Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vuoden ajan ostanut Lounassetelillä kaupasta kaksi annossalaattia ja Bonaqua-juoman. Tänään ei onnistunut.

Vierailija
19.06.2017 |

Olen ostanut sellaisia valmissalaatteja kaksi kappaletta ja Bonaquan 0,5-litran juoman. Tätä olen tehnyt jo vuoden työpäivinä ongelmitta.

Tänään kassalla myyjä sanoi, ettei Lounassetelillä voi ostaa noita salaatteja. Sanoin, että olen jo vuoden ostanut siitä kaupasta näitä salaatteja ja aina ennen on toiminut, kaikilla myyjillä. Nyt tuo myyjä sanoi, että no, heillä on sitten ollut väärä käsitys Lounassetelin käyttötarkoituksesta.

Jäi salaatit kauppaan. Ottaa päähän. Työpaikan lähellä ei ole mitään ravintolaa, tuo Alepa on ainut paikka kävelymatkan päässä ja siksi olenkin ollut tosi ahkera salaattien kuluttaja - syön yhden lounaaksi ja toisen vien kotiin päivälliseksi. Enää ei onnistu.

Onko tämä nyt ok? Ovatko kaikki muut myyjät olleet väärässä!?!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Cittari sanoo näin:

"Hyvä Asiakas!

Tiesitkö että voit hyödyntää lounasseteliä lounasostoissa (myös salaattibaari).

Lounasseteli käy meillä elintarvikeostoihin eli voit ostaa valmista annosruokaa, joka ei ole teollisesti pakattua.

Luonasannokset palvelutiskiltä, täytetyt leivät ja salaattibaarista itse tehdyt annokset.

Lounassetelillä ei voi ostaa alkoholijuomia tai tupakkatuotteita eikä myöskään makeisia, napostelutuotteita, eineksiä tai muita elintarvikkeita.

Muistithan antaa palautetta ja parannus ehdotuksia liittyen salaattibaariin ja palvelutiskiin. Voit voittaa 50€:n lahjakortin meidän kaupan ostoksiin"

Eli Alepasta ei vissiin saa mitään, tai ehkä jotain paistopistekamaa?

Vierailija
2/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö suomi iski jälleen, riippuu siitä, kuka ja missä on kasannut salaatin ja kuinka niuho myyjä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupoissa lounassetelillä voi ostaa valmista annosruokaa, joka ei ole teollisesti pakattua, käytännössä siis lounasannoksia tai täytettyjä leipiä kaupan tuoretiskiltä. Lounassetelillä ei voi ostaa alkoholia tai tupakkatuotteita eikä myöskään makeisia, napostelutuotteita, eineksiä tai muita elintarvikkeita.

Vierailija
4/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounassetelin ehdoissa lukee:

"Työntekijä voi maksaa Ticket Lounassetelin™ nimellisarvon määrällä osin tai kokonaan ateriansa Ravintolassa. Palveluntarjoaja voi vastaanottaa Ticket Lounassetelin™ vain aterioinnin maksuksi."

Että eikös tuosta voisi tulkita viimeisen myyjän olleen oikeassa? Käykö nuo lounassetelit tosiaa kaupoissa?

Vierailija
5/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen ruokavaliosi siis koostuu kahdesta salaattiannoksesta?

Vierailija
6/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työntekijä voi maksaa Ticket Lounassetelin™ nimellisarvon määrällä osin tai kokonaan ateriansa Ravintolassa. Palveluntarjoaja voi vastaanottaa Ticket Lounassetelin™ vain aterioinnin maksuksi."

Että eikös tuosta voisi tulkita viimeisen myyjän olleen oikeassa? Käykö nuo lounassetelit tosiaa kaupoissa?

Mä näin joskus Stockalla kun joku osti siitä kahvilan yhteydessä olevasta eväskaupasta ja maksoi noilla. Muistan sen koska ihmettelin, et ai noi käy täälläkin. Itse ostan lounaan työpaikan ruokalasta.

Vierailija
7/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne käy valmissalaatteihin, ni ihan yhtä hyvin Mä voisin haluta lounaaksi valmislihapiirakoita, nakkeja ja maitopurkin. Mietis nyt vähän.

Vierailija
8/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuolla lounarilla on jos se on kerran "selvää rahaa" eikä voi kaikkia elintarvikkeita ostaa?

Tupakan ja oluen ymmärrän että ei voi ostaa.

Vierailija
9/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen ruokavaliosi siis koostuu kahdesta salaattiannoksesta?

No kyllä, niinä kolmena päivänä kun olen viikossa toimistolla. Kahtena päivänä olen kotona tekemässä töitä. Ja viikonloppuisin tietenkin.

Alepassa kun ei ole mitään lihatiskiä, jossa olisi valmiita ruoka-annoksia, on vain täytettyjä patonkeja ja noita salaatteja. Onko ne siis teollisesti pakattuja salaatteja? Ymmärrän lihapiirakat ja maksalaatikot, mutta onko nuo annossalaatitkin teollisesti pakattuja?

Kiva alkaa roudata eväitä töihin :(

ap

Vierailija
10/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näin joskus Stockalla kun joku osti siitä kahvilan yhteydessä olevasta eväskaupasta ja maksoi noilla. Muistan sen koska ihmettelin, et ai noi käy täälläkin. Itse ostan lounaan työpaikan ruokalasta.

Mutta tuo kahvilahan on ravintola. Kummastelin siis, että lounasseteli on kelvannut Alepan kassalla.

Vierailija
11/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ne käy valmissalaatteihin, ni ihan yhtä hyvin Mä voisin haluta lounaaksi valmislihapiirakoita, nakkeja ja maitopurkin. Mietis nyt vähän.

Ei kun on joku sääntö, että se pitää olla heti syötävässä muodossa. Eli ei sellaista ruokaa, mikä kuuluisi lämmittää tai muuten valmistaa itse loppuun. Siksi nakit ja maksalaatikot eivät käy ellei ne ole sieltä lounastiskiltä lämpimänä ostettu.

Tähän asti täytetyt patongit ja salaatit ovat olleet juuri noita valmiita syötäviä ja siksi niitä on Lounassetelillä voinut ostaa. Ilmeisesti ei enää.

Ihmeellistä tässä on vain se, että KAIKKI myyjät ovat VUODEN ajan antaneet minun ostaa salaatteja ja nyt yksi myyjä sanoo, että ne ovat kaikki olleet väärässä.

ap

Vierailija
12/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ostat valmiiksi pakattun salaatin niin se lasketaan einekseksi, mutta jos ostat saman salaatin palvelutiskiltä niin ei ole eines?????

Vierailija
13/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne valmiit pakkaukset ovat teollisesti pakattuja.

Vierailija
14/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli aikoinaan ammattikoulun työharjoittelussa firmassa X. Koska ruokailu oli koulussa mahdotonta, tyttö sai harjoittelupaikastaan lounasseteleitä.

Meni sitten mäkkäriin, jos todettiin, että ei onnistu, lounasseteli on aikuisten maksuväline. Tyttö oli 18v.

Vierailija
15/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain harjoittelussa ollessani ostettu K-marketista paitsi noita lounassalaatteja ja "lounaspatonkeja" myös esimerkiksi ihan suklaata ja proteiinipatukoitakin, joihin käytinkin yleensä sen ns. ylimäääräisen, jos ei salaattini maksanut koko lounarin arvoa. Epäilen kyllä, että kyseisessä kaupassa oli vain harvinaisen löysä linja :D Olen kyllä ollut siinä uskossa, että niissä kaupoissa joissa nuo hyväksytään, niin nimenomaan sitten noiden leipien ja salaattien ostamiseen? Kaikkihan eivät niitä suostu vastaanottamaan..

Vierailija
16/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset myyjät eivät ole perehtyneet ohjeistukseen. Tämä viimeisin myyjä tuntee ohjeistuksen ja noudattaa sitä. Olisiko niin, että lounareilla halutaan tukea ravintolapalveluja ja tuoreen ruuan tarjoamista einesten sijaan ja siksi tämmöinen ero.

Vierailija
17/21 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen myyjä oli oikeassa,lounari on tarkoitettu työpaikkaruokailuun eikä sillä voi ostaa kaupasta.Suoraan tiskiltä ostetut,pakkaamattomat salaatit esim. voi olla poikkeus.Toinen asia mitä ihmiset ei ymmärrä -seteli on henkilökohtainen,se ei ole tarkoitettu perheenjäsenten ruokailuun.

Vierailija
18/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään poikain kanssa mietittiin että käykö tämä kyseinen luonari ruokakaupoissa mutta sain vastaukseksi että ei käy ja petyin hieman koska äitini synttärit jo oven takana kolkuttaa kuin kevät aamu aurinko kukuistaa nurkan takaa, ken ratsulla ratsastaa se saa autoa katsastaa. 

Vierailija
19/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpön ja Löpö löö. Mulla on lounarit käyneet aina ruokaostoksiin, ihan sama mitä on ollut kassan hihnalla. Raakaa jauhelihaa ja mandariineja vaikka :D

Eikä lihapiirakoita tai karjalanpiirakoita tarvitse mitenkään jatkojalostaa. Sellaisenaan voi hyvin syödä.

Vierailija
20/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että ajattelevat sinun linjoja. Luuleevat että syöt pari salaattia jo päivällä ja illalla pari noutopizzaa..... Se on uusi sääntö kaupoissa.