Kirjoita tähän, mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta et voi kun luulisi olevan kateutta?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Se että minulla on rahaa johtuu siitä, että olen tehnyt ja teen kovasti töitä. Miksi sinulla pitäisi olla sama elintaso kotona olemalla ja huvittelemalla kun minulla joka käyn päivästä toiseen töissä. Elämä on valintoja.
Onhan se epäreilua jos ei töitä vaan saa. Saattaa olla kouluttautunutkin enemmän kuin sinä, sitä et kerro. Jos olet hänestä saanut työpaikkasi onnenarvalla tai tekisi mieluusti vastaavaa työtä kuin sinä ja saisi siitä yhtä helposta hommasta hyvää palkkaa?
Itse olisin töissä paaaaljon mieluummin kun kotona ja saisin hyvääkin palkkaa, mutta olen sairaseläkkeellä. Juoksut lääkäreissä, tutkimuksissa ja sairasteleminen itsessään käy jo työstä palkatta ja sitten saat jonkun hikisen eläkkeen kun et ole ehtinyt tienaamaan etkä ikinä ns.lomaa siitä paskasta.
Sitten on joku työssä käyvä terve kuka inisee vastaavia kun sinä. Onni sulla on käynyt eikä pelkkä valinta. Työssäkäyminen oli helppoa tähän verrattuna! Joten kyllä, olen katkera kun raha ei riitä edes joskus johonkin samaan kun työssäkäyvällä kaverilla kuka vielä valittelee aina rahattomuuttaan kun ei osaa pärjätä edes niillä tonneillaan.
Että peukutelkaa vaan alaspäin te kapeakatseiset, mutta perhana lopettakaa se itsenne nostattaminen muka valinnoillanne. Loppupeleissä ne valinnat joita saamme elämämme aikana tehdä on aika pieniä (esim.päätätte haluta lapsen, mutta ette saakaan sellaista, kouluttaudut hyvin, mutta sairastut pahasti, menet naimisiin, mutta mies löytääkin pettämällä uuden ja tulee ero jne.) sillä lopullinen tulos ei ole useinkaan meidän käsissämme, vaikka niin haluamme uskoa ja kuvitekla, että asiat ovat hallinnassamme.
Olet loukannut minua todella syvästi pettämällä lupauksesi.