Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Ylpeily sillä että tuntee jonkun julkkiksen tai on kerran melkein tavannut.
Varakkuudellaan ylpeilijät. Aiheuttaa myötähäpeää, kun käännetään keskustelu rahoihinsa vaikka väkisin. Olin kerran tällaisessa perheyrityksessä suvun ulkopuolisena, jossa firma oli aloittanut perintörahoilla. Oli säälittävää seurata, miten osalle oli tärkeää rehvastella rahoillaan. Nyt kun aikaa on kulunut, asia lähinnä naurattaa.
Se että on "temperamentikas", eli suuttuu ja räyhää pikku asioista.
Lasten lukumäärä ja niiden aiheuttamasta hiilijalanjäljestä piittaamattomuus.
kännimokilla
sillä, että asuu helsingissä
Se, ettei tarvitse julkista terveydenhuoltoa koskaan, koska yksityinen on keksitty.
Heille on joku unohtanut kertoa, että jos paska osuu oikeasti tuulettimeen, osoitteena on aina julkinen erikoissairaanhoito. Haljennutta kalloa tai levinnyttä syöpää ei hoideta Terveystalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
"Minulla on niin tulinen luonne" = minulla on vihanhallinta ongelmia
"Minä olen aina vaan rehellinen" = olen mulkvisti, joka täräyttelee ihan mitä sattuu suustaan
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti.
Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3.
Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista.
se et tulee tähän ketjuun sanomaan omani oppi jo 4 v. tms
se, että äiti ylpeilee siitä, että kolmivuotinen lapsensa opettelee "jo" kuivaksi. Pakko purra kieltä ja yrittää olla säälimättä lasta, joka ei edes kolmivuotiaana ole osannut olla ilman vaippoja, tai pikemmin vanhempiaan, jotka eivät ole älynneet opettaa sitä jo aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneiden hoitajaämmien lakko.
Tervemenoa muualle töihin!Tee sinä melkein ilmaiseksi töitä, mutta älä pakota muita tekemään.
Olet harhainen. Sairaanhoitajien keskiansiot ovat yli suomalaisten keskiansioiden, joten lopeta tuollainen sönkkäys.
Kenenkään muun peruspalkkaan ei lasketa mukaan lisiä. Jos sairaanhoitaja pääsee suomalaisten keskiansioon, pitää siihen tehdä jo paljon ylitöitä, yövuoroja jne. Jolloin pitäisi päästä jo paljon yli niiden. Älä itse levitä paikkansapitämättömiä väitteitä.
Kyllä ihan kaikkien muidenkin ansioihin lasketaan nuo samat lisät. Yritä ymmärtää. Ette ole sorrettuja, vaikka kuinka niin koette.
En edes ole hoitaja, mutta paljon lyhyemmällä koulutuksella ja helpommalla työllä ja lyhyemmällä työajalla tienaan paljon paremmin. Hoitajat ovat vastuussa ihmisten hengistä, siitä pitäisi paremmin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani on eräs myöhäiskeski-ikäinen naisihminen joka kehuskelee jatkuvasti sillä, kuinka hienoja ihmisiä hänen lukioaikaisista luokkakavereistaan tuli. Siis että heistä tuli lentäjiä, lääkäreitä, johtajia, jne. Itse on tavallinen toimistotyöläinen, mutta joka tilanteessa muistaa muistuttaa kuinka joku silmäätekevä oli hänen luokallaan. Mysteeriksi jää, millä tavalla tämä nostaa hänen arvoaan?
Ehkä kuvittelen ton tilanteen jotenkin toisin kuin se menee, mutta entäs jos hän on vain iloinen vanhojen koulukaverien menestyksestä?
Toisten menestyksestä iloitseminen on Suomessa jonkinlainen tabu.
Ihan lähtökohtaisesti se, että pitää ylpeillä jollain, on noloa. Terveen itsetunnon omaavan ihmisen ei ole tarpeen korostaa itseään tai nostaa itseään jalustalle normaaliarjessa (työhaastattelut yms. tilanteet ovat asia erikseen). Toki positiivisia asioita omasta elämästään saa tuoda tarvittaessa esille, mutta itse miellän ylpeilyn sellaisena vähän ylimielisenä esilletuomisena.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko nyt noloa, mutta ainakin huvittavaa kun eräs tuttu aina jaksaa tuoda ilmi kuinka laiha ja isosilmäinen kiharatukkainen blondi hän on. Olen antanut olla, mutta huvittuneena miettinyt, eikö hän ole huomannut, että jo viisikymppisenä rupsahtaneena akkana nuo mulkosilmät eivät ehkä enää niin kauniilta näytä.
Itselläni on yksi entinen kaveri, joka jaksoi muistutella kuinka hoikka hän on ja kuinka lihavia muut ovat. Muut ehkä kiinnittivät huomiota enemmän hänen alkoholismiinsa kuin hoikkuuteen, mutta toisaalta tuo hoikkuus ja hoikkana pysyminen oli ilmeisesti hänen ainoa saavutuksensa? Tuo hoikkuuden korostaminen sai todella koomisia piirteitä, esimerkiksi moneen kertaan ja vuosia myöhemminkin otti esille lääkärin, joka oli puuttunut hänen maksa-arvoihinsa, vaikka lääkäri oli itse lihava.
En tiedä olenko itse muuttunut vai alkoholismi muuttanut liikaa tätä ihmistä, että ihmettelin, miksi olin hänen kanssaan niinkin kauan ystävä. Kun oikein mitään muuta yhteistä ei ollut kuin jotkut nuoruuden kokemukset.
-Uusi Dacia Duster 2WD
-Helsinkiläisyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
"Minulla on niin tulinen luonne" = minulla on vihanhallinta ongelmia
"Minä olen aina vaan rehellinen" = olen mulkvisti, joka täräyttelee ihan mitä sattuu suustaan
Olen perfektionisti= järkyttävä nipottaja ja ylisyorittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa muualle töihin!Tee sinä melkein ilmaiseksi töitä, mutta älä pakota muita tekemään.
Olet harhainen. Sairaanhoitajien keskiansiot ovat yli suomalaisten keskiansioiden, joten lopeta tuollainen sönkkäys.
Kenenkään muun peruspalkkaan ei lasketa mukaan lisiä. Jos sairaanhoitaja pääsee suomalaisten keskiansioon, pitää siihen tehdä jo paljon ylitöitä, yövuoroja jne. Jolloin pitäisi päästä jo paljon yli niiden. Älä itse levitä paikkansapitämättömiä väitteitä.
Kyllä ihan kaikkien muidenkin ansioihin lasketaan nuo samat lisät. Yritä ymmärtää. Ette ole sorrettuja, vaikka kuinka niin koette.
En edes ole hoitaja, mutta paljon lyhyemmällä koulutuksella ja helpommalla työllä ja lyhyemmällä työajalla tienaan paljon paremmin. Hoitajat ovat vastuussa ihmisten hengistä, siitä pitäisi paremmin maksaa.
Voidaanko siis hoitajia syyttää potilaiden kuolemista, esim. jos lakon takia ihmisiä kuolee, tai jos hoitaja ei ole hoitanut potilasta tarpeeksi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri kukaan ei saa peruspalkkaa millään alalla, eivät sairaanhoitajat, eivät palomiehet, eivät poliisit, eivät opettajat jne. Kyllä sairaanhoitajaksi pyrkinyt on tiennyt, että työ on yleensä vuorotyötä ja niistä maksettavat lisät o tai osa palkkaa.
En viitsi mainita vähemmistön nimeä, koska en ole rasisti, mutta päihdepiireissä on ylpeyden aihe, jos kumppani tai isä tai isoisä eli siten myös sinä kuulut erääseen kansalliseen vähemmistöön.