Aion ottaa yhteyttä eksääni jota mietin vieläkin vaikka erosta kulunut jo kolme vuotta
Ei tätä tunnetta vaan pysty sietämään.
Vaikka tutustuisin kehen tahansa mietin vain eksääni. Hänen kanssaan kaikki oli hyvin. Miksi ihminen on niin naiivi että päästää irti hyvästä ihmissuhteesta? En tule ikinä löytämään ketään jonka kanssa minulla olisi se helppo ja hyvä olo mikä oli hänen kanssaan.
Onko muita jotka katuvat eksästään eroamista?
Väitetään että aika parantaa mutta ei se paranna ainakaan minulla. Tuntuu vain pahenevan.
Kommentit (18)
Nainen olen. Tekeekö tällaisia aloituksia miehetkin? Ap
Minä! Nyt vielä 15 vuotta myöhemminkin mietin, että mitä jos...
Olen kyllä silti onnellisessa avioliitossa ja ihanien lasten äiti, mutta välillä ajatus exästä hiipii mieleen haikeana.
Kannattaa muistaa, että se ihminen on luultavasti kolmessa vuodessa muuttunut eikä ole enää sama kuin se, jota muistelet.
Vierailija kirjoitti:
Nainen olen. Tekeekö tällaisia aloituksia miehetkin? Ap
Miehet voivat tehdä minkälaisia aloituksia vain, aivan samoin kuin naiset.
Tällä palstalla kyllä saa kuvan, että suuri määrä jengiä luulee miesten ja naisten olevan jotkut erilliset homogeeniset ryhmät. Jos olet mies, voit vain grillata, naulata, porata tai autoilla ja olla itkemättä. Jos olet nainen, voit ainoastaan tehdä salaattia, neuloa, ommella, pyykätä tai mankeloida ja itkeä. kaikki muu on mahdotonta, koska kromosomit!
Vierailija kirjoitti:
Miksi erositte?
"Miksi ihminen on niin naiivi että päästää irti hyvästä ihmissuhteesta?"
Tuossahan se kerrottiin, ap lemppasi ukon pihalle kun luuli löytäneensä paremman.
itse eronnut kolme kertaa enkä ole jäänyt kaipaamaan yhtään exiä.
ehkä meitä ihmisiä vaan on tässäkin asiassa niin erilaisia.
eikä edes kiinnosta haikailla exien perään elämä on siihen ihan liian lyhyt!!
minä sain ihanan mieheni takaisin pitkän tauon jälkeen enkä kadu hetkeäkään <3!
Erosimme koska mies ei nähnyt minua siten kuin silloi n olisin halunnut tulla nähdyksi. Olin siis vielä hyvin epävarma itsestäni. Satuin sitten törmäämään mieheen joka vaikutti näkevän minut siten kuin halusin. Ei siitä mitään loppujen lopuksi syntynyt vaikka elättelinkin toiveita. Lopetin siis hyvän suhteen vain siksi että halusin miehen joka nostaisi heikkoa itsetuntoani. Se oli suuri virhe mutta opetti minulle paljon. Itsetunto ainakin on nyt terveellä tavalla paljon parempi ja vasta nyt osaan arvostaa sitä mitä meillä eksäni kanssa oli. Heikko itsetunto on niin suuri tekijä ettei sitä tajuakaan kuin vasta sitten, kun siitä on päässyt eroon.
Inhoan sitä minääni, joka oli niin surkea ja muista riippuvainen. Halveksun sitä. Sen takia menetin hyvän ihmissuhteeni. Sain maksaa kovan hinnan ihmisenä kasvamisesta.
Ap
Oletko ap huomioinut kaikki muuttujat tässä yhtälössä? Niistä oleellisin on se, että exälläsi mahdollisesti on uusi kumppani. Jos hän elää vakaassa ja toimivassa parisuhteessä, niin sulla ei ole mitään oikeutta tunkeutua hänen elämäänsä. Ei vaikka olisit tehnyt "virheen" ja naiivina päästänyt irti hyvästä ihmissuhteesta. Sulla oli hetkesi.
Vierailija kirjoitti:
Erosimme koska mies ei nähnyt minua siten kuin silloi n olisin halunnut tulla nähdyksi. Olin siis vielä hyvin epävarma itsestäni. Satuin sitten törmäämään mieheen joka vaikutti näkevän minut siten kuin halusin. Ei siitä mitään loppujen lopuksi syntynyt vaikka elättelinkin toiveita. Lopetin siis hyvän suhteen vain siksi että halusin miehen joka nostaisi heikkoa itsetuntoani. Se oli suuri virhe mutta opetti minulle paljon. Itsetunto ainakin on nyt terveellä tavalla paljon parempi ja vasta nyt osaan arvostaa sitä mitä meillä eksäni kanssa oli. Heikko itsetunto on niin suuri tekijä ettei sitä tajuakaan kuin vasta sitten, kun siitä on päässyt eroon.
Inhoan sitä minääni, joka oli niin surkea ja muista riippuvainen. Halveksun sitä. Sen takia menetin hyvän ihmissuhteeni. Sain maksaa kovan hinnan ihmisenä kasvamisesta.
Ap
Ja nyt, kun exäsi on mahdollisesti aloittanut uuden elämän ja toipunut jätetyksi tulemisesta toisen takia, menet sekoittamaan pakkaa ja kerrot haluavas hänet takas? No onnea vain. Voit joko saada aika kylmää kyytiä tai sitten mies on tosi anteeksi antavainen ja asia on sille ok ja kokeilee vielä uudestaan.
Voit sä ottaa yhteyttä tietenkin. Kyllä hän osaa sanoa, jos ei kaipaa seuraasi enää.
Kyllä niitä aloituksia tekee miehetkin. Oma eksäni. Ei ole päästänyt irti viidenkään vuoden aikana. Yhteisiä lapsia on. Itse olen ns.sinkku ja ollut omasta tahdostani.
Hän on kamalan epävarma itsestään,mihan kamalan epävarma ja se on niin pahaa luokkaa, että heijastui aivan kaikkeen ja kaikessa pahasti ja iso syy eroomme ja niihin tekoihin ejoita hän teki ja sanoihin joita sanoi asian vuoksi.
Kun olis kristallipallo ja tietäis uskaltaako palata yhteen....
Onko kukaan pyytänyt myöhemmin anteeksi eksältään tai nuoruuden rakkaudeltaan sitä, että teki virheen ja valitsikin väärän miehen? Tai ainakin jotenkin palannut selvittämään välit? Vaikka myöhemmin olisi löytänyt hyvän miehen, jonka kanssa vakiintunut ja perustanut perheen.
Ap, mitä sanoisit eksällesi ja onko eksä jo uudessa suhteessa?
Ap täällä.
Kiitos hyvistä kommemteista. Ajattelin joka tapauksessa ottaa yhteyttä häneen. Sitä kun en voi selvittämättä tietää onko hän suhteessa tällä hetkellä. Jos on niin en tiete kään ala roikkua hänessä. Mutta toivon todella että hän edes vastaisi olipa vastaus millainen tahansa. Se etttei vastaisi ollenkaan olisi pahinta.
Jos on sinkku niin voisin kysyä, haluaako hän tavata ystävinä. Se olisi ehkä paras lähestymistapa sen jälneen, kun tai jos saan tietää hänen olevan sinkku.
Pitäkää peukkuja. Laitan viestiä hänelle mahd.pian ja voin kyllä tulla kertomaan miten kävi. Jos jotakuta kiinnostaa.
Oletko nainen vai mies?