Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä suomalaisten latino-look villitys tulee?

Vierailija
19.06.2017 |

Olen töissä lomakohteessa ulkomailla ja kyllä huomaa selvästi suomalaisten eron ruotsalaisiin, norjalaisiin, tanskalaisiin ja vaikkapa virolaisiin. Siinä missä skandinaavit korostavat vaaleuttaan ja ainutlaatuista pohjoismaista ulkonäköään, suomalaisissa on tosi paljon feikki latinottaria. Ruotsalaisten juurikasvu tummaa, suomalaisten vaaleaa. Miksi ihmeessä? Mistä tämä tulee?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niin totta!!! Ainakin täällä Hgissä. Kaduilla kiinnittää huomiota, kuinka moni on värjännyt hiuksensa todella tummiksi, läiskinyt itseruskettavaa ja jotenkin se on niin feikin ja halvan näköistä. Kuin strippareita.

Miehetkin tekevät samaa. Sen paljastaa usein kulmakarvat, jotka jäävät valjun värisinä korostamaan kalvakkaa ihoa mustan tukan parina.

Kai ne luulee olevansa eksoottisia, eivät tajua, ettei se nyt niin hienolta näytä. Liittyykö harmaantumiseen vaiko tyylitajuttomuuteen? Miksi muuten kukaan edes haluaa näyttää mannelta tms.

Vierailija
62/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva tietää miten tämä latino-look ilmenee ihmisissä.

"Ruotsalaisten juurikasvu tummaa, suomalaisten vaaleaa." - En ymmärrä mitä tarkoitat. Tietenkin juurikasvun väri johtuu ihan omien hiusten väristä.

Varmaankin sitä, että juurikasvu näyttää tummalta latvoja vasten, kun hiukset on blondattu. Skandinaaveillahan on usein maantienväriset hiukset, ei välttämättä ihan blondit. Suomalaisten maantiehiukset näyttävät vaaleilta tummia pituuksia vasten. Etkö todella ymmärtänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tummat piirteet ovat hyvin kauniita. Esim tämä kuva:

https://www.google.fi/search?q=Kylie+Jenner&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v…:

Onhan se todella näyttävä ja kaunis.

Miksi ei haluaisi näyttää tuolta? Kauneusihanteet on kaikilla eri.

Kylie Jennerin ihailemisessa minua enemmän huolettaa se, mitä se aiheuttaa tavallisiin nuoriin. Kylie on leikellyt koko vartalonsa ja kasvonsa uusiksi, mutta valehtelee että ei ole tehnyt mitään muuta kuin täyttänyt huulensa.

Hänen kaltaiset naiset aiheuttavat kohtuuttomia paineita epävarmoille nuorille. Ei tarvitsisi kuin katsoa kuvia kyliestä muutaman vuoden takaa, niin ymmärtäisivät palvovansa muovia.

Vierailija
64/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, niin totta!!! Ainakin täällä Hgissä. Kaduilla kiinnittää huomiota, kuinka moni on värjännyt hiuksensa todella tummiksi, läiskinyt itseruskettavaa ja jotenkin se on niin feikin ja halvan näköistä. Kuin strippareita.

Miehetkin tekevät samaa. Sen paljastaa usein kulmakarvat, jotka jäävät valjun värisinä korostamaan kalvakkaa ihoa mustan tukan parina.

Kai ne luulee olevansa eksoottisia, eivät tajua, ettei se nyt niin hienolta näytä. Liittyykö harmaantumiseen vaiko tyylitajuttomuuteen? Miksi muuten kukaan edes haluaa näyttää mannelta tms.

Ei liity kyllä manneihin mitenkään. Tummat piirteet kun ovat kauniit ja sopivat joillekkin.

Vierailija
65/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylie Jennerin ihailemisessa minua enemmän huolettaa se, mitä se aiheuttaa tavallisiin nuoriin. Kylie on leikellyt koko vartalonsa ja kasvonsa uusiksi, mutta valehtelee että ei ole tehnyt mitään muuta kuin täyttänyt huulensa.

Hänen kaltaiset naiset aiheuttavat kohtuuttomia paineita epävarmoille nuorille. Ei tarvitsisi kuin katsoa kuvia kyliestä muutaman vuoden takaa, niin ymmärtäisivät palvovansa muovia.

Tiedän. Otin kuvan vain esimerkiksi. On niitä muita jotka näyttävät tuolta luonnollisesti. Esim Turkkilaisissa löytyy paljon yhtä kauniin näköisiä naisia.

Vierailija
66/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylie Jennerin piirteistä kiitos kuuluu plastiikkakirurgialle, pakkelille, kuvanmuokkauksille ja filttereille. Hän käyttää myös peruukkeja. Nykyään kauneus on rahasta kiinni, ei geeneistä.

Vierailija
67/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mongolitausta näkyy. Halutaan olla tummia ja erottautua skandinaaveista, jota emme ole. Toisaalta suomalaiset ovat kyllä maailman vaalein kansa siitä huolimatta.

Edelleenkään suomalaiset eivät ole mongolitaustaisia. Mistä näitä mututietojaan levittäviä vatipäitä sikiää?

Minulla oli ainakin iso siivu yakut dna:ta kun testatin itseni. Kyllä sitä monella suomalaisella on mongooli tai muuta aasialaista taustaa, silmien muodosta sen näkee.

Huoh niin on puolalaislla, venäläisillä, virolaisilla ja latvialaisillakin. Miellätkö heidätkin mongolitaustaisiksi? Silmien muodosta ei voi päätellä mitään mieti vaikka niitä latinoita. Etelä-amerikan intiaanit näyttävät hyvinkin paljon aasialaisilta vinoine silmineen, enemmän kuin suomalaiset. Tähän listaan voisi lisätä alkuperäiset hawaijilaiset ja inuitit.

Mongoolilla meni tunteisiin

Vierailija
68/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kardashianit ovat hu0ria isolla Hlla ja heidän tyyliään matkivat sama ammatti ryhmä

Vierailija
69/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lukea minulle 8luokan historian kirjaa. Tånne saisi kuvia aijjaa kautta ja saataisiin vaikka koko kirja luettua. Tosin se tehtäisiin niin miten minä näen. Sano nyt kuin tiedät niin paljon mulaateista.

Vierailija
70/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta suomessa ei todellakaan käytetä sanaa latina tarkoittamaan naispuolista latinoa. Latina on kieli, ei mitään muuta. Miten teillä on noin huono kielitaju? Joku yritti olla nokkela ja heitti tuon kommentin latinasta, ja se on saanut valtavasti yläpeukkuja.

Vierailija
71/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummanruskeat silmät ja maantienvärinen tukka. Värjään ruskeaksi, koska se näyttää ihan oikeasti paremmalta. Vaaleat raidat, joita joskus kokeilin, oli tosi huonossa kunnossa, vaikka yritin hoitaa hyvin niitä. Blondaus ei vaan ole mun juttu.

Vierailija
72/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit nyt ihailee kylie jenneriä ja muita kartrashianeita. Siihen liittyy tummat hiukset, överi meikki ja rusketus.

Veikkaisin että tähän liittyy myös häpeä omasta ulkonäöstä. Suomalaiset turhaan häpeää tätä maata, kieltä ja ulkonäköä. Suomalaiset vaaleat hiukset ovat harmaat ja rumat, iho on taikinaiho ja silmät "ei minkään väriset". Tummuus on täällä pohjoisessa eksoottista, ja se on tavoiteltavaa täällä.

Suomalainen ulkonäköhän juuri on eksoottinen, ei meitä ole montaa miljoonaa täällä, toisin kuin vaikka niitä tummia latinoita. Minä olen ylpeä vaaleasta ihostani, vaaleista hiuksistani ja tummanvihreistä silmistäni. En halua olla mitään muuta kuin suomalaisen näköinen, sitä minä olen, suomalainen.

TÄMÄ!!

Me katajainen kansa ollaan erittäin marginaalinen vähemmistö tällä planeetalla, joten kantakaamme ylpeydellä vaalea ihomme, siniset tai vihreät silmät ja vaaleat, suorat hiuksemme. Rusketus (feikki tai aito) on niin last season.

Vierailija
73/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit nyt ihailee kylie jenneriä ja muita kartrashianeita. Siihen liittyy tummat hiukset, överi meikki ja rusketus.

Veikkaisin että tähän liittyy myös häpeä omasta ulkonäöstä. Suomalaiset turhaan häpeää tätä maata, kieltä ja ulkonäköä. Suomalaiset vaaleat hiukset ovat harmaat ja rumat, iho on taikinaiho ja silmät "ei minkään väriset". Tummuus on täällä pohjoisessa eksoottista, ja se on tavoiteltavaa täällä.

Suomalainen ulkonäköhän juuri on eksoottinen, ei meitä ole montaa miljoonaa täällä, toisin kuin vaikka niitä tummia latinoita. Minä olen ylpeä vaaleasta ihostani, vaaleista hiuksistani ja tummanvihreistä silmistäni. En halua olla mitään muuta kuin suomalaisen näköinen, sitä minä olen, suomalainen.

TÄMÄ!!

Me katajainen kansa ollaan erittäin marginaalinen vähemmistö tällä planeetalla, joten kantakaamme ylpeydellä vaalea ihomme, siniset tai vihreät silmät ja vaaleat, suorat hiuksemme. Rusketus (feikki tai aito) on niin last season.

Olen espanjalainen ja mä ainakin tykkään mun aidosta rusketuksesta.  Tämän sävyinen: 

https://www.google.fi/search?q=spanish+girl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v…:

Mutta on se vaaleakin kaunis. Kaikki kantaa sitä ihonväriä mikä itselleen parhaiten sopii. 

Vierailija
74/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen luonnonvaalea, sinisilmäinen vaaleaihoinen nainen. MUTTA MUTTA... työnantajat ottavat minut vakavammin, jos olen värjännyt hiukset tummiksi (esim. kastanjanruskea, mahonginpunainen). Näin se vaan valitettavasti menee. Tiedän asian, koska olen ollut sekä blondina että brunettina. Suomessa elää yhä vahva usko "blondeihin bimboihin", ja tämän massatyöttömyyden aikana minulle on tärkeää työllistyminen, ei se mitä joku Vauvalla on mieltä, minua näkemättä. Asiasta ei ole muuten pienintäkään erehtymisen varaa. Tummat hiukset = vakavasti otettava, älykäs ja vastuullinen nainen; vaaleat hiukset = blondi bimbo. Helpommalla pääsisin vaaleana, PAITSI työelämässä, ja jostakin on raha tienattava. Toisin kuin joku edellä loukkaavasti väitti, prostituutio ei ole vaihtoehto, etenkään korkeasti koulutetulle. Menee koulutus hukkaan, jos vaan makaa haarat levällään jonkun kiimaisen miehen pantavana.

Silmäni ovat myös tummat, vaikkakin siniset. Saa olla mitä mieltä vaan, kunhan ei tule mulle avautumaan.

Saisiko muuten ap:n kuvan tänne, niin voidaan arvostella.

Vierailija
75/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjään maantien värisiä hiuksiani tummemmiksi (huom. keskiruskea, ei musta) koska se vaan sopii paremmin. Vaaleat hiukset olisivat ihanat mutta esim. verrattaessa ruotsalaisiin kannattaa muistaa myös se, että he ovat monesti iholtaan tummempia tai ainakin ruskettuvat paremmin. Päivettynyt iho + vaalea hius on huomattavasti paremman näköinen yhdistelmä.

Lisäksi koen että vaaleat hiukset sopivat paremmin jos on "pienet", hieman keijukaismaiset piirteet. Korkeat poskipäät jne. Mikäli kasvot ovat "raskaat" niin tummempi hiusväri kaventaa yleisilmettä.

Vierailija
76/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu Geordie Shore/Jersey Shore ohjelmista ja niissä esiinyvästä muodista, jota MTV on täynnä. Siihen kuuluu ns. italialaiselta guidolta näyttäminen. Paljon aurinkoa, tyrkkyvaatteista, lihaksia ja v*tusti meikkiä.

Vierailija
77/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla  todellakin yleinen musta hiusväri, mustat kulmat & liian tumma meikkivoide! Hölmön näköistä, kun naama punottaa ja  kaula on liidunvalkoinen,,,

Vierailija
78/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen brunetti - puoliksi, eli vain hiukset ovat tummat (sävy lähinnä kastanjanruskea), mutta kulmat, ripset ym aivan vaaleat. Kerro nyt mitä tässä pitäis sitten tehdä 🤔

Tuollainen on minun mielestäni varmaan yököttävin yhdistelmä mitä voi olla. Sori.. Itse tuossa tilanteessa värjäisin kulmat ja ripsetkin tummiksi.

Vierailija
79/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lukiossa yhdellä todella kauniilla tytöllä oli pitkät, paksut platinanvaaleat hiukset. Hän oli juuri sellainen keijukaismaisen kaunis ja siro, vaalea kuulas iho ja kirkkaan siniset silmät. En ole koskaan nähnyt ketään niin kaunista ihmistä. Sitten hän värjäsi hiukset ruskeaksi. On ihan nätti nytkin mutta jotenkin valjun ja tavallisen näköinen.

Vierailija
80/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole latinoiden matkimisesta kyse. Ihan kuin kaikilla tummapiirteisemmillä olisi lattaritausta. Tämän hetken trendi nyt vain sattuu olemaan tumma suora tukka tummien, vahvojen kulmien ja ruskettuneen ihon kera. Trendin käynnistäjinä pidetään yleensä Kardashianin sisaruksia, ja he ovat etniseltä taustaltaan osin albaaneja, eivät lattareita. Luulen, että Suomessa tyyli vedetään muita Pohjoismaita useammin överiksi siksi, että täällä ulkonäköön panostamisen perinteet ovat muita lyhyemmät. Suomessa on perinteisesti arvostettu työteliästä, vaatimatonta naista, minkä seurauksena äidit eivät opeta tyttärilleen laittautumista ja itselle sopivan tyylin valintaa.

Mä ajattelin ensin myös, että on vain tämän ajan muoti, mutta kun mietin, niin suomalaisten musta tukka ja vaalea iho -luukki on ollut yleinen ainakin jo 90-luvulta lähtien. Nuo kim-fanit taas peittävät vaalean ihonsa pronssimaaleilla....

Ysärille tyypillinen tummien hiusten ja vaalean ihon yhdistelmä taas liittyy mielestäni siihen, että Suomessa raskaan musiikin kuuntelu on muita Pohjoismaita suositumpaa, mistä syystä ysärillä suosittiin sellaista "rokkimimmilookia". Ruotsissa tehtiin eurodancea samaan aikaan, kun Suomessa panostettiin heviin ja raskaaseen rockiin.

Outi Alasella on aivan sikamakee rokkimimmilook tässä vuoden -91 elokuvassa "Missä on Suuri Pohjoinen". Musta tukka, nahkarotsi, voimakkaat kulmakarvat ja tumma silmämeikki. Ihana! Hyvällä tavalla homssuinen ja rosoinen verrattuna näihin nykyajan täydellisyyttä tavoitteleviin contour-kardashian-kopioihin.

http://areena.yle.fi/1-4023094

Ja oli muuten hyvä leffa muutenkin, kannattaa katsoa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme