Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
En voi sietää jos eläkeläiset jaksaa koko ajan mainita joka yhteydessä että kuinka heräävät niin kauhean aikaisin. Vähintään neljältä!
Hui! Pelottaa lääketieteen opiskelija, joka menee aina läpi ykkösillä ja vielä kehuu sillä! Onkohan noita muitakin? Ja samalla tietysti ajattelen näitä muitakin huonolla opiskelulla kehujia.
Sairaita hoidetaan toisella kädellä, samoin kuin rakennetaan taloja ja siltoja, sijoitetaan lapsia, jaetaan lääkkeitä, ja kuljetetaan matkustajia. Nyt kaikki opiskelijat : "Opi perusasiat, se ei riitä, mutta opi ne. Älä usko huhupuheisiin, ota selvää. Mitä itse et tiedä, sitä et tiedä" jne. Ks. Oppimisen ylistys ja ota opiksi!
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin monet miehet ylpeilevät lihansyönnillään: "Olen a-luokan lihansyöjä, jätän noi pupun ruoat pupuille, heh heh..."
...mutta silti vain vegaanien "huomionhakuisuuteen" kiinnitetään huomiota.
Tai homojen tulkitaan mainostavan homouttaan, kun vain kertoo olevansa homoseksuaali, kun taas heterouttaan jatkuvasti toitottavan miehen ei ajatella tekevän niin. "Kyllä mulla naisia riittää." "Tätä naiset tahtoo!" "Ooh, siinäpä kuuma misu!" "Tässähän rupeaa ihan jöpöttämään, kun tuota naista katsoo." Jos homoseksuaali puhuisi samalla tavalla, siitä varmasti alettaisiin valittaa aika nopeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu laittaa faceen kuvia lapsistaan, jotka on syöneet/syömässä suklaata, jäätelöä tms. sotkevaa. Ne sotkuiset lapset on tän tuttavan mielestä niin suloisia. Tai ehkä tuolla halutaan kertoa, että miedän lapset saa herkkuja jo vauvasta asti. En tiedä. Joku yksittäinen kuva olisi ehkä söpö ja hauska, mutta jatkuvasti ja vain noita kuvia postaamalla aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Kai niistä lapsista vois ihan tavallisiakin kuvia laittaa, jos niitä kuvia nyt on ihan pakko laittaa.
Luultavasti kyse on siitä, että kuvien laittaja joko ajattelee lastensa olevan suloisempia kuin muiden. Tai sitten hän haluaa antaa itsestään rennon ja luovan kasvattajan kuvan, kun hänen lapsensa ovat niin itsenäisiä ja taitavia (syövät itse), eikä häntä haittaa, vaikka sotkua tulee.
Mä en voi sietää ruualla leikkimistä, ihan sama, onko se leikkijä aikuinen, pikkulapsi, upporikas miljonääri tai vaikka lemmikkieläin. Ruoka on syömistä varten.
Kyllä minä mieleni pahoitin. Pikkulapset nyt vaan syö sotkuisesti, ei siinä ole mitään piiloviestiä sinulle. Poista kavereista, jos niin ahdistaa.
Onko pikkulapset siis aina naamat ruskeana suklaasta tai jäätelöstä? Vaatteet aina tahroissa? Eikö niitä vaatteita voi ikinä vaihtaa kesken päivän kun ne likaantuu? Miksei niistä lapsista voi ikinä ottaa kuvaa silloin kun ne on suunnilleen puhtaita ja niillä on edes suunnilleen puhtaat vaatteet päällä? Eikö toi nyt jo ole aika lasta nöyryyttävää täyttää face tollasilla kuvilla lapsesta. Lapsi on aina likainen ja nuhruinen.
Vierailija kirjoitti:
"Mun mielestä bilettäminen ja alkoholin juominen on jotain 15-vuotiaiden hommaa"
"En mä ainakaan enää 18-vuotiaana jaksanut missään baareissa roikkua"
"Kyllä aikuisilla ihmisillä on ihan muut tavat viettää aikaansa kuin notkua baareissa"
Näin puhuvat sellaiset ihmiset, jotka ovat ylpeitä kypsyydestään ja pitävät itseään parempina kuin ne, jotka käyvät vielä täysi-ikäisinä viihteellä.Omasta mielestä aika wt-merkki pitää päihteiden käyttöä alaikäisten aktiviteettina, sehän on epäterveellistä ja laitonta eikä 15-vuotias muutenkaan osaa välttämättä käyttää alkoholia samalla tavalla kuin 20-vuotias, tuossa iässä noilla vuosilla on jo iso ero.
Paljon fiksumpana ja kypsempänä pidän sellaista, joka ei ravannut ryyppyjuhlissa alaikäisenä.
Erikoinen tapa sanoa asiasi sillä nuo eivät mitenkään poissulje toisiaan. Jos joku sanoo, että aikuisena ei ole jaksanu enää baareissa roikkua ei tarkoita sitä, että,olisi alaikäisenä ryypännyt.
Itse en ole juonut silloin alaikäisenä enkä liioin aikuisena. Ei vaan huvittanut. Baarissa saatoin kyllä 18v käydä ihan muuten vaan kaverin kanssa ja olla itse juomatta.
Eli variaatioita on monta tuossakin. Mahtaakohan kyseiset ihmiset maininneet sulle kutenkaan mitään varsinaisia ikiä? Ja joku voi mainita ihan vaan ns.heittona jonkun mahdollisimman nuoren iän kuitenkaan tarkoittamatta sitä kirjaimellisesti.
Kaikesta sitä ihmiset vetäseekin herneen nenuunsa.
Ruokavaliolla leveilijät. Ollaan parempia ihmisiä kun ei syödä sitä sun tota. Tai kun syödään just tota. Tai katsokaa kuinka hienosti ja terveellisesti meillä syödään arkenakin kuvailut.
Sokerinatsius ja siitä ylpeily. Meidän hede-kukka maistoi makeaa ensimmäisen kerran riparilla. Plääh.
Pitkään kotihoidetut lapset. Ollaan niin ylpeitä ja mainostetaan joka käänteessä tätä ihmettä. Työssä käyville kanssamammoille tuhahdellaan.
Imetys. Tästäkin saadaan tehtyä iso haloo kun julistetaan kuinka arvo-yölevi kasvaa ihan yläkäyrillä äidin tissimaidon ansiosta. Höysteeksi joka käänteeseen instaan imetyskuvia ja/tai päteminen jossakin fb-ryhmässä imetysasiantuntijana 1kk helpon imetyksen jälkeen.
Koiran kasvatuksella ylpeily. Omistetaan joku helppo seurakoira ja ollaan niin koirakuiskaajaa ja neuvoja antamassa vahvaviettisen koiran omistajille.
Sairaana töissä tyypit!
On olevinaan niin hyviä työntekijöitä kun eivät hae saikkua.
Työt kuitenkin tehdään puoliteholla ja siinä sivussa tartutellaan sitä räkätautia työkavereihin.
Minusta on noloa, että muuten fiksut ihmiset kehuvat lomamatkoillaan ympäri maailmaa.
Matkustaminen on nyt se juttu. Ja onhan se kivaa ja avartavaa. Ihan tavallisillakin vakituisessa duunissa olevilla ihmisillä on rahaa ostella matkoja. Toiset kehuvat "voi kun me taas lähdetään Alanyaan" ja toiset tyyliin "Mauritiuksella oli niin paljon turisteja, että me päätettiin lähteä seuraavaksi ihan omatoimimatkalle Nepaliin".
Yhtä kaikki, minusta on noloa, että ihmiset ei tajua joka lennolla tuhoavansa ilmakehää. Yhdestä Thaimaan-lennosta aiheutuu kolme tonnia päästöjä. Se on kolmannes keskivertokansalaisen vuoden kasvihuonepäästöistä. Ja nyt voitte guuglata niitä jääkarhuja...
Joten jos kerrotte minulle lentomatkoistanne, vihreä väri kasvoillani ei johdu kateudesta vaan vihreistä ajatuksistani. Lentäminen huvin vuoksi on minusta nykyisin noloa.
Omilla sairauksillaan leveily :D Vanhemmat ihmiset harrastavat tätä.
Aikuisopiskelijat, jotka meuhkaavat facebookissa miten opettaja on kehunut heidän koulutehtäviään ja kuuluttavat ylpeänä jokaista hienosti mennyttä tenttiään.
Samat tyypit kuuluttavat aina näkyvästi jos saavat työpaikan, ikään kuin siinä olisi jotain ihmeellistä että 35-vuotiaana saat oman alasi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ja tiedeuskovaisuus. Elämänkatsomuksellisista asioista keskusteltaessa toisinajattelijat ovat vain höynäytettyjä hölmöjä. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia ja ajattelevat elämästä omalla tavallaan.
Anna joku esimerkki tästä? Mitä tarkoitat toisinajattelulla? Jos joku tulee mulle selittämään yksisarvishoidoista ja sähköyliherkkyydestä, niin kyllä pidän höynäytettynä hölmönä. Sama juttu esim. ihmiset jotka eivät usko evoluutioon tai siihen että maapallo on pyöreä. Kertoo vain suuresta tietämättömyydestä ja siitä ettei viitsitä opiskella ja ottaa asioista selvää.
Kaikkien uskonnonharjoittajien leimaaminen höynäytetyiksi evoluutionkieltäjiksi on yhtälailla merkki suuresta tietämättömyydestä ja siitä ettei viitsitä opiskella ja ottaa asioista selvää. Uusateisteista äänekkäimmillä on ohuin ymmärrys siitä, millaisia merkityksiä uskonnoilla on ihmisille.
Uskonnollista aivopesua tai väkivaltaa ei tule hyväksyä, mutta pitää myös tajuta, että Suomessa uskonto on monille aidosti itse valittu ja perusteltu henkilökohtainen valinta.
En maininnut viestissäni uskontoa sanallakaan, mutta hyvä että onnistuit vetämään sen mukaan ja uhriutumaan siitä miten teitä uskonnonharjoittajia pidetään typerinä.
En ole muuten se kenelle vastasit, mutta ensimmäinen keskustelija mainitsi ateismin ja halusin jakaa ajatukseni siitä. Tällaista polveileva nettikeskustelu on. Viittasin vapaa-ajattelijoihin ja äänekkäisiin uusateisteihin. Olen pahoillani, jos provosoiduit. En edes pidä itseäni uskovaisena, mutta siinäpä nimittelet tyhmäksi. Tämä aihe taitaa herättää voimakkaita tunteita.
Ensimmäinen kommenttini olikin aiheuttanut keskustelua, hyvä niin! Toinen ketjun keskustelijoista olikin tulkinnut aloitustani juuri niin kuin ajattelin. Eli viitatessani ateismiin, viittasin juurikin uskontoon (ateismi =jumalauskon puuttuminen). Jumalan tai jonkin korkeamman voiman olemassaoloa ei tieteellisesti tietenkään ole mahdollista todentaa. Toisaalta voidaan tutkia uskon/uskonnon merkityksiä ihmisen elämässä, esim. rukouksen/meditaation terveysvaikutuksia. Kaikkea epätieteellistä ei aina suoralta kädeltä voi nimittää puhtaasti typeryydeksi. Usein juuri näin kuitenkin käy, kuten ketjussakin todennettiin, kiitos siitä. Minulla ei ole tarvetta vääntää aiheesta, joten peace vaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Juominen ja känni.
Tämä. Tykkään itsekin kietaista yhden kaljan kuppilassa tai saunan jälkeen. Mutta ihme kun jotkut ihan siis keski-ikäiset perheellisest ihmiset kertoo muka-häpeissään miten päissään olivat siinä ja siinä vaiheessa yötä. Kun tiistaihin asti kahvitunnilla kerrotaan kuinka kännissä oltiin viime viikonlopulla ja keskiviikosta eteenpäin suunnitellaan mitä haetaan alkosta.
E
Kehuskeli harrastuksellaan joka paikassa, mutta oikeasti ei harrastanut ollenkaan, pelkkää puhetta vaan. Tämä kaveri sepittää tarinoita, jotka kaikki on valhetta ja uskoo itsekin omiin valheisiinsa. Tajusin vasta tämän asian, kun olin kuunnellut häntä vuosien ajan.
Kai ymmärrät että mummin kuuluikin olla ylpeä? Mitä jos hän olisi sanonut lapsenlapselleen, että olishan toi pitänu osata jo pari vuotta tms 😅 Oi kauheeta. Jokaisella on ne omay saavutukset!
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti.
Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3.
Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista.
Siis tähän vastasin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teiniäiti ylpeili miten ei onneksi joutunut lukemaan koulussa mitään kieliä kun asia tuli puheeksi. Itse luin ruotsin pitkänä, saksaa ja ranskaa ja halusin vielä venäjän ja italian. toinen pöytäseuruelainen kertoi myös lukion kielivalinnoistaan ja osasi tosi hyvin ruotsia. Tuli hiukan puskista, että joku voi ylpeillä ettei joudu tekemään jotain kuten lukemaan kieliä, kun me muut teimme sitä harrastuksena eikä otettu sitä rangaistuksena.
Miten tuo on ylpeilyä? Joillekin kielten opiskelu tai opiskelu ylipäänsä on ikävää, jolloin siltä säästyminen on helpotus. Vaikuttaa siltä, että itse ylpeilet omalla koulutuksellasi, harrastuneisuudellasi, valistuneisuudellasi ja ystäviesi upealla kielitaidolla. Näytät olevan ylpeä myös siitä, että et ole teiniäiti...
Miten pieleen joku voi kommentin lukea. Lue viesti nro 3, niin saat käsityksen minkä tyyppinen äiti oli kyseessä. Siihen päälle vielä hirveässä kunnossa oleva asunto ja vielä sotkuisemmat ihmissuhteet, niin voi luoja. En muutenkaan olisi ylpeä teiniäitiydestä varsinkaan jos olisin ollut hänen housuissaan - tyttö teki tietoisen vahingon sellaisen nuoren miehen kanssa, josta näki kilometrien päähän että alko ja huumeet maistuivat eikä hän ole isämateriaalia. Kundi katosikin hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää. Mutta että muija päätti avata sanaisen arkkunsa tossa kohtaa oli pientä koko kuviossa, mutta hän korosti kyseisessä keskustelussa sitä miten turhaa ajankulua joku opiskelu oli, miten sitä tuli välttää ja kuinka suuri rangaistus olisi joutua lukemaan sellaistakin kuin englantia. Hän kuulutti perään että "onneksi mä en ole kertaakaan joutunut lukemaan edes englantia vaan pääsin lausunnoilla läpi". Tuo on mun mielestä todella omituinen ylpeilynaihe. Kysyimme häneltä mitä hän oikein tarkoitti, mutta mimmi oli vankasti sitä mieltä että kielet on koulussa keksitty kiusaamiseen eikä kommunikontiin. Kehtasin tosiaan listata lukemani kielet nippuun niin totta kai sait väännettyä tuon noin päin, mutta tää on niin taattua av- palstaa.
Yksi eksäni ylpeili facebookissa korkealla äo:llaan. Se oli vielä joku ihan ihmeellinen lukema, ja todennäköisesti saatu jonkun nettitestin rämpyttämisen perusteella, mutta tietääkseni maailmassa ei hirveästi ole ihmisiä jotka olisi todettu niin älykkääksi. Koska se tyyppi ei psykologin vastaanotoilla saati missään tämänkaltaisissa virallisissa paikoissa viihdy, joissa tämänsorttisia juttuja mitataan ja joissa joutuisi olemaan vastakkain oman todellisen itsensä/minänsä kanssa, niin en usko että tieto on missään suhteessa virallinen totuus. Tästäkin syystä siis epäilin tulosta kun tiesin tämän puolen miehestä. Joku muu olikin kommentoinut kuvan alle "*äo:n nro* in my ass" siihen sävyyn, että otti sen lukeman puhtaasti liioiteltuna vitsinä. Eksäni ei ollut tajunnut vittuilua ja oli vastannut kommenttiin "and probably much higher" ja lätkässyt hymiön perään ilman mitään huumoria. Hän oli siis erikseen itse kirjoittanut ja teettänyt Fb:hen taustakuvaksi kuvan teksteineen, jossa hän mainosti älykkyytensä lisäksi lastensa lukumäärää (joista kolme oli puolison ja joita ei eron jälkeen mainita enää missään eli ne unohtuivat matkasta heti niin kuin joku arvelikin), firmansa menestyvyyttä ja elämänsä erinomaisuutta. Muusta en tiedä, mutta tuo älykkyyden mainostaminen oli se mikä pisti hiukan irvistämään. Mietin tyypin lapsiakin kun he selittävät koulussa isänsä ylivertaisuutta vaikka kaverin suurin saavutus on ollut aina toisten hyväksikäyttö ja alas polkeminen.
Kaikki anonyymina netissä kehuskelu
Kokkaustaidot. Suurin osa mun tutuista ja kavereista ovat mielestään "huippukokkeja", koska tekevät kotiruokaa. Itse en ole kokkailusta mitenkään erityisen innostunu ja kuulun selvään "säälittävään" vähemmistöön. Siksi tuntuu hassulta ja yhdentekevältä, kun moni hehkuttaa vähän väliä somessa, miten "taas kokkaili maailman parasta ruokaa". Varsinkin, kun suurin osa ei ole mitään huippukokkeja vaan ihan tavallisia ruoanlaittajia. Sitten on erikseen ne kaverit, jotka todella ovat taitavia ja saisivat enemmänkin hehkuttaa - tosin heidän ei itse tarvitse, koska muut hehkuttaa heidän ruokiaan...
Varsinkin monet miehet ylpeilevät lihansyönnillään: "Olen a-luokan lihansyöjä, jätän noi pupun ruoat pupuille, heh heh..."