Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää käyttäkö itsepalvelukassoja

Vierailija
19.06.2017 |

Kaupat näitä nykyisin rakentaa, säästöjä hakevat. Ihmistyövoima pois. Neljä itsepalvelukassaa ja yksityöntekijä. Se tarkoittaa kolme kassatyöntekijää ulos töistä. En aiheuta työttömyyttä, käytän kassatyöntekijällä varustettua kassaa. Aina.
Kuulin, että jossain olivat luopuneet itsepalvelukassoista. Asiakkaat voitti kassojen puolesta taistelun.

Kommentit (317)

Vierailija
121/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa ei ota alennuksia pois, ainakaan punaisista hintalapuista. Piti odottaa myyjä paikalle, joka sai alennukset laitettua. Tarkkana kuitin kanssa!

Vierailija
122/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat näitä nykyisin rakentaa, säästöjä hakevat. Ihmistyövoima pois. Neljä itsepalvelukassaa ja yksityöntekijä. Se tarkoittaa kolme kassatyöntekijää ulos töistä. En aiheuta työttömyyttä, käytän kassatyöntekijällä varustettua kassaa. Aina.

Kuulin, että jossain olivat luopuneet itsepalvelukassoista. Asiakkaat voitti kassojen puolesta taistelun.

Teitysti käytän, aina kun mahdollista. Säästöt siirtyy hintoihin ja minä kuluttajan myös hyödyn siitä että asiat kaupassa hoituu kustannustehokkaasti. Toisekseen ottaa päähän kun aspat täällä itkee asiakaista ja työstään, niin senkin perusteella suosin automaatteja.

Paljonko on ruuan hinta laskenut? Paljonko olet saanut voittoa? Verot tosin saattavat nousta, kun työttömyys kasvaa ja ne voitot menevät harvojen valittujen kukkaroon.

Oikeasti: koko systeemi pitäisi panna remonttiin, siis ihan koko tämä meidän järjestelmä, joko se tehdään hyvällä tai sitten historiaa toistaen pahalla, vallankumouksilla, verenvuodatuksella. Tai sitten edessä on Uusi Keskiaika.

Meinaat, että joku satunnainen asiakas on tutkinut kauppojen kulurakenteen, jotta tietää miten paljon on ruokalaskussa säästänyt?

"Elintarvikkeet jatkoivat halpenemistaan Helsingin Sanomien vertailussa.

Kaikissa selvityksessä mukana olleissa kaupoissa hinnat halventuivat verrattuna sekä viime vuoden kesäkuuhun että viimeksi joulukuussa tehtyyn vastaavaan selvitykseen."

http://www.hs.fi/talous/art-2000002904967.html

Eipä sillä, ei elintarvikkeiden hintojen edes olisi tarvinnut laskea hiljattain, koska hintahan ei ole muutenkaan vakio, eikä voida osoittaa, olisivatko hinnat nousseet reilustikin ilman automaattikassoja. Eikä niitä automaattikassoja minun nähdäkseni ole niin paljoa vielä, että se kovin havaittavaa muutosta toisikaan.

Eikä automaattikassojen ilmaantuminen mitenkään automaattisesti johda verojen nousuun tai edes työttömien määrän lisääntymiseen. Koska automaattikassat alentavat tuotteiden hintoja (markkinatalous edelleenkin pätee), voivat kuluttajat siirtää osan käyttämästään rahasta muihin tuotteisiin, kuten vaikkapa kynsihoitoon, joka vastaavasti palkkaa lisää työvoimaa. Tai mikäli kauppojen monopoli/duopoli/mikäliepoli toimii tehokkaasti, ja ahne kapitalisti saakin voitot täysimääräisesti itselleen, niin se ahne kapitalisti ostaa ensi kerralla kaksi helikopteria yhden sijaan, ja jälleen kerran on työpaikkoja syntynyt toisaalle. Näinhän on historiallisesti käynyt aina. Kone vie ihmiseltä työn, ihminen etsii itselleen toisen työn, hyvinvoinnin määrä kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassa ei ota alennuksia pois, ainakaan punaisista hintalapuista. Piti odottaa myyjä paikalle, joka sai alennukset laitettua. Tarkkana kuitin kanssa!

Riippuu kaupasta, käytetäänkö siellä yksinkertaista "-30 %" -lappusta vaiko sellaista viivakoodilappua, jossa on alennettu hinta itsessään koodattuna.

Vierailija
124/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen keskeiseksi asiaksi kauppareissuilla sen, että voin vaihtaa aina pari sanaa myyjän kanssa, koneet eivät korvaa ihmiskontaktia.

Pitäiskö sun hakeutua vaikkapa yksinäisten vanhusten seuraan? Ei kaupan tehtävä ole toimia sun sosiaalisena huoltoasemana.

Käsitit väärin. Minusta on mukava ilahduttaa myyjää vaihtamalla muutaman sanan sen sijaan että sanoisin vain pelkät terve, kiitos ja en tarvi kuittia. Entisenä kaupan myyjänä tiedän, ettei se ainakaan myyjän työpäivää huonommaksi tee, jos siinä joku asiakas sattuu välillä jututtamaan. Tilanteesta jää hyvä mieli kummallekin osapuolelle. Eikä kaupassa käynti minulla muita sosiaalisia kontakteja korvaa, se on vaan yksi lukuisista tilanteista arkipäiväisessä elämässäni, jossa jututan muita ihmisiä. Ja olen muuten nykyisessä ammatissani vajaat 40 tuntia viikossa yksinäisten vanhusten seurassa.

Minua ainakin ärsyttää jokainen ylimääräinen sekunti jonka käytät kassalla. Se on pois minun ajastani kun seison tyhjänpanttina kassalla vuoroani odottamassa.

Eipä silti, ystävällisyys ei maksa mitän, eikä välttämättä vie yhtään lisää aikaa, mutta valitetettavasti usein sitä keskustelua ei sitten osata lopetaa, vaan se vie ylimääräistä aikaa kun kumpikaan ei kehtaa lopettaa.

Ja taas käsitit väärin. En käytä yhtään ylimääräistä sekuntia kassalla, minuakin ärsyttää ihmiset jotka tekevät niin. Jututan myyjää samalla kun hän piippaa ostoksiani. Koen mielekkäämmäksi jutella myyjän kanssa kuin seisoa tuppisuuna sen muutaman kymmenen sekunnin ajan, jotka hänellä menee ostoksieni piippaamiseen. Myyjä osaa kyllä yhtäaikaa keskustella ja vetää ne ostokset siitä laitteen läpi. Lopetan keskustelun, kun ostokset on maksettu ja lähden heti pois kassalta. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
125/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa kätevä. En osta punaisia tuotteita vaan mahd. Tuoretta.

Vierailija
126/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat ovat nopeampia, mikäli vieressä on normikassoja. Muummot, vammaiset ja muut hitaat menevät normikassoille, ja nopeammat ja sutjakkaammat viuhahtavat itsepalvelukassojen läpi. Mä olen varsin onnessani itsepalvelukassojen tulosta. Toivottavasti vaan ei käy niin, että moniin kauppoihin tulee yksinomaan itsepalvelukassoja. En muista millä Tukholman metroaseman ruokakaupalla taannoin asioin, kun siellä oli vain itsepalvelukassoja. Tietenkin mummelit ja muut käy tuolla, koska keskustan ruokakauppa. Se oli kyllä yhtä häslinkiä, jonot venyivät ja yksi ainut kaupan työntekijä yriti paapoa viittä tekniikasta jälkeenjäänyttä ja motorisesti heikkoa ihmistä. 

Olisi kyllä mukavaa jos ruoan hinnoissa näkyisi jotenkin se, että asiakas tekee kassatyöntekijän työn....

Vierailija
127/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimit, kun itsepalvelukassalle ei ole tarjoustuotetta hinnoiteltukaan oikein. Kassahenkilölle voit heti huomauttaa virheestä. ☺

Vierailija
128/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat ovat nopeampia, mikäli vieressä on normikassoja. Muummot, vammaiset ja muut hitaat menevät normikassoille, ja nopeammat ja sutjakkaammat viuhahtavat itsepalvelukassojen läpi. Mä olen varsin onnessani itsepalvelukassojen tulosta. Toivottavasti vaan ei käy niin, että moniin kauppoihin tulee yksinomaan itsepalvelukassoja. En muista millä Tukholman metroaseman ruokakaupalla taannoin asioin, kun siellä oli vain itsepalvelukassoja. Tietenkin mummelit ja muut käy tuolla, koska keskustan ruokakauppa. Se oli kyllä yhtä häslinkiä, jonot venyivät ja yksi ainut kaupan työntekijä yriti paapoa viittä tekniikasta jälkeenjäänyttä ja motorisesti heikkoa ihmistä. 

Olisi kyllä mukavaa jos ruoan hinnoissa näkyisi jotenkin se, että asiakas tekee kassatyöntekijän työn....

Kiinnitin huomiota tuohon väitteeseen, että mummot menevät normikassoille. Minä olen mummo enkä ole palvelukassoja käyttänyt sen jälkeen kun lähikauppaani tuli itsepalvelukassoja. Kerran kun vaihdoin pari sanaa sen siinä päivystävän henkilön kanssa, hän kertoi, että vastoin odotuksia nuoremmat ihmiset jonottavat palvelukassoille ja vanhukset käyttävät itsepalvelua! Kaikki ei aina mene niin kuin av:lla tunnutaan kuvittelevan (mummot sitä, mummot tätä, mummot ovat hitaita, mummot eivät opi uutta jne jne ad infinitum).

Vierailija
129/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa aina kun mahdollista. Palvelu on ystävällistä (minä kassana tervehdin aina itseäni) ja ripeää. Pakkauspalvelu kuuluu vielä kaupan päälle.

Kassatyö ei ole ihmiselle tarkoitettua, vittuilijoilla tulee olemaan vaikeaa kun itsepalvelukassat lisääntyy, kenelle sitä sitten purkaa paskan fiiliksen?

Vierailija
130/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä monet pelkästään vielä maksaa, ei niitä noin vain tungeta itsepalvelulaitteeseen.

Vierailija
131/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ota, koska päivämäärää ei ole kirjattu viivakoodiin. Kaupan pitää alkaa liittämään tarjouslappuun ylimääräinen viivakoodi, jolla saa alennuksen. 

Vierailija
132/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä monet pelkästään vielä maksaa, ei niitä noin vain tungeta itsepalvelulaitteeseen.

Helposti voidaan toteuttaa käteisellä toimiva itsepalvelukassa. Nykyisellään ei tarvetta, koska on normaalit kassat. 

Vierailija
133/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimit, kun itsepalvelukassalle ei ole tarjoustuotetta hinnoiteltukaan oikein. Kassahenkilölle voit heti huomauttaa virheestä. ☺

Varmaankin ilmoitat sille myyjälle siinä itsepalvelukassoilla. 

Vierailija
134/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on vain pari tavaraa tai kassoilla on kilometrien jonot, menen hyvällä omallatunnolla itsepalvelukassalle.

Muuten kyllä käytän mielelläni tavallisia kassoja. En odota mitenkään innoissani maailmaa, jossa kaikki on automaattista.

Vierailija
135/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä.En halua lisätä suomalaisten työttömien määrää .

Vierailija
136/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä käyttänyt itsepalvelukassaa. Toisaalta en ole halunnutkaan.

Sen olen huomannut, että ainakin Citymarketissa jonotusajat ovat pidentyneet.

Onko se ihme? Tavallisia kassoja on vähennetty, kun itsepalvelukassoja on lisätty. Itsepalvelukassoja saattaa olla 5 tyhjillään, kun asiakkaat kasautuvat jonottamaan niille kolmelle tavalliselle kassalle.

Vierailija
137/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Palstalla ollaan päivittäin hyvin huolissaan työttömyystilanteesta, mutta toisaalta ne automaattikassat olisi kivat.

No, siinähän menee taas opiskelijoilta ja muilta nuorilta taas yksi työareena pois.

Opintotukia kannattanee kohta reippaasti korottaa, kun ei ole kohta enää opiskelijoilla mitään työpaikkamahdollisuuksia.

Ja työttömyys samalla kasvaa.

Mut joo, tärkeintä, ettei vain tarvitse tavata ihmistä edes kaupassa käydessä.

Vierailija
138/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa jos sellainen on . Muuten kassaa jos ei oo jonoa. OOn allerginen jonotukselle. 

Vierailija
139/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsepalvelukassaa jos sellainen on . Muuten kassaa jos ei oo jonoa. OOn allerginen jonotukselle. 

No ei varmaan ole jonoa, kun kaikki jonottaa sinne normikassalle.

Kun viimeinenkin normikassa poistuu, niin ne jonot siirtyy itsepalvelukassoille ja voi kestää entistä pidempään, kun mammat ja papat ihmettelevät miten tämä härveli toimii.

Vierailija
140/317 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa aina kun sellainen on olemassa. Saanpa ainakin pakata ostokseni kaikessa rauhassa ilman että seuraavan asiakkaan tavarat tulevat päälle. Itsepalvelukassalle on myös yleensä lyhyempi jono.

Kassatyö on tylsää ja yksitoikkoista, joutaakin kadota. Työtä on, sellaistakin missä kone ei voi korvata ihmistä. Kysymys on vain siitä onko palkanmaksajia. Se asia taas on järjestettävissä ihan muulla tavoin kuin teettämällä älytöntä työtä, jonka voi korvata koneellakin. 

Aloittaja, muistathan sinäkin käydä maksamassa kaikki laskusi pankkikonttorissa? Nettipankin käyttäminen aiheuttaa pankkialalla työttömyyttä. Kun yhdessä oikein yritämme, voimme vielä saada takaisin pankkikonttorit joka kadunkulmaan ja niihin oikeat ystävälliset palvelevat virkailijat!  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan