Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enon syntymäpäivälahjat kaksosilleni, pojalle 700€puhelin, tytölle 400€

Vierailija
19.06.2017 |

Molemmat täyttivät 15 eli ei ole siitä kyse että nuorempi saisi halvemman tms. Enon peruste oli, että eihän sillä ole tytöille samanlaista merkitystä kuin pojille. Ärsyttää. Siis omastakin mielestäni on järjetöntä ostaa 700€ puhelinta, mutta eipä ole veljelläni rahasta puutetta.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero, ole jo hiljaa.

Vierailija
102/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä 15 v pojat tietää noi puhelimet ja tytöt ei oo niin kiinnostuneita teknisyydestä kuhan pääsevät faceen ja mikä se toinen on. 

Tuollainen yleistäminen on ikävää. Kyllä se tyttö silti ymmärtää, minkä arvoisia ne kännykät on. Eno olisi voinut antaa tytölle lopun summan rahana, että lahjominen olisi mennyt tasapuolisesti.

jos laitetaan kaksi jotain puhelinta että kumman otat niin en taatusti tiedä niiden hintaa. Pojat on yleensä niin merkkitietoisia noissa ja niille se on niin tärkeetä. Tytöt on fiksuja mutta ei taas pane arvoa niin teknisen päälle. En tiedä ei oo tyttöä , on poika ja tietää taatusti vähänkin mikä liittyy teknisyyteen jne. 

Ainut syy miksi naiset tahtovat uusimman iPhonen on, koska kavereilla on myös sellainen ja, koska he pitävät sitä jonkin asteisena statussymbolina. He eivät maksimoi mitään puhelimen ominaisuuksia vaan viestittelevät ja ottavat niitä salikuvia Facebookkiin jolloin on täysin turhaa kenenkään vanhemman ostaa niin kallista tukeakseen jotain noinkin turhanpäiväistä asiaa. Mikäli he itse tekevät töitä niin alkavat ymmärtää niistä hinnoista jotain ja saavat toivottavasti morkkiksen, koska käyttivät juuri jopa 1 000€ pieneen mobiililaitteeseen vaikka olisi saanut paremman (One Plus 3T) puhelimen puoleen hintaan.

Myös muihin kommentteihin vedoten jossa alapeukutettiin, koska joku sanoi, että naiset eivät tutki kännyköiden speksejä ja oikeasti ymmärrä niistä jotain on 100% totta joka ikisellä naisella jonka tunnen. He vaan kulkevat massan mukana ilman oikeaa taustatyötö/vertailua,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljien kanssa kasvaminen oli samantyyppistä.

He saivat lainata autoa, minä en.

He saivat käyttää alkoholia, minä en.

Heidän ei tarvinnut osallistua juhliin, sukulaisten hautajaisiin, kodin siivoukseen, minulta vaadittiin sitä.

Veljet saivat paiskoa ovia, kiroilla, rikkoa kotia. He saivat piereskellä.

Mua lyötiin ilmavaivoista. Ei saanut loukkaantua mistään tai olla vihainen, tehtiin selväksi, että se oli naurettavaa.

Veljet sai juosta yötä myöten. Minä en olisi saanut olla yötä vastakkaista sukupuolta olevien kaverien luona.

Ilmaistiin muutenkin, että minä en voi pärjätä. En voi matkustaa yksin, ei kannata yrittää haasteellisia asioita kuten oman yrityksen perustamista. Vapaaehtoistyön tekeminen pilaa elämäni jne.

Vaikka olen aikuinen, minut sivuutetaan esim joulupöydässä. Eihän ketään nyt kiinnosta minun vähäpätöinen elämäni, veljien elämät ovat hienompia. Jos puhun, aletaan puhua päälle. Kysytään mitä kuuluu, mutta ei jakseta kuunnella vastausta.

Mielestäni olisi nimenomaan nykyään fiksumpaa panostaa niiden lasten teknisiin laitteisiin, joita se ei niin kiinnosta. Kiinnostunut ihminen oppii muutenkin. Koodaus yms alkaa olemaan sellaisia taitoja, jotka pitää oppia joka tapauksessa. Miksi ei tukisi sen lapsen oppimista, joka ei ole vielä pro koneiden kanssa.

Mullakin olisi paremmat taidot, jos en olisi saanut veljieni hitaita, rikkinäisiä koneita. Paremmalla koneella olisi voinu kiinnostaakin graafinen suunnittelu, kotisivujen teko jne. Mitä sitä sellaisella masiinalla tekee, jossa pyörii vain paint? Ei ihmekään, jos ei ymmärrä tekniikan saloja.

Osta tyttärellesi vaikka applen kone seuraavaksi.

Vierailija
104/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
105/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäs AP tosiaan, että saiko se tyttö 400 euroa vai 400 euron puhelimen.

Jos se sai 400 euroa rahaa, ja sä olet vaan katsonut, että poitsu sai Samsung Galaxy S7 Edgen, joka maksaa Expertillä 700 euroa, niin skitsoat aivan turhasta. Kyseistä puhelinta kun saa käyttämättömänä 400 eurolla Torista vähän väliä. (Toki puhelin voi olla eri, mutta periaate hyvinkin sama)

Vierailija
106/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta tyttärellesi vaikka applen kone seuraavaksi.

Jos sulle olisi vanhempasi ostelleet tekniikkaa lapsena, niin et noin hölmöä neuvoa olisi antanut... :D

Vierailija
107/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi epäreilua ajattelua, mutta en mä tosta silti numeroa tekisi. Faktahan on se, että lapset nyt yleensäkin saa vähän erilaisia lahjoja. Lahjat on lahjoja eikä niitä ole mieltä alkaa vertailemaan. On myös kylmä tosiasia, että aikuiset voi kokea jonkun lapsen läheisempänä kuin toisen ja tällöin lahjaan paneudutaan erilailla. Huono siihen on puuttua tai väkisin tehdä sukupuolikysymystä.

Esimerkiksi siskoni kummitäti on paljon varakkaampi kuin omani, ja siskoni sai siis aina merkkipäivinään arvokkaita lahjoja. En koskaan lapsena harmitellut tätä, mutta aikuisena toki tiedostan eri rahatilanteet toisin kuin lapsena. Ei meillä vertailtu ja rätnätty eroja siskosten lahjojen kesken.

Vierailija
108/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyttö tähän itse reagoi?

Kiitti lahjasta ja sanoi, että hänelle on ihan sama minkä puhelimen omistaa. Ei ole ollenkaan materialistinen tai sellainen että pitäisi olla tietynlainen puhelin "koska kaikilla muillakin" Enemmän veljeni "ei tytöillä ole niin tarkkaa" asenne ärsyttää minua.

ap

Tässähän veljen toteamus piti ihan paikkansa - juuri kirjoitit, että tyttö itse sanoi, että ihan sama minkä puhelimen omistaa.

Vierailija
109/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että jos ei ole täysi moukka, niin kaksosille ostaa tasapuolisesti lahjat. Teinien kanssa voi jo keskustella etukäteen, että mitä he haluaisivat. Jos toinen haluaa halvemman puhelimen, niin lopun summan voi antaa rahana, kun on noin isosta hintaerosta kyse. Sitten alkaa olla eri asia, jos vielä heidän ollessaan aikuisia haluaa tukea rahallisesti. Voi antaa rahaa aina tarpeen mukaan suurin piirtein tasaisesti tai miksi ei vaikka vain toiselle, jos toinen pärjääkin todella hyvin taloudellisesti. Niinhän se menee ihan automaattisesti, jos ei ole ihan vinoutunut ajatusmaailma. 

Vierailija
110/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä 15 v pojat tietää noi puhelimet ja tytöt ei oo niin kiinnostuneita teknisyydestä kuhan pääsevät faceen ja mikä se toinen on. 

Tuollainen yleistäminen on ikävää. Kyllä se tyttö silti ymmärtää, minkä arvoisia ne kännykät on. Eno olisi voinut antaa tytölle lopun summan rahana, että lahjominen olisi mennyt tasapuolisesti.

jos laitetaan kaksi jotain puhelinta että kumman otat niin en taatusti tiedä niiden hintaa. Pojat on yleensä niin merkkitietoisia noissa ja niille se on niin tärkeetä. Tytöt on fiksuja mutta ei taas pane arvoa niin teknisen päälle. En tiedä ei oo tyttöä , on poika ja tietää taatusti vähänkin mikä liittyy teknisyyteen jne. 

Ainut syy miksi naiset tahtovat uusimman iPhonen on, koska kavereilla on myös sellainen ja, koska he pitävät sitä jonkin asteisena statussymbolina. He eivät maksimoi mitään puhelimen ominaisuuksia vaan viestittelevät ja ottavat niitä salikuvia Facebookkiin jolloin on täysin turhaa kenenkään vanhemman ostaa niin kallista tukeakseen jotain noinkin turhanpäiväistä asiaa. Mikäli he itse tekevät töitä niin alkavat ymmärtää niistä hinnoista jotain ja saavat toivottavasti morkkiksen, koska käyttivät juuri jopa 1 000€ pieneen mobiililaitteeseen vaikka olisi saanut paremman (One Plus 3T) puhelimen puoleen hintaan.

Myös muihin kommentteihin vedoten jossa alapeukutettiin, koska joku sanoi, että naiset eivät tutki kännyköiden speksejä ja oikeasti ymmärrä niistä jotain on 100% totta joka ikisellä naisella jonka tunnen. He vaan kulkevat massan mukana ilman oikeaa taustatyötö/vertailua,

Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin alapeukuttaa, koska se on totta, mutta feministi ei voi sitä hyväksyä. 

Vierailija
111/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisia työelämässäkään haittaa, että saavat samasta työstä 80 senttiä, kun miehelle maksetaan euro.

Eno opettaa realiteetteja.

Vierailija
112/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret kyllä tietää merkkien erot ja hinnat. Myös tytöt  tietävät, ainakin minun 15 v tytär tietää.

Vierailija
113/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisia työelämässäkään haittaa, että saavat samasta työstä 80 senttiä, kun miehelle maksetaan euro.

Eno opettaa realiteetteja.

Näinpä, tämähän se on todellisuus. Olen kuitenkin opettanut omille tytöilleni, että siihen ei pidä tyytyä. Ottaisin tiukkaan puhutteluun veljeni kahden kesken, jos toimisi noin omien lasteni kohdalla.

Vierailija
114/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin alapeukuttaa, koska se on totta, mutta feministi ei voi sitä hyväksyä. 

Jaa ja mitähän fiksua nuo 15 v pojat tekevät niillä kalliilla puhelimilla? 

Vierailija
115/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset ja olen nyt jo 17 vuoden ajan merkinnyt tarkasti taulukkoon, millaisia lahjoja ja mihin hintaa heille on annettu, joten pystyn välittömästi kertomaan, paljonko eno on panostanut näiden vuosien aikana poikaan ja paljonko tyttöön. Myös lasten kanssa vietetty aika on taulukossa, jotta voin näyttää lapsille, kenen kanssa ei kannata olla myöhemmin tekemisissä, kun ei sekään teitä hoitanut.

Vierailija
116/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen, että elämä tasii a i n a. Voi mennä kauankin, vuosia, mutta siihen tasauspäivään voi luottaa. Ei elämässä aina mene onnen lahjat tasan tässä hetkessä. Eikä suinkaan kannata jäädä tällaiseen lahjan arvoasiaan kiinni.

Tämä on rajusti sanottu, mutta entä jos toinen kaksosista (arvokkaamman puhelimen saanut) sairastuisi - silloin toinen voisi ajatella, että oli mukava, että hän sai arvokkaamman lahjan ja minä/me emme puuttuneet siihen moittien.

Vierailija
117/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi epäreilua ajattelua, mutta en mä tosta silti numeroa tekisi. Faktahan on se, että lapset nyt yleensäkin saa vähän erilaisia lahjoja. Lahjat on lahjoja eikä niitä ole mieltä alkaa vertailemaan. On myös kylmä tosiasia, että aikuiset voi kokea jonkun lapsen läheisempänä kuin toisen ja tällöin lahjaan paneudutaan erilailla. Huono siihen on puuttua tai väkisin tehdä sukupuolikysymystä.

Esimerkiksi siskoni kummitäti on paljon varakkaampi kuin omani, ja siskoni sai siis aina merkkipäivinään arvokkaita lahjoja. En koskaan lapsena harmitellut tätä, mutta aikuisena toki tiedostan eri rahatilanteet toisin kuin lapsena. Ei meillä vertailtu ja rätnätty eroja siskosten lahjojen kesken.

Tuo mielestäni on eri asia, koska olette eri ikäisiä sisaresi kanssa ja kummit tietysti ostavat lapselle eri arvoisia lahjoja. Ap:n tapauksessa nämä 15 v olivat kaksosia ja nuorten eno osti hyvin eriarvoiset lahjat. Ap ei kertonut , oliko eno kummi kummallekaan,

Vierailija
118/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ostanut aplen paskapuhelinta. Jos kyllä, niin on vuorosi opettaa viisasta rahankäyttöä ja kiikutat ylihintaiset ruput kirpparille, josta saaduilla rahoilla ostetaan saman tehoinen Android ja ylijääneet sataset jaetaan tasan.

Vierailija
119/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen, että elämä tasii a i n a. Voi mennä kauankin, vuosia, mutta siihen tasauspäivään voi luottaa. Ei elämässä aina mene onnen lahjat tasan tässä hetkessä. Eikä suinkaan kannata jäädä tällaiseen lahjan arvoasiaan kiinni.

Tämä on rajusti sanottu, mutta entä jos toinen kaksosista (arvokkaamman puhelimen saanut) sairastuisi - silloin toinen voisi ajatella, että oli mukava, että hän sai arvokkaamman lahjan ja minä/me emme puuttuneet siihen moittien.

No minusta epätasa-arvoa ei tarvitse hyväksyä. Vähän se nuorta lohduttaa, että "elämä tasii aina". Ei minua ainakaan lohduttanut, kun veljien tarpeet pantiin aina edelle ja heille annettiin paljon sellaisia vapauksia ja etuja, mitä tytöille ei annettu. Ja harva kai pystyy ajattelemaan noin jalosti ( eikä mielestäni tarvitsekaan ), että toinen voi sairastua......ja että hyvä, kun sai enemmän.  Huhhuh kaikkea sitä saakin lukea.

Vierailija
120/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saavat jo muutenkin niin paljon välillisiä ja välittömiä tulonsiirtoja elimellään, että veljesi toimi täysin oikein.