Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiat jotka ärsyttävät liikenteessä

Vierailija
20.06.2017 |

Ohitus tilanteessa.
Esim. edessä ajava audi ajaa kahdeksaakymmentä Satasen alueella.
Kiihdytät vauhtia alat ohittamaan autoa jolloin audikuski painaa kaasua ja kiihdyttää sataseen.
Miksi hiastelevan autokuskin käytös on noin ajattelematonta?
Mitä hän luulee voittavansa tällaisella toiminnalla?
Jos itse ajan hitaasti ja huomaan,et joku lähtee ohittamaan niin annan mennä ohi. En ala siinä vaiheessa kiihdyttämään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset

Vierailija
2/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!

Sinun pitää ajaa 80!

Koska edessä oleva ajattelee vain itseään. On kova pala jos joku menee edelle.

Eihän kassajonossakaan voi etuilla.;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä joku tekee noin, mutta usein on kyse myös ohittajan väärästä arviosta. Kun ajat toisen perässä ohituspaikkaa odottaen, ilmanvastus on tavallista pienempi. Kun sitten siirryt ohittamaan, ilmanvastus kasvaa hetkessä, eikä auto kiihdykään niin rivakasti kuin odotit. Luulet, että ohitettava lisäsi vauhtia.

Mutta varsinaisten ohituskaistojen kohdalla vauhdin lisääminen on täyttä totta. Jos joku ajaa ohituskaistan kohdalla oikeanpuoleista kaistaa rajoituksen mukaisesti 100 km/h, niin lähes poikkeuksetta vauhti putoaa noin 85:een, kun ohituskaista päättyy. Miksi?

Vierailija
4/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiilaaminen ja kiihdyttäminen niin, että itse saa olla ensimmäinen. Lapsellista.

Vierailija
5/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitetuksi tuleminen on tosimiehelle aina tappio ja nöyryytys, varsinkin jos kyydissä on muita. Pientä lohtua saa, kun edes hiukan hankaloittaa ohittajan menoa.

Vierailija
6/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustamattomuus. Ei tingitä omista oikeuksista vähääkään, vaikka se nopeuttaisi kaikkien muiden matkantekoa ja aiheuttaisi itselle parin sekunnin viivytyksen. 

Se, että sivutietä lähestyvä hiljentää nopeuttaan vasta viime tingassa ennen päätien risteystä. Päätietä kulkeva joutuu sitten ihmettelemään, että aikooko sivutien liikennesankari väistää vai pitäisikö aloittaa reipas jarrutus.

Vierailija
7/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässäroikkujat

Vierailija
8/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit se, kun satasen alueella ajetaan max 80km/h, mutta ohituskaistan alkaessa nostetaan nopeus reiluun sataseen.

Liikenneympyrässä vilkun käyttämättömyys.

Vierailija
9/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata kiihdyttää moottoritien rampeissa, Oulun suunnalla ihan toivotonta menoa.

Moottoritie, kaksi kaistaa, sataa. Ajat rajoituksen mukaan, mutta takana tulijan on pakko päästä ohi, koukataan ihan eteen takaisin, vaikka toinen kaista vapaa vaikka kuinka pitkälle.

Körötellään n. 20 km/h alinopeutta.

Vilkun käyttö edelleen todella vaikeaa.

Odotat risteyksessä, toinen auto lähestyy kaukaa, muita ei ole alueella, vilkun laittaminen juuri risteyksen kohdalla kun tulija sitten kääntyykin. Olisit päässyt 10 kertaa jos olisi vilkuttanut kauempaa.

Yleensä se, että ollaan asenteella "minä yksin liikenteessä".

jne... jne....

Vierailija
10/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei osata käyttää vilkkua.

Joskus kun sitä odottaa jossain hemmetin valottomassa ruuhkaristeyksessä kymmenen minuuttia ja pykii, ja pykii, että joko pääsee, ei vielä, ja joko pääsee, ei vielä. Ja sitten sieltä tulee joku audi, joka ei laita vilkkua, mutta KÄÄNTYY  - jossa välissä olisin päässyt menemään!!! Mutta koska audin vilkku voi vaikka kulua, eihän sitä voi käyttää, minä odotan taas seuraavat kymmenen minuuttia sopivaa livahduspaikkaa. Ja jonot kasvaa.

Vierailija
11/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kiihdytyskaistalla edellä ajava köröttelee kuuttakymppiä, yritä siinä sitten päästä johonkin väliin siihen letkaan joka ajaa satasta >:(

Muutenkin ne, jotka uskaltaa ajaa motarilla korkeintaan 70 km/h, vois miettiä jotain muita reittivaihtoehtoja.

Vierailija
12/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun joku ajaa ohitsesi ja toivot hänen menevän menojaan, mutta ei. Pitää jäädä siihen eteen sitten matelemaan ja hetken päästä joudut ohittamaan tämän saman auton, joka äsken ohitti sinut. Mitä järkeä? Jos ajat kovempaa kuin toinen ja päätät ohittaa, ajat sitten oikeasti tiehesi etkä jää roikkumaan siihen eteen.

Musta on ihan ok ajella jonkun kanssa samaa tahtia vaikka kuinka kauan, mutta toinen toisensa ohitteleminen ja vauhdin epätasaisuus on rasittavaa.

Vierailija
13/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkun käyttämättömyys! On erityisesti kaksi tilannetta, jossa se on haittaa pahasti liikenteen sujuvuutta:

1. Liikenneympyrä

2. Liikennevaloristeys, jossa ei ole nuolivaloja kääntyville. Odotan valojen vaihtumista, olen kääntymässä vasemmalle, minulla on vilkku päällä. Risteyksen vastakkaisella puolella odottaa jono autoja, yhdellekään ei vilkku päällä. Oletan siis että ne kaikki ovat jatkamassa suoraanristeyksen yli, eli minä olen niihin nähden väistämisvelvollinen. Valojen vaihduttua käykin ilmi, että siitä jonosta kaikki kääntyvät, kuka kulkusuuntaansa oikealle, kuka vasemmalle. Minulla olisi siis ollut tilaisuus (ja oikeus) lähteä liikkeelle ja olisin hyvin ehtinyt valoista, samoin kuin pari takanani jonottanutta, mutta kun vastapuolen autoilijat eivät suvaitse ilmoittaa aikeistaan mitenkään, voi käydä niin, etten ehdi niistä valoista ollenkaan eikä kukaan muukaan siitä jonosta.

Vierailija
14/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti yhteenvedettynä: itsekeskeiset ihmiset, jotka eivät huomioi muita ja kuvittelevat olevansa teiden valtiaita. Ihan sam, liikkuvatko autolla, pyörällä, kävellen, mopolla, rullaluistimilla tai millä tahansa. Kuvittelevat, että itsellä on oikeus kaikkeen ja velvollisuudet koskevat vain muita. 

Pitemmällä kaavalla mm.:

"Kyllä minä voi ihan nopeasti tästä mennä, vaikka onkin laitonta" (punaisia päin, tien yli väärästä kohdasta (esim. 5 m suojatien vierestä tai muuten täysin laittomasta kohdasta), "ihan vähän vain" pyörätien/jalkakäytävän kautta oikaisten, väärään suuntaan yksisuuntaista jne.).

"Minun eteenihän et vaihda"

"Minua et kyllä ohita"

"Minä nyt seison tässä, enkä voi siirtyä sivuun, vaikka kukaan ei mahdu ohi"

"Me nyt kuljetaan/poljetaan tässä koko tien leveydellä, hyppää sinä sinne ojan puolelle"

"Minä ajan/kävelen niin hitaasti kuin haluan keskellä tietä, oma vikasi, ettet mahdu ohi"

"Minulla on kiire, joten jos sinä et suostu ajamaan törkeää ylinopeutta, roikun takapuskurissasi kiinni vaikka maailman tappiin asti"

Jne., jne.

Vierailija
15/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitetuksi tuleminen on tosimiehelle aina tappio ja nöyryytys, varsinkin jos kyydissä on muita. Pientä lohtua saa, kun edes hiukan hankaloittaa ohittajan menoa.

Tehkääpä naiset palvelus ja homotelkaa ja pikkukullitelkaa miestänne niin perusteellisesti ja kovaäänisesti seurasta riippumatta aina kun se syyllistyy tällaiseen vain periaatteen vuoksi äijäperseilyyn liikenteessä. Ehkä se vaikuttaa käytökseen pikkuhiljaa.

Toinen vaihtoehto tapakasvatukseen on se Venäjän malli, missä perseilevät kuskit haastetaan nyrkkihippasille keskellä liikennettä. Sitä tuskin haluaa kukaan.  

Vierailija
16/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätasainen nopeus. Ohitustilanteessa eteen kiilaaminen vaikka kaistaa olisi edessä muille jakaa enemmänkin. Seillä täällä poukkoulevat jalankulkijat ja pyöräilijät.

Vierailija
17/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset

Ihan hyvä pointti. Naisten liikennekäyttäytyminen on muuttunut huomattavasti huononpaa suuntaan, kun pitää tässäkin asiassa olla kuin miehet.

Vierailija
18/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tööttäilijät. Olen uusi kuski ja minulla on vasta väliaikainen kortti. Ajan rauhallisesti liikennesääntöjen mukaan (en uskaltaisikaan hurjastella kun en hallitse autoani välttämättä) mutta oma autoni ei ole uusi kuten autokoulun autot vaan vanhempi johon rahat riittivät, ja se sammuilee toisinaan liikennevaloista lähtiessä. Mitä saavutat tööttäyksellä? Minä alan hermostua ja sitten en ainakaan pääse liikkeelle kun alan nostaa hädissäni kytkintä liian nopeasti. Nyt kaikki risteys- ja liikennevalotilanteet stressaa jo etukäteen, kun pelkään että auto sammuu ja takanaoleva suuttuu.

Vierailija
19/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä joku tekee noin, mutta usein on kyse myös ohittajan väärästä arviosta. Kun ajat toisen perässä ohituspaikkaa odottaen, ilmanvastus on tavallista pienempi. Kun sitten siirryt ohittamaan, ilmanvastus kasvaa hetkessä, eikä auto kiihdykään niin rivakasti kuin odotit. Luulet, että ohitettava lisäsi vauhtia.

Tää on just näin. Huomasin sen eilen ajaessani 900 kilsaa Pohjanmaan läpi toiselle puolelle Suomea. Suurimman osan ajasta cruisella. Eli tasaista vauhtia. Satasen alueella cruise oli 105:n kohdalla, jne. , ei siis alinopeuttakaan. Jokunen halusi mennä ohi. Ohittaja saattoi jäädä pitkäksikin aikaa siihen mun viereen! Siis ajoi täsmälleen samaa nopeutta. En tiedä sitten, olisiko siellä joku keties halunnut katsekontaktia tms. , mutta oudolta tuntui. Tietysti jos näen, että on vastaantulijoita, lasken nopeuttani, että ohittaja pääsee turvallisesti eteeni. Mutta en missään tapauksessa kiihdytäkään.

Usein nämä myös kiilaavaat ihan vierestä eteen, hyvä ettei puskurit kolise yhteen, vaikka tilaa olisi kilometritolkulla ja näkyvyys hyvä. Ja kuten tässäkin ketjussa useasti todettu, nämä jäävät siihen eteen sitten ajamaan joko samaa vauhtia tai vähän hitaammin.

Ärsyttää myös epätasaisella nopeudella ajavat.

Vierailija
20/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut autoilijat. Kaikista eniten köröttelijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi