Tämän päivän sanoja/sanontoja joita et kestä (enää)
Ruuhkavuodet. Elämäntaparemontti. Mukavuusalue (ja sen kuuluisa ulkopuoli).
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Seksihelteet
Uhkea, rohkea, paljastava
Jymyjuttu
Huikea
Minulla ei hermo kestä enää yhtään HUIKEAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palan painikkeeksi. Esim. Perunoita ja palan painikkeeksi naudan sisäfileetä. Verenpaine nousee kun joku sanoo noin
Palanpainike ei kylläkään ole mikään tämän päivän muotisana vaan iänvanha ilmaus.
Ei, mutta ymmärtäähän sen verenpaineen nousun, jos joku sanoo ottavansa juomaksi sisäfilettä
Palan painiketta tarkoittaa suomessa juotavaa millä ruoka huuhdotaan alas tai pientä välipalaa.Tai leivän päällistä.Huikopalaa.Mutta mikä oikeasti ärsyttää on hokema,juurikin näin.JUURIKIN NÄIN.JUURIKIN NÄIN.Vaihteeksi kävisi oikein päin,NÄIN JUURI.Niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mittää. Joo mut ei mittää, näkemisiin!
Porissa sanotaan "ei mittää" kun lopetetaan jutustelu esim. tuttujen kanssa tavatessa tai puhelun päätteeksi.
Kullankaivaja merkityksessä onnenonkija. Tämä vain yleistyy kuin syöpä. Nyt puhutaan jo kullankaivuustakin.
Pakara on ällöttävin sana mitä oon ikkään kuullu, eka kerran kuulin sen terkkarilta joka oli tuikkaamassa piikin pyllyyn enkä mä heti tajunnu mitä se sillä tarkotti olin sillon 10v. kukahan aivohalvauksen saanut senkin on suustaan kiekassu. Mistä pakana maasta sekin on änkeytyny Suomen kieleen, outo sana joka tappauksesa joka tuo mieleen ihonalaset harmahtavat ihraklöntit jonosa ja rivisä olevat pahkurat kuten selluliitit.
Vierailija kirjoitti:
Äppi. Käytän mieluummin sovellus-sanaa.
Tulee application-sanasta. Paljon järkevämpää olisi käyttää ÄPYLI-sanaa. Vanha lehmää tarkoittava sanaa ja istuu application-sanaan mainiosti.
Tulee mieleen Lidl.Kaikki on vain äpillä, vain äpillä, vain äpillä. Loputtomasti...
Niinku!