Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä suomalaisten latino-look villitys tulee?

Vierailija
19.06.2017 |

Olen töissä lomakohteessa ulkomailla ja kyllä huomaa selvästi suomalaisten eron ruotsalaisiin, norjalaisiin, tanskalaisiin ja vaikkapa virolaisiin. Siinä missä skandinaavit korostavat vaaleuttaan ja ainutlaatuista pohjoismaista ulkonäköään, suomalaisissa on tosi paljon feikki latinottaria. Ruotsalaisten juurikasvu tummaa, suomalaisten vaaleaa. Miksi ihmeessä? Mistä tämä tulee?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolisista käytetään nimitystä latina eikä tukan värjääminen mustaksi tee suomalaisesta yhtään eksoottisemman näköistä. Kasvonpiirteet ovat erilaiset, samoin kroppa ja ihonväri, puhumattakaan tavasta liikkua.

Vierailija
22/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet ap, että ko, ihminen tavoittelee juuri latinoluukkia?

Itse on todella vaaleaihoinen ja sinisilmäinen, kulmat ja ripset ovat tummat ja tukka on tumma maantie. Värjään hieman omaani tummemmalla sävyllä, josta juurikasvu näkyy vain vähän. Olenko latino-wannabe, koska en ole vaalea? Ja ihan tiedoksesi, että jos on keltaiseen vivahtav iho kuten minulla, vaaleat hiukset eivät välttämättä sovi. Tumma tukka on niin sopiva, että moni ei ole uskonut, ettei se ole oma. Nytpä sitten tiedän toisin, olenkin latino-wannabe...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista elina sit olla hiljaa ku sä annat kalaa muil.

Vierailija
24/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Otan pois sanan latino. Sanotaan eksoottinen pikemminkin. Siihen kuuluu myös vahva rusketus ja tumma meikki, hyvin tummat kulmat jne. eli MINUSTA eksoottisen ulkonäön tavoittelu homman ideana.

Vierailija
25/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Itse laitan maantien värisiin elovenaraitoja, kulmat ovat aika tummat. Blondina on kiva olla.

Vierailija
26/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran toin silloisen latinatyttöystäväni suomeen. Ihme kyllä sain kuulla enemmän naispuolisilta suomalaisilta että onpahan minulla kaunis tyttöystävä kuin mitä suomalaisilta miespuolisilta kavereiltani. 

Ainahan suomalaiset naiset ovat olleet sairaaloisen ihailevia ulkomaalaisista miehistä. Näköjään se sairas ihailu pätee myös naisiin eli suomalaiset naiset ajattelevat että ulkomaalainen = paras ja suomalainen = p aska kummastakin sukupuolesta. Se hyvin selittää miksi niin yrittävät olla mitä eivät ole.

Tyttöystäväni suu oikein loksahti auki kun näki suomalaisia tytsyjä ostarilla kävelemässä niitten ulkomaalaisten poikakavereiden kanssa. Ihmetellen sitten kysyi minulta että miksi noilla tytöillä on niin ru mat poikakaverit.

.

Jaha, tuokin viesti piti heti poistaa. Ihan todellisia tapahtumia kuitenkin ne on mitä siinä kerroin.

Vierailija
27/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nyt ihailee kylie jenneriä ja muita kartrashianeita. Siihen liittyy tummat hiukset, överi meikki ja rusketus.

Veikkaisin että tähän liittyy myös häpeä omasta ulkonäöstä. Suomalaiset turhaan häpeää tätä maata, kieltä ja ulkonäköä. Suomalaiset vaaleat hiukset ovat harmaat ja rumat, iho on taikinaiho ja silmät "ei minkään väriset". Tummuus on täällä pohjoisessa eksoottista, ja se on tavoiteltavaa täällä.

Suomalainen ulkonäköhän juuri on eksoottinen, ei meitä ole montaa miljoonaa täällä, toisin kuin vaikka niitä tummia latinoita. Minä olen ylpeä vaaleasta ihostani, vaaleista hiuksistani ja tummanvihreistä silmistäni. En halua olla mitään muuta kuin suomalaisen näköinen, sitä minä olen, suomalainen.

Vierailija
28/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet ap, että ko, ihminen tavoittelee juuri latinoluukkia?

Itse on todella vaaleaihoinen ja sinisilmäinen, kulmat ja ripset ovat tummat ja tukka on tumma maantie. Värjään hieman omaani tummemmalla sävyllä, josta juurikasvu näkyy vain vähän. Olenko latino-wannabe, koska en ole vaalea? Ja ihan tiedoksesi, että jos on keltaiseen vivahtav iho kuten minulla, vaaleat hiukset eivät välttämättä sovi. Tumma tukka on niin sopiva, että moni ei ole uskonut, ettei se ole oma. Nytpä sitten tiedän toisin, olenkin latino-wannabe...

Mikäs tässä riepoo? Sekö, että kirjoitin latino enkä latina, kuten pitäisi? :D

Vierailija
29/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva tietää miten tämä latino-look ilmenee ihmisissä.

"Ruotsalaisten juurikasvu tummaa, suomalaisten vaaleaa." - En ymmärrä mitä tarkoitat. Tietenkin juurikasvun väri johtuu ihan omien hiusten väristä.

Sitä tarkoitin. Ruotsalaiset värjäävät tai raidottavat iän myötä tummuvia hiuksiaan vaaleiksi, suomalaiset usein värjäävät luonnostaan aika vaaleita hiuksiaan huomattavasti tummemmiksi, jopa mustiksi.

Ap

Molemmat siis värjäävät siis hiuksiaan miten haluavat. Miksi toinen väri on sinusta parempi kuin toinen?

Vaalea juurikasvu tummassa tukassa näyttää kyllä todella halvalta. Tummasta juurikasvusta vaaleassa tukassa tuli pari vuotta sitten jopa oikein trendi.

Vierailija
30/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole latinoiden matkimisesta kyse. Ihan kuin kaikilla tummapiirteisemmillä olisi lattaritausta. Tämän hetken trendi nyt vain sattuu olemaan tumma suora tukka tummien, vahvojen kulmien ja ruskettuneen ihon kera. Trendin käynnistäjinä pidetään yleensä Kardashianin sisaruksia, ja he ovat etniseltä taustaltaan osin albaaneja, eivät lattareita. Luulen, että Suomessa tyyli vedetään muita Pohjoismaita useammin överiksi siksi, että täällä ulkonäköön panostamisen perinteet ovat muita lyhyemmät. Suomessa on perinteisesti arvostettu työteliästä, vaatimatonta naista, minkä seurauksena äidit eivät opeta tyttärilleen laittautumista ja itselle sopivan tyylin valintaa.

Mä ajattelin ensin myös, että on vain tämän ajan muoti, mutta kun mietin, niin suomalaisten musta tukka ja vaalea iho -luukki on ollut yleinen ainakin jo 90-luvulta lähtien. Nuo kim-fanit taas peittävät vaalean ihonsa pronssimaaleilla....

Ja 60-luvulla oli näitä kans.

Vierailija
31/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä Suomessa se Kim K on sitten kuitenkin tehnyt vaikutuksen. Sitten on se että suomalaiset on aina hävennyt itseään toisin kuin ruotsalaiset. Suomalaiset ei ole useinkaan mielissään siitä jos iho on sen tyylinen ettei rusketys pysy helposti.

Vierailija
32/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit nyt ihailee kylie jenneriä ja muita kartrashianeita. Siihen liittyy tummat hiukset, överi meikki ja rusketus.

Veikkaisin että tähän liittyy myös häpeä omasta ulkonäöstä. Suomalaiset turhaan häpeää tätä maata, kieltä ja ulkonäköä. Suomalaiset vaaleat hiukset ovat harmaat ja rumat, iho on taikinaiho ja silmät "ei minkään väriset". Tummuus on täällä pohjoisessa eksoottista, ja se on tavoiteltavaa täällä.

Suomalainen ulkonäköhän juuri on eksoottinen, ei meitä ole montaa miljoonaa täällä, toisin kuin vaikka niitä tummia latinoita. Minä olen ylpeä vaaleasta ihostani, vaaleista hiuksistani ja tummanvihreistä silmistäni. En halua olla mitään muuta kuin suomalaisen näköinen, sitä minä olen, suomalainen.

Aloin arvostaa omaa blondiuttani vasta kun kuulin NYKissä että siellä on miltei kaikki enemmän tai vähemmän tummia. Luonnostaan vaalea on harvinaisuus.

Vierailija
33/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten oli vaan eksoottista värjätä tukka tummaksi, ja se oli rock-henkistäkin. Nyt esikuvana Kardashianit. Ihmettelen kyllä miksi Kylie on niin latinaa olevinaan vaikka on ihan etninen britti. Onhan Suomessakin iso ero idän ja lännen väillä. Turussa on ihan erinäköistä porukkaa kun itärajalla. Vähän tummemmasta on helpompi tehdä vielä tummempi kun suurin osa on samanvärisiä maantienharmaita. Juurikin skandinaavinen vaaleus on maailmalla todella eksoottista, ja sitä kannattaa korostaa kaikilla tavoin jos haluaa olla persoonallinen ja tuoda parhaat puolensa esiin. 

Vierailija
34/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se blondaaminen ainakin rasittaa hiuksia enemmän

Vierailija
35/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös viimeaikoina ole valittu useita ulkomaalaisia missejäkin? Tai vahvasti siltä näyttäviä. Kaduilla tulee hirveästi vastaan noita feikkiruskettuneita mustahiuksisia teinejä napatopeissa ja minishortseissa, liekö ottavat vain mallia jostain some-pimuista.

Vierailija
36/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kardashianit on Armenialaista perää,ei Albanialaista. Suomitytöt on värjänneet hiuksiaan tummiksi vuosikymmeniä koska se on niin eksoottista. Esimerkiksi Kimi Räikkösen molemmat vaimot on värjänneet hiuksensa tummiksi. Joillain suomalaisilla on huono itsetunto ja ei uskota että se oma väri on ok.

Vierailija
37/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ihailevat myös todella epäluonnollisia vartioita. Pitää olla paksut reidet, iso peppu, uskomattoman kapea vyötärö ja isot rinnat. Tällaista vartaloa ei monille ole suotu ja suurin osa niistä insta malleista joilla tällainen vartalo on, on käynyt sen leikkauttamassa jossain.

Erilaiset pistoshoidot ovat myös yleistyneet nuorten keskuudessa. Ja useimmiten ne on sellaiset överit Kylie Jenner huulet. Facebookissa nordic style and beauty ryhmässä naiset esittelevät epäsymmetrisiä ylitäytettyjä huuliaan ja samanlaiset ihmiset kilpaa kehuu kuinka on ihan täykyt huulet.

Vierailija
38/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen brunetti - puoliksi, eli vain hiukset ovat tummat (sävy lähinnä kastanjanruskea), mutta kulmat, ripset ym aivan vaaleat. Kerro nyt mitä tässä pitäis sitten tehdä 🤔

Mullakin on tummahkot ruskeat hiukset ja ripset+kulmat taas jotain vaalean tuhkan väristä. Ns. "eksoottiselta skandinaaviselta blondilta" olen näyttänyt viimeksi peruskoulun ekalla luokalla. Sen jälkeen tukka tummui aika nopeasti.

Vierailija
39/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ihailevat myös todella epäluonnollisia vartioita. Pitää olla paksut reidet, iso peppu, uskomattoman kapea vyötärö ja isot rinnat. Tällaista vartaloa ei monille ole suotu ja suurin osa niistä insta malleista joilla tällainen vartalo on, on käynyt sen leikkauttamassa jossain.

Erilaiset pistoshoidot ovat myös yleistyneet nuorten keskuudessa. Ja useimmiten ne on sellaiset överit Kylie Jenner huulet. Facebookissa nordic style and beauty ryhmässä naiset esittelevät epäsymmetrisiä ylitäytettyjä huuliaan ja samanlaiset ihmiset kilpaa kehuu kuinka on ihan täykyt huulet.

Ah, nordic beauty. Todellisuudessa useimmilla pohjoismaalaisilla taitaa olla normaalisti ohuet huulet.

Vierailija
40/93 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva tietää miten tämä latino-look ilmenee ihmisissä.

"Ruotsalaisten juurikasvu tummaa, suomalaisten vaaleaa." - En ymmärrä mitä tarkoitat. Tietenkin juurikasvun väri johtuu ihan omien hiusten väristä.

No minäpä kerron. Jos esim keskivaaleat/vaaleanruskeat hiukset värjää mustiksi, juurikasvu näyttää vaalealta. Jos keskivaaleaa/vaaleanruskeat vaalentaa, juurikasvu näyttää tummalta.

Osuva havainto ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän