Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
601/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalaisuudella kehuskelu. Ei vaan voi käsittää mistä se usko omaan ihmeellisyyteen kumpuaa. Mukamas iloisia ja nauravaisia. Ei, eivät ole, korkeintaan väkisin väännettyyn takakireään älämölöön kykenevät.

Näissä karjalaisissa on vielä sekin piirre, että mainostavat hirveästi sitä miten ovat iloisia karjalaisia, hyväntuulisia ja nauravaisia, mutta tosiasia on se että suurin osa heistä on hirveitä kitkuämmiä (sukupuolesta riippumatta) jotka on aina puukottamassa selkään, marmattamassa kaikesta ja herne on takaraivossa asti heti jos sanot heille jostakin vastaan.

Aika monella tuntemallani karjalaisella sosiaalinen silmä on ihan nolla, eivät osaa käyttäytyä missään tilanteessa kunnolla ja sitten kun joku asiasta huomauttaa niin paetaan tuon karjalaisuuden taakse, että "minä kun olen tällainen iloinen karjalainen niin se on vaan minun luonne" ja sitten vedetään herne nenään.

No ehkä yleistän vähän, koska eihän he kaikki sellaisia ole. 99% pilaa loppujen maineen.

Sanosin paremminkin,että puheliaita ja rentoja kuin iloisia karjalaisia :) AIna kun itekin kuulen sen,että ilosia,niin hätkähdän,että niinpä niin :D Samalla tavalla kuin muuallakin Suomessa ja on niitä äkäsiä,veemäisiä,kateellisia tiälläkin. Mutta vaikka helsinkiläisiin verrattuna,niin on karjalaiset puheliaampia,välittömämpiä ja rennompia. Helsingin keskustassa ei niin vaan käydä jutulle kenen kanssa tahansa,mutta kun tullaan Pohjois-Karjalan maaperälle,niin hyvinkin kadunkulmassa tai kaupan hedelmätiskillä aletaan vieraalle jutella,kysellä apua jos tarvitaan. Lämpimämpi suhtautuminen toisiin ihmisiin,etkä tunne olevasi niin yksin kuin Helsingissä.

Tässähän pitää nyt osata erottaa pohjoiskarjalaiset ja eteläkarjalaiset näistä karjalaisista joiden sukujuuret on tuolla rajan takana. Nämä rajan takaa tulevat karjalaiset on minun kokemusteni mukaan niitä joilla on hirveä tarve mainostaa sitä karjalaisuuttaan ja korostaa ja ylläpitää tätä myyttiä iloisista ja hyväntuulisista karjalaisista. Ja juuri tämä porukka on sitä jotka pohjimmiltaan ovat usein todella pahansuopia ja suvaitsemattomia.

Itse asun pohjoiskarjalaisella paikkakunnalla, jossa on paljon siirtokarjalaisia ja heidän jälkeläisiään, niin näiden siirtokarjalaisten ja pohjoiskarjalaisten välillä ero on kuin yöllä ja päivällä. Pohjoiskarjalaiset on rentoa, lupsakkaa ja aidosti hyväntuulista porukkaa, vähän kuin savolaisia mutta hieman vähemmän äkkiväärällä tavalla. Näistä karjalaisista ei taas sitten voi oikein millään käyttää termiä "lupsakka", vaan tuo lupsakkuus säilyy vain siihen asti kun käyttäydyt täysin samalla tavalla kuin he ja olet kaikesta samaa mieltä heidän kanssaan.

Vierailija
602/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalaisuudella kehuskelu. Ei vaan voi käsittää mistä se usko omaan ihmeellisyyteen kumpuaa. Mukamas iloisia ja nauravaisia. Ei, eivät ole, korkeintaan väkisin väännettyyn takakireään älämölöön kykenevät.

Näissä karjalaisissa on vielä sekin piirre, että mainostavat hirveästi sitä miten ovat iloisia karjalaisia, hyväntuulisia ja nauravaisia, mutta tosiasia on se että suurin osa heistä on hirveitä kitkuämmiä (sukupuolesta riippumatta) jotka on aina puukottamassa selkään, marmattamassa kaikesta ja herne on takaraivossa asti heti jos sanot heille jostakin vastaan.

Aika monella tuntemallani karjalaisella sosiaalinen silmä on ihan nolla, eivät osaa käyttäytyä missään tilanteessa kunnolla ja sitten kun joku asiasta huomauttaa niin paetaan tuon karjalaisuuden taakse, että "minä kun olen tällainen iloinen karjalainen niin se on vaan minun luonne" ja sitten vedetään herne nenään.

No ehkä yleistän vähän, koska eihän he kaikki sellaisia ole. 99% pilaa loppujen maineen.

Sanosin paremminkin,että puheliaita ja rentoja kuin iloisia karjalaisia :) AIna kun itekin kuulen sen,että ilosia,niin hätkähdän,että niinpä niin :D Samalla tavalla kuin muuallakin Suomessa ja on niitä äkäsiä,veemäisiä,kateellisia tiälläkin. Mutta vaikka helsinkiläisiin verrattuna,niin on karjalaiset puheliaampia,välittömämpiä ja rennompia. Helsingin keskustassa ei niin vaan käydä jutulle kenen kanssa tahansa,mutta kun tullaan Pohjois-Karjalan maaperälle,niin hyvinkin kadunkulmassa tai kaupan hedelmätiskillä aletaan vieraalle jutella,kysellä apua jos tarvitaan. Lämpimämpi suhtautuminen toisiin ihmisiin,etkä tunne olevasi niin yksin kuin Helsingissä.

Tässähän pitää nyt osata erottaa pohjoiskarjalaiset ja eteläkarjalaiset näistä karjalaisista joiden sukujuuret on tuolla rajan takana. Nämä rajan takaa tulevat karjalaiset on minun kokemusteni mukaan niitä joilla on hirveä tarve mainostaa sitä karjalaisuuttaan ja korostaa ja ylläpitää tätä myyttiä iloisista ja hyväntuulisista karjalaisista. Ja juuri tämä porukka on sitä jotka pohjimmiltaan ovat usein todella pahansuopia ja suvaitsemattomia.

Itse asun pohjoiskarjalaisella paikkakunnalla, jossa on paljon siirtokarjalaisia ja heidän jälkeläisiään, niin näiden siirtokarjalaisten ja pohjoiskarjalaisten välillä ero on kuin yöllä ja päivällä. Pohjoiskarjalaiset on rentoa, lupsakkaa ja aidosti hyväntuulista porukkaa, vähän kuin savolaisia mutta hieman vähemmän äkkiväärällä tavalla. Näistä karjalaisista ei taas sitten voi oikein millään käyttää termiä "lupsakka", vaan tuo lupsakkuus säilyy vain siihen asti kun käyttäydyt täysin samalla tavalla kuin he ja olet kaikesta samaa mieltä heidän kanssaan.

Tuollainen r*sistinen leveily on ehkä säälittävintä, mitä tässä ketjussa on päässyt lukemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten määrällä (4) 🤦‍♀️

Vierailija
604/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautumattomuudella. 

Vierailija
605/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ihan ehkä tunnista tuota ilmiötä..

Mutta siitä lupsakkuudesta sanoisin, että täällä ihmisillä on keskimäärin vähemmän paineita! Jotenkin saa olla ihan luvan kanssa vähän juntti tai rölli. Jos jollain leveillään niin ennen kalansaalilla tai mehtuuonnella kuin omistuksilla. Tai jollain erätaidoilla, käsityötaidoilla tai hienosti hoidetulla pihalla (ei me kutsuta niitä täällä puutarhoiksi vaikka olisi kuinka komeasti laitettu). Vähemmän näyttämisen tai kilpailemisen painetta, yhdistettynä läheiseen suhteeseen ympäröivän luonnon kanssa =rento, hyväntuulinen asenne.

Nyt sorruin vähän ylpeilemään meidän ihmiselle hyväätekevällä elinympäristöllä. En tiedä oliko noloa :'D

Vierailija
606/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhe siitä ettei voisi asua muualla kuin Helsingin keskustassa. 

Vierailija
607/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto. Erityisesti jos on joku supersaastuttava maantielaiva. Noloa näinä aikoina.

Se super-saastuttava auto on parempi ilmastolle, kuin uusi sähköauto, mikäli ihminen ajaa hyvin vähän. Sinähän tiedät ihmisten ajomäärät, ennen kuin rupeat pöyristymään.

Taas yksi pösilö, jolle elinkaarimalli on täyttä hepreaa.

Vierailija
608/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ja niiden saavutukset esim. Hippokisoissa tai muissa lasten tapahtumissa. Sekä kouluarvosanat.

Vierailija
609/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ainakin tästä ketjusta on ditä kun ihmiset on kertonu itestään ja kuulija on valinnu ottaa sen leuhkimisena heikon itsetuntonsa sosiaalisen kyvyttömyytensä vioksi, hyvä suami! :D

Vierailija
610/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" olen raväkkä ja sanon suoraan" eli tosiaan Kovaääninen, junttimainen käytös. ei ota toisia huomioon

Vierailija
611/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät sormet, joita on asetettava kaverin lyhyempien sormien viereen tuon tuosta mittailtaviksi.

Vierailija
612/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuskellaan sillä, että lapsi on oppinut lukemaan ennen kouluunmenoa.  Mikä ei ole lainkaan harvinaista.

Tunnen miehen, joka opetti lapsensa lukemaan kaksivuotiaana.  Kirjaimet oppi täysin ja yksinkertaisia sanoja pystyi lukemaan jo aika pian.

Itse opin lukemaan kolmen vanhana.  Samoin yksi työkaverini.  

Eikä ole tae hyvästä koulumenestyksestä tai älykkyydestä.  Jokainenhan meistä osaa lukea, on sitten viisas tai tyhmä.  

Vierailija
613/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tai vaimon menestymisellä leveily. 

Vierailija
614/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneiden hoitajaämmien lakko.

Tervemenoa muualle töihin!

Tee sinä melkein ilmaiseksi töitä, mutta älä pakota muita tekemään.

Olet harhainen. Sairaanhoitajien keskiansiot ovat yli suomalaisten keskiansioiden, joten lopeta tuollainen sönkkäys. 

Kenenkään muun peruspalkkaan ei lasketa mukaan lisiä. Jos sairaanhoitaja pääsee suomalaisten keskiansioon, pitää siihen tehdä jo paljon ylitöitä, yövuoroja jne. Jolloin pitäisi päästä jo paljon yli niiden. Älä itse levitä paikkansapitämättömiä väitteitä.

Vierailija
615/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani on eräs myöhäiskeski-ikäinen naisihminen joka kehuskelee jatkuvasti sillä, kuinka hienoja ihmisiä hänen lukioaikaisista luokkakavereistaan tuli. Siis että heistä tuli lentäjiä, lääkäreitä, johtajia, jne. Itse on tavallinen toimistotyöläinen, mutta joka tilanteessa muistaa muistuttaa kuinka joku silmäätekevä oli hänen luokallaan. Mysteeriksi jää, millä tavalla tämä nostaa hänen arvoaan?

Vierailija
616/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto. Erityisesti jos on joku supersaastuttava maantielaiva. Noloa näinä aikoina.

Se super-saastuttava auto on parempi ilmastolle, kuin uusi sähköauto, mikäli ihminen ajaa hyvin vähän. Sinähän tiedät ihmisten ajomäärät, ennen kuin rupeat pöyristymään.

Taas yksi pösilö, jolle elinkaarimalli on täyttä hepreaa.

Sivistä kiitos. Oma näkökulmani elinkaarimallista. Vaihtoehtona on viedä kaatopaikalle saastuttava auto ja ostaa uusi sähköauto. Jos kilometrejä tulee vähän, 100 000 kilometrin saavuttamiseen menee niin paljon aikaa että akusto pitää jo uusia. Sähköauton valmistus aiheuttaa itsessään CO2 päästöjä saman verran kuin 100 000 kilometriä perinteisellä autolla ajaminen. Lisäksi tulee sähköautojen akkuvalmistuksen ympäristöhaitat yms.

Vierailija
617/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% ainakin tästä ketjusta on ditä kun ihmiset on kertonu itestään ja kuulija on valinnu ottaa sen leuhkimisena heikon itsetuntonsa sosiaalisen kyvyttömyytensä vioksi, hyvä suami! :D

Joo näinpä. Tuolla jokukin oli tulkinnut "en katso enää lainkaan tv:tä" leuhkimiseksi. Ihan pelkkä toteamushan tuo on. Olen omille kavereillekin sanonut radiosta samaa ja kuinka olen siirtynyt nettiradioihin. Olen sitten vissiin leuhkinut. Hohhoijaa.

Vierailija
618/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet harhainen. Sairaanhoitajien keskiansiot ovat yli suomalaisten keskiansioiden, joten lopeta tuollainen sönkkäys. 

Kenenkään muun peruspalkkaan ei lasketa mukaan lisiä. Jos sairaanhoitaja pääsee suomalaisten keskiansioon, pitää siihen tehdä jo paljon ylitöitä, yövuoroja jne. Jolloin pitäisi päästä jo paljon yli niiden. Älä itse levitä paikkansapitämättömiä väitteitä.

Kyllä ihan kaikkien muidenkin ansioihin lasketaan nuo samat lisät. Yritä ymmärtää. Ette ole sorrettuja, vaikka kuinka niin koette. 

Vierailija
619/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei muuten pidä paikkaansa. Julkisuudessa on paljon puhetta, kuinka esimerkiksi veturinkuljettajilla ja paperimiehillä on hyvät palkat. Kyseisten ammattien peruspalkkaus (ilman ikä- tai palvelusvuosilisiä) ei ole kummoinen, mutta isot kuukausiansiot tehdään nimenomaan lisillä.

Vierailija
620/2321 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryys ja yleissivistyksen puute. Niillä pääsee nykyään televisioon.

"Linnut on varmaan sokeita, kun ne törmäilevät ikkunoihin"

Ylpeileekö joku typeryydellä ja yleissivistyksen puutteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme