Voiko asiakaspavelijan tehtävään hakea jos on arka ja hiljainen?
Miten voisi edes kehua itseään työhakemukseen? Miksi sopisin tehtävään jos kerta olen arka?
Kommentit (60)
Totta kai voit hakea, mutta älä hemmetissä hae. Se ei sovi sinun luonteellesi ja kuten tuossa ylempänä kerrottiin, ihmiset ovat nykyään kuspäitä.
Aspana täytyy olla aika kovanahkainen. Ihmisillä on niin paljon mt-ongelmia nykyisin että liian arka ihminen ei pärjää.
Riippuu alasta. Mä hain ja sain paikan. Olin silloin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Aspana täytyy olla aika kovanahkainen. Ihmisillä on niin paljon mt-ongelmia nykyisin että liian arka ihminen ei pärjää.
Ei välttämättä mielenterveysongelmia, mutta ihmiset ovat nykyään yleisesti ottaen muuten vain täysiä baskiaisia.
Asiakaspalvelija kai se kaupan kassakin on, vaikkei kassa sano muuta kuin hinnan ja päivää ja näkemiin.
Mutta jos sitä enempi pitää avautua ulospäin, niin kyllähän siinä voi vaikeuksia tulla, jos ei ole ulospäinsuuntautuneempi.
Voi, kunhan ne pakolliset asiat uskallat puhua. Kehittyvä työrooli helpottaa myös. Itse olin nuorempana todella arka ja suorastaan ihmispelkoinen, mutta hyvin pian alkoi kehittyä selkeä työrooli. Alkuun oli hassua, jos kotimatkalla töistä poikkesin kauppaan ja huomasinkin oikein itsevarmasti jutustelevani kassalle ja jopa muille asiakkaille. Työrooli oli jäänyt päälle.
Olen edelleen luonnostani hiljainen, vetäytyvä ja arka, mutta kun asioita pitää hoitaa, osaan kaivaa tuon työroolin esiin. Se ikään kuin suojaa minua itseäni. Eivät työkaverit tai asiakkaat varmasti uskoisi, millainen oikeasti olen, kun työajalla juttelen rohkeasti niitä näitä.
Asiakaspalvelutyössä voi oppia eroon arkuudesta ja hiljaisuudesta, mutta toki sitä pitää olla sen verran rohkeutta että pystyy käymään erilaisia keskusteluja asiakkaiden kanssa ja muistaa, että joskus ne asiakkaat saattavat olla todella ilkeitä.
Ujo ja arka ei yksinkertaisesti pärjää asiakaspalvelutehtävissä. Ei vain siksi että ääliöasiakkaisiin törmää jos ei nyt ihan joka päivä niin vähintään joka toinen päivä ja niissä on omat haasteensa vaan myös siksi että asiakaspalvelijan tulisi kyetä handlaamaan palvelemansa asiakas vaikka tämä olisikin asiallinen ym. Ujo ja arka saattaa olla liian ujo ja arka. Ehkä sinulle löytyy jotain muuta mieluisaa josta voisit ehkä vähän samalla harjoitella siitä häiritsevästä ujoudesta ja arkuudesta eroon ja pärjäämään myös niissä kunnon asiakaspalvelutehtävissä.
Kyllä voi. Usein asiakaspalvelijoille joku firmasta määritellyt miten pitäisi toimia ja sanoa. Osa asiakaspalvelijoista ei puhu juuri ensin, asiakas kysyy etsimiään tietoja, sitten asiakaspalvelija hakee niitä tai kysyy työkaverilta. Jos on kriisityössä tai hätätilanne, sitten on ehkä hyvä puhua enemmän. Eri asia miksi arka ja hiljainen haluaisi tietylle alalle eikä olla kotihiirenä, vaikka miksipä ei.
Miksi hakisit paikkaan, jossa et tykkäisi olla? En ymmärrä yhtään.
Itselleni asiakastyö on mielekästä ja suurin osa ihmisistä on mukavaa ja asiallista, mutta en pahoita mieltäni myöskään niistä, joilla ei ole hyvä hetki, vaan olen asiallinen. Kykenetkö sellaiseen vai jäisitkö märehtimään asioita pitkäksi aikaa ja ottaisitko itseesi kaikki mitä tulet kuulemaan? Jos jo nyt luulet, että sinusta ei ole siihen, niin miksi hakkaisit päätäsi seinään ja hakisit tuohon työhön? Jos haet, saat paikan ja pahoitat mielesi heti ekassa vastoinkäymisessä tai menetät yöunesi työn takia, niin omapa oli vikasi, sinua oli varoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voit hakea, mutta älä hemmetissä hae. Se ei sovi sinun luonteellesi ja kuten tuossa ylempänä kerrottiin, ihmiset ovat nykyään kuspäitä.
Kaikki ihmiset eivät ole kusipäitä. Ehkä muutama prosentti on, mutta siinäpä se. Riippuu myös työstä ja tietenkin tekijästä miten ihmiset suhtautuvat. Jos luimistelee tai sitten haastaa riitaa itse, niin varmasti ongelmia on.
Olen ollut asiakaspalvelussa muutamaa vuotta lukuunottamatta yli 30 vuotta.
Voi hakea (sitä tässä kysyttiin), mutta on eri asia KANNATTAAKO hakea. Itse tiedät parhaiten arkuutesi ja hiljaisuutesi tasot, esim. miten pystyt asioimaan asiakkaana kaupassa tai lääkärissä, miten suhtaudut uusiin ihmisiin. Itse olen pohjimmiltani arka ja hiljainen, mutta olen saanut kasvatettua itselleni eräänlaisen "esilläolokilven" ja olen ollut useamman vuoden asiakaspalvelutyössä. Kaikilta tuollainen ei kuitenkaan onnistu ja silloin aspana voi olla liian rankkaa. Toki sitten pitää myös Huomioida onko kyseessä kaupan kassa jossa ei käytännössä tarvitse ottaa kontaktia (ei vaadi niin paljon kommunikointia) vai onko joku oikeasti asiakaskontaktia vaativa palvelutyö (vaatii paljon kommunikaatiota).
Eli: jos itsestäsi tuntuu, että selviät hae ihmeessä.
Voi. Minut on useammassakin paikassa laitettu suoraan aspaan, joka on ihmetyttänyt. Aspa edustaa koko yritystä ja ihan ummikko sitä ei totisesti parhaalla mahdollisella tavalla tee kun ei tunne talon tapoja ja käytänteitä. On siinä kuitenkin itseluottamus kasvanut hurjasti kun on joutunut jos jonkinmoista asiaa selvittelemään :)
Asiakaspalvelutyö on kyllä parasta "hoitoa" ujouteen ja ehkä myös arkuuteen. Siinä unohtaa itsensä, koska täytyy keskittyä asiakkaisiin, työtovereihin ja muihin ihmisiin työtä tedessään. Suurin osa asiakkaista käyttäytyy asiallisesti ja vastaavat ystävällisyyteen, ne muutkin useimmiten.
Kyllä sitä arka ja hiljainenkin voi ottaa tietynlaisen työroolin. Jossain vaiheessa se vaan saattaa alkaa syödä sua sisältä päin, jos joutuu täysin vastoin luontoaan olemaan jatkuvasti. Tämmöinen voi johtaa loppuunpalamiseen.
Kyllä voit hakea. Itse olin aikoinaan arka,hiljainen ja ujo. Mutta työ opettaa ja olen nykyisin puhelias ja jopa sosiaalinen. Mutta tosiaan pitää olla "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" asenne välillä ihmisiin,kaikenlaista on koettu vuosien varrella asiakkaiden taholta. Mutta ei se haittaa,kun ei kerää huonoja juttuja itseensä. Asiakkaat, jotkut,ei osaa käyttäytyä.
Voihan sitä hakea, eri asia sitten, jaksatko ko. työssä. Ja toki jos niin arka olet, ettet kertakaikkiaan kykene toimimaan työtehtävässä, ei silloin pidä hakea.
Se riippuu paljon työn luonteesta ja omasta itsestäsi. Itse olen hiljainen ja ujo, mutta en kuvailisi itseäni pelokkaaksi tai araksi. Olen työssä, jossa on asiakaspalveluakin, mutta vain osan päivästä. Pärjään työssäni ja olen iän myötä oppinut asiakaspalveluroolin. Minua ei stressaa mikään töissä, eikä hätkähdytä mennä edes sijaiseksi ihan uuteen paikkaan yksin ilman opastusta. Asiakkaat ovat enimmäkseen mukavia. Pärjään kyllä ikävissäkin tilanteissa, mutta jotkut tilanteet jäävät pyörimään mieleen vähäksi aikaa.
Minulla on puheliaita ja rempseitä työkavereita, jotka menevät ihan sekaisin ja paniikkiin yllättävissä tilanteissa. Luonne ei kerro kaikkea. Minulle on kerrottu lapsesta asti, että ujous on vika ja ujo ei pysty mihinkään, mutta minäpä olen näyttänyt, että pystyn.
Voiko mihinkään työhön hakea, jos ikää on yli 60 v.?
Älä hyvä ihminen hae asiakaspalveluun! Ihmiset on nykyään niin ilkeitä ettei oo tosikaan. Mieluummin vaikka lantaa lapioimaan tai viemärien tyhjentäjäks. Hyviä ihmisiä ei valmisteta enää.