Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen tuhosi muusikko Sami Saaren asunnon täysin

Vierailija
18.06.2017 |

Aika pahan näköistä, mutta onko tuota vähän lavastettu? Kuka jättää tavaroita noin järjettömästi? Sängyn reunoilla pari kippoa, sängyssä muumimuki. Pentutehdaskaan ei osaa asetella tavaroita tuolla tavalla.
Oma veikkaus on joku vetävän näköinen virolaismiisu, jolloin vuokranantaja ei ole katsonut tarpeelliseksi tsekata enempää taustoja.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/kuvat-vuokralainen-tuhosi-muu…

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys juttuun 18.6.2017 kello 15.06:

Sami Saaren vuokralaiseksi esittäytyneen naisen mukaan Saaren esittämät väitteet ovat monin paikoin virheelliset. Naisen mukaan Saarella oli tieto hänen luottotiedoistaan. Hänen mukaansa asuntoon oli menty ilmoittamatta ja sotkuisuus johtui siitä, että muutto oli juuri kesken.

Naisen mukaan myös kuvissa näkyvä sohva oli alunperinkin ollut yhtä huonossa kunnossa. Nainen kertoo lisäksi vievänsä asian poliisille.

Vierailija
42/69 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on kunnon wt-roskasakin perikuva. Toivottavasti hän ei enää saa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2278 kirjoitti:

Aika kamala, että jollekin voi kertyä 19 000 euroa sairaalamaksuja - toivottavasti ei koskaan itse sairastu tai vahingoitu tapaturmaisesti niin pahoin, että kertyy tuollaiset määrät ulosottoon. Aika kohtuutonta! 

Sairaudesta vai kauneusleikkauksista?

Vierailija
44/69 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sami Saari teki lähes kaikki vuokranantajan klassiset virheet ja varmaan unohti myös maksaa verot vuokratuotosta. Ja sitten suhteilla mediaan vinkumaan, että edes jotain saisi rahaa. Saari myös saa vuokranantajana vähentää remonttikuluja verotuksessa.

Lisättäköön vielä, että Saaren mukareaktiot ovat kohtalaisen elitistisiä. Moni suomalainen koti näyttää tuolta ja pahemmalta.

Mistä tuotosta?

Vierailija
45/69 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, nähkää sen verran vaivaa että tarkistatte ne luottotiedot kun vuokraatte kämppäänne. 

Tiedän että täälläkin jotkut itkevät että eivät kaikki luottotietonsa menettäneet ole huonoja vuokralaisia eivätkä varmasti olekaan, mutta kyllä se on silti yksi ISO hälytysmerkki. Varsinkin jos merkintöjä on runsaasti tai tuoreita. 

Vuokramarkkinoilla liikkuu valitettavasti ihmisryhmä joiden elämäntapaan kuuluu etsiä sinisilmäisiä vuokranantajia joiden piikkiin voivat asua asunnossa jonkin aikaa. Heillä ei ole mitään aikomusta tai mahdollisuuksia maksaa vuokria, ja sen takia saattavat hyväksyä paperilla isonkin kuuloisen vuokran ja ehdot. Voivat olla ulospäin ihan asiallisen ja fiksunkin oloisia. Yleensä heillä on aivan älytön kiire saada nimet paperiin ja kämppä haltuun, voi jopa olla etteivät edes vaadi nähdä asuntoa. Tietävät että kun ovat sinne muuttaneet, heitä ei saa sieltä pois kuin häädöllä, ja siihen menee aina pakosti jonkin aikaa. 

Vierailija
46/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua, että joku puolustelee vielä tota vuokralaista, ellei sitten itse asu jossain vielä saastaisemmassa läävässä. Vai onko itse ex-vuokralainen täällä satuilemassa?

Vierailija
47/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tässä kritisoidaan, että media rikkoo yksityisyyden suojaa ja on järjestänyt ajojahdin yksityishenkilöä kohtaan. Juttu on liioiteltu, asuntoa ei oltu tuhottu vaan siivoamisella on kaiketi selvitty. Vuokralaista on ryöpytelty niin, että se lisää halveksuntaa vuokralaista kohtaan - lukekaa laki. Vuokralainen on antanut vastineen, mikä on kostettu uutisoimalla hänen velkomistuomionsa jne. Selvä ajojahti. Vuokraaja on julkaissut sosiaalisessa mediassa vuokralaisen koko nimen, kuva on yleisessä jaossa. ....

Vierailija
48/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua, että joku puolustelee vielä tota vuokralaista, ellei sitten itse asu jossain vielä saastaisemmassa läävässä. Vai onko itse ex-vuokralainen täällä satuilemassa?

Mieti nyt vähän tätä keissiä: Sami Saari kertoo oman puolensa jutusta The Totuutena käyttäen julkkisstatustaan hyväkseen tämän yksityishenkilön leimaamisessa ja mustamaalaamisessa ja kertoo hänen yksityisasioitaan kaiken kansan tietoon. 

Vierailija
49/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakollista tarkistaa luottotiedot ja ulosottorekisteri:

https://asiointi.oikeus.fi/ulosotto-todistukset

tai sittenhän voi antaa autonsakin ohikulkijalle jos joku pyytää autoa lainaan.

Toki voi kysellä mistä saa rahaa vuokraan, onko rahaa takuuvuokraan jne.

Ja AINA henkkarit pitää omakätisesti tarkistaa ja ottaa puhelimella henkkareista kuva. Jos vaikka seuraavalla kerralla onkin  jotkut toiset henkkarit vuokraajalla.

Vierailija
50/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sinisilmäinen ollut, kun ei edes luottotietoja tarkastanut

Vierailija
51/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, joku hullu jatkaa yksinpuheluaan.

Eikös se ole ihan hyvä, että vuokranantajat ovat tietoisia kyseisestä mätäpaiseesta. Toki kannattaisi tarkistaa luottotiedot heti alkuunsa.

Laiton henkilörekisteri.

Ei kukaan kiistä että olipa mulukku vuokralainen, mutta vuokranantaja itse mokasi kun ei tarkistanut taustoja vaan luotti varmaan Kelan maksamaan vuokraan.

Vierailija
52/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on lavastettu jotenkin. Esimerkiksi kuva makuuhuoneesta "ennen" ja "jälkeen". Ennen seinä oli tummansininen. Jälkeenkuvassa seinä on kirkkaan pinkki. Kuvakulma on myös eri, koska toisessa kuvassa taustalla on ikkuna toisessa ei ole. Onko kyseessä edes sama tila? Vai onko Saaren makkarissa toinen seinä tummansininen ja toinen kirkkaan pinkki?

Summa summarum. Ei kannata vuokrailla kämppiä mukaville terassituttavuuksille, joille on jaellut facebooktietojaan.

Siinähän sanottiin, että seiniä oli sotkettu ja maalattu.

Vierailija
53/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakollista tarkistaa luottotiedot ja ulosottorekisteri:

https://asiointi.oikeus.fi/ulosotto-todistukset

tai sittenhän voi antaa autonsakin ohikulkijalle jos joku pyytää autoa lainaan.

Toki voi kysellä mistä saa rahaa vuokraan, onko rahaa takuuvuokraan jne.

Ja AINA henkkarit pitää omakätisesti tarkistaa ja ottaa puhelimella henkkareista kuva. Jos vaikka seuraavalla kerralla onkin  jotkut toiset henkkarit vuokraajalla.

Olen samaa mieltä (paitsi en ehkä henkilötodistuksen valokuvaamisesta), mutta

ei vuokralaista vapauta vuokranmaksuvastuusta se, vaikka vuokranantaja ei luottotietoja tarkastaisikaan. Eli Saari voi periä vuokrat oikeusteitse ulosoton kautta. Toki, jos vuokralainen on varaton, niin ei välttämättä saa koskaan mitään.

Muutenkin tästä keskustelusta, on toki ehkä väärin julkaista somessa henkilön tietoja, mutta periaatteessa ei kai ole mitään laitonta muuten kertoa, kuka on vuokrannut asuntosi ja jättänyt vuokrat maksamatta. Se ei mielestäni ole yksityisyyden syuojaan kuuluva asia millään tavalla. Onhan protestilistatkin julkisia ja netissä jopa.

´Mutta jos paikkansapitämättömiä tietoja levittelee, niin se on tietysti asia erikseen.

Kyllähän noissa valokuvissa kakkaa näkyi liiskaantuneena lattioihin joka puolella.

Vierailija
54/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas, joku hullu jatkaa yksinpuheluaan.

Eikös se ole ihan hyvä, että vuokranantajat ovat tietoisia kyseisestä mätäpaiseesta. Toki kannattaisi tarkistaa luottotiedot heti alkuunsa.

Laiton henkilörekisteri.

Ei kukaan kiistä että olipa mulukku vuokralainen, mutta vuokranantaja itse mokasi kun ei tarkistanut taustoja vaan luotti varmaan Kelan maksamaan vuokraan.

Mokasi mokasi, mutta kyllä lain edessä vastuu on vuokralaisella kuitenkin.

Vierailija
55/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt vähän tätä keissiä: Sami Saari kertoo oman puolensa jutusta The Totuutena käyttäen julkkisstatustaan hyväkseen tämän yksityishenkilön leimaamisessa ja mustamaalaamisessa ja kertoo hänen yksityisasioitaan kaiken kansan tietoon. 

Minusta maksamattomat velat eivät ole yksityisasioita. Terveystiedot ja parisuhdeasiat ovat.

(Sen mitä henkilön facebookseinää katsoin, niin kertoo siellä kyllä terveystiedoistaan ja parisuhteistaankin julkisesti ja itsestään tietysti saakin niin tehdä.)

Paikkansapitämättömiä väitteitä ei tietenkään saa levitellä, mutta sitähän emme tiedä, onko niin tapahtunut. Tai ehkä on, mutta kumman osapuolen puolelta.

Vierailija
56/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta maksamattomat velat eivät ole yksityisasioita. Terveystiedot ja parisuhdeasiat ovat.

(Sen mitä henkilön facebookseinää katsoin, niin kertoo siellä kyllä terveystiedoistaan ja parisuhteistaankin julkisesti ja itsestään tietysti saakin niin tehdä.)

Paikkansapitämättömiä väitteitä ei tietenkään saa levitellä, mutta sitähän emme tiedä, onko niin tapahtunut. Tai ehkä on, mutta kumman osapuolen puolelta.

Se mitä henkilö itse esittelee omalla fb-seinällään on aivan eri juttu kuin se, että julkkis käyttää asemaansa henkilön leimaamiseksi Seiskassa. Maksamattomat velat eivät ehkä ole yksistyisasioita lain edessä, mutta tässä on kyse myös moraalista ja Sami Saaren valta-asemasta median suhteen. Jos Ville Vuokraisäntä olisi kertonut saman jutun Seiskan toimittajalle, se ei olisi ketään kiinnostanut. Mutta kun julkkis tekee niin, se kiinnostaa, joten julkkis käyttää valta-asemaansa hyväkseen tässä ja vuokralaisen haitaksi. Henkilön maineelle koituu haittaa pelkästään jo noilla Saaren puheilla, vaikka niitä ei ole missään edes todistettu.

Vierailija
57/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuokralainen kritisoi, että Saari on mennyt asuntoon ilmoittamatta, mutta on irtisanonut vuokrasopimuksen toukokuun alusta lukien ja Saari on mennyt asuntoon sen/vapun jälkeen. Mitä ihmettä. Ja miten muuttokin on vielä silloin ollut kesken.

Vierailija
58/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä henkilö itse esittelee omalla fb-seinällään on aivan eri juttu kuin se, että julkkis käyttää asemaansa henkilön leimaamiseksi Seiskassa. Maksamattomat velat eivät ehkä ole yksistyisasioita lain edessä, mutta tässä on kyse myös moraalista ja Sami Saaren valta-asemasta median suhteen. Jos Ville Vuokraisäntä olisi kertonut saman jutun Seiskan toimittajalle, se ei olisi ketään kiinnostanut. Mutta kun julkkis tekee niin, se kiinnostaa, joten julkkis käyttää valta-asemaansa hyväkseen tässä ja vuokralaisen haitaksi. Henkilön maineelle koituu haittaa pelkästään jo noilla Saaren puheilla, vaikka niitä ei ole missään edes todistettu.

Minusta ihmisten pitää ottaa vastuu teoistaan, niin siitä, että jättää laskut maksamatta ja sotkee vuokrakämpän kuin siitä, mitä toisesta ihmisestä kertoo julkisuuteen. Pitää itse kunkin toimia niin, ettei tekojen julkistamisesta koidu haittaa, eikö se ole moraalisesti oikein?

Vierailija
59/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko moraalista jättää vuokrat maksamatta ja asunto siivoamatta poismuutettaessa?

Vierailija
60/69 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität valokuvia lavastetuiksi vai mitä tarkoitat?