Mistä johtuu miehen nolaamishalu kun kavereita lähellä
Jos siis ollaan jossain ja hänen kaverinsa tulee siihen, minun tulisi pysyä hiljaa. Jos osallistun keskusteluun, mies yrittää nolata minua. Saattaa kertoa piereskelystäni jossain soåivassa yhteydessä tai jos sanon jotain niin kyseenalaistaa että eihän se näin ollut, joihin osaan kyllä heittää vastaan faktoja että menihän.
Mä en tajua, aina tällainen jos jotain hänen tuttujaan on lähellä. Tekis mieli olla aina vain hiljaa.
Kommentit (32)
Mies kaipaa huonon itsetuntonsa vuoksi ihan hirveästi kavereidensa hyväksyntää ja kavereidensa ihailua. Ja on pienessä mielessään järkeillyt, että saa ihailua jos osoittaa olevansa parempi (hauskempi, hyvännäköisempi, puheliaampi tms mitä tahansa) kuin joku seurassa oleva. Sinun kohtalo on olla se, jonka hän yrittää saada näkymään huonossa valossa, jotta hänet nähtäisiin hyvässä valossa. Sinun kohtalosi on olla se verrokki (johon hän luulee että hänen kaverinsa vertaisivat häntä). Kavereilleen hän ei voi tehdä tuota, koska kaverithan suuttuisivat, niinpä hän tekee sen sinulle, koska useimmiten puoliso ottaa vastaan enemmän paskaa kuin kaverit.
Ihan hirveä mies! Parisuhteessa kuuluu puolustella toista, ei nolata missään tilanteessa. Ei toi oo tervettä.
Minun siskoni mies on toisinaan hieman tuollainen. Saattaa kommentoida siskostani ilkeästi aina joskus. Mies on kuitenkin päälle päin ja ensituntumalta herrasmies. Ilkeät kommentit tulevat vasta, kun ollaan tutummassa seurassa tai mies on väsynyt tms.
Jostakin syystä siskoni pitää kuitenkin miehestään. Ja siskoni on käsittääkseni vahva persoona ja ajattelen, että hän kykenevä tekemään itse omat ratkaisunsa ja päätöksensä. Mikä on hänelle (ja lapsille) parhaaksi.
Itse tunnen lähinnä myötähäpeää, kun mies laukoo kommenttejaan.
Epävarma mies. Nolaa puolisoaan ja koettaa päteä siten.
Maija
p.s. Tunnen ihmistyypin. Tätini oli tällaisen miehen kanssa naimissa. Olivat naimisissa pitkään, miehen kuolemaan asti. Loppuvaiheessa tätini toimi miehensä omaishoitajana. Siihen maailman aikaan ei ero ollut vaihtoehto.
Jos minun mies tekisi tuollaista, niin siinä vaiheessa kun asia alkaisi minua pahasti ärsyttämään, niin sanoisin siinä tilanteessa, niiden hänen kavereiden edessä hänelle vastaukseni johonkin ilkeään kommenttiinsa näin: "Ymmärrät kai, että sinä nolaat itsesi nyt kavereidesi edessä. Jos sinä puhut minusta ilkeään sävyyn, niin kaverisi alkavat pitää sinua ihan moukkana ja idioottina. Joten lopettaisitko tuon ihan itsesi takia." Sanoisin sen ystävälliseen sävyyn ja täysin provosoitumatta.
Tiedän, että sillä nolaisin mieheni hänen kavereiden edessä, mutta ei voi mitään, koska sanoisin vain totuuden (ja kaikki kaverinsa tietäisivät että sanon totuuden). Ja osoittaisin tuolla, että minua ei muiden edessä haukuta.
Tässä voisi myös kysyä, että millainen ääliö sinä olet, kun haluat suhdetta tuollaisen miehen kanssa? Ilmeisesti se on hyvä sängyssä vai miksi siedät henkistä väkivaltaa?
Suhteen pidentyessä väkivalta lisääntyy.
Pitkä ketju miehistä, jotka nolaa, ilkkuu, kiusaa, alistaa - ja väittää, että se oli vitsi vitsi.
http://www.vauva.fi/comment/30068540#comment-30068540
.
Mene tosiaan naimisiin tuon kanssa ja suostu alistamiseen (julkiseen nolaamiseen) lopun ikääsi. Kun valitset hänet tieten tahtoen - masokistina - niin menetät oikeuden kitistä huonosta kohtelusta. Sinä näytät haluavan sitä?
> ero ei ollut vaihtoehto
Ja kait tätini parisuhteesta jotakin myös sai. Vaikka lapsuudessani katsoin tätiäni usein säälien. Mies oli silloin fyysisesti terve, kävi töissä jne. Vaan sosiaalisissa tilanteissa katsoi asiakseen nolata puolisoaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies kaipaa huonon itsetuntonsa vuoksi ihan hirveästi kavereidensa hyväksyntää ja kavereidensa ihailua. Ja on pienessä mielessään järkeillyt, että saa ihailua jos osoittaa olevansa parempi (hauskempi, hyvännäköisempi, puheliaampi tms mitä tahansa) kuin joku seurassa oleva. Sinun kohtalo on olla se, jonka hän yrittää saada näkymään huonossa valossa, jotta hänet nähtäisiin hyvässä valossa. Sinun kohtalosi on olla se verrokki (johon hän luulee että hänen kaverinsa vertaisivat häntä). Kavereilleen hän ei voi tehdä tuota, koska kaverithan suuttuisivat, niinpä hän tekee sen sinulle, koska useimmiten puoliso ottaa vastaan enemmän paskaa kuin kaverit.
Näin. Jatkaa niin kauan kuin annat lytätä itseäsi, turha odottaa miehen puolelta mitään valaistusta.
Mulla on tunne, että kukaan ei ole koskaan ollut pitämässä sun puoliasi ja siksi et ymmärrä, että miehesi todella kohtelee sua huonosti.
Mies purkaa pahaa olonsa sinuun, miksi haluat olla tuollaisessa suhteessa?
Lähde ennen kuin sitoudut häneen enemmän ja lähdöstä tulee vielä vaikeampaa!
Vierailija kirjoitti:
En usko häpeämiseen, koska monesti pyytää oikein minua mukaansa. Eikä aina käyttäydy noin. Jos häpeäisi, niin ei varmaankaan haluaisi kertoa mitään pierujuttuja.
Joskus tekee sitä vanhempiensakkin edessä, saattaa tokaista jotain tökerojä juttuja ja sitten minä olen nolona tai joudun puolustelemaan itseäni kokoajan, sama kavereiden edessä. Itse ainakin haluan puolustella miestäni omille vanhemmilleni ja saada kuvan hänestä pysymään hyvänä vanhempieni silmissä.
Jotain itsensä pönkittämistä se varmasti on, koska hän on myös sellainen, ettei hänelle voi sanoa mistään asioista, koska aina alkaa puolustelemaan itseään ja ei osaa ottaa sitä vastaan ollenkaan. Hän haluaa toimia oikein kaikessa ja sitten kun ei toimikkaan, ei osaa ollenkaan sitä ymmärtää.
Tai jos mulla on vaikkapa paise perseessä ja ollaan matkalla apteekkiin ja mies puhuu samalla puhelimessa ja kaveri kysyy, että minne mies on matkalla, niin ei voi vain sanoa, että apteekkiin, vaan pitää sanoa, että mennään apteekkiin, kun XXX:llä on joku paise perseessä. Näistä tulee mieleen aina se, että onko mies mustasukkainen ja ei halua että kaverinsa kiinnostuu minusta tms? Tätä ei tapahdu todellakaan kaikkien miehen tuttujen kanssa. Joitain tuttuja on kenen seurassa ei ikinä ole tehnyt tätä.
Joskus olen nolannut miehen tällaisessa tilanteessa, mutta se oli virhe, koska mies laittoi sitten kunnolla vettä myllyyn ja lopputulos oli se, että olin tosi nolona.
ap
Oletkohan sattumoisin eksäni kanssa? Sen piti kans tiedottaa kaikki asiat eikä yhtään katsonut mitä päästi suustaan vieraiden kuullen - ellei se koskenut häntä itseään. Jos olin nimenomaan menossa apteekkiin ostamaan lääkettä ripuliin, ja joku kysyi mitä haen, ja kerroin että lääkettä niin mies heti sanomassa mihin vaivaan. Ei auttanut mikään, ja yleensä sanottaessa mies suuttui syyttäen huonosta käytöksestäni.
Mies samaten nolasi mua kaikkien nähden kouluttamalla ja kiukuttelemalla. Sen sijaan että hän olisi kontrolloinut omaa käytöstään hän pisti energiansa vahtimalla miten mä käyttäydyn. Olisi pitänyt älytä heti ekoista merkeistä päättää se juttu, mutta ei kun ei vaan tajua.
Päätin, että otan eron heti kun vuokrasopparin määräaikaisuus päättyy, niin sumeilematta kerroin siitä kaikille. Mies häpesi puolestani. Kerroin hänen siskonsa miehelle, miten olen katsellut asuntoa Helsingistä, niin mies marisi myöhemmin "Sä et puhunut musta ollenkaan ja nyt ne kaikki luulee -" Kysyin että miten niin luulee, koska sä et todellakaan kuulu kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun mies tekisi tuollaista, niin siinä vaiheessa kun asia alkaisi minua pahasti ärsyttämään, niin sanoisin siinä tilanteessa, niiden hänen kavereiden edessä hänelle vastaukseni johonkin ilkeään kommenttiinsa näin: "Ymmärrät kai, että sinä nolaat itsesi nyt kavereidesi edessä. Jos sinä puhut minusta ilkeään sävyyn, niin kaverisi alkavat pitää sinua ihan moukkana ja idioottina. Joten lopettaisitko tuon ihan itsesi takia." Sanoisin sen ystävälliseen sävyyn ja täysin provosoitumatta.
Tiedän, että sillä nolaisin mieheni hänen kavereiden edessä, mutta ei voi mitään, koska sanoisin vain totuuden (ja kaikki kaverinsa tietäisivät että sanon totuuden). Ja osoittaisin tuolla, että minua ei muiden edessä haukuta.
Minun mieheni käyttäytyi vähän tuolla tavoin yhden kaverini ja hänen miehensä seurassa. Joko vitsaili kustannuksellani, vähätteli tai huonolla tuulella suoraan komenteli. Hänen käytöksensä oli todella normaalista poikkeavaa. Pari kertaa siitä hänelle sanoin kotona, että et sitten puhu minulle sillä tavalla heidän seurassa ja hän sanoi ettei tietenkää. Mutta kuitenkin teki niin. Lopulta eräänä kertana minulta paloi käämit ja sanoin tämän pariskunnan aikana, että nyt tuo vähättely ja piikittely loppuu, kun et oo oikeasti tuollainen! Tilanne oli tietenkin kiusallinen kaikille, mutta siihen loppui miehen huono käytös ja pyysi jopa anteeksi.
Projisoi itsensä sosiaalisesti noin koska pelkää että muut luulevat että hän on tossun alla.