Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatäti ruokakaupan kassalla: "Sä tarvitset tämän lisäksi värinpoiston!"

Vierailija
20.06.2017 |

Olin siis tummahiuksinen ja kävin ostamassa lähikaupasta vaalennusvärin. Myyjä tokaisee "hei hei et sä nyt tällä pelkästään pärjää sä tarvit myös värinpoiston!" Vai niin. Mistähän tämä myyjä oletti etten olisi sellaista ostanut jo aiemmin ja tulin ostamaan erikseen hiusvärin. Ärsyttää tuollaiset kassat jotka puuttuu asiakkaansa ostoksiin.

Oliko teidän mielestänne asiallista? Olisitteko itse ärsyyntyneet? Aikamoista kyttäämistä omasta mielestäni...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarviit muuten vielä hopeashampoon!

t: toinen kassa

Vierailija
22/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olo oli kerran apteekissa kun ostin pojalleni akneen tarkoitettua  hoitoainetta. Asiakaspalveluhenkilö tutkaili ihoani (oon siis 45v ) ja sanoi, että tämä on kylläkin rasvaiselle iholle tarkoitettu ja kuivattaa aika paljonihoa. Joo tää ei tulekaan mulle ylläri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö on? Meillä ei siis osata palvella eikä ottaa palvelua vastaan. Ainakaan tämän esimerkin mukaan.

Vierailija
24/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten tämä aloitus on saanut enimmäkseen alapeukkuja. Mitä tältä palstalta olen lukenut niin aika moni on valittanut kuinka ärsyttävää on kun kassamyyjä kommentoi ostoksia.

Ap on aina tympeä, ilkeä, paha ja väärässä, vaikka asia olisikin päinvastoin.

Vierailija
25/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten tämä aloitus on saanut enimmäkseen alapeukkuja. Mitä tältä palstalta olen lukenut niin aika moni on valittanut kuinka ärsyttävää on kun kassamyyjä kommentoi ostoksia.

Ap on aina tympeä, ilkeä, paha ja väärässä, vaikka asia olisikin päinvastoin.

Myyjä yritti auttaa.

Ap on varmasti maailman kaunein, älykkäin, kohteliain ja ihanin ihminen, mutta mielestäni hän oli tyly.

Vierailija
26/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama olo oli kerran apteekissa kun ostin pojalleni akneen tarkoitettua  hoitoainetta. Asiakaspalveluhenkilö tutkaili ihoani (oon siis 45v ) ja sanoi, että tämä on kylläkin rasvaiselle iholle tarkoitettu ja kuivattaa aika paljonihoa. Joo tää ei tulekaan mulle ylläri.

Apteekeille on oikea velvollisuus kertoa tuotteiden ominaisuudet. Ilman kysymättä ihan vain kuuluu pakosti heidän toimenkuvaan.

Vierailija
27/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko paha sanoa että kiitos, mutta tämä tuleekin pojalleni.

Suomi on kyllä just tällainen junttien mörrimöykkyjen maa.

Vierailija
28/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen työni puolesta aika usein vaatteita toisille. Näkisittepä ne kassojen huulenpuremiset, kun miettivät miksi ostan sellaisia vaatteita ja usein jopa väärää kokoa. Huippua on, kun kysyvät automaattisesti jotain "löytyikö sopiva koko helposti?" tai muuta hassua.

Vierailija
29/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliko paha sanoa että kiitos, mutta tämä tuleekin pojalleni.

Suomi on kyllä just tällainen junttien mörrimöykkyjen maa.

No niinpä. Vähän sama kuin tämä, kun joku pitää bussissa laukkuaan viereisellä penkillä. Kun näille mörrimöykyille on niin vaikeaa saada se oma suu auki, kuvitellaan, että tällaiset ihan neutraalit ilmaisut ovat maailman suurinta kettuilua.

Vierailija
30/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta oli ärsyttävää kun eräässä elektroniikkaliikkeessä menin ostamaan sähköhammasharjan. Kassa kysyy olenko aikaisemmin asioinut heillä ja ojentaessani korttia hän nappaa sen ja alkaa näpytellä nimeäni koneelle. Joo ei täällä näy nimeänne, saisinko osoitteenne? Hölmistyneenä sen sanoin, vaikka en olisi oikeasti halunnut. Halusin vain maksaa ostokseni.

Sen jälkeen hän alkoi tyrkyttää uutta liittymää ja uteli mikä liittymä minulla juuri nyt on. Sähköpostin koitti udella mutta sitä en kertonut.

Tyrkyttää puhelinliittymää vaikka olen ostamassa sähköhammasharjaa.

Olisi pitänyt maksaa käteisellä, niin hän ei olisi saanut tietää edes nimeäni.

Onkohan tuo tietojen utelias lisääntynyt? Itse törmäsin vastaavaan kun olin ostamassa muistikorttia. Maksutilanteessa myyjä yhtäkkiä kysyy puhelinnumeroa. Vastasin (ihan ystävällisesti) että mihin sitä tarvitaan muistikortin ostossa? Myyjä vastasi katsovansa liittymäni tilanteen 😁. Ei saanut numeroa. Korostan, että arvostan hyvää asiakaspalvelua ja ymmärrän, että käsky uteluihin tulee ylemmästä tasolta, silti pidän tuota omituisena.

PS. Myyjälle en ärtymystäni näyttänyt

Vierailija
31/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin välitetään, että kaupoissa ei saa asiakaspalvelua. Ja kun sitä saa, niin valitetaan, että kaupassa saa palvelua. Ikinä ei näköjään ole asiat hyvin.

Vierailija
32/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli farmaseutti katsoi sinua silmiin ja neuvoi apteekkituotteen käytössä. Kyllä minä mieleni pahoitin!

Vierailija
33/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on vielä ok, joskus kassoillakin on vaan tylsää ja haluavat vähän jutella asiakkaiden kanssa, hui olkoon! Kunhan ei nyt jotain intiimejä ostoksia kommentoi tai mene henkilökohtaisuuksiin (esim. herkkumäärien kommentointi) niin kyllä ostoksistakin voi jutella, ja monet asiakkaat siitä tykkäävätkin.

Mulla oli kyllä kerran työkaveri joka kommentoi esim. raskaustestien ostajille, että toivottavasti tärppää tms. Tai kun asiakas osti viiniä niin kysyi että TAASKO ostat viiniä, ja muistutti ettei saa juoda liikaa (joistain asiakkaista näki kyllä että oli alkon kanssa ongelmaa kun kävivät joka iltapäivä töiden jälkeen ostamassa sen pari pulloa viiniä, mutta mulle ei ikimaailmassa olisi tullut pieneen mieleenkään huomauttaa siitä). Se oli kyllä jo vähän too much :D onnekseen kyseisellä työkaverilla oli tosi suloisen viaton olemus muuten, sai sillä paljon anteeksi. Mutta joutui tuo aina välillä ongelmiinkin ajattelemattomuutensa takia.

Vierailija
34/34 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä (Helsinki), oli jonkun aikaa töissä nuori nainen, joka erittäin kantavalla äänellä kommentoi asiakkaiden ostoksia. Esim. olut ja tupakka : Ai tupakkaakin vielä, kuule nää on epäterveellisiä ja rahatkin menee ihan hukkaan...Mun edellä olevalle miehelle kommentoi just näin. Aloin välttämään sitä kassaa ja se ääni kuului todella pitkälle, oli helppo vältellä. Alkoi sitten hänellä olemaan lyhyet jonot, itsekin mieluummin jonotin kauemmin, kuin menen hänen kassalle. 

Puhui selvää suomea, eli varmasti syntynyt Suomessa, tai muuttanut tänne lapsena. Selkeästi "geeniperintönä" tuo vilkkaus ja ihmisille juttelu ja kommentointi. Ei varmasti pahaa tarkoittanut, mutta ei oikein sovi suomalaiseen luonteenlatuun, että omia ostoksia kommentoi kaupan kassamyyjä.

Ei hän ollut siellä kuin 2-3kk, varmaan siirtyi uuteen paikkaan tai oli opiskelija tms.

Sori ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi