Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla oikeutta vaatia videon poistoa?

Vierailija
19.06.2017 |

Miehen ystävä on kuvannut asunnossani jonkin sortin youtube videon ja ladannut sen nettiin. Videolla esittelee asuntoani kuin olisi hänen omansa... Taustalla näkyvät perheestäni ja minusta otetut valokuvat seinillä, lemmikkini summuut..

Miehen ystävä ei ole poistanut videota vieläkään vaikka olemme pyytäneet. Onko minulla mitenkään mahdollisuutta saada videota pois netistä??

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasunnossa kuvaaminen on rikos! Jos ei poista videota, ota yhteys poliisiin!!

Vierailija
42/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta ei se enää mitään auta. Kerran netissä, aina netissä. Ei se poistu vaikka poistatat videon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! :D Ihmeen hiippari se miehesi kaveri. Onko asuntosi jotenkin erityisen hieno, onko kaveri koditon vai miksi ihmeessä hän esittelee sinun kotiasi omanaan?

Vierailija
44/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat rinnastetaan henkilötietolaissa henkilötietoihin.

Julkisella paikalla valokuvia saa ottaa ihmisistä ilman lupaa ja koulu- tai nuorisotila on julkinen paikka. Sananvapauden rajoittaminen on tosin mahdollista, jos sillä suojataan muita perusoikeuksia kuten esimerkiksi yksityisyydensuojaa. Useissa kouluissa kuvaaminen on kielletty. Tämän vuoksi kuvaamiseen tarvitaan lupa ja kuvien julkaisemiseen lupa lapsen huoltajilta.

Ketään ei pidä kuvata vasten hänen tahtoaan, paitsi poikkeuksena julkisuuden henkilöt, jotka suorittavat julkista tehtävää (esimerkiksi poliitikot). Kotirauhaa ei saa rikkoa edes julkisuuden henkilöltä, saati yksityiseltä. Tämä koskee kaikkien asumiseen liittyvien tilojen lisäksi niiden piha-alueita, porraskäytäviä sekä yleisiä saniteettitiloja ja sovituskoppeja.

Vierailija
45/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan siellä ne valokuvat seinillä, et mitenniin ei loukkaa yksityisyydensuojaa? Törkeä temppu jokatapauksessa ja jos nyt hyväksytte tuon, pahempaa on taatusti luvassa.

Koska kuva ei nauti yksityisyyden suojaa, vain henkilö. Ei tässä olla mitään hyväksymässä, kunhan totean että valitettavasti mitään lakia ei ole rikottu vaikka varsin typerästi onkin käyttäydytty.

Eli sä voit laittaa vaikka naapuris naaman kuvan facebook profiilikuvaks, niinkö? No ainakin naapuri vois tykätä kyttyrää..

Jos laitan oman nimeni enkä väitä olevani naapurini niin vaikka se on v-mäistä, lapsellista ja typerää niin laitonta se ei ole ellen kuvalla levitä jotain hänen yksityiselämää loukkaavaa tietoa.

VAIN jos

1) Olet ottanut tämän kuvan saatuasi naapurin luvan

2) Naapurisi on antanut luvan tuohon käyttöön

Vierailija
46/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua! :D Ihmeen hiippari se miehesi kaveri. Onko asuntosi jotenkin erityisen hieno, onko kaveri koditon vai miksi ihmeessä hän esittelee sinun kotiasi omanaan?

Hyvä kysymys. Miksi?

Vierailija
47/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku tubettaja? :D 

Vierailija
48/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä se on ku kaikki tahtoo olla videobloggajia........

Vierailija
49/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisasunnossa kuvaaminen on rikos! Jos ei poista videota, ota yhteys poliisiin!!

Miten niin? Enkö saa kuvata videota tai ottaa valokuvia omassa asunnossanikaan tai kaverin asunnossa, vaikka minulla olisi siihen täydet oikeudet saatu? Kuinkakohan monta vloggaajaakin on kuvannut sukulaistensa asunnolla, kaveriensa asunnoilla, jne. Ovatko he kaikki nyt syyllistyneet rikokseen?

Vierailija
50/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei ole vielä pyytänyt linkkiä videoon?

Vierailija
51/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKIÄ????????????!!!!!!!!

Vierailija
52/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Enkö saa kuvata videota tai ottaa valokuvia omassa asunnossanikaan tai kaverin asunnossa, vaikka minulla olisi siihen täydet oikeudet saatu? Kuinkakohan monta vloggaajaakin on kuvannut sukulaistensa asunnolla, kaveriensa asunnoilla, jne. Ovatko he kaikki nyt syyllistyneet rikokseen?

Jos on luvat saatu ja oma asunto niin saa ottaa videota. Tosin muistakaas axl smith tapaus jossa hän kuvasi salaa omassa kodissaan ja julkaisi videot viestipalvelussa.

Vierailija
53/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, oudot harrastukset. Luulisi että ainakin omistajan valokuvat olisi tajunnut poistaa näkyvistä jos nettiin kuvaa. Mites tämä kaveri on päässyt yksinään kuvailemaan videotaan teidän kotiinne?

Jaa a. Ei tule mieleen kuin yksi hetki.

Tämä siis lauantaina tapahtunut, itse olin ystävieni kanssa baarissa. Mieheni lähti hakemaan minua n. 1aikaan yöllä. Miehen ystävä jäi meidän asuntoon yksin silloin n. 20minuutiksi.

Ap

Satuitteko sitten muuten vaan tsekkaamaan kaverin YouTube videot vai miten tuo Juttu tuli ilmi?

Vierailija
54/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Miksi?

No ei ainakaan aivan täysjärkinen.. Ja asunnostani, omasta mielestäni ei mitenkään erityisen upea mutta ei kolkkokaan, normaali asunto. En nää mitään syytä miksi hän on kuvannut asuntoani.

Ap

Vierailija
55/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, oudot harrastukset. Luulisi että ainakin omistajan valokuvat olisi tajunnut poistaa näkyvistä jos nettiin kuvaa. Mites tämä kaveri on päässyt yksinään kuvailemaan videotaan teidän kotiinne?

Tämä siis lauantaina tapahtunut, itse olin ystävieni kanssa baarissa. Mieheni lähti hakemaan minua n. 1aikaan yöllä. Miehen ystävä jäi meidän asuntoon yksin silloin n. 20minuutiksi.

Ap

Satuitteko sitten muuten vaan tsekkaamaan kaverin YouTube videot vai miten tuo Juttu tuli ilmi?

Oli jakanut kyseisen videon Facebook tililleen. Ei miehenkin tietänyt että hänellä kanavaa siellä on ennen tätä päivää.

Ap

Vierailija
56/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on linkki siihen videoon?

Vierailija
57/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on linkki siihen videoon?

Jos ap tahtoo videon pois niin miksi hän laittaisi linkin tänne?

Vierailija
58/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli jakanut kyseisen videon Facebook tililleen. Ei miehenkin tietänyt että hänellä kanavaa siellä on ennen tätä päivää.

Ap

Voiko typeränpää ihmistä olla!

Ottaa nyt videota salaa ja jakaa tililleen.

Vierailija
59/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on oikeus pyytää ja saada videon poisto! Kuinka joku ihminen onkaan noin typerä!! Itse kysyn aina saanko ottaa kuvan jos olen ystävän asunnossa ja saanko ottaa ystävistäni kuvan. Todella tärkeä ihminen!!

Vierailija
60/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tärkeä vaan törkeä!! 👆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi