Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
641/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juhlat, joihin olin leiponut lakkakakun. Lakat olin ostanut omalla rahalla poimijalta. Yksi juhliin osallistunut nainen alkoi esitelmöidä, miten hänen itse poimimista lakoista tulee paljon parempi kakku sen takia, että hän poimi itse marjat.

Vierailija
642/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneiden hoitajaämmien lakko.

Tervemenoa muualle töihin!

Tee sinä melkein ilmaiseksi töitä, mutta älä pakota muita tekemään.

Olet harhainen. Sairaanhoitajien keskiansiot ovat yli suomalaisten keskiansioiden, joten lopeta tuollainen sönkkäys. 

Kenenkään muun peruspalkkaan ei lasketa mukaan lisiä. Jos sairaanhoitaja pääsee suomalaisten keskiansioon, pitää siihen tehdä jo paljon ylitöitä, yövuoroja jne. Jolloin pitäisi päästä jo paljon yli niiden. Älä itse levitä paikkansapitämättömiä väitteitä.

Kyllä ihan kaikkien muidenkin ansioihin lasketaan nuo samat lisät. Yritä ymmärtää. Ette ole sorrettuja, vaikka kuinka niin koette. 

En edes ole hoitaja, mutta paljon lyhyemmällä koulutuksella ja helpommalla työllä ja lyhyemmällä työajalla tienaan paljon paremmin. Hoitajat ovat vastuussa ihmisten hengistä, siitä pitäisi paremmin maksaa.

Kerrohan alasi ja koulutuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneiden hoitajaämmien lakko.

Tervemenoa muualle töihin!

Tee sinä melkein ilmaiseksi töitä, mutta älä pakota muita tekemään.

Olet harhainen. Sairaanhoitajien keskiansiot ovat yli suomalaisten keskiansioiden, joten lopeta tuollainen sönkkäys. 

Kenenkään muun peruspalkkaan ei lasketa mukaan lisiä. Jos sairaanhoitaja pääsee suomalaisten keskiansioon, pitää siihen tehdä jo paljon ylitöitä, yövuoroja jne. Jolloin pitäisi päästä jo paljon yli niiden. Älä itse levitä paikkansapitämättömiä väitteitä.

Tällä logiikalla jokainen provikkapalkalla myyntityötä tekevä tienaa sen pohjapalkan (yleensä n. 1500€/kk) vaikka tosiasiassa tienaisi helposti yli 10 000€/kk?

Vierailija
644/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee darra hei...

Vierailija
645/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että on niin kiire ja kalenteri täynnä ettei ehdi nähdä ystäviä tai sukulaisia kuin vasta viikkojen kuluttua kun jotain yritetään sopia.

Arjen ja ajanhallintaongelmia. Tai yrittävät olla mukatärkeitä.

Meillä muuten on näin :D

Ollaan siinä mielessä onnekkaita, että on paljon ystäviä ja sukulaisia, joita halutaan nähdä. Suuri osa asuu kaukana, joten arki-iltoina näkemiset harvemmin onnistuu ja työ imee mehut muutenkin viikolla. Ohjelmaton viikonloppu oli viimeksi tammikuussa, välillä on pakko vaan kylmästi aikatauluttaa ns. vapaa viikonloppu.

Ja ei, ei me sillä varsinaisesti kehuskella tai tärkeillä. Lähinnä hävettää aina olla se, joka muka hannailee ja ei ehdi tavata.

Lapsettomana sinkkuna olikin helppo vielä ex-tempore tapaamisia järjestää... no, ehkä taas, kun lapset lentää pesästä ja vanhemmista aika jättää. Jos silloin on enää kavereita jäljellä...

Vierailija
646/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo se, että ei oo ikinä nostettu sossusta rahaa tai että ovat tyytyväisiä ylipainoonsa ja ulkonäköönsä, vaikka normaalipainoisiakin sanovat anoreetikoiksi.

Vierailija
647/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo se, että ei oo ikinä nostettu sossusta rahaa tai että ovat tyytyväisiä ylipainoonsa ja ulkonäköönsä, vaikka normaalipainoisiakin sanovat anoreetikoiksi.

Kritisoit juuri ihmisiä jotka kritisoivat kanssaihmisten ulkonäköä, ja samalla teet sitä itsekin.

Vierailija
648/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet ja/tai diagnoosien lukumäärä.

Vierailija
649/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tai kumppanin menestyksellä kerskailu on aika noloa...

Vierailija
650/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, että on melkein sukua jollekin pikkujulkkikselle.

Vierailija
651/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyöhön osallistumisella leuhkiminen on noloa. 

Sehän on vapaaehtoista.

Vierailija
652/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan lähtökohtaisesti se, että pitää ylpeillä jollain, on noloa. Terveen itsetunnon omaavan ihmisen ei ole tarpeen korostaa itseään tai nostaa itseään jalustalle normaaliarjessa (työhaastattelut yms. tilanteet ovat asia erikseen). Toki positiivisia asioita omasta elämästään saa tuoda tarvittaessa esille, mutta itse miellän ylpeilyn sellaisena vähän ylimielisenä esilletuomisena. 

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta jäin miettimään kaikkia niitä tilanteita, joissa olen huomannut, että ihmiset käsittävät ylepilyn käsitteen hyvin eri tavoilla. Tilanteessa, jossa itse en kuullut ylpeilyä tai leuhkimista sanojalta lainkaan, niin toinen samassa tilanteessa oleva sitten jälkenepäin pihisi minulle, että "aina ton pitää leuhkia, kuvitteleeko se olevansa meitä parempi". Ajattelen, että suomessa pelätään liikaa kertomasta toisille itselle sattuneita hyviä asioita (puhumattakaan huonoista). Aina ajatellaan, että en halua vaivata toista murheillani / en halua vaikuttaa leuhkalta. Tosiasiassa, jos me kertoisimme toisillemme avoimesti kaikista hyvistä ja huonoista asioista, niin siitä sitten tulee enemmän näkyväksi se miten kaikille tapahtuu huonojakin asioita ja miten myös hyviä asioita, mutta ennen kaikkea, että on hienoa ja ok olla iloinen kaikesta hyvästä mitä omassa elämässä on. Ei kenenkään kannata kadehtia toisen onnea, koska harvemmin sitä tietää sitten mitä kaikkea on tapahtunut ennen onnea tai mitä kaikkea onnen saavuttaminen on vaatinut. Ruoho voi näyttää vihreämmältä aidan toisella puolen, mutta ihan samaa ruohoa se silti on...

653/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeällä äänensävyllä: "Minä aion käyttää maskia elämäni loppuun asti".

Vierailija
654/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on helppo. Jatkuvasti nuo luuserit istuvat kylän pinnassa ne keltaiset työmiehen takit yllään kuin olisivat töissä 😂

Ja lesoina.

Vierailija
655/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että on niin kiire ja kalenteri täynnä ettei ehdi nähdä ystäviä tai sukulaisia kuin vasta viikkojen kuluttua kun jotain yritetään sopia.

Arjen ja ajanhallintaongelmia. Tai yrittävät olla mukatärkeitä.

Meillä muuten on näin :D

Ollaan siinä mielessä onnekkaita, että on paljon ystäviä ja sukulaisia, joita halutaan nähdä. Suuri osa asuu kaukana, joten arki-iltoina näkemiset harvemmin onnistuu ja työ imee mehut muutenkin viikolla. Ohjelmaton viikonloppu oli viimeksi tammikuussa, välillä on pakko vaan kylmästi aikatauluttaa ns. vapaa viikonloppu.

Ja ei, ei me sillä varsinaisesti kehuskella tai tärkeillä. Lähinnä hävettää aina olla se, joka muka hannailee ja ei ehdi tavata.

Lapsettomana sinkkuna olikin helppo vielä ex-tempore tapaamisia järjestää... no, ehkä taas, kun lapset lentää pesästä ja vanhemmista aika jättää. Jos silloin on enää kavereita jäljellä...

Meillä on ihan sama juttu. Lapsilla on viikonloppuisin pelireissuja joissa on pakko olla mukana. Omat ja appivanhemmat ovat viime vuosina sairastelleet, joten tarvivat yhä enemmän apua. Lisäksi ennen koronaa oltiin miehen kanssa vuorotellen työmatkoilla ja jos vapaa-aikaa oli, niin miuluiten se oman perheen kanssa vietettiin (ja yleensä kotitöitäkin oli kertynyt).

Korona muutti arkea ja ei enää pahemmin reissata. Vapaa-aikaa olisi ollut, mutta ketään ei uskaltanut tavata kuin ulkotiloissa.

Vierailija
656/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttiudella moni tuntuu nykyään piilobrassailevan. Samalla sillä ettei ole tai ei tapaa kavereita, kuin kokeintaan todella harvoin, koska ei kuulemma ole mitään tarvetta ja samalla arvostellaan niitä, joille sosiaaliset suhteet ovat tärkeitä. 

Koko termiä käytetään muutenkin todella usein väärin.

Joo - erityisherkkyyden kanssa sama juttu.

Vierailija
657/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli juhlat, joihin olin leiponut lakkakakun. Lakat olin ostanut omalla rahalla poimijalta. Yksi juhliin osallistunut nainen alkoi esitelmöidä, miten hänen itse poimimista lakoista tulee paljon parempi kakku sen takia, että hän poimi itse marjat.

Muutenkin ihmiset joiden on pakko patsastella sillä, miten paljon ovat poimineet marjoja tai saavat kalaa. Metsästäjät, jotka kehuvat saalillaan. Ei kiinnosta yhtään, enkä edes arvosta kyseisiä asioita.

Vierailija
658/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeily sillä kuinka huonosti osaa matematiikkaa

Vierailija
659/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörä

Vierailija
660/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat. Turhempia elukoita ei ole, paitsi kissat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi