En saa leikattu koiranpentuni kynsiä
Se on pieni rotu, mutta julmetun pippurinen. Kiljuu. Puree, riekkuu ja rimpuloi.
Meillä on aina ollut isoja rotuja eikä niitten kanssa koskaan ollut tuota ongelmaa. Olemmekin aikeissa käyttää eläin lääkärissä sedatoituna se ehkä onniatuisi.
Kommentit (16)
Jännittävä tää sun blogi, laitoin tilaukseen.
En ymmärrä ihmisiä jotka ottavat pieniä koiria. Yleensä helvetin rasittavia ja ärsyttävän luonteisia.
Täytynee harkita, se eläinlääkäri saattaa tulla hintoihinsa.
Homma pitäisi nyt opettaa alusta asti uudelleen. Itse opetan isot ja pienet samalla tavoin, vapaaehtoisesti tulevat paikalle ja ojentavat tassut mulle.
Käytin oman koiran musti&murrissä ja maksoi 17 euroa - sain yhden kerran ilmaiseksi.
Aloita kopauttamalla saksensyrjällä käpälää, sitten karkki, seuraavan kerran saksaiset yhtä kynttä jne....
Kuonokoppa. Sitä ne eläinlääkärissäkin käyttää.
Totuta ensin tassujen käsittelyyn, eli painele varpaita, anturoita, kynsiä ja palkitse. Sitten ota sakset ja tee niillä ääni samalla ja palkitse. Sitten leikkaa leikisti, eli tee kaikki kuten leikkaisit. Joillakin kestää pidempään tottua tuohon tassujen käsittelyyn. Alussa siis monta kertaa päivässä vähän silittelyn ohessa silitä tassua ja varpaita niin yhdistää sen kivaan asiaan.
Kyllä se siitä! Harjoitteluvaiheessa tosiaan voi sitten vaikka eläinlääkärikäynnin ohessa pyytää tai Mustissa ja Mirrissä, niin ei tule painetta, että on pakko saada leikattua.
Harjoitteluvaiheessa voi myös käyttää raapimalautaa
Meillä oli yksi ihan mahdoton tapaus. Pieni ja pippurinen espanjalainen kuningatar. Pelastettiin hänet kadulta kun asuimme Espanjassa. Hän lensi sitten kanssamme kotiin Suomeen, tietysti.
Kynsien leikkaus sujui niin, että koko koira käärittiin isoon pyyhkeeseen, kuonon eteen vain yksi kerros kangasta, että kuningatar sai happea. Mies piti lujasti kiinni koko sätkivästä ja kirkuvasta paketista, ja minä kaivoin kankaan sisältä yhden tassun kerrallaan esille ja leikkasin kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yksi ihan mahdoton tapaus. Pieni ja pippurinen espanjalainen kuningatar. Pelastettiin hänet kadulta kun asuimme Espanjassa. Hän lensi sitten kanssamme kotiin Suomeen, tietysti.
Kynsien leikkaus sujui niin, että koko koira käärittiin isoon pyyhkeeseen, kuonon eteen vain yksi kerros kangasta, että kuningatar sai happea. Mies piti lujasti kiinni koko sätkivästä ja kirkuvasta paketista, ja minä kaivoin kankaan sisältä yhden tassun kerrallaan esille ja leikkasin kynnet.
Ei saakeli mitä touhua, jos et osaa koiria käsitellä/kouluttaa niin elä niitä ota.
Mun käy myös sääliksi näitä koiria, joita joudutaan väkisin käsittelemään ja pelottelemaan :( Oikeasti, ne voi kouluttaa siihen, että homma on ihan kivaa. Raapimalautaan oppivat lähes kaikki ja se toimii myös hyvin. Samaten Dremeliä voi kokeilla.
Kun täällä tuota Mustia ja Mirriä suositellaan, niin varoituksen sanana sen verran, että aloittajan koiran kynsiä siellä ei leikata:
Huomioithan että myymälöiden kynsienleikkuu ilman ajanvarausta on tarkoitettu vain koira-asiakkaille. Koiran tulee olla helposti käsiteltävissä.
Jos koirallasi on haasteita kynnenleikkuussa, varaa aika eläintenkouluttajalle koulutukselliseen kynnenleikkuuseen.
Otat selälleen syliin ja nips nips. Sinä olet alfa.
Osta sille sellainen ripustettava kantoteline mistä sen jalat roikkuu ulkona. Ei pääse puremaan sua.