Ai hitto. Loton jätipotti oli 14,2 milliä ja se meni porukalle jossa 50 pelaajaa!
28400e/nuppi. Vituttaakohan niitä nyt?
Toki köyhälle tuokin on iso raha mutta ois voinut tulla vaikka edes miljoonakin pienemmällä porukalla. Ai että mua ottais päähän ainakin.
Kommentit (65)
Kyllä mulle olis kelvannut. Kun lainat olis maksettu pois jäisi vielä 160 000e. Siitä uusi auto ja jäisi vielä yli 100 000e. Lopettaisin työn teon heti. Ostaisin lopuilla kolme sijoitusasuntoa (joo, emme asu Helsingissä tai muussa suuressa kaupungissa) ja eläisin niiden tuotoilla velattomassa asunnossa jonka asumiskulut on 300e kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle olis kelvannut. Kun lainat olis maksettu pois jäisi vielä 160 000e. Siitä uusi auto ja jäisi vielä yli 100 000e. Lopettaisin työn teon heti. Ostaisin lopuilla kolme sijoitusasuntoa (joo, emme asu Helsingissä tai muussa suuressa kaupungissa) ja eläisin niiden tuotoilla velattomassa asunnossa jonka asumiskulut on 300e kuukaudessa.
Taas näitä lainakammoisia rahan hukkaan heittäjiä.
Mitä järkeä on maksaa asunto pois, (korko alle 1%) ja ostaa käteisellä auto (rahoitustarjoukset todellinen vuosikorko luokkaa 2%), jos sijoitetulle pääomalle saa tuottoa verojen jälkeen 4-5%. Silloin heittää noin 3%-yksikön edestä rahaa kankkulan kaivoon. Eli jos auto- ja asuntolaina olisi 400 000. Niin menettää 12 000€ vuodessa maksamalla ne lainat etukäteen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä lainakammoisia rahan hukkaan heittäjiä.
Mitä järkeä on maksaa asunto pois, (korko alle 1%) ja ostaa käteisellä auto (rahoitustarjoukset todellinen vuosikorko luokkaa 2%), jos sijoitetulle pääomalle saa tuottoa verojen jälkeen 4-5%. Silloin heittää noin 3%-yksikön edestä rahaa kankkulan kaivoon. Eli jos auto- ja asuntolaina olisi 400 000. Niin menettää 12 000€ vuodessa maksamalla ne lainat etukäteen pois.
Ilman lainaa pystyn pitämään elämisen kulut pieninä, se tuo tiettyä liikkumavapautta, voin elää esim. ilman toimeentulotukea tai työttömyyskorvausta. Korkoa se pienikin korko on, sijoittaminen voi tuoda myös tappiota. Minun puolesta voit ottaa lainaa niin paljon kuin siedät mutta jos minä kerrankin elämässäni haluaisin lainoista eroon (niitä on kuule riittänyt erinäisistä syistä) niin enköhän sen voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman lainaa pystyn pitämään elämisen kulut pieninä, se tuo tiettyä liikkumavapautta, voin elää esim. ilman toimeentulotukea tai työttömyyskorvausta. Korkoa se pienikin korko on, sijoittaminen voi tuoda myös tappiota. Minun puolesta voit ottaa lainaa niin paljon kuin siedät mutta jos minä kerrankin elämässäni haluaisin lainoista eroon (niitä on kuule riittänyt erinäisistä syistä) niin enköhän sen voisi tehdä.
Juuri tätä tarkoitin. Olet valmis luopumaan 1250 euron tulosta kuukaudessa että saisit kulujasi pienenennettyä 250€. Tuolla extra tonnilla tekisi extra lyhennystäkin mukavasti. Tämä on yksi syy siihen että suomalaiset pysyvät köyhinä.
Miksi sitä elämän alkamista pitäisi odottaa eläkeikään tai siihen, että asuntolainan on saanut maksettua?
Toki jos ulkomaille halajaa niin sitten täytyy olla kärsivällisyyttä, mutta moni unohtaa, että jokapäiväisessä arjessa ihminen pystyy koko ajan ottamaan itselleen pieniä ilon hetkiä.
Ei ole mitään järkeä odottaa elämän alkamista sinne n. 60-vuotiaaksi asti, kun silloin jo pelkästään terveys voi olla aivan retuperällä.
Miksi et tekisi jo nyt sitä mitä haluat?