Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi oli hoitamassa lapsia ja

Vierailija
20.06.2017 |

kun palasin kotiin. hän alkoi taas puhumaan kuinka isoja lapseni jo ovat. Sanoin siihen, että itse pidän heitä pieninä ja pitäisköhän tehdä pian yksi lisää kun kerta ovat jo niin isoja. Anoppi oli kauhuissaan, että älä vain tee. Mua jäi noin asiana harmittamaan anopin ainainen isot lapset hokeminen, hän tietää, että olen siitä haikeilla mielin. Ja tietty loukkasi noin ajatuksen tasolla tuo suhtautuminen siihen, että hän katsoi asiakseen kommentoida lapsihaavettani.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oli hoitamassa jos on isot lapset mielestään, eikö ne pärjää itsekin?

Vierailija
2/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oli hoitamassa jos on isot lapset mielestään, eikö ne pärjää itsekin?

Varmaan siksi että mamma on taas uhonnut että teinejä ei voi yksin jättää kauppareissun ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tosta on loukkaantua. Anoppi ei halua lisää hoidettavia.

Vierailija
4/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopille pitää ylipäätään vauvaunelmista kertoa? Varsinkaan, jos hänet ääliöksi tietää.

Ps. Ei kuulu muuten yhtään anopille teidän lapsilukunne.

Vierailija
5/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko haikeutta kun lapset kasvaa. Minä olen just päin vastainen, on kiva kun lapset kasvaa niiden kanssa voi tehdä kaikenlaista ja ovat omatoimisia. Siis pukemiset, syömisen yms. On kiva seurata kun lapsi oppii uusia asioita. Esim. Pyörällä ajo,

Vierailija
6/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on jotenkin kauhean ristiriitainen. On hyysännyt omaa poikaansa aikuiseksi asti tosi paljon. Ja hänen mielestään tässä meillä on paljon hommaa lasten kanssa, ja ehkä siksi kauhisteli jos tulisi yksi lisää. Mutta sitten taas samalla pitää välillä lapsia kovin isoina ja toitottaa sitä mulle, vaikka tietääkin, että olen siitä haikea kun lapset kasvavat. Koen tuon vähän sellaisena kiusaamisena itseäni kohtaan taas. Ap

Vierailija
7/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis maata edelleenkin miehesi rahoilla kotona vielä muutaman vuoden?

Vierailija
8/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä makaa nytkään. Hoiti kun olin tekemässä aamuvuoroa. Ja todella vähän on hoitanut, en ole koskaan paljoa häneltä apua pyytänyt. Itse haluaa meille tulla ja lasten kanssa olla. Ehkä se vain lipsahti häneltä kun itse on ollut yhden lapsen äiti ja ajattelee, että useammassa lapsessa on hommaa. Tokaisi sen jälkeen, hetken mietittyään, että ei se tosiaan hänelle kuulu. Mutta tuntui kuitenkin pahalta tuo heitto. Ap

Vierailija
9/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vain ajatteli, että teillä on paljon kaikenlaista ja helpottaa kun lapset ovat isoja ja älä nyt ihmeessä uudestaan aloita. 

Vierailija
10/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on yleensäkin sellainen, että sanoo tosi suoraan ja puuttumalla asioita. Mutta kun niistä keskustellaan niin vetäytyy ja ei kuulema halua puuttua. On vain aina ollut sellainen poikansa elämään kommentoiva, ja siksi olen hänet kauempaa kiertänyt. Nyt mietinkin, että kannattaako enää niin yrittää lähestyä häntä kun tämä meidän elämään puuttuminen alkaa taas. Ap

Vierailija
11/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on yleensäkin sellainen, että sanoo tosi suoraan ja puuttumalla asioita. Mutta kun niistä keskustellaan niin vetäytyy ja ei kuulema halua puuttua. On vain aina ollut sellainen poikansa elämään kommentoiva, ja siksi olen hänet kauempaa kiertänyt. Nyt mietinkin, että kannattaako enää niin yrittää lähestyä häntä kun tämä meidän elämään puuttuminen alkaa taas. Ap

Sanoo suoraan? Eli on tahallaan ilkeä.

Pysy kaukana. Et tarvitse tuollaista elämääsi! Itkuhan tuollaisen päällepäsmärin kanssa tulee.

Vierailija
12/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt vähän liian herkillä, mitä nyt tuollaisista loukkaantumaan.

Ehkä puhutte samasta asiasta eri kielellä? Itse haluat pitää lapset pienenä, anoppi huokailee kuinka ovat jo niin isoja (= sama asia).

Ja tuo vauvajuttu... Jos sinä ääneen lausut jotain, on sitä aika luonnollista kommentoidakin. Ajatteli tosiaan varmaan vaan, että kun nyt näiden kanssa alkaa jo päästä helpommalla. En sanoisi tuota varsinaisesti puuttumiseksi, kun itse otit asian esiin.

Vierailija
13/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei huokaile sitä, että lapset ovat isoja surullisesti vaan jotenkin kehuen. Ikään kuin se olisi niin hienoa. Aika kylmän kuulloisesti. Tyyliin, kun tuo teidän poika oli pieni niin se oli meillä yötä eikä koskaan kysellyt kotiin. Se on niin kunniakasta hänelle. Kysyin, että onko poika nyt sitten iso jo. Ja anoppi sanoi, että on se. Sellaista ihme korostamista. Ap

Vierailija
14/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen anoppi?

Vierailija
15/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt välttämättä puuttumista ole, että on eri mieltä kanssasi. Ja jos itsekin totesi lipsahduksestaan, ettei asia hänelle kuulu, niin unohda koko juttu. Anna anteeksi, se helpottaa kummasti elämää. Älä dramatisoi. Hän on kuitenkin miehesi äiti.

Vierailija
16/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, enpä makaa nytkään. Hoiti kun olin tekemässä aamuvuoroa. Ja todella vähän on hoitanut, en ole koskaan paljoa häneltä apua pyytänyt. Itse haluaa meille tulla ja lasten kanssa olla. Ehkä se vain lipsahti häneltä kun itse on ollut yhden lapsen äiti ja ajattelee, että useammassa lapsessa on hommaa. Tokaisi sen jälkeen, hetken mietittyään, että ei se tosiaan hänelle kuulu. Mutta tuntui kuitenkin pahalta tuo heitto. Ap

Anoppisi on saattanut tarkoittaa, että koska lapsenne ovat jo isoja, kohta pääsette helpommalla, kun lapsille ei tarvita enää hoitajaa aamuvuorojesi ajaksi. Anoppisikin vanhenee eikä välttämättä enää uutta lasta hoitaisi edes silloin tällöin, joten teidän pitäisi nuorimmaiselle sitten keksiä muu hoitopaikka tai sinun tehdä vain sellaisia työvuoroja, että saat lastenhoidon järjestymään muulla tavoin kuin anopin avulla. 

Vierailija
17/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Ei voi kovin isoja olla kun hoidetaaan.

Vierailija
18/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on 73v. Ap

Vierailija
19/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuosta tunnistan vaikeat keskustelut anopin kanssa. Ei voi koskaan olla samaa mieltä. Usein omaa aika jyrkkiä mielipiteitä. Sellaista aitoa keskustelua ei synny, kun eiyhtään tiedä miten toinen reagoi. Ja usein tulee kova tarve puolustautua. Johonkin tavalliseen asiaan saattaa saada ihme purkauksen takaisin. Jos sanon vaikkapa tehneeni mustikkapiirakkaa tavalla x, se onkin yhtäkkiä väärä resepti. Oikea on joku hänen reseptinsä, joka kaivetaan kaapista ja minun pitää ottaa se ylös.

Sinänsä aika kesy tyyppi ap:n tilanteessa kun mainitsi ettei asia kuulu hänelle. Siitä plussaa.

Vierailija
20/62 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on 73v. Ap

Anoppi on varmasti ilonen, että lapset on isompia. Ei ton ikänen enää vauvaa jaksa hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän