Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut

Vierailija
04.09.2025 |

Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista.

Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lääkkeitä jakamaan.

Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko se voide hiivatulehdukseen vai vahvoja kolmiolääkkeitä? Eronsa silläkin.

Vierailija
2/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden antaminen toiselle 

Laitonta ja vaarallista:

Et saa luovuttaa tai myydä itsellesi tarpeettomia lääkkeitä muille kuluttajille, koska se on laitonta ja voi aiheuttaa vakavia terveysriskejä. Lääkkeen tarve, soveltuvuus ja turvallisuus voivat arvioida vain terveydenhuollon ammattilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun olisi pitänyt antaa lääkettäsi? Onko hänellä sama lääke, joka vain oli tilapäisesti loppu? Vai mistä tässä on kysymys? 

Joka tapauksessa, et tietenkään anna. Reseptilääkkeen toisella antaminen vertautuu pahimmillaan huumekauppaan. 

Vierailija
4/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko se voide hiivatulehdukseen vai vahvoja kolmiolääkkeitä? Eronsa silläkin.

Hiivatulehdukseen on olemassa käsikauppalääkkeitä.

Vierailija
5/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääke on henkilökohtainen ja tarvitsen ne itse, hae itse omat lääkkeesi."

Vierailija
6/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se edes tietää lääkkeistäsi? Miehesikö käynyt aiemmin varastamassa sulta ja vienyt siskolleen?

Vierailija
7/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumelääke, johon hän itse ei enää saa reseptiä? Tiedäthän, että sellaisen "lainaaminen" on rikos.

Vierailija
8/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et soittanut heti poliisille?

Vierailija
9/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itse että teet oikein ja se on tärkeintä. Muiden valitusten saa antaa mennä kuuroille korville. 

Vierailija
10/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumelääke, johon hän itse ei enää saa reseptiä? Tiedäthän, että sellaisen "lainaaminen" on rikos.

Miksei vaihda lääkäriä Suomessa tai käy lääkärissä Eestissä.

Vierailija
11/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sille että moinen touhu on laitonta. 

Vierailija
12/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyhmä että annoin aikanaan useaan otteeseen mieheni veljelle rauhoittaviani. En tarvinnut niitä itse kuin pari kertaa esiintymisjännitykseen. Miehen veli on ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä alkoholisti. Kun hän ilmestyi toistuvasti oven taakse lakki kourassa ja melkein kyynel silmässä pyytämään että jos yhden saisi kun niin ahdistaa, jostain syystä hellyin.

Myöhemmin tajusin miten väärin teen. Ne tropit ovat tosi vaarallisia alkoholiin yhdistettynä, eikä hän niitä vesiselvänä ikinä varmaan edes tarvinnut. Plus siihen oli syynsä ettei hän niitä terveydenhuollosta enää saanut.

Ap, sano että reseptilääkkeen antaminen eteenpäin on rikos. Se on sillä selvä. Ei kukaan voi vaatia sinua toimimaan lain vastaisesti.

Vierailija
13/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun reseptilääkkeitäni ole kukaan koskaan mankunut. Vastaisin, että "Sun pitää pyytää sun lääkäriltä oma resepti. Mulla ei valitettavasti ole ylimääräisiä lääkkeitä, tarvitsen itse ne, mitkä olen ostanut".

Vierailija
14/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten mä kieltäydyn antamasta omat reseptilääkkeet muille? No vaikka nauramalla. Ja riippuu mistä lääkkeestä kyse. Onko ihan tavallinen Burana 400 vai joku kolmiolääke. Mut silti mikään ei velvoita mua antamaan edes maksamiani buranoita kellekään. Ja mielenkiinnosta miten se koko suku nyt oikein käyttäytyy siis? Ja mies? 

Vierailija
15/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö molemmat jotain harvinaisia lääkkeitä, joissa on jatkuvasti saatavuus ongelmia, kuten esim. Lio? 

Vierailija
16/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
17/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on vauvojakin särkylääkkeitä 

sanoin että ei saa kertoa niistä muille kun on kohta joku narkomaani murtautumasaa 

Vierailija
18/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi sekin jos reseptilääkkeistäni olisi kerrottu eteenpäin. Minulla ei ole tapana kertoa niistä muille.

Vierailija
19/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään anna omiasi, menköön lääkärille mankumaan lääkkeitä, jos tarve. Ja kaikki reseptilääkkeet on apteekkien syynissä muutenkin, niiden käyttö lasketaan ja et saa uusia lääkkeitä ennen kuin ohjeistus lääkemäärästä on kohdillaan, miten paljon olet käyttänyt ja onko lääke  loppunut ennen aikojaan.

Vierailija
20/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on vauvojakin särkylääkkeitä 

sanoin että ei saa kertoa niistä muille kun on kohta joku narkomaani murtautumasaa 

Tämä. Monilla lääkeriippuvaisilla ei ole mitään häpyä.

Työkaverini mies kuoli sairastettuaan hankalaa ja kivuliasta syöpää vuoden verran. Toinen työkaveri, tunnetusti kipulääkekoukussa, kysyi ykskantaan uutisen suoraan tältä leskeltä kuultuaan että jäikö paljon kipulääkkeitä ja mihin hintaan lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme