Lempi "terveellinen" ei makea herkkunne?
Elikkäs antakaas uusia ideoita/reseptejä, tyyliin vihannekset ja dippi. Ja nimenomaan herkkuja/pientä naposteltavaa ei ruokia :)
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Itse teen "hedelmäkulhon" johon laitan paloiteltuna kauden hedelmiä. Nyt vesimelonia ja ananasta. Tänään laitoin noiden lisäksi vielä päärynää. Eilen oli noita kaikkia mutta lisänä banaania ja nektariineja.
Lapset tykkää ja juuri äsken poika sanoi että tee taas hedelmäkulho 😀
Lisäksi teen joskus dippilautasen johon laitan ne perus kurkut, tomaatit, kukkakaalit ym.
Itse tykkään hyvästä juustosta ja viinirypäleistä yhdessä.
Patonki ja tuorejuusto on myös hyvää.
Makea ei käynyt.
Ruisleipä jossa tomaattipyrettä ja juustoraastetta. Hetki mikrossa ja jamskiss!
Turkkilainen jugurtti ja pakastetut pensasmustikat. Ei ole makeaa.
Leikkelesiivujen sisään kääritty turkkilainen jugurtti (halvempaa kuin tuorejuusto).
Vierailija kirjoitti:
Turkkilainen jugurtti ja pakastetut pensasmustikat. Ei ole makeaa.
Leikkelesiivujen sisään kääritty turkkilainen jugurtti (halvempaa kuin tuorejuusto).
Mä ehdotin kermavaahtoa marjoilla, niin sanottiin, että on makeaa :D
Leivänpaahtimessa paahdettu bataattisiivu (ohuesti öljyllä voideltu) avokadolla ja haluamillaan mausteilla
Popcornin jos tekee itse jyvistä kattilassa, niin maustamistavasta riippuen on sitten just niin terveellistä tai epäterveellistä kuin itse haluaa. Jos terveellistä haluaa, niin esim. pieni ripaus chilimaustetta suolan lisäksi tekee aika eetvarttia, jos haluaa vähemmän terveellistä niin loraus voisulaa valmiiden poppareiden joukkon on loistavan hyvää.
Itse en syö mitään viljaa (edes gluteenitonta), eli vähän rajoittuu herkut, mutta omat suosikit:
- Kurkku ja Taffelin sweet chili -dippi. Myös porkkana käy kurkun tilalle tai kaveriksi.
- Joku voimakas (kova) juusto, esim. Juustoportin Keisarin juusto. Sitä ei toki tarvitse tai kannata syödä paljoa kerralla. Syön tosin muuten terveellisesti, niin se ei ehkä pariin juustopalaan kaadu. Parasta suolaisen ja voimakkaan juuston kanssa on pepsi max :D
- Popcornit ja dippi. Valitettavasti vatsa ei kestä maissia, ja popparit + dippi tuntuu olevan vähän outo yhdistelmä monelle, mutta omasta mielestäni paras mahdollinen herkku. Olen hyvin katkera, etten pysty kärsimättä tätä syömään :D Sipseistä en tykkää.
Kasvikset ja dippi. Dipin teen itse kermaviilistä tai laitan kaupan dippipussin sekaan.
Tuoreet mansikat ja kermavaahto. Menee ehkä terveellisestä, jos ei laita liikaa sokeria kermavaahtoon. Tai marjoja heinänkorteen laitettuna.
Juustoa ja viinirypäleitä hammastikkuun laitettuna.
Leipäjuustoa ja lakkoja.
Suolainen lettu, eli crêpe, lisäksi salaattia. Jauhotetut ja paistetut kesäkurpitsasiivut on myös raikasta kesäpurtavaa.
Friggsin chia-merisuola-maissikakut (100 g:ssa protskua 8,5 g ja kuitua 8,3 g)
kurkun, makean suippopaprikan yms. kanssa, nam 😋
Kirsikkatomaatit! Olen hirveä herkkusuu ja makeaa kuluu liikaakin, mutta näitä terveellisiä herkkupaloja voisin syödä vaikka joka päivä! ♥
Hummus on herkullista myös ja siihen on kiva dippailla kaikkea. :) Tai laitappa kesäkurpitsaa, paprikaa ja pieniä kananpaloja tavallista lyhyempiin grillitikkuihin, sivele kevyesti oliiviöljyllä ja ripottele mausteita päälle. Sitten uuniin. Sellasia cocktail kokoisia grillivartaita, nam! ♥
Venäläiset suolakurkut, ts. oikeammin hapankurkut, joissa on mausteena kunnolla valkosipulia.
Pidän myös raidallisesta mätitahnasta, ts. siitä jossa on puolet tuorejuustoa. Se on etenkin hapankorpun päällä ihanaa. Mutta en tiedä, onko se sinun mielestäsi terveellistä.
Niin ja Dijon-sinappi. Vedän purkista siltään siinä missä joku muu syö salmiakkikarkkeja.
Maustamatonta jogurttia, avocadoa pilkottuna ja päälle loraus sitruuna tai limemehua, voisin elää pelkällä tuolla mössöllä :)
Vierailija kirjoitti:
Elikkäs antakaas uusia ideoita/reseptejä, tyyliin vihannekset ja dippi. Ja nimenomaan herkkuja/pientä naposteltavaa ei ruokia :)
Lidlin seesamnäkkäriä paloiksi ja hummuksen tai sipsidippiin dipattuna.
Kuutioituja avocadoja ja hieman suolaa päälle
No enemmän tuonne suolasen puolelle kaartuvia tai "mauttomia" herkkuja etsin, kun itse en niin makeasta tykkää. Vesimeloninkin laskisin melkein makeaksi.
Myös jotain muuta kuin pelkkä et oliivit mielellään kiitos.
Ap