Miksi jopa viinilasin pyörittely on junteille vaikeaa?
Kun se lätkämaila pysyy kädessä, miksi viinin pyörittäminen lasissa voi olla mahdotonta?
Kommentit (17)
Viinilasia pyörittelee vaan vähän paremmat ihmiset ja samalla he kuuntelevat Ludwig van Beethovenin yhdeksättä sinfoniaa pikkurillit pystyssä :D
Olen yliopistossa, mutten ole vieläkään varma tuleeko viinilasia pidellä kädessä siten, että sitä lasin jalka-/varsiosaa pidetään sormien välissä coolisti, vai voiko lasia pidellä ihan normaalisti siitä maljaosasta? :) Lasia osaan kyllä pyöritellä.
Jos on roseeta tai valkoviiniä, pidä jalasta. Koska silloin se juoma ei lämpene niin nopeasti. Punaviinissä ei niin väliä.
Oli lasissa sitä tai tätä, älä likaa itse maljaosaa sormenjäljillä. Sen takia pidetään kiinni varresta, välittömmästi maljan alta.
Tämä tieto tuli, kuten arvaatte mieheltä, joka ei koskaan katso jääkiekkoa.
ihan helppo homma tuo on. kun käyn alkossa, niin nappaan alahyllyltä pari pulloa. kun aletaan syömään, niin haen hyllystä pullon, avaan sen ja kaadan laseihin. pyörittelen lasia jonkin aikaa ja ihasteslen, kun viini pyörii lasissa. sitten otan juomaa suun täyteen, purskuttelen juomaa ja nielaisen alas.
Vierailija kirjoitti:
Olen yliopistossa, mutten ole vieläkään varma tuleeko viinilasia pidellä kädessä siten, että sitä lasin jalka-/varsiosaa pidetään sormien välissä coolisti, vai voiko lasia pidellä ihan normaalisti siitä maljaosasta? :) Lasia osaan kyllä pyöritellä.
Hyvä kysymys, muttei kumpikaan noista vaihtoehdoista. Lasia kannattaa pidellä jalasta ja mieluiten mahdollisimman matalalta. Tällöin juoma pysyy kylmänä eikä maljaosaan tule tahroja. Täällä kuva: http://winefolly.com/tutorial/hold-wine-glass-civilized/
Tässä ketjussa on juuri sellaisia ihmisiä, jotka käyvät oopperassa, vaikka oikeasti tykkäävät enemmän Salatuista elämistä. :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on juuri sellaisia ihmisiä, jotka käyvät oopperassa, vaikka oikeasti tykkäävät enemmän Salatuista elämistä. :)
Mä tykkään avoimesti molemmista! Tai no, oopperassa tulee vähemmän käytyä, mutta teatteri, baletti, sinfoniaorkesterin konsertit, jazz, jne kuuluu suosikkeihin. Ja Salkkarit on ihan paras, kuin myös av:n Salkkarit-ketju :)
Olen kuunnellut oopperoita kakarasta asti ja oppinut pitämään niistä, koska niitä kuuli kotona koko ajan. Viineistä en tiedä mitään, paitsi sen verran, että en pidä niiden mausta. Olenkohan vain puolijuntti kun en osaa viinietikettiä, mutta pidän oopperasta, vai peräti pelkkä varttijuntti kun pidän myös taiteesta?
En pyörittele enkä nuuhki. Mulle viini on vaan ruoan kanssa nautittava juoma. Sitäkin hyvin harvoin. Ulkomailla kerran pari vuodessa.
Viinilasin pyörittely vaatii opettelua eikä onnistu jos hermostuttaa kun muut katsovat.
Vierailija kirjoitti:
Viinilasin pyörittely vaatii opettelua eikä onnistu jos hermostuttaa kun muut katsovat.
Häh. Ei ka siinä ole mitään erityistekniikkaa, joka vaatisi keskittymistä, vaan riittää kun pyörittelee viiniä lasissa. Vai olenko pyöritellyt 'väärin' kaikki nämä vuodet..?
Koska ne juo maitoa. Eikä tarjoa edes alkumaljaa rippijuhlissa, koska se tarkoittaa alkoholismia.