Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi oli hoitamassa lapsia ja

Vierailija
20.06.2017 |

kun palasin kotiin. hän alkoi taas puhumaan kuinka isoja lapseni jo ovat. Sanoin siihen, että itse pidän heitä pieninä ja pitäisköhän tehdä pian yksi lisää kun kerta ovat jo niin isoja. Anoppi oli kauhuissaan, että älä vain tee. Mua jäi noin asiana harmittamaan anopin ainainen isot lapset hokeminen, hän tietää, että olen siitä haikeilla mielin. Ja tietty loukkasi noin ajatuksen tasolla tuo suhtautuminen siihen, että hän katsoi asiakseen kommentoida lapsihaavettani.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool down.

Vierailija
42/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on inhottava ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat Ap hiukan yksinkertaiselta, siis suoraansanottuna tyhmältä. Sympatiat ovat nyt anopin puolella. (Äläkä ainakaan enempää tee lapsia tai vaivaa anoppia.)

Vierailija
44/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo iso/pieni on ihan siitä kiinni miten asiaa katsotaan. Meidän 10v on minusta ollut iso jo vuosia, toisaalta serkkunsa perheensä kuopus 12v on pieni edelleenkin. Aiemmin minua välillä ärsytti, kun tästä serkusta anoppi, appi ja serkun vanhemmat aina puhuivat pienenä, omani kun oli 2v nuorempi. Serkku on täysin normaalisti kehittynyt ja pärjäävä lapsi. Nyt olen jo tottunut, mutta hieman edelleen hymyilyttää, kun ollaan serkusten kanssa iät (14, 13, 12, 10) lähdössä ulkoilemaan ja anoppi ja appi huolehtii tämän "pienen" 12-v jaksamisesta, kyseessä kun on nykyään urheilullinen 165cm mittainen varhaisteinipoika. Omani on 130cm pitkä tyttö :)

Meillä on lisäksi 3-v lapsi ja vauva ja vauvaan verrattuna 3-v:kin on jo iso.

Vierailija
45/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä isoja olisi jos kaikki olisivat teinejä.

Vierailija
46/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kaikilla yhtä pienet ongelmat kuin ap:lla.

Vierailija
47/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärtäisin tilanteen niin, että myös anoppi on haikein mielin, kun lapset ovat jo isoja ja haluaisi jakaa haikeuden ja muistelit sinun kanssasi. Samalla tietää, ettei koko rumbaa kannata aloittaa alusta, vaan haluaa sinun nauttivan myös pian koittavasta vapaudesta. Oottele nyt vaan niitä lapsenlapsia.

Vierailija
48/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ajatellut, että jos oma tyttöni on anopilleen yhtä vittumainen, kuin on minulle äidilleen nyt teini-iässä, niin voi anoppiraukkaa. Ei kyllä osaa sanoa mitään, mikä kelpaisi, vaan joka asiasta on varmaan paskamyrsky valloillaan.

Onneksi on oma tyttö, ettei tarvitse sen anoppi olla koskaan.

Vierailija
49/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärtäisin tilanteen niin, että myös anoppi on haikein mielin, kun lapset ovat jo isoja ja haluaisi jakaa haikeuden ja muistelit sinun kanssasi. Samalla tietää, ettei koko rumbaa kannata aloittaa alusta, vaan haluaa sinun nauttivan myös pian koittavasta vapaudesta. Oottele nyt vaan niitä lapsenlapsia.

Oho! Isoja ja kohta koittaa vapaus. Ei vielä hetkeen tosiaan. Ja lapsenlapsiakaan ei ehkä ole ihan ajankohtaista tuossa kohtaa odotella, nu ap:n lapset ovat pieniä vielä itsekin.

Vierailija
50/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstailee mammoja, joiden mielestä lapset ovat heti isoja kun jotain perustaitoja osaavat. Ei kannata välittää ikävistä kommenteista. Sulla on ihanat pienet, nauti heistä.

Vierailija
51/62 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat 11v, 8v ja 5v. Ap

Sinulla ei ole yhtään pientä lasta. 

Oma asianne jos vielä lisäännytte. Anopin varaan ei kannata lastenhoitoa suunnitella.

Koululaiset pärjää keskenään ja nuorimman voi viedä päivähoitoon työvuorojen ajaksi.

Tietty jos mummo haluaa lapsenlapsiaan hoitaa niin mikäs siinä. Uutta vauvaa ei ehkä enää jaksa ikää on jo sen verran.

Vierailija
52/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti jotenkin käsittänyt väärin kun olen ottanut hoitoapua vastaan. On vain tuntunut helpommalta niin. Ei nuo isommatkaan oikein useaa tuntia keskenään ole olleet, siis 8h päivää. Ja tuo ekaluokkalainen on aika huono ruokaa ottamaan tai viihtymään pitkiä pätkiä ilman aikuista. Ap

Vierailija
53/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tarvitset hoitoapua, ja kiva kun sitä tarjotaan.

Vierailija
54/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 65v ja jo vähän aikaa eläkkeellä ja terveydentilani on hyvä.Rakastan kahta lastenlastani (2 ja 4v) ,mutta olen kyllä aika väsynyt kun lapset minulla esim. koko päivän hoidossa.Luulenpa ,että anoppisi kokee huojentavana kun nuorimmaisesi on jo 5 vuotias eikä tarvitse jatkuvaa peräänkatsomista yms.Sinulla itselläsi on haikeus ja alitajuntainen toive vauvasta (vauvakuume) Hanki toki vauva ,mutta älä oleta ,että 73v anoppi jaksaa vauvaa hoitaa ,vaikka vaan muutamaakin tuntia itsekseen.Ikä tekee tehtävänsä ,vaikka haluaisikin auttaa ja hoitaa!!!!!!

Vierailija
55/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa olen kirjoittanut, että anopin pitäisi hoitaa yhtään ketään? Itse on halunnut. Eniten ahdistaa tuo lasten kasvu, jos joku sanoisi, että mulla on pieniä, niin ehkä koko vauvakuume häviäisi. Tyhjenevän pesän syndrooma.

Vierailija
56/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu nuo vielä tovin kotona, heh.

Vierailija
57/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onpa vain. Pieniä ovat vielä, ei aikuisia.

Vierailija
58/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa.

Vierailija
59/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen 'iso poika' puhe on kehua pienille lapsille, on se sitten onnistunutta tai ei. Eli pahaa anoppi ei ole tarkoittanut. Ja pahoitteli kommenttiaan uudesta vauvasta. Vaikka olen kyllä sitä mieltä, että jos hoidattaa mummolla lapsensa, on mummolla kyllä oikeus mielipiteeseensä.

Joka tapauksessa anoppi vaikuttaa tavalliselta kunnon ihmiseltä, jolta joskus lipsahtaa jotain epätäydellistä, kuten meiltä kaikilta.

Ja aloittaja vaikuttaa hieman epätasapainossa olevalta. Mieti omia tunteitasi, ja unohda anoppisi sanat.

Vierailija
60/62 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa olen kirjoittanut, että anopin pitäisi hoitaa yhtään ketään? Itse on halunnut. Eniten ahdistaa tuo lasten kasvu, jos joku sanoisi, että mulla on pieniä, niin ehkä koko vauvakuume häviäisi. Tyhjenevän pesän syndrooma.

Eli sinulla on ongelma, ja nyt syytät siitä anoppisi. Viisivuotiaan äidillä ei voi olla tyhjän pesän syndroomaa. Minulla osa lapsista on aikuisia, ja nuorin kymmenen, eikö minullakaan vielä syli eikä pesä tyhjene aikoihin.

Hae apua itsellesi, ja älä syytä anoppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi