Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ajassa mahdollista laihduttaa 30 kiloa?

Vierailija
21.06.2017 |

Apua. En pääse ikinä edes alkuun laihdutuksessa ennen kuin repsahdan taas. Ajatus vuoden-puolentoista laihdutusurakasta masentaa.

Kommentit (96)

81/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoituksena saada aikaiseksi pysyvä painonpudotus, niin sanoisin, että 3 vuotta on realistinen aikatalu. Olen itse aikanaan laihduttanut 20 kg ja onnistunut myös pitämään ne poissa. Pari vuotta siihen meni.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
82/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnittää huomio siihen seikkaan, että monella rasvavarasto ei ole (vain) liiallisen energian varasto vaan elimistö varastoi rasvaan myös "myrkyt" (sana pitää sisällään kaikenlaista). Jos näitä myrkkyjä ei poisteta elimistöstä, se haluaa kerätä sen saman rasvavaraston uudelleen laihdutuksen päätyttyä ja lisäksi tarvitsee vähän uutta varastotilaa laihdutuksen aikana ja jälkeen kertyneille uusille myrkyille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne kirjoittelee jotkut syntymälaihat näitä kannustus viestejä joista näkee ettei ole mitään kokemusta siitä miten joillakin ei vaan paino lähde millään, söi sitten kuinka terveellisesti tai hitaasti tai päällä seisoen.

Ne "terveellisesti" syövät eivät aina tajua sitä, jos eivät laihdu, on muutettava jotain syömisissä. Eikä uskotella, että vika on itsessä eikä ruuassa. Ja nimenomaan ruuan sisällössä. Onhan se toisaalta hyvä syy luovuttaa.

On totta että ihan jokaiselle on se kalorimäärä jolla laihtuu. Jokainen esim. laihtuu nälänhädässä. 

Mutta joillekin ihmisille se kalorimäärä jonka voi lihomatta / pysymättä ylipainossa saada on niin pieni, että jatkuva nälkä ja inhottava olo on seurana jos sillä elää. Itse en kuulu tähän ryhmään: tiedän tasan tarkkaan että läskini on kerätty ja ylläpidetty kohtuuttomilla elintavoilla esim. keskikaljan suurkulutus, pikaruoka ja karkit. 

Mutta esim. äitini on toista maata. Hän on ikänsä ollut merkittävästi ylipainoinen ilman selkeitä kohtuuttomia elämäntapoja. Toki, hänenkin ruokavaliossa on parannettavaa, esim. kasviksia voisi varmasti lisätä ja energiatiheimpiä ruoka-aineita vähentää lautaselta, mutta silti tuntuu ihan kohtuuttomalta että nainen voi painaa seuraavasti syöden noin 100 kg:

- aamu: Marjajogurtti, musta kahvi, leipäviipale voilla ja juustolla

- lounas: suomalaista kotiruokaa, esim. keitettyä perunaa, lihaa tai kalaa, salaatti

- välipala: kahvi, hedelmä, viikonloppuisin pullaviipale

- ilta: ei toista lämmintä ruokaa, teetä ja pari leipäviipaletta

Itse pysyn samassa painossa seuraavasti:

- Aamu: tölkki sokerista energiajuomaa

- lounas: pizza, cola

- välipala: suklaapatukka, kahvia

- ilta: keskikaljaa sixpack, karjalanpiirakoita, karkkia, sipsejä, jäätelö, banaani, leipää...

Nopeasti katsottuna äitisi ruokavaliossa on aivan liian vähän proteiinia. Liika hiilihydraatti tekee nälkäiseksi ja sitten sitä leipää tulee syötyä lisää liikaa. Suosittelen vähärasvaista rahkaa tai vaikka raejuustoa. Itse en tykkää rahkasta yhtään, mutta syön nykyään raejuustoa. Se pitää tosi hyvin nälkää!

Vierailija
84/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myönnän että mä en pysty siihen että viikossa lähtee joku 0,2-0,5kg. Mä en vaan pysty kun puistattaa se ajatus miten kauan menee tuolla tahdilla. Koska mulla sen diettin pitää olla siis tosi tiukka ohan koko ajan. En mä kestä sellaista lähes paastoa joka ikinen päivä.

Voi, minä todella suosittelen sitä sulamoa. Sen avulla syöt tarpeeksi myös proteiinia, joka pitää nälän. Ei ole tarkoitus paastota ollenkaan, koska jos kalorivaje on liian suuri, paino ei putoa. Olen itse käyttänyt sulamoa nyt 2kk ja olen oppinut paljon syömisestä. Päätän, että kuulun niihin 5% jotka onnistuvat säilyttämään painonpudotuksen. Ja en ole sulamon omistaja, vaan ihan tyytyväinen käyttäjä.

Vierailija
85/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne kirjoittelee jotkut syntymälaihat näitä kannustus viestejä joista näkee ettei ole mitään kokemusta siitä miten joillakin ei vaan paino lähde millään, söi sitten kuinka terveellisesti tai hitaasti tai päällä seisoen.

Ne "terveellisesti" syövät eivät aina tajua sitä, jos eivät laihdu, on muutettava jotain syömisissä. Eikä uskotella, että vika on itsessä eikä ruuassa. Ja nimenomaan ruuan sisällössä. Onhan se toisaalta hyvä syy luovuttaa.

On totta että ihan jokaiselle on se kalorimäärä jolla laihtuu. Jokainen esim. laihtuu nälänhädässä. 

Mutta joillekin ihmisille se kalorimäärä jonka voi lihomatta / pysymättä ylipainossa saada on niin pieni, että jatkuva nälkä ja inhottava olo on seurana jos sillä elää. Itse en kuulu tähän ryhmään: tiedän tasan tarkkaan että läskini on kerätty ja ylläpidetty kohtuuttomilla elintavoilla esim. keskikaljan suurkulutus, pikaruoka ja karkit. 

Mutta esim. äitini on toista maata. Hän on ikänsä ollut merkittävästi ylipainoinen ilman selkeitä kohtuuttomia elämäntapoja. Toki, hänenkin ruokavaliossa on parannettavaa, esim. kasviksia voisi varmasti lisätä ja energiatiheimpiä ruoka-aineita vähentää lautaselta, mutta silti tuntuu ihan kohtuuttomalta että nainen voi painaa seuraavasti syöden noin 100 kg:

- lounas: suomalaista kotiruokaa, esim. keitettyä perunaa, lihaa tai kalaa, salaatti

- ilta: keskikaljaa sixpack, karjalanpiirakoita, karkkia, sipsejä, jäätelö, banaani, leipää...

Nopeasti katsottuna äitisi ruokavaliossa on aivan liian vähän proteiinia. Liika hiilihydraatti tekee nälkäiseksi ja sitten sitä leipää tulee syötyä lisää liikaa. Suosittelen vähärasvaista rahkaa tai vaikka raejuustoa. Itse en tykkää rahkasta yhtään, mutta syön nykyään raejuustoa. Se pitää tosi hyvin nälkää!

Tulee vielä mieleen, että onko äitiltäsi 'veto pois' tuolla ruokavaliolla, jossa hän ei taida saada kylliksi vitamiineja ja hivenaineita ja siksi hän makoilee ja istuu kaikki päivät? Puhumattakaan sinusta...

Vierailija
86/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kiinnittää huomio siihen seikkaan, että monella rasvavarasto ei ole (vain) liiallisen energian varasto vaan elimistö varastoi rasvaan myös "myrkyt" (sana pitää sisällään kaikenlaista). Jos näitä myrkkyjä ei poisteta elimistöstä, se haluaa kerätä sen saman rasvavaraston uudelleen laihdutuksen päätyttyä ja lisäksi tarvitsee vähän uutta varastotilaa laihdutuksen aikana ja jälkeen kertyneille uusille myrkyille. 

Ne myrkyt poistuvat elimistöstä kehon omien puhdistustehtaiden kautta. Maksa + virtsa ja pönttöön päätyy. Jos tämä kuulostaa pelottavalta niin maksan työtä voi tukea mm. artisokkaa sisältävällä uutteella ja muuten juomalla paljon vettä ja syömällä muuten terveellisesti.

Rasvasolut myös tuottavat hormoneja, joten senkin takia ylimäärästä on hyvä päästä eroon.

Vierailija
87/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myönnän että mä en pysty siihen että viikossa lähtee joku 0,2-0,5kg. Mä en vaan pysty kun puistattaa se ajatus miten kauan menee tuolla tahdilla. Koska mulla sen diettin pitää olla siis tosi tiukka ohan koko ajan. En mä kestä sellaista lähes paastoa joka ikinen päivä.

Voi, minä todella suosittelen sitä sulamoa. Sen avulla syöt tarpeeksi myös proteiinia, joka pitää nälän. Ei ole tarkoitus paastota ollenkaan, koska jos kalorivaje on liian suuri, paino ei putoa. Olen itse käyttänyt sulamoa nyt 2kk ja olen oppinut paljon syömisestä. Päätän, että kuulun niihin 5% jotka onnistuvat säilyttämään painonpudotuksen. Ja en ole sulamon omistaja, vaan ihan tyytyväinen käyttäjä.

Mä ite käytin sulamoa siihen, kun suunnittelin etukäteen viikon ruokalistoja ja tarkastelin reseptien ravintoarvoja. En hirveesti tarkastellut kaloreita, mutta tarkkailin makrojen suhteita, kasvisten määrää ja sitä, etten syö liian vähän. Oli yllättävää huomata, kuinka helposti energiamäärä jäi järkevillä ruokavalinnoilla liian alhaiseksi ja ruuan määrää piti nostaa (mulla oli tavoitteena saada vähintään 2200kcal/päivä).

Vierailija
88/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan mistä painosta pudottaa. 90kg -> 60kg luultavasti tarkoittaa sitä, että ne viimeiset kilot on hankalampia. Sen sijaan 200kg -> 170kg niin ne ensimmäiset 30kg on luultavasti lähes pelkästään nesteitä ja ne voi halutessaan tiputtaa hyvin lyhyessä ajassa.

En suosittele erittäin nopeaa painonpudotusta myöskään siksi, että se lisää riskiä siihen, että pudotuksen jälkeen jäljellä on hyvä määrä löysää nahkaa (tosin se, jääkö sitä nahkaa, riippuu paljon myös muista seikoista, kuten ihon ominaisuuksista, ts. geeneistä). Minun suurin aikuisiän paino oli 76kg ja kevyimmilläni olen ollut 46kg (olen 154cm pitkä), paino tippui pikkuhiljaa ja silti mulla on sitä löysää vatsanahkaa, ja ei muuten ole mukavaa.

Vierailija
89/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne myrkyt poistuvat elimistöstä kehon omien puhdistustehtaiden kautta. Maksa + virtsa ja pönttöön päätyy. Jos tämä kuulostaa pelottavalta niin maksan työtä voi tukea mm. artisokkaa sisältävällä uutteella ja muuten juomalla paljon vettä ja syömällä muuten terveellisesti.

Rasvasolut myös tuottavat hormoneja, joten senkin takia ylimäärästä on hyvä päästä eroon.

Ja tummanvihreitä kasviksia. Tämä on se syy, miksi itse juon viherjuoman joka aamu. Itsellä on vaikea saada tummanvihreitä kasviksia ruokavalioon, eikä parsakaaltakaan viitsi joka päivä syödä.

Vierailija
90/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tummanvihreitä kasviksia. Tämä on se syy, miksi itse juon viherjuoman joka aamu. Itsellä on vaikea saada tummanvihreitä kasviksia ruokavalioon, eikä parsakaaltakaan viitsi joka päivä syödä.

Olet oikeassa, ehdottomasti tummanvihreitä kasviksia vatsa täyteen. Ja marjoja.

Vierailija
91/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vielä mieleen, että onko äitiltäsi 'veto pois' tuolla ruokavaliolla, jossa hän ei taida saada kylliksi vitamiineja ja hivenaineita ja siksi hän makoilee ja istuu kaikki päivät? Puhumattakaan sinusta...

Äitini tapauksessa ei ole veto pois. Päin vastoin, hän on ja on aina ollut suorastaan levottoman energinen aina häärääjä. Hetkeäkään ei voi olla paikallaan vaan aina ollaan puutarhaa tai kasvimaata kuopsuttamassa, jossain käväisemässä, ja nyt eläkkeellä hän on alkanut käydä 2 kertaa viikossa eläkeläisille tarkoitetulla kuntosalivuorollakin. Ei vaikutusta painoon. 

Minulla nyt tosiaan on joo veto pois, johtuen monen asian yhteis- ja vuorovaikutuksesta: ääristressaava, liian vaativa työ, johon "lääkkeeksi" kaljantissuttelua, enkä jaksa myös laittaa ikinä ruokaa vaan syön pikaruoakaloissa ja kotona tyyliin karkki ja sipsi, keskimääräinen unen määrä viikolla seurantasovelluksen mukaan 3 h 45 min per yö... Töissä jaksan painaa mutta työn jälkeen ainoa mitä jaksan on röhnöttää sohvalla pimeässä huoneessa, tissutella kaljaa ja mussuttaa jotain naposteltavaa. No, vastapainoksi on todella hyvä palkka mutta onpa sillä sitten hintansa tälläkin...

Vierailija
92/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään, että on päässyt ylipainoiseksi, elintavat eivät ole välttämättä yleensä olleet parhaasta päästä ja jos se laihdutus tehdään näännyttämällä tai lisäaineisilla korvikkeilla, ei se maksa pysty määräänsä enempää puhdistamaan. Sehän siinä on ongelma ollut lihoessakin, ettei elimistö ehdi käsitellä kaikkea, mitä suusta laitetaan sisään. 

Vierailija
93/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis todennäköisesti ne joilla paino tippuu vain sillä että syö terveellisesti ovat aika nuoria ja eivät koskaan ole olleetkaan kovin lihavia. Nimittäin jos on lapsena ollut hoikka niin painon pitämän kurissa on niin paaaaljon helpompaa kuin jos sulle on jo lapsena syötetty paljon epäterveellistä ruokaa ja olet ollut lihava. Silloin aineenvaihduntasi on sellainen että se suosii lihomista.

Tämä. Ja jopa sikiöaikainen saatu ruoka vaikuttaa tähän, ja niinkin päin, että nälkää raskausaikana nähneiden äitien lapsilla on enemmän vaikeuksia pitää paino kurissa, ja myös enemmän kakkostyypin diabetesta ja sydän- ja verisuonitauteja. Tämä on todettu Hollannissa tutkimalla 1944-45 syntyneiden terveyttä. Se on selkeästi huonompi kuin muutamaa vuotta aiemmin tai myöhemmin syntyneillä, koska rikkaassa, mutta tuolloin miehitetyssä maassa oli voimassa ankara elintarvikesäännöstely. Tällä on ilmeisesti jotain tekemistä stressihormonitasojen kanssa, ja ei ole ollenkaan vaikea kuvitella, etteikö tämä pätisi painonhallintaan yleensä.

Vierailija
94/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis todennäköisesti ne joilla paino tippuu vain sillä että syö terveellisesti ovat aika nuoria ja eivät koskaan ole olleetkaan kovin lihavia. Nimittäin jos on lapsena ollut hoikka niin painon pitämän kurissa on niin paaaaljon helpompaa kuin jos sulle on jo lapsena syötetty paljon epäterveellistä ruokaa ja olet ollut lihava. Silloin aineenvaihduntasi on sellainen että se suosii lihomista.

Tämä. Ja jopa sikiöaikainen saatu ruoka vaikuttaa tähän, ja niinkin päin, että nälkää raskausaikana nähneiden äitien lapsilla on enemmän vaikeuksia pitää paino kurissa, ja myös enemmän kakkostyypin diabetesta ja sydän- ja verisuonitauteja. Tämä on todettu Hollannissa tutkimalla 1944-45 syntyneiden terveyttä. Se on selkeästi huonompi kuin muutamaa vuotta aiemmin tai myöhemmin syntyneillä, koska rikkaassa, mutta tuolloin miehitetyssä maassa oli voimassa ankara elintarvikesäännöstely. Tällä on ilmeisesti jotain tekemistä stressihormonitasojen kanssa, ja ei ole ollenkaan vaikea kuvitella, etteikö tämä pätisi painonhallintaan yleensä.

Sehän on tutkittu myös, että lapsuusaikainen stressi on riskitekijä lihavuudelle. Itsekin olen joutunut kamppailemaan painoni kanssa koko ikäni (niistä stressivuosista lähtien). 

Vierailija
95/96 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei saisi ääneen sanoa, mutta mulla paino laskee ainoastaan silloin, jos kituutan nälässä. Olen tiputtanut parissa kuukaudessa 10kg, eikä tässä ole muuta salaisuutta kuin se kituuttaminen- joinakin päivinä olen syönyt tyyliin yhden jogurtin ja banaanin enkä sitten mitään muuta. Lähtöpaino yli satasen. Repikää siitä.

Vierailija
96/96 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei saisi ääneen sanoa, mutta mulla paino laskee ainoastaan silloin, jos kituutan nälässä. Olen tiputtanut parissa kuukaudessa 10kg, eikä tässä ole muuta salaisuutta kuin se kituuttaminen- joinakin päivinä olen syönyt tyyliin yhden jogurtin ja banaanin enkä sitten mitään muuta. Lähtöpaino yli satasen. Repikää siitä.

Olisko syytä sitten kääntyä ammattilaisen puoleen? Ja tarkistaa veriarvot. Itellä löytyi anemia, vaikka on niin paljon ylipainoa, että sitä rautaakin olisi luullut ruokavaliosta tulevan. Kolme kuukautta rautakuuria ja alko painokin laskemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi