Ihmiset netissä on toisilleen uskomattoman julmia ja empatiakyvyttömiä
Aivan surulliseksi pistää kun lukee mitä ihmiset anonyymeinä toisilleen kirjoittelee. Huomaa että on kovat arvot. Kukaan ei ymmärrä ketään muuta paitsi itseään ja kaikki haukutaan aina lyttyyn, teki mitä hyvänsä. Kuvottavaa pahan olon purkamista.
Tuleeko joku hyväntuuliseksi tällaisesta?
Kommentit (47)
Fleimaus oli pitkään lähestulkoon kaikilla foorumeilla kiellettyä ihan oletuksena, mutta tuo systeemi on hyvin vaivalloinen ylläpitää ja yleensä johtaa heikkoon trafiikkiin, kun ilmaisunvapaus järkkyy.
Ihminen on oma itsensä vain maskin takana, ihan kaikkialla maailmassa. Mene Facebookkiin ja keskustele omalla nimellä ja pärställä, mikäli haluat arkisen miedon ilmapiirin. Anonyymi sanoo paljon sellaista, minkä takana ei voisi julkisesti seistä, sekä ilkeää että vaietun rehellistä, se on sellainen kaksiteräinen miekka.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista asioista ei MITENKÄÄN voi keskustella Facebookissa omalla nimellä.
Eikö itsetunto kestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne aiheet ovat?
Kysytkö tosissasi?
Täällä toinen joka haluaisi tähän tosissaan vastatuksen. Mikä on sellainen asia, jonka takana ei voi omilla kasvoillaan seistä? Onko sittenkin niin, että aloittajaa komppaavat ovat kaksinaismoralisteja, jotka tarvitsevat anonyymejä palstoja seisoakseen sanojensa takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä tuu tänne, jos oot noin herkkä. Ei tässä voi muuta sanoa. Et voi kontrolloida muita, joten joudut itse vetäytymään, jos et kestä.
Muun muassa juuri sinunlaisiasi tarkoitan.
"Anna meidän kiusata ja vittuilla rauhassa, jos ei kelpaa, mene muualle."Mikä on mennyt kasvatuksessa pieleen?
Tai johtuuko tämä kaikki suomalaisesta mielenterveyshuollosta, joka on aivan retuperällä?
Miksi niin monilla on niin järkyttävän paha olo? Ja sitä kostetaan muille ilkeydellä ja syytöksillä.
Koetko nyt olevasi jotenkin parempi ihminen syyttäessäsi toista kirjoittajaa käytöksestä, jota et tunnista itsestäsi? Onko mielenterveysongelmaiseksi syyttäminen sinusta kypsää käytöstä? Erilainen mielipide auttamatta pahanolon purkamista? Myötäily ei synnytä keskustelua ja olemmehan ajanvietteenä käytettävällä palstalla, joten provokaatio on oikein oivallisempi tapa synnyttää keskustelua, kuin jaxuhalit ja komppaaminen.
Anteeksi mutta vaikutat kiusaajalta ja luet tekstiäni tahallasi väärin.
Ja sinunlaistesi kanssa vääntäminen on turhaa ajanhukkaa. Jos et ymmärrä lukemaasi vaan haluat uhriutua tuntemattomien yleistason jutuista, se on yksinomaan oma asiasi enkä kommentoi siihen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne aiheet ovat?
Kysytkö tosissasi?
Olisit samalla vaivalla listannut niitä aiheita jo aika monta.
Te jotka ihmetteletta anonymiteetin tarvetta, anteeksi...mutta oletteko aivan idiootteja?
Eivät kaikki halua keskustella esim. terveys- tai seksiasioista tai parisuhdeongelmista omilla nimillään ja naamoillaan ja jos vieläkin kysytte miksi, luovutan.
Miksi tulette, kiusaajat, tähänkin ketjuun vittuilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä tuu tänne, jos oot noin herkkä. Ei tässä voi muuta sanoa. Et voi kontrolloida muita, joten joudut itse vetäytymään, jos et kestä.
"Anna meidän kiusata ja vittuilla rauhassa, jos ei kelpaa, mene muualle."Mikä on mennyt kasvatuksessa pieleen?
Tai johtuuko tämä kaikki suomalaisesta mielenterveyshuollosta, joka on aivan retuperällä?
Miksi niin monilla on niin järkyttävän paha olo? Ja sitä kostetaan muille ilkeydellä ja syytöksillä.
Koetko nyt olevasi jotenkin parempi ihminen syyttäessäsi toista kirjoittajaa käytöksestä, jota et tunnista itsestäsi? Onko mielenterveysongelmaiseksi syyttäminen sinusta kypsää käytöstä? Erilainen mielipide auttamatta pahanolon purkamista? Myötäily ei synnytä keskustelua ja olemmehan ajanvietteenä käytettävällä palstalla, joten provokaatio on oikein oivallisempi tapa synnyttää keskustelua, kuin jaxuhalit ja komppaaminen.
Anteeksi mutta vaikutat kiusaajalta ja luet tekstiäni tahallasi väärin.
Ja sinunlaistesi kanssa vääntäminen on turhaa ajanhukkaa. Jos et ymmärrä lukemaasi vaan haluat uhriutua tuntemattomien yleistason jutuista, se on yksinomaan oma asiasi enkä kommentoi siihen mitään.
Minunlaisteni, hänenlaistensa...Ehkä meitä tarvitaan, että sinä voit nostattaa omaa egoasi.
Anonyyminä on helppoa kirjoittaa sellaista mitä ei ääneen uskaltaisi sanoa eli todellinen luonne paljastuu. Enkä usko sen olevan mitenkään suomalainen ominaisuus. Nettikeskustelu paljastaa ihmisten luonteen niin hyvässä kuin pahassakin.
No, minä olen masentunut, mutta en kyllä vittuile enkä ilkeile anonyyminä enkä irl. Jotkut ihmiset vain ovat ilkeitä ja julmia, myös elävässä elämässä. En usko, että se on kiinni mielenterveydestä tai pahasta olosta. Itse asiassa hyvin moni masentunut on erittäinkin kiltti ja empaattinen ihminen, jota myös satutetaan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulette, kiusaajat, tähänkin ketjuun vittuilemaan?
Puolustamaan itseseämme sinunlaistesi huonosti piilotetulta itsekorostukselta. Ja toiseksi, että sinullakin oli ajankulua. Mistä sinäkään valittaisit, jos kaikki vain kertoisi olevansa samaa mieltä? Tarvitaan käyttäytyjää ja käytöksen mahdollistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että minun osaltani toisinaan tökeröt ja epäempaattiset kommenttini eivät kumpua pahasta olosta, vaan rehellisyydestä. Netissä on niin helppoa sanoa suoraan, mitä oikeasti ajattelee. Sehän tuntuu suorastaan vapauttavalta, että on olemassa sellainenkin paikka tai keskustelufoorumi, jossa ei tarvitse esittää mitään. Näin ollen kommentit kuvastavat mielestäni enemmänkin ihmisen todellista arvomaailmaa kuin henkistä hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ihmetteletta anonymiteetin tarvetta, anteeksi...mutta oletteko aivan idiootteja?
Eivät kaikki halua keskustella esim. terveys- tai seksiasioista tai parisuhdeongelmista omilla nimillään ja naamoillaan ja jos vieläkin kysytte miksi, luovutan.
Minä olen kyllä keskustellut noista aiheista ihan täällä vauvapalstan AV:lla, vaikka niille on täällä ihan omat osionsa. Eikä ole ollut mitään provoilua tai ilkeilyä, mitä ei oikeassa arjessakin kohtaisi. Missä ongelma?
Toki viihteen vuoksi liityn myös tällaisiin metaketjuihin, jossa sinun kaltaiset kukkahatut vähättelevät ja haukkuvat idiootiksi pilvenreunoiltaan. Mutta parempaa en tältä ketjulta olettanut.
Medialukutaito käyttöön, jos avaatte jotain mollausketjuja tai auotte päätänne ja järkytytte vastauksista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on näitä asioista varten puoliso, ystävä, sisarukset, jne. Nämä asiat ei minusta kuulu nettiin vaan niistä pitäisi pystyä puhumaan ihan oikeassa elämässä oikein ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että minun osaltani toisinaan tökeröt ja epäempaattiset kommenttini eivät kumpua pahasta olosta, vaan rehellisyydestä. Netissä on niin helppoa sanoa suoraan, mitä oikeasti ajattelee. Sehän tuntuu suorastaan vapauttavalta, että on olemassa sellainenkin paikka tai keskustelufoorumi, jossa ei tarvitse esittää mitään. Näin ollen kommentit kuvastavat mielestäni enemmänkin ihmisen todellista arvomaailmaa kuin henkistä hyvinvointia.
Ikävää, että elät valeessa, joka ei edistä mielenterveyttäsi ja netti on ainoa paikka, missä voit olla oma ilkeä, röyhkäe, törkeä ja tökerö, koska se on oikea minuutesi. Näin siis väität itse.
Yleinen ihmisten haukkuminen tyyliin 'me kaikki nuoret vittuilemme teille kaikille vanhoille koska olette kaikki yököttäviä ja kaikki uhkaatte meitä ja olette muutenkin kaikki niin ällöttävän näköisiäkin kaikki ettei teitä pitäisi ketään tuossa yököttävässä iässä ollakaan ' osataan täällä moderaattorien toimesta jo nykyisin onneksi katkaista lyhyeen...
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen masentunut, mutta en kyllä vittuile enkä ilkeile anonyyminä enkä irl. Jotkut ihmiset vain ovat ilkeitä ja julmia, myös elävässä elämässä. En usko, että se on kiinni mielenterveydestä tai pahasta olosta. Itse asiassa hyvin moni masentunut on erittäinkin kiltti ja empaattinen ihminen, jota myös satutetaan helposti.
Niin, mutta katsos kun niitä mielenterveysongelmia on muitakin kuin masennus. Ehkä tälle av-taudille pitäisi jo keksiä ihan oma nimi, niin yleistä tuntuu törkeydet, loanheitto ja kiusaaminen täällä olevan. AV-tauti? Parantumaton AV-tauti? Aiheuttaa suunnatonta pahan olon purkamista muihin ihmisiin.
Terveisin toinen masentunut (vakava masennus)
Aivan uskomattomia ihmisenkuvatuksia täällä, ei voi muuta sanoa.
Eihän sen pitäisi olla mikään yllätys, että tällainenkin aloitus vedetään päin seiniä oman mielen mukaan vain jotta päästään aukomaan päätä. Huomaan, että esim. moni lukee tahallaan väärin.
V....ilijat alapeukuttavat täälläkin kaikki ne ehdotukset, joilla pyritään vain parantamaan keskustelun tasoa täällä kohti jotain, edes vähänkin minimi- sivistyneempää keskustelua...
Miksi palstan pitäisi olla anonyymi? Eikö sinulla ole tyttökavereita, jotka on sympatiaa varten?