sinulla ei tule yhtään työtuntia kuukauteen, saat normaalia työttömyyspäivärahaa ja jos tulee, saat soviteltua päivärahaa. TE-palveluiden sivuilla on asiasta lisätietoa.

Vierailija
7/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Milloin tämä päiväraha sitten maksetaan? Kai se nyt aiemmin kuitenkin tulee ennen kuin vasta sen jälkeen kun ovat palkkakuittini katsoneet? Muutenhan minulle ei tule rahaa kuin vasta joskus syyskuussa!

Karu totuus on se, että et sinä saa soviteltua työttömyyskorvausta ennen kuin palkkatodistus  on toimitettu maksajalla. Ei muuta kuin rahat sukanvarteen ja hakemaan toimeentulotukea.

Sinä voi ilmoittautua työnhakijaksi jo nyt, kun tiedät työsi päättymispäivän.

Kyllä asumistuki haetaan erikseen, ja erikseen haetaan myös toimeentulotuki.

Vierailija
8/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista saada korvausta etukäteen. Pitää nähdä tilinauhat että voivat laskea sovitellun päivärahan summan sinulle.

Ilmottaudu työkkäriin työnhakijaksi että saat Kelalle sieltä maksulausunnon.

Ja hommaa sinne Kelalle verokirja tarpeeksi pienelle prosentille ettei turhaan tule maksettua liikaa.

Vierailija
9/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos saan vaikka töitä elokuussa niin maksavatko kuitenkin heinäkuun ajalta työttömyyskorvauksen? Mutta nyt voin hakea jo toimeentulotukea? Millos tämä maksetaan jos maksetaan? Voi elämä olen sekaisin näistä, en ole ikinä joutunut mitään hakemaan...

Vierailija
10/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki kuitataan sitten työmarkkinatuesta jälkikäteen, näin ainakin luulen! Yritä päästä vielä Kelan puhelimista läpi.

Vierailija
11/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään työkkärissä mahdollisimman pian niin asiat selkiytyy. 

Vierailija
12/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos saan vaikka töitä elokuussa niin maksavatko kuitenkin heinäkuun ajalta työttömyyskorvauksen? Mutta nyt voin hakea jo toimeentulotukea? Millos tämä maksetaan jos maksetaan? Voi elämä olen sekaisin näistä, en ole ikinä joutunut mitään hakemaan...

Kyllä maksetaan heinäkuun työttömyskorvaus elokuulla tai sitten kun toimitat palkkatodistuksen, koska olet heinäkuussa työttömänä.  Jos saat töitä elokuussa (kokopäivätöitä) niin et saa työttömyyskorvausta elokuulta (maksettaisiin syyskuussa tai myöhemmin). 

Logiikka on se, että työttömyyskorvaus maksetaan jälkikäteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan