Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla oikeutta vaatia videon poistoa?

Vierailija
19.06.2017 |

Miehen ystävä on kuvannut asunnossani jonkin sortin youtube videon ja ladannut sen nettiin. Videolla esittelee asuntoani kuin olisi hänen omansa... Taustalla näkyvät perheestäni ja minusta otetut valokuvat seinillä, lemmikkini summuut..

Miehen ystävä ei ole poistanut videota vieläkään vaikka olemme pyytäneet. Onko minulla mitenkään mahdollisuutta saada videota pois netistä??

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun vaan laitatte ne tekijänoikeus -valitukset Youtubelle, ne on nimittäin kanavalle ihan äärettömän vakava juttu. Kanava tarvitsee niitä kolme ja koko kanava poistetaan, kaikki kanavan videot sitä mukaan eikä tekijä pysty lataamaan enää ollenkaan uusia videoita.

Ja tottakai jos kaveri tekee rahaa kanavallaan, voi jo ensimmäinen valitus estää mainosten käyttämisen (eli ei tule rahaakaan).

Vierailija
62/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun vaan laitatte ne tekijänoikeus -valitukset Youtubelle, ne on nimittäin kanavalle ihan äärettömän vakava juttu. Kanava tarvitsee niitä kolme ja koko kanava poistetaan, kaikki kanavan videot sitä mukaan eikä tekijä pysty lataamaan enää ollenkaan uusia videoita.

Ja tottakai jos kaveri tekee rahaa kanavallaan, voi jo ensimmäinen valitus estää mainosten käyttämisen (eli ei tule rahaakaan).

Tän kanssa kannattaa olla varovainen, koska kun nämä tekijänoikeus-jutut on kanaville niin vakavia asioita, täytyy valituksen tekijällä olla täydellinen juridinen varmuus siitä, että hänellä on oikeus vaatia videon poistoa. Jos on edes pienin epäilys tai porsaanreikä, se saattaa osua omaan nilkkaan ja joudutkin sitten itse maksumieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko mies poisto videon?

Vierailija
64/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juutuubissa on katsos sellanen liputus ominaisuus jolla voit raportoida videon ja samalla saada mahdollisuuden lyödä yhden varoituksen tämän henkilön tilille.

Muista että tämä henkilö tienaa rahaa sinun kustannuksellasi.

Vierailija
65/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä toiseen mua ihmetyttää, kun täällä ihmiset esittää mielipiteitään, niin kuin se olisi lakitekstiä... siis, jos joku kertoo täällä, mikä on sallittua ja mikä ei, niin miksi hän ei ota asiasta ensin oikeasti selvää? Yhtä tyhjän kanssa kiistellä siitä, mikä on lain sisältö, kun sitä ei täällä palstalla voida ratkaista.

Sori ohis, mutta ärsyttää.

Vierailija
66/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on luvallanne kuvattu, niin saa videon myös julkaista. Jos ette ole antaneet lupaa, niin ei olisi saanut edes kuvata saati julkaista.

Eikö teillä ole mitään kykyä arvioida ihmisiä vai miksi päästitte tuollaisen henkilön asuntoonne? 

Ei todellakaan olla annettu lupaa kuvaamiseen, yhdessä videossa näkyy mieheni kun on tankkaamassa autoa videon päiväys (5 5.2017). Hän (Kuvaaja) on siis 23-vuotias (7vuotta ollut mieheni ystävä) ja ei ole koskaan ennen tapahtunut näin. Ainakaan emme ole huomanneet. Youtube kanavalla oli muitakin videoita, on kuvannut nähtävästi mm. kaupassa ihmisiä.

Ap.

Miehesi ei taida olla mikään kovin terävä kaveri jos ollut 7 vuotta tekemisissä tällaisen tyypin kanssa? 

Vierailija
67/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan! Tämä kuvaaja esti mieheni Facebookissa ja WhatsApissa (ainakaan kuvaa ei näy enään eikä viestit mene perille, facebook tiliä ei löydy enään). Ja puhelinnumeroon ei saa yhteyttä...

Tämä alkaa mennä mun mielestä jo pikkasen omituiseksi, en vain ymmärrä että miksi ei suostu poistamaan videoita miehestäni ja minun asunnosta! Pyysimme nätisti että voisitko poistaa videot, ei kuulunut vastausta ja puheluun ei vastattu. No sanoimme että otamme yhteyttä poliisiin jos et suostu poistamaan. Sen jälkeen tämä kuvaaja on estänyt mieheni kaikkialla, kuulemma on ennenkin mieheni estänyt kaikkialla jos suuttuu jostain. Vaikka en ymmärrä mistä hän voi tässä tilanteessa suuttua.

Huomenna tosiaan soitan ja kysyn poliisilta miten toimia. Youtubeen on laitettu ilmoitus Tietosuojan rikkomisesta.

Ap

Vierailija
68/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo mies, se kuvaaja. Sehän on aivan pimeä päästäänsä. Miksi miehesi on hänen kanssa tekemisissä??

Vierailija
69/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan! Tämä kuvaaja esti mieheni Facebookissa ja WhatsApissa (ainakaan kuvaa ei näy enään eikä viestit mene perille, facebook tiliä ei löydy enään). Ja puhelinnumeroon ei saa yhteyttä...

Tämä alkaa mennä mun mielestä jo pikkasen omituiseksi, en vain ymmärrä että miksi ei suostu poistamaan videoita miehestäni ja minun asunnosta! Pyysimme nätisti että voisitko poistaa videot, ei kuulunut vastausta ja puheluun ei vastattu. No sanoimme että otamme yhteyttä poliisiin jos et suostu poistamaan. Sen jälkeen tämä kuvaaja on estänyt mieheni kaikkialla, kuulemma on ennenkin mieheni estänyt kaikkialla jos suuttuu jostain. Vaikka en ymmärrä mistä hän voi tässä tilanteessa suuttua.

Huomenna tosiaan soitan ja kysyn poliisilta miten toimia. Youtubeen on laitettu ilmoitus Tietosuojan rikkomisesta.

Ap

Mikä toi jätkä on olevinaan? Alkaa kiinostaa kokoajan enemmän kyseinen video.. :D

Vierailija
70/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap sä vaadit kohtuuttomia. Jos fyysisesti ihmistä ei kuvassa näy eikä sinun asuntoa voi yhdistää sinuun niin get over it.

Vierailija
71/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ap sä vaadit kohtuuttomia. Jos fyysisesti ihmistä ei kuvassa näy eikä sinun asuntoa voi yhdistää sinuun niin get over it.

Paska puhetta.

Vierailija
72/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se puheli siinä videossa?

Vierailija
73/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tuo henkilö on kehitysvammainen. Hän ei oikeasti ymmärrä tehneensä pahaa. Kaikki vammaisuus ei näy päällepäin. Ja sitten loukkaantuu, kun joku uhkailee.

Mitä, jos selittäisit ihan ystävällisesti?Menisit oven taa ja keskustelisit asiasta kuinka se loukkaa teidän kotirauhaa? Hän ei oikeasti välttämättä ymmärrä.

Vierailija
74/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tunnetukin henkilö?

Vierailija
75/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala ihminen!!! Ei ystävät tee noin.

Vierailija
76/86 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poistettu jo?

Vierailija
77/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, ap.

Onko miehestä kuulunut mitään? Vieläkö video on hänen sivuillaan?

Vierailija
78/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nyt tilanne?

Vierailija
79/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko poistettu jo?

Vierailija
80/86 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se puheli siinä videossa?

Tämä kuvaaja siinä videossa kuvaa asuntomme jääkaappia myöten, kertoen missä on mitäkin, missä on makuuhuone, missä vessa, missä lemmikit ja mitä jääkaapissa on ruokana..

Kuvaajasta sen verran että ei ole kai kovin suosittu, 100 000tuhansia näyttökertoja ei taida olla missään videossa.

Ja itse videosta.. Ei, hän ei ole vieläkään poistanut kyseistä videota.

Voinko siis nyt soittaa poliisilaitokselle, teenkö rikosilmoituksen vai minkä? En tiedä tarkalleen mitä lakia tuo rikkoo..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän