Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päästäisitö teinit keskenään ulkomaille?

Vierailija
18.06.2017 |

Päätäisitkö teinin 17v ja kaverinsa 18v kanssa ulkomaille ilman aikuista? Tyttäreni 17v ja hänen kaverinsa haluaisivat lähteä viikoksi Kanarialle kahdestaan. Mitä mieltä? Uskaltaako päästää? Toisaalta haluaisin antaa mennä, kun en itse aikoinani päässyt lähtemään. Onko omia kokemuksia? Kiitos asiallisista vastauksista. :)

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ovat matkustelleet jo aikaisemmin ja aina on mennyt hyvin ja tämä olisi ensimmäinen reissu kun lähitisivät kauemmas. Aiemmin olleet vain mm Tukholmassa ja Englannissa. Tyttäreni kaverille vain tuntuu alkoholi kiinnostavan aikalailla, ettei vain houkuttelisi lastani mukaan mihinkään. Kuinka helppoa edes kanarialla on saada alkoholia?

Kännääjäkaverin kanssa en päästäisi yhtään minnekään. 

Vierailija
22/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein muksut lupaavat olla kiltisti, mutta paikanpäälle päästyään ensimmäiseksi pienimmät kuteet niskaan ja drinkkejä kiskomaan ja sitten mukana raiskaukset..Ei ollut tarkotus pelästyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ikäisenä kiersin Interraililla kuukauden Eurooppaa.

Herää nyt todellisuuteen, silloin oli ihan eri ajat, nyt koko Euroopan turvallisuustilanne on heikentynyt ja kaksin matkustavat pikkutytöt helppoja uhreja. Vielä jos ovat unelma-porukkaa, niin ovat todella riskiryhmässä.

80-luku meni jo, kuten 90-lukukin, nyt on tilanteet toiset. 

Ennen jos hävitit lompakon niin löytötavarasta soittivat että tuu hakeen. Nyt sama lompakko varastetaan vetoketjullisesta taskusta.

Vierailija
24/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri tuli tuollaiselta reissulta paksuna takaisin, ei ehtinyt täyttää 18 ennen kuin vauva syntyi. Plus sai yhden sukupuolitaudin myös.

Vierailija
25/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kanaria sen vaarallisempi paikka ole kuin mikään muukaan. Ja voihan täällä lupaavassa suomessakin tapahtua yhtä sun toista. Päästä vaan. Itsekin pääsin aikanaan.

Vierailija
26/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luultavasti...

Vierailija
27/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin. Nuoret saa ainakin hienon kokemuksen jos ei muuta. Onhan se hienompaa ola kaverin kanssa kuin tylsän ja nipottavan äidin kanssa joka huohottaa niskaan.

Vierailija
28/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti luuli, että olin kunnollinen 17-vuotias, mutta ei tiennyt totuutta :D . Ja päästi kaverin kanssa kaksistaan kreikkaan. Ryyppäsimme koko viikon, nautimme gigoloiden huomiosta, iskimme joka ilta itsellemme uudet turistikundit seuralaisiksi, kaveri meni sänkyyn parin näistä kanssa (itse en, mutta lähellä oli), menimme vieraiden ruotsalaisten vuokra-auton kyytiin saarikierrokselle (ottivat olutta samalla), hilluimme keskellä yötä kahdestaan pimeillä sivukujilla. Ja kaikkea sellaista jäkikäteen ajateltuna äärimmäisen typerää ja vaarallista. Sen ikäinen toki tiesi vaarat, mutta kuvitteli, että itselle ei voi sattua mitään ja halusi kokeilla. Eli EN PÄÄSTÄISI. 

Vierailija
29/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai päästäisin! Vapauttahan tuo on ja pääsee nuoret tytöt näkemään vielä maailmaakin.

Ollaan rehellisiä ja mainitaan se totuus, että jos tytöt ja vanhemmat lähtisivät yhdessä lomamatkalle, niin kyllä ne tytöt keskenään pääasiallisesti olisi muutenkin. Itse olen paljon nähnyt näitä tapauksia ulkomailla; nuoret tytöt shoppailemassa kaupunkialueella, vanhemmat ottamassa aurinkoa jossain muualla. Ja mitä tulee näihin ulkomaan "vaaroihin", niin kyllähän se Suomikin alkaa olemaan aika vaarallinen maa. Elämää ei kannata missään pelossa elää, tai aika arvoton elämä sitten on lopputuloksena.

Ainoa asia, mistä olisin huolissani on se, että tytöillä varmasti riittää rahat matkaan, shoppailuun ja hupeihin - ja että tietävät tarkat ohjeet, miten toimia. Kuten sanottu olen itse viettänyt aikaa runsaasti ulkomailla ja näen eittämättä todella monia tietämättömiä lentomatkustajia. Kaikilta näiltä ongelmilta selvitään, jos ohjeistus on kunnossa.

Ei muuta kuin hyvää matkaa vain!!

Vierailija
30/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime kesänä oli 17-vuotias tyttö poikaystävänsä kanssa Kreetalla. Poikaystävä oli juuri täyttänyt 18 vuotta. 

Kummatkin tosi fiksuja lukioilaisia ja kokeneita matkaajia. En nähnyt tässä mitään uhkakuvia ja hyvin menikin. Kyllä se on osattava irti päästää, kun sen aika on. Aikuiset ja liki aikuiset saavat itse päättää matkoistaan, varsinkin kun itse maksavat. Näin oli meidän tapauksessamme. 

Vierailija
31/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kortsut mukaan ja muistuta että niitä saa myös käyttää. Ryyppäämään sinne mennään

Vierailija
32/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri tuli tuollaiselta reissulta paksuna takaisin, ei ehtinyt täyttää 18 ennen kuin vauva syntyi. Plus sai yhden sukupuolitaudin myös.

Typeryys ja holtiton sukupuolielämä ei mitenkään johdu ulkomailla olosta. Ihan sama vaara täälläkin se sukupuolitauti on saada ja raskaaksi tulla. 

Vierailija
33/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini päästi minut ja kaksi muuta kaveriani viikoksi Kreetalle ja sanon että erittäin huono idea oli edes lähteä. Mitään muuta emme melkein tehneet kuin ryyppäsimme sen viikon joka ikisenä päivänä ja hengailtiin ties kennenkin kanssa. Kaverini oli joutua raiskatuksi tällä reissulla. Mieti kaksi kertaa. Toki tytöt saattavat myös saada hienon reissun.

Vierailija
34/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kortsut mukaan ja muistuta että niitä saa myös käyttää. Ryyppäämään sinne mennään

Jos itse olet tuollainen ollut, niin se ei tarkoita, että muut olisivat. Humalahakuinen juominen on tasaisesti vähentynyt nuorison keskuudessa ja vuosikymmeniä. 

Pidetään vähän fiksumpien joukossa äärettömän ääliömäisenä ja sellaisia lähinnä säälitään, jotka vetävät itsensä vastuuttomaan tilaan. 

Vierailija
35/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, jos housut pysyy jalassa, pullon korkki kiinni ja Jumala mielessä, kyllä voi päästää. Kanaria on silleensä vähän arveluttava, koska siellä ei oo kumminkaan kovin korkee elintaso, huumekulttuuri ja bilekulttuuri, likaisia paikkoja, taskuvarkaita yms... Suosittelisin ehkä jotain turvallisempaa paikkaa, kuten Ranskaa tai Kreikkaa, jopa Italiaa!

Vierailija
36/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni oli irakissa auttamassa sodassa ollutta isäänsä ja hyvin meni. Päästäisin.

Vierailija
37/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan päästäisi omiani sinne ilman valvontaa. Ystäväni oli useamman vuoden oppaana siellä ja humalaisten turistien vaara, loukkaantumis- ja jopa kuolemantapauksien lisäksi typerät oppaat olivat itsekin vaarassa tulla hakatuksi ja raiskatuksi bilettäessään siellä. Turisteja tippui humalassa terasseilta ja parvekkeilta, kännissä jutut jatkuivat vähän sivuun baareista kadulle, porukalla mentiin rannalle ja sitten sitä olikin jo vaikea sanoa ei. Ja se mies / poika oli kadonnut.

Kourituksi, sormilla penetroiduksi (sekin on raiskaus) ja tavallinen raiskaus liittyivät juhlintaan, siirtymiseen paikasta toiseen, pimeisiin iltoihin ja nuorten ikuiseen uskoon siitä, että ovat fiksuja. Puhelin on mukana. Kaveri on mukana. Paikka on tuttu. Rahaa on. Menee taksilla. Menee isolla kadulla. Ei juo liikaa. Vahtii juomaa. Ei juo. Silti, siellä on oikeasti ihmisiä, jotka saalistaa 17 vuotiaita kokemattomia ja vie rahat, hakkaa ja raiskaa. Myös pojat käy, siellä on vilkas gayskene. Niin tämän kun kerrot nuorellesi, niin mitäköhän vastaa? Mutku minä olen varovainen! En mene...Ei mulle. Miten voi välttyä, ihan takuulla mieli muuttuu ja juhlimaan lähdetään.

Vierailija
38/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin. Kyllä tyttöjen pitää nähä maailmaa!

Vierailija
39/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi sinne enää vaikka maksettaisi. Jouduin kerran ryöstetyksi ja tuomari sanoi että näitä tapahtuu tosi paljon ja tekijöitä ei juuri koskaan saada kiinni. Siellä on nuorison bilemestoja, paljon kännissä örveltäviä skotlantilaisia ja joitain perhelomakohteita. Teinitytöille sopisi paremmin vaikka Venetsia tai joku rauhallinen kreikkalainen saari. Mitä 17v sanoo jos 18v käy ostamassa vodkapullon ja parin shotin jälkeen alkaa kikattamaan et, hei mennäänkö baariin, ja noukkii sitten jonkun gigolon ja gigolon bestis alkaa vonkaamaan 17 vuotiasta. Ihan omalla riskillä.

Vierailija
40/71 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Itse olin 17v kun olin yksin Ekaa kertaa, kaverin kanssa. Ryypättiin joka päivä, liftattiin, oltiin miesseurassa ja ihan pellit seis. Tästä aikaa jo liki 30 v mutta samanlaista se on. Kaikki luokkakaverit oli samanlaisia, ne jotka oli neitsyitä menetti sen viimeistään rantalomalla etelässä. Ja oltiin kuitenkin lukiolaistyttöjö js ns. Kunnollisia....jotkut löysi miehen ja eräs muuttikin kreikkaan ja jätti koulut kesken. Ero tuli vasta ns. Aikuisena...