Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
201/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi teiniäiti ylpeili miten ei onneksi joutunut lukemaan koulussa mitään kieliä kun asia tuli puheeksi. Itse luin ruotsin pitkänä, saksaa ja ranskaa ja halusin vielä venäjän ja italian. toinen pöytäseuruelainen kertoi myös lukion kielivalinnoistaan ja osasi tosi hyvin ruotsia. Tuli hiukan puskista, että joku voi ylpeillä ettei joudu tekemään jotain kuten lukemaan kieliä, kun me muut teimme sitä harrastuksena eikä otettu sitä rangaistuksena.

Vierailija
202/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateismi ja tiedeuskovaisuus. Elämänkatsomuksellisista asioista keskusteltaessa toisinajattelijat ovat vain höynäytettyjä hölmöjä. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia ja ajattelevat elämästä omalla tavallaan.

Anna joku esimerkki tästä? Mitä tarkoitat toisinajattelulla? Jos joku tulee mulle selittämään yksisarvishoidoista ja sähköyliherkkyydestä, niin kyllä pidän höynäytettynä hölmönä. Sama juttu esim. ihmiset jotka eivät usko evoluutioon tai siihen että maapallo on pyöreä. Kertoo vain suuresta tietämättömyydestä ja siitä ettei viitsitä opiskella ja ottaa asioista selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista näistä kommenteista näkee suomalaisen kateuden kurkistelevan rivien välistä kun minkä tahansa asian esiintuominen tai kertominen on ylpeilyä tai rehentelyä. Omista saavutuksista pitää olla hiljaa, onnistumisista ei saa iloita eikä tuntea ylpeyttä ihanista lapsista tai heidän oppimistaan asioista, huonoista kokemuksista ei saa kertoa edes huojentuneena "selvisin" tai "olihan se rankkaa". Noloa ylpeillä ja ylpeys käy lankeemuksen edellä ja langennelle on kiva naureskella vahingoniloisesti. Naama pitää pitää peruslukemilla eikä tehdä itsestään numeroa, nämä luterilaiset käsitykset istuu syvällä :)

On ihan eri asia ylpeilyllä ja toteamisella. Jokaisesta voi ylpeillä, mutta toki on ihnisiä jotka ottaa ylpeilynä kaiken josta itse ei tykkää. Esimerkiksi jos teemu sanoo matikan olevan hänelle helppoa ja osaa laskea hankalatkin laskut mihin moni ei pysty. Näyttää lapun hilmalle, joka toteaa olevansa surkea matikassa, ettei itse olisi osannut laskea. Tämä on toteamus.

Esimerkki2

Teemu sanoo Hilmalle, miten tämä ei osaa laskea noin helppoja laskuja, jotka hän osaa hetkessä ( pitkää saarnaa asiasta). Hilma nauraa että ei ole koskaan tarvinut ennen tällasta laskea ja on selviytynyt mistään mitään laskematta tähän asti.( mikä ei ole totta) ja vain rakettitietäjät tarvitsee matikkapäätä.

Tämä on kehuskelua molemmilta.

Vierailija
204/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassikkokirjojen "tuntemus". Kontekstina siis ihminen, joka käyttää 90% vapaa-ajastaan räävittömän tosi-tv:n katseluun, ei ole lukenut edes Harry Pottereita, mutta otti asiakseen häpäistä minua siitä, etten tiennyt sitä ainoata ~klassikkoa~ jonka hän on yläasteella pakosta lukenut. Huhhuh.

"Ei ole lukenut edes Harry Pottereita"...? Hmmm... Onko nyt niiden lukeminen sitten joku kirjallisuuden tuntemuksen täydellinen mittari...?

En minäkään ole lukenut. Ja minä luen paljon.

Ymmärsin tämän niin, että potterit ovat se enimmäislukukokemus ihmiselle, joka ei lue eikä päin vastoin. Omassa nuoruudessani ei ollut sellaisia kirjahittejä, jotka kaikki olisivat lukeneet. 

Vierailija
205/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen loistava tulkitsemaan ihmissuhteita ja luen ihmisiä kuin avointa kirjaa"

= Olen juoruava työpaikkakiusaaja ja mielivaltainen spekulaationi on viimeinen totuus. Jos olet eri mieltä, se johtuu siitä että olet isäongelmainen narsku joka oireilee alemmuuskompleksia sairaalloisella kahvitaukosabotaasilla. Ei ihme että olet noin läskikin, kun taidat tunnesyödä tohon itsetuntovaurioon. Menisitkö juomaan kahvis muualle kun me ihmistaitolahjakkaammat puhutaan psykologiaa?

Vierailija
206/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat silmät. Kun on niin "erikoiset" ja "eksoottiset".

Vierailija
207/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjien ylpeily sillä että on sairaana töissä tai ettei ole koskaan pitänyt lomia. Sain yhden suuttumaan kun kerroin oman työnantajani olevan kesälomalla sanomalla "meni lomalle ennen kuin joutuu (sairas)lomalle!". Toinen yrittäjä oli niin kiukkuinen ja vaativa kun soitteli omalle työnantajalleni ja kehui ettei ole pitänyt lomaa 20 vuoteen. Totesin (mielessäni) että voisin suositella kun noin on pinna kireällä :D

Kyllä tiedän että pienyrittäjillä ja yksinyrittävillä ei ole aina varaa lomailla mutta jos puoliso on hyväpalkkaisessa työssä niin taatusti on varaa lomailla edes joskus. Joillakin on vaan pakko heittäytyä marttyyriksi ja tehdä töitä vielä 80v vaikka ei enää voimia eikä kiinnostusta ole. Ja niille jotka nyt ajattelee että " tuokaan ei tiedä yrittämisestä mitään ja kommentoi" voin kertoa että olen yrittäjän lapsi ja seurannut sitä läheltä 40v ja kyllä lomaa oli joka vuosi molemmilla vanhemmilla, putiikki kiinni sen aikaa.

Joo nämä ihmiset ei ymmärrä että loman pitämättömyydessä ei ole mitään hienoa. Henkinen kasvu tapahtuu kun on aikaa ja tilaa ajatella, kun on pakko olla itsensä kanssa.

Joskus seurustelin 22 vuotiaan miehen kanssa, joka leuhki sillä että töitä on riittänyt ala-asteesta lähtien (sukulaisten firma) eikä ole kymmeneen vuoteen pitänyt viikkoa lomaa. Valitettavasti se alkoi vähitellen näkyä. Alkuhuuman jälkeen oli jatkuvaa vikinää ja kiukuttelua, jos kaikki ei mennyt oman mielen mukaan. Kukaan ei hänen työpanostaan tarpeeksi arvostanut. Politiikasta tai maailman menosta ei tiennyt yhtään mitään "kun kaikilla ei ole aikaa istua turhuuksien ääressä" Sosiaalisesti oli taitamaton, kaikesta sai väännettyä loukkauksen itseään kohtaan. Pinnani paloi, kun raskaan vuoden jälkeen en olisi saanut pitää kesälomaa, "Noin monta viikkoa pitäisi laiskotella". Halusi aina tarjota, mutten lopussa enää antanut kun kuului "kun minä töissä käymällä olen ansainnut ja sinullekin voin tarjota siellä täällä ja tuolla ja aika monta kahviakin olen ostanut." Nyt kun sinäkin menisit töihin voisimme sitätätä ja tuota" Todellisuudessa koskaan ei olisi voitu esim. Lomalle lähteä, koska sinäkin aikana olisi ansionmenetystä tapahtunut. Kaikki pyöri vain rahan ympärillä, en jaksanut.

Vierailija
208/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi ja tiedeuskovaisuus. Elämänkatsomuksellisista asioista keskusteltaessa toisinajattelijat ovat vain höynäytettyjä hölmöjä. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia ja ajattelevat elämästä omalla tavallaan.

Anna joku esimerkki tästä? Mitä tarkoitat toisinajattelulla? Jos joku tulee mulle selittämään yksisarvishoidoista ja sähköyliherkkyydestä, niin kyllä pidän höynäytettynä hölmönä. Sama juttu esim. ihmiset jotka eivät usko evoluutioon tai siihen että maapallo on pyöreä. Kertoo vain suuresta tietämättömyydestä ja siitä ettei viitsitä opiskella ja ottaa asioista selvää.

Kaikkien uskonnonharjoittajien leimaaminen höynäytetyiksi evoluutionkieltäjiksi on yhtälailla merkki suuresta tietämättömyydestä ja siitä ettei viitsitä opiskella ja ottaa asioista selvää. Uusateisteista äänekkäimmillä on ohuin ymmärrys siitä, millaisia merkityksiä uskonnoilla on ihmisille.

Uskonnollista aivopesua tai väkivaltaa ei tule hyväksyä, mutta pitää myös tajuta, että Suomessa uskonto on monille  aidosti itse valittu ja perusteltu henkilökohtainen valinta.

Vierailija
209/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi teiniäiti ylpeili miten ei onneksi joutunut lukemaan koulussa mitään kieliä kun asia tuli puheeksi. Itse luin ruotsin pitkänä, saksaa ja ranskaa ja halusin vielä venäjän ja italian. toinen pöytäseuruelainen kertoi myös lukion kielivalinnoistaan ja osasi tosi hyvin ruotsia. Tuli hiukan puskista, että joku voi ylpeillä ettei joudu tekemään jotain kuten lukemaan kieliä, kun me muut teimme sitä harrastuksena eikä otettu sitä rangaistuksena.

Miten tuo on ylpeilyä? Joillekin kielten opiskelu tai opiskelu ylipäänsä on ikävää, jolloin siltä säästyminen on helpotus. Vaikuttaa siltä, että itse ylpeilet omalla koulutuksellasi, harrastuneisuudellasi, valistuneisuudellasi ja ystäviesi upealla kielitaidolla. Näytät olevan ylpeä myös siitä, että et ole teiniäiti...

Vierailija
210/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien uskonnonharjoittajien leimaaminen höynäytetyiksi evoluutionkieltäjiksi on yhtälailla merkki suuresta tietämättömyydestä ja siitä ettei viitsitä opiskella ja ottaa asioista selvää. Uusateisteista äänekkäimmillä on ohuin ymmärrys siitä, millaisia merkityksiä uskonnoilla on ihmisille.

Uskonnollista aivopesua tai väkivaltaa ei tule hyväksyä, mutta pitää myös tajuta, että Suomessa uskonto on monille  aidosti itse valittu ja perusteltu henkilökohtainen valinta.

En maininnut viestissäni uskontoa sanallakaan, mutta hyvä että onnistuit vetämään sen mukaan ja uhriutumaan siitä miten teitä uskonnonharjoittajia pidetään typerinä.

En ole muuten se kenelle vastasit, mutta ensimmäinen keskustelija mainitsi ateismin ja halusin jakaa ajatukseni siitä. Tällaista polveileva nettikeskustelu on. Viittasin vapaa-ajattelijoihin ja äänekkäisiin uusateisteihin. Olen pahoillani, jos provosoiduit. En edes pidä itseäni uskovaisena, mutta siinäpä nimittelet tyhmäksi. Tämä aihe taitaa herättää voimakkaita tunteita.

Vierailija
211/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hänen narttukoiransa on niin uskomaton hottis muiden koirien silmissä, kaikki urokset ovat kuulemma aina aivan villinä juuri tämän koiran perään. Juttelee koirille kiusaannuttavasti, esim. jos paikalla on uros niin "ai että se Minni on ihana, taidat olla ihan hulluna". Mitä enemmän uros on "Minnistä" kiinnostunut, sitä villimpi on myös omistaja ja vaikeampi saada vaihdettua puheenaihetta. Jos urosta ei kiinnosta, omistaja on loukattu. "Eikö se sinusta Minni tykkää, onpa se tyhmä, pure sitä." Eipä ole omaa urosta huvittanut sinne viedä enää hetkeen.

Vierailija
212/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat eivät voi olla noloja, vain ihmset voivat.

Vierailija
213/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maininnut viestissäni uskontoa sanallakaan, mutta hyvä että onnistuit vetämään sen mukaan ja uhriutumaan siitä miten teitä uskonnonharjoittajia pidetään typerinä.

En ole muuten se kenelle vastasit, mutta ensimmäinen keskustelija mainitsi ateismin ja halusin jakaa ajatukseni siitä. Tällaista polveileva nettikeskustelu on. Viittasin vapaa-ajattelijoihin ja äänekkäisiin uusateisteihin. Olen pahoillani, jos provosoiduit. En edes pidä itseäni uskovaisena, mutta siinäpä nimittelet tyhmäksi. Tämä aihe taitaa herättää voimakkaita tunteita.

Siis sinä (tai ehkä joku toinen) lainasit mun viestiä, jossa sanoin, että evoluution kieltäminen, sähköyliherkkyyteen uskominen yms. on vain yksiselitteisesti typerää, ja vastasit siihen, että "Kaikkien uskonnonharjoittajien leimaaminen höynäytetyiksi evoluutionkieltäjiksi on yhtälailla merkki suuresta tietämättömyydestä". Sitten totesin, että en puhunut uskonnosta mitään viestissäni. Sitten kerrotkin, että et viitannutkaan mun viestiin (vaikka kommentoit suoraan sitä) vaan johonkin muuhun asiaan.

Sori mutta mä putosin nyt kyllä kärryiltä.

Vierailija
214/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskeat silmät. Kun on niin "erikoiset" ja "eksoottiset".

Mutta siniset silmät on epäilemättä upeat ja suuri ylpeydenaihe!

Se silmänvärikeskustelu oli nolo. Aikuiset ihmiset kehumassa omia "smaragdin lailla kesäyössä hohtavia" simmujaan ja tappelemassa siitä, minkälaiset ovat rumat silmät.

Laitetaan kaikki silmienvärit ylpeilyotsikon alle "geneettiset ominaisuudet".

Vierailija
215/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä (tai ehkä joku toinen) lainasit mun viestiä, jossa sanoin, että evoluution kieltäminen, sähköyliherkkyyteen uskominen yms. on vain yksiselitteisesti typerää, ja vastasit siihen, että "Kaikkien uskonnonharjoittajien leimaaminen höynäytetyiksi evoluutionkieltäjiksi on yhtälailla merkki suuresta tietämättömyydestä". Sitten totesin, että en puhunut uskonnosta mitään viestissäni. Sitten kerrotkin, että et viitannutkaan mun viestiin (vaikka kommentoit suoraan sitä) vaan johonkin muuhun asiaan.

Pakko saada viimeinen sana? Älä ota tätä noin vakavasti.

Vierailija
216/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko saada viimeinen sana? Älä ota tätä noin vakavasti.

En ota vakavasti, totesin vain, että en enää ihan tajua mitä tämä toinen henkilö yritti sanoa viestissään.

Vierailija
217/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki suoraan AV:ltä:

"Hienoja taustoja teillä. 

En tunne ketään ja olen 57-vuotias, mutta olen paremmista piiireistä eli normaaleista. Ja nyt alapeukuttamaan oikein joukolla."

http://www.vauva.fi/keskustelu/2903920/tunnetko-ketaan-vankilassa-ollut…

Vierailija
218/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilastodistus, jos ei sen jälkeen ole opiskellut mitään ammattia tai ollut edes töissä kymmeneen vuoteen.

Vielä pahempi on "hyvän lukion" käyminen. Omat yo-arvosanat voi olla vaikka kuinka kehnot ja jatko-opiskelupaikka jäänyt saamatta, mutta onneksi on käyty "eliittilukio".

Vierailija
219/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani mies ylpeilee sillä, että hänellä on ollut kymmeniä naisystäviä ymmärtämättä itse, että hän on niin typerä ja lapsellinen, että kukaan nainen ei kestä häntä paria kuukautta pitempään.

Vierailija
220/2321 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalajeilla ylpeily. Luettelee kaikki mitä esim. joulupöydässä on tarjottavana ja paljonko ne maksoi. Oli kinkut, kalkkunat, kalat, mädit, laatikot jne ITSE TEHTYJÄ! Sitten maiskutellaan kuinka hyvää oli eikä maksanut kuin 200€.

Pakko sanoa tähän, että itse olisin todella ylpeä itsestäni, jos saisin itse tehtyä tuollaiset satsit ruokia. Jos joku ylpeilisi mulle tuollaisella asialla, niin ajattelisin, että aihetta ylpeyteen onkin (ainakin mun näkökulmasta, mutta ehkä jollekulle tuollainen olisi vaivatonta eikä juttu eikä mikään). Eri asia sitten, jaksaako sitä paljoa kuunnella... Ehkä tuossa noloa on se ylpeily, mutta itse asia ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme