Mitä 1-vuotiaalle voi ostaa synttärilahjaksi?
Lahja pitäisi ostaa, muttei mitään tietoa noin pienien lasten leluista/tarvikkeista. Täällä varmaan osais joku auttaa?:)
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ihan joku käteensopiva pieni pallo ja saippuakuplia :)
Saippuakuplat ovat kiellettyjä alle 3-vuotiailta. Mutta ehkä tässä tapauksessa äiti vaikka puhaltelee niitä palloja, eikä lapsi.
Älä osta mitään. Ei se yksivuotias vielä lahjojen päälle ymmärrä eikä niitä kaipaa. Anna vaikka muutama kymppi talletettavaksi lapsen tilille. Pari vuotiaallekin näyttää vielä synttärihulina olevan tärkeämpää kuin lahjat.
Nykylapsilla lelujen ja tavaran määrä on aivan mahdoton. Ei sitä krääsää kaipaa lisää lapsi eikä vanhemmat.
Nuppipalapeli, leikkiastiat, dubloja, potkumopo/-auto, hiekkaleluja, kumisaappaat... jotain, mistä ikä ei ihan heti aja ohi, ei mitään helistintä tai purulelua.
Kysy vanhemmilta, mitä lapsi tarvitsee, ja jos vaate, niin minkä kokoista.
puupalikoita vaikka sellaiset joissa kirjaimet. ensin voi tehdä tornia ja myöhemmin opetella kirjaimia
Perässä vedettävä lelu. Palapeli nupeilla. Lastenmusiikkia.
Pallo on yksivuotiaalle hyvä lahja.
Keinuhevonen, joku perässä vedettävä lelu, nuppipalapeli.
Minä ostin yksivuotiaalle collegetakin, housut,sukkia ja kaikki sävy sävyyn. Ostin myös paksukantisen kuvakirjan ja pienen leikkitraktorin.
Kirjat on kivoja. Yleensä siinä iässä aloitetaan satujen lukeminen. Joko sellainen kirja, jossa on lyhyitä satuja, joita vanhempi voi lukea iltasaduiksi tai muuten rauhoittumishetkinä tai sitten sellainen kestävä paksusivuinen kirja, jossa on paljon kuvia, jota lapsi voi omatoimisesti lukea.
Pikku papun orkesteri-kirja, joka sisältää cd-levyn. Ihan parasta lastenmusiikkia!
Mä ostin norppajulisteen, samanlaisen Suomen luonnonsuojeluliiton julisteen kuin kyseisen 1-vuotiaan isällä (veljelläni) oli lapsena. Tiedän, ettei perheessään haluta mitään leluja/pehmoja/krääsää.
Mä ostin Marimekon sinivalkoisen raitapipon kun lapsi asuu ulkomailla (viileässä ilmastossa, missä kesälläkin voi tarvita pipoa ihan kuin Suomessa jos menee vaikka merelle). Oli pieni ja kevyt lähettää postissa ja kuuluu sarjaan ylihintainen tuote, eli lapsen omat vanhemmat eivät ostaisi itse.
Osta timanttikaulakoru. Jos menee leikeissä rikki,niin ei se ny niin vakavaa oo. Aina voi ostaa uuden.
Kysy vanhemmilta, saat parhaan vastauksen.
Me ollaan keski-ikäinen pariskunta, jonka omat lapset on jo isoja. Sukulaislapsille olemme ostaneet 1-vuotissynttärilahjaksi lautanen ja muki -posliiniastioita, siis niitä laatikkoon pakattuja. Lautaselle on heti käyttöä ja mukin voi säästää myöhemmäksi, kun lapsi osaa juoda itse. En ole oikein parempaakaan keksinyt, kun lelua en tuon ikäiselle viitsi ostaa, niitä tulee muutenkin paljon ja vaatteiden määrästä minulla ei yleensä ole tietoa.
Ihan joku käteensopiva pieni pallo ja saippuakuplia :)