Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päästäisitö teinit keskenään ulkomaille?

Vierailija
18.06.2017 |

Päätäisitkö teinin 17v ja kaverinsa 18v kanssa ulkomaille ilman aikuista? Tyttäreni 17v ja hänen kaverinsa haluaisivat lähteä viikoksi Kanarialle kahdestaan. Mitä mieltä? Uskaltaako päästää? Toisaalta haluaisin antaa mennä, kun en itse aikoinani päässyt lähtemään. Onko omia kokemuksia? Kiitos asiallisista vastauksista. :)

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin toki riippuu paljon millainen nuori kyseessä. Kun me olimme tyttöjen kesken lomailemassa vedettiin huolella se kaksi  viikkoa putkeen hengaten paikallisten ´söpöjen´ poikien kanssa jotka tarjosivat vähän shotteja ja drinkkejä ja seuraavaksi piti päästä jo housuihin kun kaveri oli aivan tööt...

Vierailija
42/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina oman reissuni. Pelkkää viinalla läträämistä se oli ja kilpailtiin kuka saa enemmän munaa ..Erittäin erittäin typerää ja  vaarallista. En päästäisi ellen ole itse mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on viimeisimmissä kommenteissa tullut aika hyvin esiin ne realiteetit, joista teinit eivät osaa vielä yksin navigoida. Viikko on pitkä aika koettaa pitää itseään kurissa ympäristössä, jonka riskejä ei voi vielä ymmärtää.

Vierailija
44/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tylsä ja paska mutsi jos et anna teinien vähän hauskaa pitää.

Vierailija
45/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 17 v ja kaksi kaveriani 18 v kun menimme ensimmäiselle ulkomaan matkalle ilman vanhempia. Matka sujui hyvin ilman mitään isompia ongelmia. Enkä muuten vaihtaisi sitä mihinkään! Siitä jo pari vuotta aikaa mutta silti välillä kiva muistella niitä nolojakin matkamuistoja 😂 päästä ihmeessä, kyllä meillä ainakin oli homma hanskassa. Siellä tuli koettua kaikkea, ehkä liikaakin, mutta vain hyviä ja kasvattavia asioita :).

Vierailija
46/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäisin toki riippuu paljon millainen nuori kyseessä. Kun me olimme tyttöjen kesken lomailemassa vedettiin huolella se kaksi  viikkoa putkeen hengaten paikallisten ´söpöjen´ poikien kanssa jotka tarjosivat vähän shotteja ja drinkkejä ja seuraavaksi piti päästä jo housuihin kun kaveri oli aivan tööt...

Ömm hyi? kuitenkin monien matkat ovat hyviä ja viattomia" nuorina, ei tarvitse mitään ääripäitä kertoa.

Vierailija
47/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi. Päästäisin, jos olisivat menossa viikonlopuksi Tukholmaan, mutta että viikoksi noin kauas? Jos joku aikuinen kuitenkin lähtisi mukaan. 

Onko kenties sinulla kokemusta, että olisit itse käynyt? Suututtaa nämä kommentit, jotka ovat vastaan tietämättä edes mitä matka tarjoaa nuorille! Mahtava kokemus.

Vierailija
48/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi koska olet vastuussa hänestä ja et ole edes samassa paikassa.

Et voi olla tosissasi että mistä saavat viinaa, tiedät sen itsekkin.

Kaveri on 18v. niin taatusti bailaa ja ostaa alkoholia kaupasta.

Tosin en ole koskaan ymmärtänyt tota veteen piirrettyä viivaa että, kun täytät 18v. saat tehdä mitä haluat ja 17v.on heti lastensuojelussa jos jää alkoholin käytöstä kiinni. Näin siis Suomessa.

Vierailija
49/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näinä aikoina päästäisi. Se itsenäinen, omatoiminen, luotettava ja järkevä teini saattaa osoittautua toisissa oloissa ilman valvovaa aikuista aikamoiseksi tuulihatuksi. Ei tarvitse edes mennä ulkomaille, vaan esim. penkinpainajaisissa juuri ne, joista kukaan ei uskoisi, että riehaantuvat ja juovat itsensä umpikänniin ja sammuvat, ovat kuitenkin juuri niitä, jotka näin tekevät, osaksi tietysti kokemattomuuttaan. Tutussa porukassa löytyy aina huolenpitäjiä, mutta entäpä ulkomailla, missä paikallisten kielitaitokin on usein olematonta eli apua ei aina saa, kun ei osaa paikallista kieltä. Jos jonnekin on "pakko" päästä matkustamaan, niin suosittelen Tukholman tai Tallinnan risteilyä.

Vierailija
50/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini päästi minut ja kaksi muuta kaveriani viikoksi Kreetalle ja sanon että erittäin huono idea oli edes lähteä. Mitään muuta emme melkein tehneet kuin ryyppäsimme sen viikon joka ikisenä päivänä ja hengailtiin ties kennenkin kanssa. Kaverini oli joutua raiskatuksi tällä reissulla. Mieti kaksi kertaa. Toki tytöt saattavat myös saada hienon reissun.

Tämä ei kuulosta hyvältä reissulta, mutta muistetaan ettei kaikilla mene näin!

Vierailija
51/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi koska olet vastuussa hänestä ja et ole edes samassa paikassa.

Et voi olla tosissasi että mistä saavat viinaa, tiedät sen itsekkin.

Kaveri on 18v. niin taatusti bailaa ja ostaa alkoholia kaupasta.

Tosin en ole koskaan ymmärtänyt tota veteen piirrettyä viivaa että, kun täytät 18v. saat tehdä mitä haluat ja 17v.on heti lastensuojelussa jos jää alkoholin käytöstä kiinni. Näin siis Suomessa.

No niin no niin menes nyt siitä. Varmaan nuoret maistavat alkoholia eikä sitä voi estää tietenkään, mutta harvoin niin tyhmiä että liikaa tulisi juotua. Todennäköisesti nämä nuoret pysyvät yhdessä eivätkä yksinään mene siellä, ainakaan koko aikaa. Ostakoot alkoholia kuules. Tai ehkä ei osta? Mistäs sinä sen tiedät.. Todella yksiulotteisiä mielipiteitä.

Vierailija
52/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse 17v Etelä-Euroopassa lomalla kavereidrn kanssa. Päästäisin riippuen teineistä. Kaikki meni hyvin ja on yksi parhaita nuoruudenmuistojani.

Vierailija
53/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätäisitkö teinin 17v ja kaverinsa 18v kanssa ulkomaille ilman aikuista? Tyttäreni 17v ja hänen kaverinsa haluaisivat lähteä viikoksi Kanarialle kahdestaan. Mitä mieltä? Uskaltaako päästää? Toisaalta haluaisin antaa mennä, kun en itse aikoinani päässyt lähtemään. Onko omia kokemuksia? Kiitos asiallisista vastauksista. :)

Riippuu tietty tapauksesta, mutta eiköhän nyt tuon ikäiset voisi ikänsä puolesta päästää. Kun mentiin abi-vuonna (1994) abimatkalle Portugaliin, olin 18 tosin moni luokkalainen 19. Ei kyllä tullut mieleenkään, että vanhemmat eivät olisi päästäneet (siis ikään vedoten)

Vierailija
54/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidähän luento että et halua mummoksi vielä joten ei mitään sekstailuja. 

Vierailija
55/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin ja toivóttaisin sukupuolitaudit tervetulleeksi.

Vierailija
56/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18-vuotiaana kaksi viikkoa Kreikassa ystäväni kanssa. Muuten mukava matka, mutta meitä kiinnostivat eri asiat. Häntä miehet ja minua nähtävyydet ja museot. Kaikki meni onneksi hyvin. 

Vierailija
57/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä "oman tytön päästäisin, on niin fiksu eikä mikään bilettäjä" jutut. Joo ei varmaan sun silmien alla olekkaan.

Vierailija
58/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 18-vuotiaana kaksi viikkoa Kreikassa ystäväni kanssa. Muuten mukava matka, mutta meitä kiinnostivat eri asiat. Häntä miehet ja minua nähtävyydet ja museot. Kaikki meni onneksi hyvin. 

Oli varmaan sika jees reissu. Lomat ei ole mitään museoita sun muuta paskaa varten vaan nussimista ja ryyppäämistä varten..

Vierailija
59/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on viimeisimmissä kommenteissa tullut aika hyvin esiin ne realiteetit, joista teinit eivät osaa vielä yksin navigoida. Viikko on pitkä aika koettaa pitää itseään kurissa ympäristössä, jonka riskejä ei voi vielä ymmärtää.

Kaiken lisäksi teinien aivot eivät ole vielä kehittyneet. Heillä ei yksinkertaisesti ole kykyä samanlaiseen riskienhallintaan kuin aikuisilla. Arvioivat riskejä ihan pieleen ja ovat uhkarohkeita - ja tämän vuoksi osa heistä menettää henkensä.

Ja tuo, että haluavat jonnekin Kanarialle, on ihan nou nou. Olisi eri juttu, jos haluaisivat vaikka Alpeille patikoimaan tai Lappiin vaeltamaan. Mutta tuo kohdevalinta paljastaa jo mitä heillä on mielessä - viinaa kitusiin ja munaa mekkoon.

Vierailija
60/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi teinien aivot eivät ole vielä kehittyneet. Heillä ei yksinkertaisesti ole kykyä samanlaiseen riskienhallintaan kuin aikuisilla. Arvioivat riskejä ihan pieleen ja ovat uhkarohkeita - ja tämän vuoksi osa heistä menettää henkensä.

Ja tuo, että haluavat jonnekin Kanarialle, on ihan nou nou. Olisi eri juttu, jos haluaisivat vaikka Alpeille patikoimaan tai Lappiin vaeltamaan. Mutta tuo kohdevalinta paljastaa jo mitä heillä on mielessä - viinaa kitusiin ja munaa mekkoon.

Heh heh. Kyllä sitä munaa mekkoon ja viinaa saa muistakin paikoista kuin kanarialta. Eiköhän näillä tytöillä ole muut asiat mielessä kuin viina ja miehet? Miten olis vaikkapa laatuaika kaverin kanssa?