Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä suomalaisten latino-look villitys tulee?

Vierailija
19.06.2017 |

Olen töissä lomakohteessa ulkomailla ja kyllä huomaa selvästi suomalaisten eron ruotsalaisiin, norjalaisiin, tanskalaisiin ja vaikkapa virolaisiin. Siinä missä skandinaavit korostavat vaaleuttaan ja ainutlaatuista pohjoismaista ulkonäköään, suomalaisissa on tosi paljon feikki latinottaria. Ruotsalaisten juurikasvu tummaa, suomalaisten vaaleaa. Miksi ihmeessä? Mistä tämä tulee?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole latinoiden matkimisesta kyse. Ihan kuin kaikilla tummapiirteisemmillä olisi lattaritausta. Tämän hetken trendi nyt vain sattuu olemaan tumma suora tukka tummien, vahvojen kulmien ja ruskettuneen ihon kera. Trendin käynnistäjinä pidetään yleensä Kardashianin sisaruksia, ja he ovat etniseltä taustaltaan osin albaaneja, eivät lattareita. Luulen, että Suomessa tyyli vedetään muita Pohjoismaita useammin överiksi siksi, että täällä ulkonäköön panostamisen perinteet ovat muita lyhyemmät. Suomessa on perinteisesti arvostettu työteliästä, vaatimatonta naista, minkä seurauksena äidit eivät opeta tyttärilleen laittautumista ja itselle sopivan tyylin valintaa.

Mä ajattelin ensin myös, että on vain tämän ajan muoti, mutta kun mietin, niin suomalaisten musta tukka ja vaalea iho -luukki on ollut yleinen ainakin jo 90-luvulta lähtien. Nuo kim-fanit taas peittävät vaalean ihonsa pronssimaaleilla....

Ysärille tyypillinen tummien hiusten ja vaalean ihon yhdistelmä taas liittyy mielestäni siihen, että Suomessa raskaan musiikin kuuntelu on muita Pohjoismaita suositumpaa, mistä syystä ysärillä suosittiin sellaista "rokkimimmilookia". Ruotsissa tehtiin eurodancea samaan aikaan, kun Suomessa panostettiin heviin ja raskaaseen rockiin.

Outi Alasella on aivan sikamakee rokkimimmilook tässä vuoden -91 elokuvassa "Missä on Suuri Pohjoinen". Musta tukka, nahkarotsi, voimakkaat kulmakarvat ja tumma silmämeikki. Ihana! Hyvällä tavalla homssuinen ja rosoinen verrattuna näihin nykyajan täydellisyyttä tavoitteleviin contour-kardashian-kopioihin.

http://areena.yle.fi/1-4023094

Ja oli muuten hyvä leffa muutenkin, kannattaa katsoa! :)

Vierailija
82/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet ap, että ko, ihminen tavoittelee juuri latinoluukkia?

Itse on todella vaaleaihoinen ja sinisilmäinen, kulmat ja ripset ovat tummat ja tukka on tumma maantie. Värjään hieman omaani tummemmalla sävyllä, josta juurikasvu näkyy vain vähän. Olenko latino-wannabe, koska en ole vaalea? Ja ihan tiedoksesi, että jos on keltaiseen vivahtav iho kuten minulla, vaaleat hiukset eivät välttämättä sovi. Tumma tukka on niin sopiva, että moni ei ole uskonut, ettei se ole oma. Nytpä sitten tiedän toisin, olenkin latino-wannabe...

Niin ja tähän lisäyksenä, että ikäluokassani (alle 30) olen tosi luonnollisen näköinen verrattuna niihin, jotka pyrkivät mahdollisimman tummiin kulmiin jne. Tummat hiukset eivät todellakaan ole yhtä kuin se look, jossa on palkkikulmakarvat ja ruskeaa meikkivoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että ulkonäöltäni matkin ja muistutan enemmän aasialaisia. Mustat/ tummanruskeat hiukset tuovat tarpeeksi kontrastia vitivalkoiseen ihooni toisin kuin blondit hiukset. Näin pisamanaamana olen kokeillut myös oransseja/punertavia hiuksia, mutta ne eivät kuvastaneet minua ja näytin oudolta. Ruskeat taas ovat avuttoman tylsät mielestäni. Tekorusketusta inhoan, enkä koe näyttäväni hyvälle typerän oranssissa maskissa. Mitä siis suosittelet minulle?

Vierailija
84/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, että nuorilla naisilla näkee nykyisin paljon tosi tummia hiuksia, paljon myös ihan mustaa. Sopii aika harvoille, varsinkin niille, joilla ihonväri ja oma oikea väri vaaleampi. 

Minun mielestäni taas aasialaisen näköisille suomalaisille sopivat tummat hiukset todella hyvin. Suomesta löytyy yllättävän paljon aasialaispiirteisiä kantasuomalaisia. Tiedä häntä mistä piirteet sitten periytyvät.

Vierailija
85/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se oma väri sopii parhaiten! Silmät ja ihonsävy sointuvat hiusten sävyyn upeasti. Suomalaiset eivät vain tajua sitä, että ovat kauniita vaaleansävyisinä.

Usein teennäiset hiusvärit myös vanhentavat, koska iho näyttää rosoisemmalta, ryppyisemmältä ja kuluneemmalta kovia hiusvärejä vasten.

Vierailija
86/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, että nuorilla naisilla näkee nykyisin paljon tosi tummia hiuksia, paljon myös ihan mustaa. Sopii aika harvoille, varsinkin niille, joilla ihonväri ja oma oikea väri vaaleampi. 

Minun mielestäni taas aasialaisen näköisille suomalaisille sopivat tummat hiukset todella hyvin. Suomesta löytyy yllättävän paljon aasialaispiirteisiä kantasuomalaisia. Tiedä häntä mistä piirteet sitten periytyvät.

Saamelaisilta?

Vierailija
87/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mongoloideista

Vierailija
88/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että ulkonäöltäni matkin ja muistutan enemmän aasialaisia. Mustat/ tummanruskeat hiukset tuovat tarpeeksi kontrastia vitivalkoiseen ihooni toisin kuin blondit hiukset. Näin pisamanaamana olen kokeillut myös oransseja/punertavia hiuksia, mutta ne eivät kuvastaneet minua ja näytin oudolta. Ruskeat taas ovat avuttoman tylsät mielestäni. Tekorusketusta inhoan, enkä koe näyttäväni hyvälle typerän oranssissa maskissa. Mitä siis suosittelet minulle?

Olen aina ihmetellyt että miten aasialaisilla on niin hailakat kulmakarvat vaikka hiukset on paksut ja lähes mustat. Ei mielestäni näytä hyvältä.

Vierailija
89/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 2000-luku meni, on Suomessa silti yllättävän paljon hevareita. Musta tukka liittyy rock henkisyyteen.

Vierailija
90/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt että miten aasialaisilla on niin hailakat kulmakarvat vaikka hiukset on paksut ja lähes mustat. Ei mielestäni näytä hyvältä.

Haha, kieltämättä olemattomat kulmakarvat eivät ole haluttavin ominaisuus, mutta vaaleatukkaisuudestani huolimatta mulla on tummanruskeat/ tummanharmaat kulmakarvat. En tiedä, kuinka hyvältä äärettömän vaaleatkaan hiukset niiden kanssa näyttäisivät. :D

Vierailija
91/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis.. Kyllähän moni tumma/latinokin tykkää käyttää vaaleampia hiusvärejä koska joitakin se pukee paremmin kuin toisia. Maku kysymys.

Tuli mieleen Shakira joka näyttää tältä tummatukkaisena:

https://www.google.fi/search?q=shakira+dark+hair&source=lnms&tbm=isch&s…:

Ja vaaleana:

https://www.google.fi/search?q=shakira+dark+hair&source=lnms&tbm=isch&s…:

Ja mun mielestä tässä on täydellinen esimerkki miten joku asia sopii joillekkin kun taas ehkä toiselle ei sovi. :)

Vierailija
92/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuitenkin hiustenvärjäys menossa parempaan suuntaan. On uusia tekniikoita joilla saa luonnollisen lopputuloksen. Monet haluaa värjätä hiuksensa luonnollisen sävyiseksi.

Toivon vaan todella paljon että tämä mummohius muoti menisi pois, kukaan ei näytä hyvältä harmahtavan lilahtavan platinablondina.

Nuorena sitä ihmiset tykkää enemmän niistä kaukaisista asioista ja kaikki oma on noloa. Vanhempana sen usein tajuaa, että eihän se oma hiusväri/silmienväri olekaan niin paha.

Vierailija
93/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kuitenkin hiustenvärjäys menossa parempaan suuntaan. On uusia tekniikoita joilla saa luonnollisen lopputuloksen. Monet haluaa värjätä hiuksensa luonnollisen sävyiseksi.

Toivon vaan todella paljon että tämä mummohius muoti menisi pois, kukaan ei näytä hyvältä harmahtavan lilahtavan platinablondina.

Nuorena sitä ihmiset tykkää enemmän niistä kaukaisista asioista ja kaikki oma on noloa. Vanhempana sen usein tajuaa, että eihän se oma hiusväri/silmienväri olekaan niin paha.

Kyllä näyttää hyvältä, vaikka ei ehkä sinun silmiisi. En todellakaan ole ottamassa vaaleasta maantieksi muuttuneeseen hiukseen omaa väriä. Ilmeisesti monikaan ei ole myös kohdannut sellaista ikää vielä, että sekaan tulee harmaata. Ja että se oma väri ei tosiaan sovi. Ihokin muuttaa sävyään vanhetessa, samat asiat kuin nuorena eivät sovi välttämättä enää - minulla se oli hiusten väri. Joka ei ole musta tai pinkki, vaan vaaleanruskea, joka saa ihon kauniin väriseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi