Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastan teidät: Kun täydessä bussissa, joku on laittanut viereiselle tuolille laukkunsa, mene HÄNEN luokseen, ja kysy onko paikka vapaana.

Vierailija
19.06.2017 |

Älä vain mene jonkun hyvätapaisen viereen, joka on kasannut nyssykät syliinsä. Älä palkitse huonoa käytöstä jättämällä nämä paikan varaajat rauhaan.

Verenpaineeni nousee näille "minä haluan kaksi paikkaa, muut istukoon vierekkäin!" Teen nykyään samaa myös niille, jotka jäävät istumaan käytävän puolelle. Kysyn ystävällisesti, onko ikkunapaikka vapaana.
(Joillain tämä tapa on kyllä vain siksi, koska vaikka jäävät pian pois, tiedän.)

Eli siis! Jos sinäkin pidät paikkojen laukkuvaraajia huonotapaisina, niin haasta itsesi ja mene hänen luokseen kysymään ystävällisesti, olisiko paikka vapaana. Ei palkita enää moukkia!

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset jaksaa stressatakin.

...se ja sama.

Vierailija
22/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin toki päästää könyämään sille toiselle paikalla, mut en vaihda itse siitä käytävän vierestä mihinkään. Sen kun tungette ikkunan viereen, ihan vapaasti. Mulla on ihan oikeus istua siinä paikassa, jonka olen valinnut.

Näin oletankin. :)

Ap

Etkä oleta. Muuten koko näpäytysketju olisi turhaa, jos näin olisi. Et kokisi mitään ongelmaa ja voisit tasapuolisesti mennä kenen tahansa viereen. Nythän tilanne on aivan eri. Sinä et malta päästä näyttämään muille, rankaisemaan ihmisiä pahansuopaisuudessasi teoista, joihin moni ei luultavasti edes tajua syyllistyvänsä. Siihen koko ketju perustuu: HÄÄHHÄÄÄHHHÄÄÄÄ , täältä tullaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen bussilla töihin ja joka aamu/iltap on tilanne, että bussi on täynnä ja joku varannut kaksi paikkaa laukullaan eikä tee elettäkään että nostaisi laukun syliinsä. Tämä siis Espoossa ja varsinkin kouluaamuina.Yleensä istun puoliksi laukun päälle ihan huppista vaan.

Vierailija
24/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän laukkuani aina viereisellä penkillä vaikka bussi alkaisia täyttyä. Siirrän sen kyllä syliini mielelläni heti, kun joku tulee pyytämään. En siis varaa paikkaa vaan hyödynnän muuten tyhjänä olevaa tuolia.

Kukaan ei kuole, jos joutuu suunsa avaamaan.

Vierailija
25/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi kassi on usein vieressäni. Istun bussissa paikalla, jonne kukaan ei yleensä halua eli kuljettajan takana olevalla näkövammaisten paikalla. Tietenkin otan kassin syliini, jos enemmän matkustajia tulee bussiin.

Olen heikossa kunnossa syöpähoitojeni vuoksi, joten toivon aina, ettei kukaan yskijä istu viereeni. 

Yskijöiden vuoksi useampi tuntemani syöpäpotilas on joutunut sairaalaan ja osa on kuollut RS-flunssaan.

Kiitos, ap, kun "ystävällisesti" kasvatat meitä muita. 

No sinä otat kassin pois tieltä, kun on alkaa täyttyä. Eli olet hyväkäytöksinen. En tiedä pitäisikö sinun olla, jos olet tuossa kunnossa. Aina sairailla tai heikommassa tilassa olevilla on eri vapautuksia kuin terveillä ja vetreillä. Mietinkin, että olisiko pitänyt lisätä aloitukseen, mutta ajattelin itsestäänselvyytenä, etten vaadi mammaa siirtämään rollaattoriaan jne, joten en jaksanut.

MIten sä kuvittelit kaikkien mahdollisten poikkeustilanteiden näkyvän ulospäin?? Toivon, että joskus menet jonkun vatsapöpöisen koululaisen viereen, joka ei uskalla sanoa "vastaan" aikuiselle (?) ja se laattais sun päälle :D Se oliskin hyvä Karman laki, kun opettaja sais opetuksen!

Vierailija
26/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin toki päästää könyämään sille toiselle paikalla, mut en vaihda itse siitä käytävän vierestä mihinkään. Sen kun tungette ikkunan viereen, ihan vapaasti. Mulla on ihan oikeus istua siinä paikassa, jonka olen valinnut.

Ap

Etkä oleta. Muuten koko näpäytysketju olisi turhaa, jos näin olisi. Et kokisi mitään ongelmaa ja voisit tasapuolisesti mennä kenen tahansa viereen. Nythän tilanne on aivan eri. Sinä et malta päästä näyttämään muille, rankaisemaan ihmisiä pahansuopaisuudessasi teoista, joihin moni ei luultavasti edes tajua syyllistyvänsä. Siihen koko ketju perustuu: HÄÄHHÄÄÄHHHÄÄÄÄ , täältä tullaan!

Siis oletan, että hän saa jäädä käytäväpaikalle, jos siihen on istunut. Monet harrastavat tätä, jotta kukaan ei tulisi viereen istumaan. Jos tämä joku ei ole tällainen, niin mikä ihmeen näpäytys on tulla istumaan hänen viereensä? Jonkun viereen minä joka tapauksessa menen, jos bussi on sen verran täynnä.

Ap

Vierailija
27/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että luet matkoillasi tai katselet maisemia. Toisten rankaiseminen tuntuu oikeasti aika naurettavalta.

Vierailija
28/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kysyä, onko paikka vapaana, kun selvästihän se on sitä. Minä tuossa tilanteessa vain ilmoitan tulevani siihen istumaan. Näin, jotta paikanvaraaja tietää kerätä nyssykkänsä tieltä pois. 

Itse saatan istua käytäväpaikalla esim. jos aurinko paistaa ikkunapaikalle kovin ilkeästi. Ajatustenlukija en ole, joten en tiedä, kuka sinne viereeni mahdollisesti haluaa. Mutta heti kun joku avaa suunsa ja kertoo että paikka kyllä kelpaisi, nousen ja päästän kanssamatkustajan sinne kärventymään kyllä ihan mielelläni.

Mutta on kyllä sitten nekin tilanteet että mieluummin seison, eli jos matkani on lyhyt tai kantamus hankala. Toki koetan katsoa, etten ole seistessäni kenenkään tiellä.

Vierailija
29/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkoja reippaasti vapaana, en näe tuossa mitään ongelmaa. En valita valittamisen ilosta.

Vierailija
30/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahha! Tästä tuli mieleen se kerta kun olin viimeisilläni raskaana ja bussissa piti laittaa yksi kassi jalkojen väliin lattialle ja kaksi kassia viereiselle penkille. Kiitos ihana mies joka et koskaan kyyditse kauppaan! Siihen tuli sitten puolityhjään bussiin joku nainen joka mulkoili minua, kaiketi koska olin niillä bussin nelinpaikoilla. Jäi siihen seisomaan joten otin kassit alas viereiseltä paikalta, hymyilin, katsoin häntä silmiin ja hieroin vapaata penkkiä. Ei silti tullut istumaan.

Vierailija
31/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi kassi on usein vieressäni. Istun bussissa paikalla, jonne kukaan ei yleensä halua eli kuljettajan takana olevalla näkövammaisten paikalla. Tietenkin otan kassin syliini, jos enemmän matkustajia tulee bussiin.

Olen heikossa kunnossa syöpähoitojeni vuoksi, joten toivon aina, ettei kukaan yskijä istu viereeni. 

Yskijöiden vuoksi useampi tuntemani syöpäpotilas on joutunut sairaalaan ja osa on kuollut RS-flunssaan.

No sinä otat kassin pois tieltä, kun on alkaa täyttyä. Eli olet hyväkäytöksinen. En tiedä pitäisikö sinun olla, jos olet tuossa kunnossa. Aina sairailla tai heikommassa tilassa olevilla on eri vapautuksia kuin terveillä ja vetreillä. Mietinkin, että olisiko pitänyt lisätä aloitukseen, mutta ajattelin itsestäänselvyytenä, etten vaadi mammaa siirtämään rollaattoriaan jne, joten en jaksanut.

MIten sä kuvittelit kaikkien mahdollisten poikkeustilanteiden näkyvän ulospäin?? Toivon, että joskus menet jonkun vatsapöpöisen koululaisen viereen, joka ei uskalla sanoa "vastaan" aikuiselle (?) ja se laattais sun päälle :D Se oliskin hyvä Karman laki, kun opettaja sais opetuksen!

Hehee, suloinen kostofantasia sinulla. :) Kyllä mun mielestä on hyvin ok, että joku sanoo myös minulle, että anteeksi, mutta tarvitsen tämän penkin, anteeksi, mutta minulla on huono olo tms. Ymmärtäisin kyllä. :)

Ap

Vierailija
32/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis oletan, että hän saa jäädä käytäväpaikalle, jos siihen on istunut. Monet harrastavat tätä, jotta kukaan ei tulisi viereen istumaan. Jos tämä joku ei ole tällainen, niin mikä ihmeen näpäytys on tulla istumaan hänen viereensä? Jonkun viereen minä joka tapauksessa menen, jos bussi on sen verran täynnä.

Ap

Se onkin sinun mielessäsi näpäytys ei välttämättä sen toisen matkustajan. Vaikka kyllä se kieltämättä huonolta käytökseltä vaikuttaa, että jonkun pitää alkaa pahantahtoisesti tunkemaan sinne ikkunan viereen, jos toisella on esim tietokoneita ja muita tavaroita (tai eväitä) siinä pöydäällä ja pitää alkaa kaikki järjestelemään, jos käytävän toisella puolella olisi ihan vapaana  jonkun vieressä paikka. Mut ajattelisin todennäköisesti itse et voihan sullakin olla hyvä syy (muu kuin pirumainen asennoituminen muihin), jota en tiedä, mennä valitsemallesi paikalle. Yritän ajatella kuitenkin hyvää, vaikka sunkaltaisia näköjään on olemassa.

Vierailija
33/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paikkoja reippaasti vapaana, en näe tuossa mitään ongelmaa. En valita valittamisen ilosta.

Tässä oli siis ehdottomasti kyse tilanteesta, jossa ON JO TÄYTTÄ, ei vapaita tuplapaikkoja. Pahoittelen, jos jäi aloituksesta.

Ap

Vierailija
34/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon anteeksi voinko istua tähän. Aina on paikka annettu.9

Vierailija
35/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehee, suloinen kostofantasia sinulla. :) Kyllä mun mielestä on hyvin ok, että joku sanoo myös minulle, että anteeksi, mutta tarvitsen tämän penkin, anteeksi, mutta minulla on huono olo tms. Ymmärtäisin kyllä. :)

Ap

No täytyy sanoa, että todella harvoin fantasioin mistään kostoista, mut tuo olis sulle ihan oikein. Ja kun olet niin käytännönläheisten oppejan kannalla, niin varmaan itsekin olisit mielissäsi siitä että saa mitä tilaa. Vai eikö samat periaatteet koske sinua? 

Ehkä kaikki ei halua kuuluttaa omaa huonovointisuutta ympärilleen, varsinkin jos näkee et on monta paikkaa vapaana kuitenkin eikä näin ole mikään pakko alkaa jakamaan omaa terveydentilaa. Ja lapset on muutenkin sellasia, etteivät monesti ala aikuiselle sanomaan mitään...

Vierailija
36/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tämähän on hyvä idea niille tuppisuille mielensäpahoittajille. Hyvää harjoitusta siihen suun avaamiseen ja saattavat huomata, että kenelläkään ei ole iso ongelma siirtää sitä laukkuaan. En usko, että ne laukun penkillä pitäjät ovat asiasta moksiskaan.

Vierailija
37/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä siirrän ne tavarat syliini jos joku on tulossa viereen tai penkit alkaa olla sen verran vähissä, että joku aika varmasti istuu kohta viereen. Eräällä bussimatkalla joku kysyi ystävällisesti voiko istua viereen ja annoin hänelle paikan. Ärsytti kun sen jälkeen edessä istuvat likat voivottelivat keskenään kovaan ääneen kuinka kamalaa on kun ihmiset pitää laukkuja penkillä ja "jos joku jättää laukun penkille niin mä ainakin istun sen päälle enkä kysele mitään"... Olin vaan niin ajatuksissani etten nyt huomannut bussin täyttyneen ja pidän mieluummin painavat tavarat penkillä kuin sylissä silloin kun istumapaikoista ei ole pulaa.

Vierailija
38/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Se onkin sinun mielessäsi näpäytys ei välttämättä sen toisen matkustajan. Vaikka kyllä se kieltämättä huonolta käytökseltä vaikuttaa, että jonkun pitää alkaa pahantahtoisesti tunkemaan sinne ikkunan viereen, jos toisella on esim tietokoneita ja muita tavaroita (tai eväitä) siinä pöydäällä ja pitää alkaa kaikki järjestelemään, jos käytävän toisella puolella olisi ihan vapaana  jonkun vieressä paikka. Mut ajattelisin todennäköisesti itse et voihan sullakin olla hyvä syy (muu kuin pirumainen asennoituminen muihin), jota en tiedä, mennä valitsemallesi paikalle. Yritän ajatella kuitenkin hyvää, vaikka sunkaltaisia näköjään on olemassa.

Yleensä näillä paikan tukkijoilla on yksi pikkunyssykkä, joka laitetaan siihen penkille. Kyllä sen ihan jo kamojen koostakin näkee, jos pointtina on vain pitää muut loitolla. En pidä huonosta käytöksestä, enkä pidä siitä, että huonolla käytöksellä yleensä saa haluamansa. Mielestäni tällainen ajatus on inhimillinen ja voit vaikka pitää tätä henkilökohtaisena ongelmanani, jos se jotenkin sinua ilahduttaa.

Ap

Vierailija
39/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vain sinunkaltaisilta ihmisiltä pitää pyytää oikein kahteen kertaan anteeksi omaa huonoa oloa.

Kerro vähän jotain itsestäsi, jooko?  Taidat olla nainen? Oletko nuori vai keski-ikäinen? Ilmeisesti ainakin liikut paljon julkisilla? Onko muitakin tilanteita, joissa tykkäät opettaa muita?

Vierailija
40/96 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, tuplapaikkojen varaajat älähtävät. Ja eivät tietenkään ymmärrä, että on kohtuullista vaatia, että paikkoja varataan vain yksi silloin kuin kulkuväline on täynnä, ei vaan tämä on "näpäyttelyä ja kapsahtaa omaan nilkkaan".    :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi