Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla oikeutta vaatia videon poistoa?

Vierailija
19.06.2017 |

Miehen ystävä on kuvannut asunnossani jonkin sortin youtube videon ja ladannut sen nettiin. Videolla esittelee asuntoani kuin olisi hänen omansa... Taustalla näkyvät perheestäni ja minusta otetut valokuvat seinillä, lemmikkini summuut..

Miehen ystävä ei ole poistanut videota vieläkään vaikka olemme pyytäneet. Onko minulla mitenkään mahdollisuutta saada videota pois netistä??

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jotenkin creepy tyyppi. Mä en päästäisi tuota enää mun kämppään.

Vierailija
82/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avettaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla: näihin kannattaa puuttua napakasti jo kuvauksen tapahtuessa. Rikos on nimittäin se kuvaaminen, ei julkaisu.

Rikos on se, kun näyttää kuvaamansa materiaalin muille.

Rikosnimike on minun mielestäsi salakatselu. Mikä se sinun mielestäsi on? Ja please, vastauksia, ei alapeukkuja.

Ollakseen rangaistavaa, salakatselun on kohdistuttava henkilöön.

Ja kuvan pitää olla omiaan vahingoittamaan kuvan kohdetta, jotta sen julkaisu olisi rangaistavaa.

jos kyse olisi julkisesta tilasta niin olisit oikeassa. Yksityisessä tilassa säännöt eri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tutkintapyynnön poliisille siitä, täyttääkö rikoksen tunnusmerkit. That´s it.

Vierailija
84/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi että suhde oli tässä jos tämä salakuvaaja-kaveri vielä ilmestyy asuntoosi.

Vierailija
85/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se puheli siinä videossa?

Tämä kuvaaja siinä videossa kuvaa asuntomme jääkaappia myöten, kertoen missä on mitäkin, missä on makuuhuone, missä vessa, missä lemmikit ja mitä jääkaapissa on ruokana..

Kuvaajasta sen verran että ei ole kai kovin suosittu, 100 000tuhansia näyttökertoja ei taida olla missään videossa.

Ja itse videosta.. Ei, hän ei ole vieläkään poistanut kyseistä videota.

Voinko siis nyt soittaa poliisilaitokselle, teenkö rikosilmoituksen vai minkä? En tiedä tarkalleen mitä lakia tuo rikkoo..

Ap

Hyppäätte miehesi kanssa autoon ja käytte oven takana käskemässä miestä poistaa video.

Vierailija
86/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaupungissa poliisilla on ihan numero, mistä voi (virka-aikana) kysyä neuvoa.

Tai sitten voi mennä tiskille tekemään rikosilmoitusta, siinä saa samalla puhuttua ja kyseltyä asiasta poliisimieheltä/-naiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän