Missä ajassa mahdollista laihduttaa 30 kiloa?
Apua. En pääse ikinä edes alkuun laihdutuksessa ennen kuin repsahdan taas. Ajatus vuoden-puolentoista laihdutusurakasta masentaa.
Kommentit (96)
Esimerkiksi miehelläni toimi että hän jätti suolan pois kokonaan ja viikossa hän sai jo todellisen rantaleijonavartalon. Ei ollut tosin lihava alkuunkaan mutta tosi paljon häneltä lähti niit kiloja. Sitten kun minä jolla olisi mistä lähteä kokeilen täysin samaa niin eipä lähde ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele laihduttamaan mahdollisimman nopeasti, sillä tavallaoo ne kilot tulevat korkojen kera takaisin kun et omaksu uutta ruokavaliota elämäntapamuutoksena vaan pikadiettinä.
Mutta ne tulee takaisin vaikka olisit tehmyt sen kuinka hitaasti. Ei se nopeus siihen vaikuta.
Ei ne tule kun olet opetellut syömään oikein. Ja kun et näännytä itseäsi, keho ei imekkään sitä rasvaa samalla tavalla itseensä vaikka välillä herkuttelisikin.
Kyllä se vaan imee nytkin vaikka en ole näännyttänyt todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele laihduttamaan mahdollisimman nopeasti, sillä tavallaoo ne kilot tulevat korkojen kera takaisin kun et omaksu uutta ruokavaliota elämäntapamuutoksena vaan pikadiettinä.
Mutta ne tulee takaisin vaikka olisit tehmyt sen kuinka hitaasti. Ei se nopeus siihen vaikuta.
Ei ne tule kun olet opetellut syömään oikein. Ja kun et näännytä itseäsi, keho ei imekkään sitä rasvaa samalla tavalla itseensä vaikka välillä herkuttelisikin.
No kyl mulla ainaskin tuli vaikka olin vuoden laihduttanut terveellisesti et.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduin tuon määrän 10 kuukaudessa kun aloin syödä terveellisesti. En laskenut kaloreita tai mitään, nautiskelin vain hyvää, oikeaa ja puhdasta ruokaa.
Ihme että olet edes lihonnut tuon määrän jos sulla laihtuminen ja ylipäätään syöminen on noin helppoa.
No ei se mikään ihme ole. Söin ennen paljon eineksiä ja "höttöä", sitä meni myös paljon enemmän ja isoja annoksia. Nykyisin voin syödä pari lautasellista kalakeittoa tai useita lautasellisia salaattia (ja näissä on mm. oliiviöljyä, eivät rasvattomia) enkä liho. Ennen "höttöruualla" ja eineksillä ja karkilla ja sidukoilla oli koko ajan "nälkä" ja söin paljon enemmän. Pyrin vain syömään puhdasta ravintorikasta ruokaa, jonka teen itse alusta asti enkä syö mitään mistä en pidä, tai mitä en koe tarvitsevani (esim. maitotuotteet).
Sellainen vinkki kaikille laihduttajille, että ekaan 4 kuukauteen ei edes kannata käydä puntarilla. Kukaan ei huomannut laihtumistani tuossa ajassa. Paino saattaa olla pitkän aikaa ihan sama, sitten se yhtäkkiä tipahtelee paljon. Parempi käyttää motivaatiovaatteita. Kohta nekin ovat liian isoja.
10 kuukautta on tosi lyhyt aika. Jokainen teistä pystyy siihen.
Jo 4 kk on pitkä aika olla jollain dieetillä mitä ei tiedä että toimiiko se. Kuulostaa joltain mainospuheelta että odota vaan 4 kk ja sitten lähtee yhdessä hujauksessa 10 kg. Ei varmaan ihan noin. Kyllä mulla jos on dieetti joka toimii niin se paino laskee tasaiseen.
No näin se minulla toimi. Miten voisin "mainostaa" omaa, yksillöllistä tapaani laihtua :) Ei minulla ole blogia, eikä tuotteita joita voisin myydä sinulle. Kirjasin painoani silloin tällöin weightbot ohjelmaan kännylle ja siinä näkyy kuinka painokäyrä oli pitkään melkein vaakasuora viiva. Sitten välillä tuli tipahduksia, sitten isompia ja jossain vaiheessa oikein reilusti.
Ja jos ei ole kokeillut yhtä ja samaa menetelmää edes sitä 4 kuukautta niin ei voi ottaa kantaa puolesta eikä vastaan. Laihtuminen vaatii pitkäjänteisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä kannata noin suurien kilojen kanssa ryhtyä mihinkään nopeaan laihdutusprojektiin vaan tehdä pieniä muutoksia ja tiputtaa alussa hiljalleen. Sitten kun liikakiloja on jotain tyyliin 10kg niin on aika sellaiselle tehorutistukselle.
Täytyy muistaa että jos läskiä on paljon, niin sitä lähteekin helposti paljon.
Mutta toi kituuttaminen-repsahtaminen on se huonoin tapa. Ennemmin muutat pienempiä asioita, jotka eivät pakota sua repsahdukseen.
En ole ap, mutta pudotettavaa on myös tuo n. 30kg (161/81) ja kokemuksesta on todettava että nuo pienet muutokset ei vaikuta eikä paino tipu. Itse olen vaihtanut limut vissyyn ja veteen, ei vaikutusta. Jätin alkoholin kokonaan, ei vaikutusta. Vaihdoin viikonlopun vaalean leivän rukiiseen, ei vaikutusta. Vaihdoin kahvimaidon kevyestä rasvattomaan, ei vaikutusta.. Ja näitä pieniä muutoksia on siis useampia päällekkäin ja paino ei laske vaikka jo pelkän alkoholin jättämisen sanotaan laihduttavan vuodessa useamman kilon.
Olet tehnyt "vääriä" muutoksia.
Miten ihmeessä esim limun vaihtaminen vissyyn/veteen on "väärä" muutos?! Saati alkoholinkäytön lopettaminen? Juomalla saa tosi helposti piilokaloreita ja niistä luopuminen on ehkä se helpoin keino keventää ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on taitava huijaamaan itseään. Pistä itsesi seinää vasten, listaa ja tutki kaikki ruokavalintasi, mieti missä ne turhat kalorit piilee ja hankkiudu niistä eroon. Monilla myös annoskoko on liian suuri kulutukseen nähden. Säännölliset ruoka-ajat, mietityt annokset, kasviksia ja hedelmiä välipaloiksi. Ei kuitenkaan niitä kaikkein makeimpia. Vesi juomaksi. Kerran viikossa, vaikkapa viikonloppuisin, on hyvä pitää herkkupäivä jolloin palkitsee itseään. Kohtuus pitää siinäkin olla, ei suklaalevyä vaan suklaapatukka, esim. Netistä löytyy runsaasti kaloritaulukoita joiden avulla hahmottaa syömiensä ruokien energiamäärän. Siihen vähempään syömiseen pitää totuttaa itsensä, kun on vuosia mättänyt liikaa. Ajattele että olet hyvä itsellesi kun et tuppaa hirveää ruokamäärää jatkuvasti sisääsi.
Tuo kerran viikossa herkkupäivä ei toimi kaikilla. Minulle käy kuin alkoholistille, joka ottaa yhden drinksun. Joten en pidä herkkupäiviä vaan herkuttelen tavallisella hyvällä ruualla. Opettelin myös tuntemaan aitoa nälkää, pidin jopa paastopäiviä. Nälkä on aivan eri asia kuin "tekee mieli -nälkä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduin tuon määrän 10 kuukaudessa kun aloin syödä terveellisesti. En laskenut kaloreita tai mitään, nautiskelin vain hyvää, oikeaa ja puhdasta ruokaa.
Ihme että olet edes lihonnut tuon määrän jos sulla laihtuminen ja ylipäätään syöminen on noin helppoa.
No ei se mikään ihme ole. Söin ennen paljon eineksiä ja "höttöä", sitä meni myös paljon enemmän ja isoja annoksia. Nykyisin voin syödä pari lautasellista kalakeittoa tai useita lautasellisia salaattia (ja näissä on mm. oliiviöljyä, eivät rasvattomia) enkä liho. Ennen "höttöruualla" ja eineksillä ja karkilla ja sidukoilla oli koko ajan "nälkä" ja söin paljon enemmän. Pyrin vain syömään puhdasta ravintorikasta ruokaa, jonka teen itse alusta asti enkä syö mitään mistä en pidä, tai mitä en koe tarvitsevani (esim. maitotuotteet).
Sellainen vinkki kaikille laihduttajille, että ekaan 4 kuukauteen ei edes kannata käydä puntarilla. Kukaan ei huomannut laihtumistani tuossa ajassa. Paino saattaa olla pitkän aikaa ihan sama, sitten se yhtäkkiä tipahtelee paljon. Parempi käyttää motivaatiovaatteita. Kohta nekin ovat liian isoja.
Jo 4 kk on pitkä aika olla jollain dieetillä mitä ei tiedä että toimiiko se. Kuulostaa joltain mainospuheelta että odota vaan 4 kk ja sitten lähtee yhdessä hujauksessa 10 kg. Ei varmaan ihan noin. Kyllä mulla jos on dieetti joka toimii niin se paino laskee tasaiseen.
No näin se minulla toimi. Miten voisin "mainostaa" omaa, yksillöllistä tapaani laihtua :) Ei minulla ole blogia, eikä tuotteita joita voisin myydä sinulle. Kirjasin painoani silloin tällöin weightbot ohjelmaan kännylle ja siinä näkyy kuinka painokäyrä oli pitkään melkein vaakasuora viiva. Sitten välillä tuli tipahduksia, sitten isompia ja jossain vaiheessa oikein reilusti.
Ja jos ei ole kokeillut yhtä ja samaa menetelmää edes sitä 4 kuukautta niin ei voi ottaa kantaa puolesta eikä vastaan. Laihtuminen vaatii pitkäjänteisyyttä.
No vaatii mutta totuus on ettei kukaan voi vaan odottaa 10 kk ja vaan toivoa että tuloksia tulee nyt tällä. Kyllä jos ei neljän kuukauden aika ole mitään tapahtunut niin ei tule tapahtumaankaan ellei muuta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyl mulla ainaskin tuli vaikka olin vuoden laihduttanut terveellisesti et.....
Kilot tulivat takaisin vaikka söit terveellisesti? Vai palasit takaisin vanhoihin tapoihin ja söit epäterveellisesti? Huvittavaa että edes kysyn:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilot tulivat takaisin vaikka söit terveellisesti? Vai palasit takaisin vanhoihin tapoihin ja söit epäterveellisesti? Huvittavaa että edes kysyn:D
Huvittavaa ettet tajunnut että sekä nopean että hitaan muutoksen jälkeen on ihan yhtä suuri mahdollisuus palata vanhaan.
Tänne kirjoittelee jotkut syntymälaihat näitä kannustus viestejä joista näkee ettei ole mitään kokemusta siitä miten joillakin ei vaan paino lähde millään, söi sitten kuinka terveellisesti tai hitaasti tai päällä seisoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa ettet tajunnut että sekä nopean että hitaan muutoksen jälkeen on ihan yhtä suuri mahdollisuus palata vanhaan.
Ainahan se on mahdollista, mutta todennäköisempää kuuriluontoisella dieetillä. Ongelma on siellä korvien välissä johon kannattaa hakea apua, jos ei itsenäisesti onnistu muuttamaan elintapojaan.
Miksi otatte tavoitteeksi laihtua 30 kg? Itse otin tavoitteeksi laihtua 10 kg, ja kun se oli onnistunut, niin otin uuden tavoitteen laihtua 10 kg. Sekin onnistui. Liian isot tavoitteet vaan uuvuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin pitäisi tiputtaa ton verran. Ja ennen se ei olisi ollutkaan varmaan mikään ongelma mutta nyt synnytyksestäni on 4 kk ja tuntuu että kehoni on muuttunut niin ettei paino vaan tipu vaikka olen kokeillut sekä normaalia syömistä että vesipaastoa. Tai no tippuu ehkä kilon kuukaudessa kun oikein sinnittelee.. Että nyt kyllä on alkanut suoraan sanoen tökkimään, en mä jaksa paastoilla 30 KUUKAUTTA :((((( Siis normaalisti jos syön niin ei tipu mihinkään.
Jospa sitten kokeilisit syömistä jollain muulla tapaa kuin sen nyt olet tehnyt.
Just. Luuletteko oikeesti että ne joilla on painoa on vaan niin tyhmiä ettei tajua kokeilla jotain eri dieettiä kun yksi ei toimi ......
Miksi dieettiä? Dieetti alkaa ja loppuu, eikä täten ratkaise paino-ongelmaa.
Itelläni lähti n.30kg alta puolessa vuodessa :) Lähtöpaino oli 163
Vierailija kirjoitti:
Tänne kirjoittelee jotkut syntymälaihat näitä kannustus viestejä joista näkee ettei ole mitään kokemusta siitä miten joillakin ei vaan paino lähde millään, söi sitten kuinka terveellisesti tai hitaasti tai päällä seisoen.
Mä en kyllä ole mikään syntymälaiha :D Olen vaan syntymäsitkeä, ole sinäkin. Ei saa luovuttaa. Kokeile 4 kuukautta, heinä-elo-syys-loka. Katsotaan sitten halloweenina kuinka sutjakka olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä kannata noin suurien kilojen kanssa ryhtyä mihinkään nopeaan laihdutusprojektiin vaan tehdä pieniä muutoksia ja tiputtaa alussa hiljalleen. Sitten kun liikakiloja on jotain tyyliin 10kg niin on aika sellaiselle tehorutistukselle.
Täytyy muistaa että jos läskiä on paljon, niin sitä lähteekin helposti paljon.
Mutta toi kituuttaminen-repsahtaminen on se huonoin tapa. Ennemmin muutat pienempiä asioita, jotka eivät pakota sua repsahdukseen.
En ole ap, mutta pudotettavaa on myös tuo n. 30kg (161/81) ja kokemuksesta on todettava että nuo pienet muutokset ei vaikuta eikä paino tipu. Itse olen vaihtanut limut vissyyn ja veteen, ei vaikutusta. Jätin alkoholin kokonaan, ei vaikutusta. Vaihdoin viikonlopun vaalean leivän rukiiseen, ei vaikutusta. Vaihdoin kahvimaidon kevyestä rasvattomaan, ei vaikutusta.. Ja näitä pieniä muutoksia on siis useampia päällekkäin ja paino ei laske vaikka jo pelkän alkoholin jättämisen sanotaan laihduttavan vuodessa useamman kilon.
Olet tehnyt "vääriä" muutoksia.
Miten ihmeessä esim limun vaihtaminen vissyyn/veteen on "väärä" muutos?! Saati alkoholinkäytön lopettaminen? Juomalla saa tosi helposti piilokaloreita ja niistä luopuminen on ehkä se helpoin keino keventää ruokavaliota.
Mutta leivän vaihtaminen toiseen leipään on väärä muutos, samoin maidon vaihtaminen rasvattomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni hiukan kauemmin kuin tuo 10kk, mutta samalla periaatteella kyllä. Ruokarytmin, ruuan sisällön, liikuntarutiinin ja unen saaminen kuntoon pudotti 32kg ilman kaloreiden tarkkailua tai "dieettaamista". Syön paljon kasviksia, kalaa, kanaa ja jonkin verran lihaa, enkä osta eineksiä. Alkuvaiheessa uusia tapoja opetellessa piti olla vähän aikaa tarkkana, mutta nyt uudet elämäntavat sujuvat automaattisesti ja välillä voi jopa herkutella näillä perinteisemmillä herkuilla ja juhlissa syödä kakkua hyvällä omallatunnolla. Repsahdusten jälkeen (ja niitä tuli, ja tulee varmaan kaikille) jatkoin vain siitä mihin jäin, enkä luovuttanut kesken. Ehkä jonkun puolen vuoden jälkeen huomasin oikeasti muutoksia kropassa (sain ostaa pienempiä vaatteita), mutta sitä ennen oli jo huomattavasti parempi fiilis, eikä vanhat vaatteet enää kiristäneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otatte tavoitteeksi laihtua 30 kg? Itse otin tavoitteeksi laihtua 10 kg, ja kun se oli onnistunut, niin otin uuden tavoitteen laihtua 10 kg. Sekin onnistui. Liian isot tavoitteet vaan uuvuttaa.
Eli sun tavoite kuitenkin oli yhteensä 20 kg. Mulle olisi ihan sama, en pystyisi huijaamaan itseäni uskomaan että tavoite on vain 5kg jos se on oikeasti 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun tavoite kuitenkin oli yhteensä 20 kg. Mulle olisi ihan sama, en pystyisi huijaamaan itseäni uskomaan että tavoite on vain 5kg jos se on oikeasti 10.
No itseasiassa olin silloin aloittaessa vain 15 kg ylipainoinen. Joten tavoitteeni oli alunperin oikeasti vain se 10 kg, ajattelin että viisi kiloa ylipainoisena voin olla ihan tyytyväinen, että se 10 kiloa pois on jo oikein hyvä juttu. Mutta kun laihdutus oli lähtenyt niin hyvin käyntiin, niin otin uuden tavoitteen.